abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58567944
quote:
Op zondag 27 april 2008 14:43 schreef Dibble het volgende:
Telekinese is de mogelijkheid objecten te bewegen zonder ze aan te raken. Zo kunt u de wijzers van een klok verzetten, objecten door de kamer laten zweven, en zelfs uzelf laten zweven. Hoewel de wetenschap een dergelijk fenomeen uitsloot, beginnen in zekere kringen toch twijfels ontstaan, omdat op een diep niveau van de realiteit de snaartheorie impliceert dat er meerdere dimensies moeten bestaan. Tevens begint het tot de wetenschap door te dringen dat materie niet bestaat maar slechts een brij van trillingen is die door een bewustzijn een vorm aannemen.
Als de quantummechanica een vrouw was, dan had ze al miljoenen processen aangespannen wegens schandalige verkrachtingen. Keer op keer wordt de theorie msibruikt door new-age theorieen door bv "what the bleep do we know" en "the secret". Het gaat steeds volgens hetzelfde patroon, eerst de QM aanhalen om zo wetenschappelijke basis te suggereren en daarna schaamteloos eigen compleet andere aannames eraan vastplakken en net doen of dat ook bij de geaccepteerde wetenschappelijke theorie hoort.

De QM zegt HELEMAAL niet dat er een bewustzijn nodig is op de golfstatus te laten vervallen, enkel dat metingen dat doen. Interactie met de deeltjes onderling zorgen voor de elementaire deeltjes hun status kiezen, daar is geen mens of bewustzijn voor nodig om de meting af telezen. Dat is al talloze malen zowel experimenteel als logisch aangetoond.

Buiten dat als QM al door bewustzijn gestuurd zou worden, het nog steeds niets te maken heeft met telekinese en we zomaar dingen kunnen bewegen, waarom heeft nog nooit iemand dat kunnen demonstreren? Als het allemaal zo duidelijk en zeker is en zelfs de wetenschap dat zou beginnen te erkennen, waarom kunnen we dat dan niet moeiteloos aantonen? Het maakt niet uit HOE het werkt, het zou zo kinderlijk makkelijk experimenteel aangetoond moeten kunnen worden.

De QM op deze manier selectief citeren is hetzelfde als zeggen dat appels kunnen vliegen omdat de wetenschap erkent dat ze een stukje omhooggaan als je ze in de lucht gooit.
quote:
Kent u het placebo effect? Dit is een bewezen effect dat dingen laat gebeuren waar geen rationele verklaring voor is. Dit is het effect van een medicijn dat in werkelijkheid niks doet, maar omdat u gelooft dat het werkt, omdat u er van overtuigd bent en zeker weet dat u er beter van zal worden, wordt u ook beter! Hoe kan dit? Omdat de geest en de dingen die u gelooft uw wereld bepaalt. Consciousness causes collapse!
Er zijn hele duidelijke logische en experimentele aanwijzingen hoe het placebo effect werkt, namelijk door puur chemische processen in de hersens die stoffen aanmaken die de genezing kunnen versnellen. Stress/negatief denken is ook gewoon een doodnormaal chemisch proces, dat heeft niets met QM of het paranormale te maken.
quote:
Geloof sceptici niet, als zij zeggen dat deze dingen niet mogelijk zijn. Dat zijn mensen van de materiële wereld, de wereld van het geld en de handel; deze mensen leven - met alle respect - in een bekrompen wereld.
Dus de biostabil verkopers zijn niet materieel? Volgens mij was dat ding niet gratis hoor... Vrijwel alle paranormale/alternatieve geneeswijzes hebben een hele aardse materiele en financiele motivatie.
quote:
Nou kun je dit als lulkoek beschouwen maar er zijn nog veel zaken die door de wetenschap onbeantwoord blijven. Kwantummechanica gaat tot het diepste van materie en legt hetgeen bloot waar we echt uit bestaan. Zoals in de uitleg wordt verteld bestaan we eigenlijk uit niets. Als je een atoom dieper uitgraaft blijkt er niets in de zitten. Alleen trillingen die met elkar botsen in een ruimte en dat reageert weer ergens anders op. Het universum is een massa van trillingen die wordt aangestuurd door onze geest. Nou moet jeje hoofd absoluut leeghalen en geloven dat je de trillingen doorziet en ze kan beinvloeden. Dan kun je bijv een pen laten rollen om maar even klein te beginnen.
Nee dus. Het wordt niet gestuurd door je geest maar door interactie van die kleine deeltjes onderling.
quote:
Mij is het nog niet gelukt, je moet namelijk absoluut geen twijfel hebben en je geloof erin mot sterk zijn. Ik zou zeggen probeer het eens, zet een muziekje op waar je helemaal in opgaat en maak je hoofd leeg. Concentreer je in een object en kijk of je het kan beinvloeden.
Dat is de bekende makkelijke uitweg, de theorie klopt altijd. Als er ook maar één persoon op aarde het ooit kan aantonen is het waar en als dat nog steeds niet lukt (wat dus nu zo is) dan is het nog steeds waar, dan geloven we er blijkbaar nog niet genoeg is.
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_58568078
Zo mag ik het horen! Mensen moeten eens ophouden met rare verhalen te verzinnen en dingen naar hun hand te draaien.
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
  vrijdag 9 mei 2008 @ 08:18:27 #53
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58568764
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 02:58 schreef intraxz het volgende:
Zo mag ik het horen! Mensen moeten eens ophouden met rare verhalen te verzinnen en dingen naar hun hand te draaien.
En jij bent wel een afgestudeerde quantum physicus?
Jij weet wel hoe de hele wereld in elkaar zit?
  vrijdag 9 mei 2008 @ 09:10:32 #54
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_58569272
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 08:18 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

In ieder geval een stuk beter blijkbaar
Ik snap niet waarom er zo'n saamhorigheid is van "nou ja hij bedoelt het spiritueel dus neem ik het voor 'm op, ook al is wat ie zegt compleet onzin".
zzz
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:09:44 #55
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58575222
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 09:10 schreef L.Denninger het volgende:
In ieder geval een stuk beter blijkbaar
Ik snap niet waarom er zo'n saamhorigheid is van "nou ja hij bedoelt het spiritueel dus neem ik het voor 'm op, ook al is wat ie zegt compleet onzin".
Dat is niet mijn insteek.
Mijn insteek is meer dat beide partijen er geen ruk verstand van hebben en er beiden niet zo wellis nietes over moeten zeveren.
Als ik What The Bleep kijk, komt dat over als een film die ideeen deelt, geen religie / cult probeert te starten.
En met de laatste woorden aan het eind helemaal word dit dubblel en dwars bevestigd.
Zelf vind ik ook heel veel terug in QM versus niet tastbare dingen.
Vooral telepathie, daar dit medium buiten de limitieten tijd en ruimte gaat.
Volgens mij heb ik het volgende voorbeeld ook al eens eerder gebruikt: als ik met een paard in Australie zou spreken, zit er geen nano seconde "lag" tussen de communicatie.
Waarom is QM (wat toch al als pseudo wetenschap word bestempeld) geen interessante uitgang om dat met elkaar in vergelijking te brengen?
Ik zeg niet dat het zo werkt, maar ik zeg ook niet dat het per definitie onzin is of dat het belachelijk is om -in mijn voorbeeld- deze twee fenomenen in verband met elkaar te brengen.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:17:29 #56
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_58575362
Er zit een verschil tussen zeggen dat dingen misschien met elkaar te maken kunnen hebben,
en complete theorieen verkrachten om je eigen fantasieverhaal meer wetenschappelijk te laten klinken.

En dat laatste is wat er overduidelijk gebeurt in het verhaaltje in de OP.
Het begint al met deze flauwekul :
quote:
Tevens begint het tot de wetenschap door te dringen dat materie niet bestaat maar slechts een brij van trillingen is die door een bewustzijn een vorm aannemen.
Pure kul.

Maar de TS gooit er zelf nog een flinke schep bovenop met
quote:
Zoals in de uitleg wordt verteld bestaan we eigenlijk uit niets. Als je een atoom dieper uitgraaft blijkt er niets in de zitten. Alleen trillingen die met elkar botsen in een ruimte en dat reageert weer ergens anders op. Het universum is een massa van trillingen die wordt aangestuurd door onze geest. Nou moet jeje hoofd absoluut leeghalen en geloven dat je de trillingen doorziet en ze kan beinvloeden. Dan kun je bijv een pen laten rollen om maar even klein te beginnen
Sorry, maar dan krijg je gewoon om je oren geslagen dat je niet weet waar je over praat.
Hetzelfde dat neem ik aan zou gebeuren als ik zou zeggen dat de zwaartekracht voor ons gezien naar beneden gaat dus mensen in Australie van de wereld afvallen.
Dan zou ik ook niet verwachten dat iemand het voor me op zou nemen "want tenslotte bestaat zwaartekracht wel".

Nog even eentje om over na te denken : als ergens puur 100% in geloven het ook waar zou maken, zou je nooit je hoofd stoten tegen dingen die je niet aan hebt zien komen. Tenslotte was je er 100% van overtuigd dat je daar gewoon kon lopen.
zzz
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:27:24 #57
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58575527
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 14:09 schreef Darkwolf het volgende:
Volgens mij heb ik het volgende voorbeeld ook al eens eerder gebruikt: als ik met een paard in Australie zou spreken, zit er geen nano seconde "lag" tussen de communicatie.
Informatieoverdracht zou volgens de kwantummechanica niet sneller dan het licht kunnen gaan. Zelfs met verstrengelde kwantumdeeltjes, waarbij meting van het ene deeltje de spin van het andere deeltje bepaalt, gaat het niet om eigenlijke informatieoverdracht omdat je niet kunt bepalen hoe de golffunctie ineenstort. Er zal ook geen causaliteitsschending op deze wijze plaats vinden. Er vindt feitelijk geen communcatie plaats. Dat jij vertragingsloos denkt te kunnen communiceren kan dus geen bevestiging vinden in de kwantummechanica, of in de algemene relativiteitstheorie.
quote:
Waarom is QM (wat toch al als pseudo wetenschap word bestempeld) geen interessante uitgang om dat met elkaar in vergelijking te brengen?
Kwantummechanica een pseudowetenchap? Dat gaat mij wel erg veel. Waar baseer je dat op?
quote:
Ik zeg niet dat het zo werkt, maar ik zeg ook niet dat het per definitie onzin is of dat het belachelijk is om -in mijn voorbeeld- deze twee fenomenen in verband met elkaar te brengen.
De manier waarop het gedaan wordt getuigt van ontzettend weinig benul. En dat is het juist, men neemt een theorie en wendt die louter aan voor de eigen agenda zonder de beginselen te snappen. En dan kan het nog zo goed bedoeld zijn, het blijft onzin.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_58577561
quote:

[..]

Mensen mogen best aparte ideeën de wereld inslingeren. Het is alleen vermoeiend dat ze claimen dat een fysische theorie die ideeën ondersteunt. Want dat doet het niet.
quote:

[..]

Dat is niet mijn insteek.
Mijn insteek is meer dat beide partijen er geen ruk verstand van hebben en er beiden niet zo wellis nietes over moeten zeveren.
Als ik What The Bleep kijk, komt dat over als een film die ideeen deelt, geen religie / cult probeert te starten.
Nou ja, als je alleen al kijkt naar wie die film gefinancieerd heeft...
quote:
Ik denk dat je met deze uitspraak wel laat zien dat je niet weet waar je het over hebt Het zijn films als "what the bleep" die het omzetten in pseudowetenschap. Da's iets heel anders.
pi_58585847
Dus als een klok goed nadenkt dan kan deze mij ook laten bewegen?
pi_58589565
quote:

[..]

Wtf? Die gast boven me zegt waar het op slaat en ik ben het met hem eens. Het is iig beter dan al die rare mongolenpraat die hier af en toe verzonnen wordt.

Trouwens, wat mij opvalt, is dat de mensen hier, als ze met goede argumenten tegengesproken worden enzo, het vaak gewoon negeren en er niet op reageren. Vaag...

[ Bericht 17% gewijzigd door intraxz op 10-05-2008 04:04:04 ]
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
  zaterdag 10 mei 2008 @ 12:21:37 #61
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_58592099
quote:
En als er wél een nanoseconde (maak er een milliseconde van) lag tussenzat, dan zou je dat merken?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  zondag 11 mei 2008 @ 01:17:30 #62
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58604285
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 12:21 schreef Rasing het volgende:
En als er wél een nanoseconde (maak er een milliseconde van) lag tussenzat, dan zou je dat merken?
Ik heb het nooit gemeten, maar het ging om het idee.
Dus maak er inderdaad maar milliseconde van.
Er zit geen tijd tussen en is dus volledig 100 procent real time.
Als jij een fysieke feitelijke door de mens uitgevonden techniek weet die dit ook kan realiseren ben ik daar zeer geinteresseerd in!
pi_58605087
quote:
Nog een keer kijken dan, het presenteert een van de meest schokkende ideen over de wereld om ons heen die je maar kan verzinnen: dat niks is wat het lijkt den je alles om je heen kan vormen. Als dat geen stroming starten is, wat dan wel?
quote:
Zelf vind ik ook heel veel terug in QM versus niet tastbare dingen.
Dat entanglement lijkt te wijzen op communicatie tussen 2 deeltjes zonder tijdsverlies heeft NIETS met vermeende telepatie theorieen te maken. Je doet nu net alsof telepathie bewezen is en de QM aangedragen kan worden als bewijs/verklaring waarom het ook zonder tijdsverlies kan. Het gaat erom dat telepathie UBERHAUPT nog nooit door ook maar 1 mens op de aardkloot bewezen is, of dat met of zonder lag is, is totaal niet relevant. Als teleapthie aangetoond kan worden dan is dat al wereldnieuws zonder dat je QM daar verder voor nodig hebt.
quote:
Waarom is QM (wat toch al als pseudo wetenschap word bestempeld)
De QM wordt wereldwijd door de wetenschap als de meest belangrijke theorie gezien die de mens en wetenschap OOIT heeft voorgebracht. Zeggen dat het als pseudo wetenschap wordt gezien geeft aan dat je je wellicht beter eerst kunt verdiepen in wat de QM inhoudt voordat je dergelijke ongefundeerde uitspraken erover doet. De QM is momenteel de meest geaccepteerde theorie die er is en makkerlijker testbaar en beter beschreven dan alle theorieen van Newton en Einstein bij elkaar. Wat WEL als pseudo wetenschap wordt gezien is de theorieen die aan QM gekoppeld worden door what the bleep en andere new age theorieen. De QM is gek genoeg misschien wel het beste voorbeeld wat te verzinnen is van iets wat NIET als pseudo wetenschap wordt gezien.
quote:
geen interessante uitgang om dat met elkaar in vergelijking te brengen?
De QM is geen vage theorie, maar een bewezen theorie. De new age dingen die je aanhaalt zijn vage theorieen die willen meelfiten met de QM als startpunt. Dus die 2 kan je onmogelijk vergelijken. Hoe vreemd de QM ook is, dat is geen vrijbrief om nog veel vreemdere theorieen (die NIET bewezen kunnen worden) ook zomaar als waar aan te nemen.
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
  zondag 11 mei 2008 @ 08:16:56 #64
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58605527
quote:
Op zondag 11 mei 2008 01:17 schreef Darkwolf het volgende:
Instantaan en een milliseconde verschil is nog net wat anders. Maar, het is ook sneller dan het licht, aangezien dat net geen 300 km aflegt in een ms.
quote:
Als jij een fysieke feitelijke door de mens uitgevonden techniek weet die dit ook kan realiseren ben ik daar zeer geinteresseerd in!
Geen. Weet je wanneer telepathie eigenlijk ontdekt is?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 11 mei 2008 @ 10:16:13 #65
41051 Rasing
pi_58606181
quote:

[..]

Hoe kun je dat in 's hemelen naam meten? M.a.w. hoe kun je weten dat het real time is, en niet met ca. 1/15 seconde lag?

