Laat restaureren, joh, gek!quote:Op zondag 27 april 2008 15:50 schreef jpjedi het volgende:
Zelf heb ik een doos staan met kranten uit WO2. De oudste is uit september 1939 en de jongste uit oktober 1944. Zijn origineel en vallen bijna uit elkaar. Aangezien ik in India woon zitten ze ergens in de opslag.
Als de foto in de OP een foto is van *de bijzondere vondst* dan kun je er al vanuit gaan dat deze niet orgineel is aangezien er geen verkleuringen of vouwen te zien zijn, daarvoor hoef je deze echt geen 10 seconden vast te houdenquote:Op zondag 27 april 2008 15:43 schreef Floripas het volgende:
Geef mij die krant tien seconden en ik kan het zo zien. Ander bleekproces, andere vezeling, ik gok ook kleinere regelmatige kettinglijnen, loodvrije inkt.
Denk dat ik de hele zwik aan het prinses Irene brigade museum geef. Opa was secretaris van de veteranenclub prinses Irene en na zijn dood een hele verzameling gevonden die hij weer in de jaren gekregen had van weduwen die de zolder gingen opruimen. Zit onder andere bij; een karabijn, verschillende duitse wapens en onderdelen ervan, Prinses Irene uniform uit 1944 (gemaakt in Engeland natuurlijk), nood bandage Geallieerd en Duits, en nog veel meer.quote:
Hij kan met flits (quote:Op zondag 27 april 2008 15:56 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Als de foto in de OP een foto is van *de bijzondere vondst* dan kun je er al vanuit gaan dat deze niet orgineel is aangezien er geen verkleuringen of vouwen te zien zijn, daarvoor hoef je deze echt geen 10 seconden vast te houden
En blijven ze zo lang nog goed?quote:Op zondag 27 april 2008 21:16 schreef Mof het volgende:
Al zou het een origineel zijn, dan nog zou het niet bijzonder zijn. Ik ben toevallig redelijk bekend in dat wereldje. Ik hier een redelijke stapel liggen met kranten uit de Tweede Wereldoorlog, de Eerste Wereldoorog en van (ver) daarvoor. Voor 1 tot 2 euro heb je al een leuk exemplaar uit de WOII. Voor 5 tot 10 euro moet je zeker een krant van de inval in Nederland kunnen krijgen.
Heb laatst nog voor 5 euro een krantje uit 1805 gekocht, om maar eens aan te geven hoe 'gangbaar' oude kranten nog zijn.
Verbazingwekkend soms!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |