Die was zie ik de dochter zelf nog wel doen in dat badje, en de kinderen waren toch gewoon 'bovengronds'?quote:Op maandag 28 april 2008 18:23 schreef Loedertje het volgende:
Hoe opa de was heeft gedaan is nu weer iets wat ik mij dan afvraag. Dus meer de practische kant van het verhaal, boodschappen, afval en was.
Rust zullen ze idd nooit gaan krijgen dus eindelijk de kans op een normaal leven ook niet.quote:Op maandag 28 april 2008 18:26 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik denk trouwens dat een interview met deze slachtoffers de kijkcijferhit van de eeuw wordt.
3 kinderen woonden in * de kelder* oftwel in die aparte woonruimte van 60 vierkante meter.quote:Op maandag 28 april 2008 18:27 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Die was zie ik de dochter zelf nog wel doen in dat badje, en de kinderen waren toch gewoon 'bovengronds'?
Dan is afval en wat eten van 1 persoon best te doen, volgens mij.
Ik had te snel gelezen, ja.quote:Op maandag 28 april 2008 18:29 schreef Loedertje het volgende:
[..]
3 kinderen woonden in * de kelder* oftwel in die aparte woonruimte van 60 vierkante meter.
60m² is best groot? das 4x zo groot als de gemiddelde studentenkamerquote:Op maandag 28 april 2008 18:36 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik had te snel gelezen, ja.
Moet je toch ook niet aan denken, in zo'n kleine ruimte 3 (ooit) kleine kinderen bezighouden.
En tussendoor verkracht worden, je eigen dochter(s) misschien ook nog wel laten verkrachten en bevallen van 7 kinderenquote:Op maandag 28 april 2008 18:36 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik had te snel gelezen, ja.
Moet je toch ook niet aan denken, in zo'n kleine ruimte 3 (ooit) kleine kinderen bezighouden.
Je hebt een beetje een stacaravan gevoel denk ik maar dan zonder daglicht .quote:Op maandag 28 april 2008 18:46 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
60m² is best groot? das 4x zo groot als de gemiddelde studentenkamer
En daar wil je echt niet dag en nacht 3 kleine kinderen in hebben, hoor.quote:Op maandag 28 april 2008 18:46 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
60m² is best groot? das 4x zo groot als de gemiddelde studentenkamer
Zonder enige vorm van medische begeleiding.quote:Op maandag 28 april 2008 18:50 schreef Loedertje het volgende:
[..]
En tussendoor verkracht worden, je eigen dochter(s) misschien ook nog wel laten verkrachten en bevallen van 7 kinderen
mr ze hadden wel drinken,dus ze gaan niet doodquote:Op maandag 28 april 2008 18:57 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Zonder enige vorm van medische begeleiding.![]()
Ik zit dan meteen allerlei praktische dingen te bedenken, zoals wat als die man een tijdje naar het ziekenhuis moest (onverwacht), dan zaten zij zonder eten.
Hoeveel enge dingen als gebitszaken en ontstekingen aan van alles en nog wat hebben ze moeten doorstaan?
quote:De raamloze, onderaardse ruimte was slechts 1.70 meter hoog en bestond uit verscheidene vertrekken. De ingang zat verborgen achter een boekenkast in Fritzls werkkamer en was afgesloten met een elektronisch gecodeerd slot.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=923189/sc=952f8dquote:Elisabeth Fritzl en haar kinderen zijn er volgens de politie slecht aan toe. De oudste dochter Kerstin ligt nog steeds in kritieke toestand in het ziekenhuis. Elisabeth ziet er volgens de politie zeker twintig jaar ouder uit dan ze is en leek gedurende haar ondervraging ‘ernstig psychisch gestoord’. Ze wilde pas praten nadat ze de verzekering had gekregen dat ze geen contact meer met haar vader zou hebben en dat er voor haar kinderen zou worden gezorgd. Dat de kinderen het product zijn van incest, moeten DNA-tests nog aantonen.
quote:Onlangs was de man nog op de regionale televisie. Hij deed een oproep voor zijn vermiste dochter en dankte de politie voor het instellen van een crisisteam.
Zou inderdaad kunnen.quote:Op maandag 28 april 2008 18:06 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Zou het niet gewoon kunnen dat dochterlief in 1984 dreigde dat ze alles wilde gaan vertellen of dat hij doorkreeg dat ze zwanger van hem was en haar uit angst voor de gevolgen heeft opgesloten?
En als je eenmaal die stap hebt gezet dan zijn de volgende stappen ook redelijk verklaarbaar, er is geen weg terug.
Heb het verder nog niet gelezen maar de meisjes beneden en de jongetjes naar boven lijkt mij . Opa had niets aan zijn kleinzoons, hij viel waarschijnlijk op poesjesquote:Op maandag 28 april 2008 19:30 schreef paddy het volgende:
. En dan het selecteren van de kinderen. Jij mag boven leven...en jij moet de kelder in
Nope, waren er wel jongens? Net foto's in het RTL Nieuws van 2 dochters die boven leefden.quote:Op maandag 28 april 2008 19:36 schreef Loedertje het volgende:
Heb het verder nog niet gelezen maar de meisjes beneden en de jongetjes naar boven lijkt mij .
Hij is dus niet meer met Elisabeth 's moeder getrouwd ? Heeft hij wel samen met zijn nieuwe vrouw de kinderen van zijn dochter geadopteerd ? Of wonen die kinderen bij hun echte oma ? Kan ik me eiegenlijk niet voorstellen dit lijkt me een figuur die de controle niet graag uit handen geeft.quote:Ook Elisabeths moeder en Fritzls echtgenote Rosemarie zou aan dat verhaal geloof hebben gehecht
quote:Op maandag 28 april 2008 19:36 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Heb het verder nog niet gelezen maar de meisjes beneden en de jongetjes naar boven lijkt mij . Opa had niets aan zijn kleinzoons, hij viel waarschijnlijk op poesjes
De feiten gaan mijn verstand helemaal niet te boven, die man is gewoon heel erg slechtquote:Op maandag 28 april 2008 19:48 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat de feiten ons verstand te boven zullen gaan. die oude man is heel erg ziek. beetje gouden ei kerel.
ja. controlfreak in extrema forma.quote:Op maandag 28 april 2008 19:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De feiten gaan mijn verstand helemaal niet te boven, die man is gewoon heel erg slecht
Uiteraard.quote:Op maandag 28 april 2008 20:46 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind de berichtgeving niet altijd even duidelijk. Is het meisje dat in het ziekenhuis ligt uit de kelder afkomstig ?
Nooit daglicht gezien, daar krijg je rare bijverschijnselen van.quote:En zo ja wat mankeert haar dan ? Daarnet bij netwerk werd er gesproken over het meisje dat * zwaar gewond * in het ziekenhuis ligt
ja natuurlijk, die man is zo berekenend dat het daarom zo lang heeft kunnen duren.quote:Op maandag 28 april 2008 21:04 schreef deedeetee het volgende:
verslag
Dit maakt het wat duidelijker, de vader is een gepensioneerde ingenieur elektronica en wist dus wel raad met het slot op de kelderdeur.
vreselijkquote:Op maandag 28 april 2008 19:30 schreef paddy het volgende:
[..]
[..]
http://www.planet.nl/plan(...)tid=923189/sc=952f8d
Ik sta letterlijk pafEn de kinderen die boven woonden zouden een redelijk normaal leven hebben geleefd?
[..]
[..]
Zou inderdaad kunnen.
Ik denk trouwens ook wel dat dit nog een staartje gaat krijgen. En dan het selecteren van de kinderen. Jij mag boven leven...en jij moet de kelder in
Ze moet toch wel het een en ander hebben gemerkt van de verbouwingen in die kelder. Er moest mee en mee meer ruimte gemaakt worden voor de kinderen.quote:Op maandag 28 april 2008 21:27 schreef shmoopy het volgende:
Ik kan me echt niet voorstellen dat die moeder 24 jaar lang niets doorhad.
voor de pil moet je wel bij de dokter zijn beetje lastig is het niet? daarbij kan je een kind niet zomaar aan de pil doen dacht ikquote:Op maandag 28 april 2008 21:28 schreef deedeetee het volgende:
De man vond het wel belangrijk om zichzelf voort te planten. Kleine moeite om zijn dochter de pil te geven lijkt me. Bij zijn vrouw heeft hij 6 kinderen + Elizabeth=7 en bij Elisabeth heeft hij er ook 7 verwekt waarvan er 1 kind is overleden.De kinderen zijn dus met z'n dertienen......
Dat is wat je noemt een groot gezin. Ben benieuwd hoe de volle broers en zussen van Elizabeth het drama gaan verwerken.
Zou geen van hun ooit iets gemerkt hebben ? Het was toch hun zusje dat van haar 11 de tot haar 18 e werd misbruikt ?
last van de 'r'?quote:Op maandag 28 april 2008 21:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze moet toch wel het een en ander hebben gemerkt van de verbouwingen in die kelder. Er moest mee en mee meer ruimte gemaakt worden voor de kinderen.
Die vrouw moet een groot gebrek aan gezonde nieuwsgierigheid hebben
Zou je die daar niet gewoon in de apotheek kunnen kopen ? Hmmm dan word het idd wel lastiger.quote:Op maandag 28 april 2008 21:38 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
voor de pil moet je wel bij de dokter zijn beetje lastig is het niet? daarbij kan je een kind niet zomaar aan de pil doen dacht ik
volgens mij krijg je die alleen op dokters receptquote:Op maandag 28 april 2008 21:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zou je die daar niet gewoon in de apotheek kunnen kopen ? Hmmm dan word het idd wel lastiger.
waarvoor gebruik je die doorgaansquote:
in Nederland kan je ze wel "zo" krijgen, maar het is verstandiger om het via de huisarts te doen, afaikquote:Op maandag 28 april 2008 22:10 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
volgens mij krijg je die alleen op dokters recept
niemand kan dat, tenzij je gehandicapt geboren wordt.quote:Op maandag 28 april 2008 22:22 schreef Oblivion het volgende:
Dit is inderdaad horror van de bovenste plank....![]()
Ik kan me er helemaal niks bij voorstellen zo van je vrijheid beroofd te worden.....
Wreed, te wreed....
om zwangerschappen te voorkomen. inplaats van 7 36?quote:
Misschien omdat het haar - en ieders - voorstellingsvermogen te boven gaat? En zelfs al krijg je een 'hunch', dat je het dan bewust of onbewust wegdrukt, omdat het ondenkbaar is.quote:Op maandag 28 april 2008 21:27 schreef shmoopy het volgende:
Ik kan me echt niet voorstellen dat die moeder 24 jaar lang niets doorhad.
Een elektronisch slot waar alleen hij de code van kent scheelt natuurlijk ook, zeker als hij idd zo autoritair is.quote:Op maandag 28 april 2008 22:37 schreef Aventura het volgende:
Misschien omdat het haar - en ieders - voorstellingsvermogen te boven gaat? En zelfs al krijg je een 'hunch', dat je het dan bewust of onbewust wegdrukt, omdat het ondenkbaar is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |