abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 mei 2008 @ 17:02:01 #76
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_58514919
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 16:54 schreef Manono het volgende:

[..]

Waar heb je het over met je wij,. jullie, niemand. Heb je eigenlijk wel gelezen wat ik gezegd heb
Just checking, maareh, je zei toch "blijkbaar is niemand hier nog zo ver" ?
Goeie discussietechniek !
zzz
pi_58515290
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:37 schreef L.Denninger het volgende:
ah, het "jullie zijn gewoon nog niet zo ver" argument. So we meet again

Ah ja, nog zo'n selectieve lezer. Ik heb hierboven (03:38) toch een vrij uitgebreide goed beargumenteerde post neergepleurd. Blijkbaar te veel tekst om te lezen en waarschijnlijk met onvoldoende wij-jullie gehalte dus die zal wel te ingewikkeld zijn geweest..

For once and for all: ik ben het eens met de kritische houding van de sceptici. Ik kan me daarnaast ook voorstellen 'dat er meer is' (al was het alleen maar vanwege mijn eigen ervaringen). Maar imo heeft die discussie weinig zin zolang er geen betrouwbare meetinstrumenten bestaan. Ik erken de argumenten van de sceptici gewoon.

Met 'jullie zijn nog niet zover, doel ik op de hokuspokuszieltjes hier, die erg graag willen (en misschien ook voor zichzelf ervaren) 'dat er meer is', maar die blijkbaar nog niet in staat zijn om andersdenkenden met afdoende bewijs te overtuigen, omdat ze zelf nog in de kinderschoenen staan. Maar die wel beledigd op kritische vragen reageren en ook nog de verschrikkelijke drang voelen meer zieltjes te winnen. Dus ik zeg: wacht met dat laatste liever totdat er meer bewijs is. Of totdat er iemand met zulke overduidelijke gaven opstaat, dat het iedereen in een klap de mond snoert. Jezus ofzo.

Erg spiritueel allemaal

[ Bericht 0% gewijzigd door Manono op 06-05-2008 17:39:56 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_58515369
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 17:02 schreef L.Denninger het volgende:

Just checking, maareh, je zei toch "blijkbaar is niemand hier nog zo ver" ?
Goeie discussietechniek !
Jij hebt het over discussietechniek? Leer eerst maar eens verder dan 1 regel lezen.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 18:46:39 #79
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_58516633
Nee, jullie zijn ook nog niet zo ver. Daar bedoel ik niet mee dat wij beter of vromer zijn, maar jullie hebben dat spirituele bewustzijn gewoon nog niet.

Je kunt iemand ook niet uitleggen hoe de kleur rood eruit ziet, dat moet diegene zelf een keer zien om het te kunnen snappen.

En oh ja, een lepel buigen is door middel van een truc te doen. Tuurlijk, ik goochel zelf, dat klopt. Maar wat een vreemde redenatie om dan te zeggen dat ALLES dan DUS een truc is. Dat is toch heel narrowminded denken? Jullie hebben absoluut geen brede visie maar bekijken alles door een rietje.

Alles wat zich niet bevindt in het door jou oh zo heilig bevonden natuurwetenschapskader is DUS onzin, flauwekul, bestaat niet etc. etc.

Wie zegt dat jouw kader het juiste is???
Gaap Goals rulezzz!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 19:37:13 #80
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_58517666
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 17:32 schreef Manono het volgende:

[..]

Ah ja, nog zo'n selectieve lezer. Ik heb hierboven (03:38) toch een vrij uitgebreide goed beargumenteerde post neergepleurd. Blijkbaar te veel tekst om te lezen en waarschijnlijk met onvoldoende wij-jullie gehalte dus die zal wel te ingewikkeld zijn geweest..

For once and for all: ik ben het eens met de kritische houding van de sceptici. Ik kan me daarnaast ook voorstellen 'dat er meer is' (al was het alleen maar vanwege mijn eigen ervaringen). Maar imo heeft die discussie weinig zin zolang er geen betrouwbare meetinstrumenten bestaan. Ik erken de argumenten van de sceptici gewoon.

Met 'jullie zijn nog niet zover, doel ik op de hokuspokuszieltjes hier, die erg graag willen (en misschien ook voor zichzelf ervaren) 'dat er meer is', maar die blijkbaar nog niet in staat zijn om andersdenkenden met afdoende bewijs te overtuigen, omdat ze zelf nog in de kinderschoenen staan. Maar die wel beledigd op kritische vragen reageren en ook nog de verschrikkelijke drang voelen meer zieltjes te winnen. Dus ik zeg: wacht met dat laatste liever totdat er meer bewijs is. Of totdat er iemand met zulke overduidelijke gaven opstaat, dat het iedereen in een klap de mond snoert. Jezus ofzo.