en dan ga ik er al vanuit dat er daadwerkelijk communicatie is
  maandag 12 mei 2008 @ 11:58:07 #66
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58624166
quote:
Op zondag 11 mei 2008 10:16 schreef Rasing het volgende:
Hoe kun je dat in 's hemelen naam meten? M.a.w. hoe kun je weten dat het real time is, en niet met ca. 1/15 seconde lag?
Omdat ik een word met het dier in kwestie?
Tijd en materie buigt en we zijn letterlijk met ons bewustzijn op een en dezelfde plek, desondanks de fysieke afstand.
Dit is dan een gevisualiseerde plek naar keuze, of een plek waar het dier zich fijn voelt of mij iets wil laten zien.
Om nog een stapje verder te gaan: hoe ga je uberhaupt de term "real time" beredeneren als ik zou praten met een overleden dier?
Dan komt er helemaal geen fysieke afstand meer bij kijken want het dier is er dan fysiek ook niet meer natuurlijk!
pi_58625898
quote:
Op maandag 12 mei 2008 11:58 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Tijd en materie buigt en we zijn letterlijk met ons bewustzijn op een en dezelfde plek, desondanks de fysieke afstand.
Dit is dan een gevisualiseerde plek naar keuze, of een plek waar het dier zich fijn voelt of mij iets wil laten zien.
Om nog een stapje verder te gaan: hoe ga je uberhaupt de term "real time" beredeneren als ik zou praten met een overleden dier?
Dan komt er helemaal geen fysieke afstand meer bij kijken want het dier is er dan fysiek ook niet meer natuurlijk!
en hoe word jij een met het dier? Klets je niet uit je nek maar wat. Rondsmijten met begrippen en bewustzijn, tijd materie buiging en 1 woorden met andere is voor mij echt overtuigend dat je niet veel van dat soort dingen af weet.
  maandag 12 mei 2008 @ 13:50:40 #68
41051 Rasing
pi_58626097
quote:
Op maandag 12 mei 2008 11:58 schreef Darkwolf het volgende:
Hoe weet je dat? Bel je naderhand naar Australië en zegt de eigenaar 'ja, ik merkte inderdaad dat het paard een was met jou'. En hoe kan de eigenaar dat dan weten?
  maandag 12 mei 2008 @ 15:37:15 #69
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58627794
quote:
Op maandag 12 mei 2008 13:37 schreef koffiegast het volgende:
en hoe word jij een met het dier? Klets je niet uit je nek maar wat. Rondsmijten met begrippen en bewustzijn, tijd materie buiging en 1 woorden met andere is voor mij echt overtuigend dat je niet veel van dat soort dingen af weet.
Dat klopt. Ik ben beter begaan in het communiceren met dieren en alles wat daar bij komt kijken dan de technische details verklaren vertaald in de wereld van quantum mechanica.
quote:
Op maandag 12 mei 2008 13:50 schreef Rasing het volgende:
Hoe weet je dat? Bel je naderhand naar Australië en zegt de eigenaar 'ja, ik merkte inderdaad dat het paard een was met jou'. En hoe kan de eigenaar dat dan weten?
Dat weet de eigenaar achteraf niet nee.
De eigenaar kan dat (meestal) achteraf weinig boeien hoe ik te werk ga.
Uiteindelijk gaat het om het resultaat van het hele gebeuren en of de eigenaar daar wat aan heeft.
pi_58627970
quote:
Op maandag 12 mei 2008 15:37 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik ben beter begaan in het communiceren met dieren en alles wat daar bij komt kijken dan de technische details verklaren vertaald in de wereld van quantum mechanica.
[..]

Uiteindelijk gaat het om het resultaat van het hele gebeuren en of de eigenaar daar wat aan heeft.
leg mij eens uit hoe jij weet dat je 1 bent met een paard. Heb al hele discussies laatst gehad bij me studie over wanneer een object deel uitmaakt van jou, een robotarm bv. maar ook gewoon je lichaam zelf. Komt er gewoon op neer dat het een grote onzingedoe is, waar men vele wensen en interpretaties aan kunnen vastzetten, maar men nooit echt kan vaststellen of iets daadwerkelijk van jou is en of jouw zijn daar is. Als ik een hijskraan bestuurt met me handen, ben ik dan 1 met die hijskraan? Etcetera.

Leg mij maar eens uit wat jij onder communiceren met dieren verstaat, behalve dan zit en in je mand bij honden en dergelijke activiteiten.
  maandag 12 mei 2008 @ 16:10:28 #71
41051 Rasing
pi_58628236
quote:
Op maandag 12 mei 2008 15:37 schreef Darkwolf het volgende:
Je zou eens 10 willekeurige Australische paarden moeten nemen, at random er eentje behandelen, en kijken of iemand anders dan jij (dubbelblind, uiteraard) erachter kan komen welk paard dat is geweest. Ik wed dat dat niet lukt.

Het is wishful thinking van jouw kant, net als Phoebe (van Friends) die meende dat ze door te knipperen met haar ogen de tv aan en uit kon zetten.
  maandag 12 mei 2008 @ 16:31:10 #72
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58628544
quote:
Op maandag 12 mei 2008 15:50 schreef koffiegast het volgende:
leg mij eens uit hoe jij weet dat je 1 bent met een paard. Heb al hele discussies laatst gehad bij me studie over wanneer een object deel uitmaakt van jou, een robotarm bv. maar ook gewoon je lichaam zelf. Komt er gewoon op neer dat het een grote onzingedoe is, waar men vele wensen en interpretaties aan kunnen vastzetten, maar men nooit echt kan vaststellen of iets daadwerkelijk van jou is en of jouw zijn daar is. Als ik een hijskraan bestuurt met me handen, ben ik dan 1 met die hijskraan? Etcetera.
"Mens en machine worden een".
Prachtige marketing vind ik dit altijd.
Al voelen sommige mensen zich wel zo met hun auto of wat dan ook.
Maar dat is toch niet helemaal wat ik bedoel en hoe het werkt.
Een machine leeft immers niet en heeft geen ziel / bewustzijn, een levend organisme wel.
quote:
Leg mij maar eens uit wat jij onder communiceren met dieren verstaat, behalve dan zit en in je mand bij honden en dergelijke activiteiten.
Gewoon "praten". Niets meer, niets minder.
Dit kan een praatje zijn over de dag van het dier.
Maar het kan ook een heftig en emotioneel gesprek zijn over een naar verleden dat in het hier en nu vertaald word door naar / afwijkend gedrag.
En dit "praten" gaat via gevoel, dus niet menselijke taal natuurlijk.
Soms krijg ik beelden van het dier door, soms word het aan mijn kant omgezet in woorden en vaak zijn het emoties.
quote:
Op maandag 12 mei 2008 16:10 schreef Rasing het volgende:
Het is wishful thinking van jouw kant, net als Phoebe (van Friends) die meende dat ze door te knipperen met haar ogen de tv aan en uit kon zetten.
Nou goed, als jij dat gelooft en dat jouw conclussie is zijn wij klaar. Toch?
  maandag 12 mei 2008 @ 18:02:28 #73
41051 Rasing
pi_58629882
quote:
Op maandag 12 mei 2008 16:31 schreef Darkwolf het volgende:
Nee, Fok is een discussieforum.

Ik vind het nogal wat, claimen dat je telepatisch communiceert met dieren aan de andere kant van de wereld. Als het waar is, zet het alles op zijn kop wat er bekend is van hoe de wereld in elkaar steekt.
pi_58631624
quote:
Op maandag 12 mei 2008 16:31 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

"Mens en machine worden een".
Prachtige marketing vind ik dit altijd.
Al voelen sommige mensen zich wel zo met hun auto of wat dan ook.
Maar dat is toch niet helemaal wat ik bedoel en hoe het werkt.
Een machine leeft immers niet en heeft geen ziel / bewustzijn, een levend organisme wel.
Er is geen marketing. In mijn ogen doe jij exact hetzelfde met een dier. Voor mijn idee is er geen ziel en bewustzijn ligt maar net aan wat je eraan definieerd. Ik denk dat er heel veel mensen zwaar biased zijn over dat de mensen zo superieur zijn over andere wezens/apparaten, dat ziel bestaat etc. omdat dat gezeik nou eenmaal erin gepeperd zit.
quote:
Gewoon "praten". Niets meer, niets minder.
Dit kan een praatje zijn over de dag van het dier.
Maar het kan ook een heftig en emotioneel gesprek zijn over een naar verleden dat in het hier en nu vertaald word door naar / afwijkend gedrag.
En dit "praten" gaat via gevoel, dus niet menselijke taal natuurlijk.
Soms krijg ik beelden van het dier door, soms word het aan mijn kant omgezet in woorden en vaak zijn het emoties.
Hoe ben je dan een met het dier? Je doet precies hetzelfde met een apparaat, met andere mensen. Er is geen een woording. Alleen je eigen opvatting die denkt dat hij contact met het ding heeft en bepaalde gedrag/verschijnselen relaterend zijn met causale verbanden die enkel jij in je vermogen kunt bedenken/kent of kan verzinnen. Telepathie is nooit bewezen en zal nooit bewezen, en al helemaal niet dat je verbinding met een dier anders is dan met andere mensen/apparaten of zelfs je eigen lichaam.
quote:
De discussie hierover is nu afgelopen omdat dit je reinste onzin is in het perspectief van Quantum mechanica en we nu al tever afgedwaald zijn. Precies ook de reden om dit topic in TRU te stoppen (wat ik nu pas merk ).

[ Bericht 2% gewijzigd door koffiegast op 12-05-2008 19:48:37 ]
pi_58633858
quote:

[..]

Nou vraag ik me af.. Is het opkomen van een gedachte of gevoel een keertje gemeten?
Want een gedachte of gevoel kan supersnel komen, maar who de fuck weet of dat nou een nano seconde is of miliseconde en waarom is dat nou weer zo belangrijk ? Dan weet je alleen hoe snel gedachtes en gevoelens kunnen reizen.

Telepathie werkt met gevoel en gedachtes. Als je wil kan je aan je familielid denken die in Zweden zit, je denkt er alleen aan en je denkt het.

Sowieso heb ik zo'n hekel aan de manier van praten van sommige. .
Als je er niet mee eens bent of het niet natuurkundig klinkt dan moet je wel nonsense uit je nek kramen, zoiets zag ik voorbij komen. Dat je uberhaubt nog zin hebt om die mensen te replyen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')