Erg spiritueel allemaal
Het zou een beetje krom en leeg worden als mensen in tru niet meer over hun eigen ervaringen mogen vertellen of hun mond moeten houden totdat de wetenschap het startsein heeft gegeven dat ze erover mogen praten en op welke manier ( de wetenschap is niet de schepper van het paranormale) .. of als de sceptici hun goedkeuring hebben gegeven over de argumenten , dat gaat hem niet worden natuurlijk , we zijn niet in wetenschap of sceptics corner ,
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_58518551
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 16:54 schreef Manono het volgende:
Waar heb je het over met je wij,. jullie, niemand. Heb je eigenlijk wel gelezen wat ik gezegd heb of begin je meteen te hinneken met je stokpaard zodra je oog een trefwoord valt?
Euh...?
Nou.... niet meteen zo sarcastisch doen
quote:
Ik kom met iets waar jij niks mee kan omdat jij hoog van te toren blaast over iets waar je zelf niet eens iets mee kan. Maar liever geen kritsiche vragen stellen. Kortom de hele discussie is 1 grote luchtbel imo.
Nee, dat heb je goed gezien. Daar kan ik idd. niets mee
Maar als je even het topic opnieuw doorleest, zie je mij wel degelijk kritische vragen stellen en met argumenten komen Maarja als jij liever hoog van de toren blaast over mijn reacties in deze discussie, kan ik mij voorstellen dat je die vragen en argumenten gemist hebt
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 17:32 schreef Manono het volgende:
[..]
Da's mooi. Het is nooit verkeerd om over een onderwerp te discussiėren, zeker niet over een onderwerp zo controversieel als deze. Maar dan moet men wel met goede standpunten en argumenten komen. En als er iets is dat mij stoort, en nu verval ik in herhaling, zijn het argumenten als "het is een gevoel/je moet het ervaren" etc. Dat draagt niets bij aan de discussie of het al dan niet bestaat en zo ja in welke vorm.
quote:
Met 'jullie zijn nog niet zover, doel ik op de hokuspokuszieltjes hier, die erg graag willen (en misschien ook voor zichzelf ervaren) 'dat er meer is', maar die blijkbaar nog niet in staat zijn om andersdenkenden met afdoende bewijs te overtuigen, omdat ze zelf nog in de kinderschoenen staan. Maar die wel beledigd op kritische vragen reageren en ook nog de verschrikkelijke drang voelen meer zieltjes te winnen.
Ok. Dan is het nu wel duidelijk.
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 19:37 schreef Summers het volgende:
Het zou een beetje krom en leeg worden als mensen in tru niet meer over hun eigen ervaringen mogen vertellen of hun mond moeten houden totdat de wetenschap het startsein heeft gegeven dat ze erover mogen praten en op welke manier ( de wetenschap is niet de schepper van het paranormale) .. of als de sceptici hun goedkeuring hebben gegeven over de argumenten , dat gaat hem niet worden natuurlijk , we zijn niet in wetenschap of sceptics corner ,
Ik krijg hierbij een beetje het idee dat je de wetenschap het kwalijk neemt dat de paragnosten te kort schieten om hun eigen "gaven" te kunnen tonen.
Ik quote mijzelf even uit het James Randi-topic:
quote:
Bovendien moeten alle paragnosten nou niet ineens net doen alsof het vies/raar is dat er gevraagd wordt naar een wetenschappelijke benadering van zaken. Dit is een hele normale gang van zaken als het gaat om bepaalde dingen aan te tonen
En uiteraard mogen paragnosten met argumenten komen, graag zelfs, daar is het een discussie voor
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:18:43 #82
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_58519405
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 20:21 schreef Locusta het volgende:

Ik krijg hierbij een beetje het idee dat je de wetenschap het kwalijk neemt dat de paragnosten te kort schieten om hun eigen "gaven" te kunnen tonen.
Ik quote mijzelf even uit het James Randi-topic:
[..]
Nee hoor , de wetenschap is vooruitstrevend , het zijn de aanhangers die een grens maken die er niet hoort en er zelf bij verzinnen , ik kan dat prima scheiden .
[/quote]
pi_58519448
En ik krijg een beetje het idee dat jij maar blijft reageren om te reageren. Zonder iets toe te voegen. Maar ook ik verval in herhaling. Dus ik ga ff verder.
quote:
Op zondag 27 april 2008 18:53 schreef maedel het volgende:
Concreet: waarom gelooft iedereen James Randi?

Goede vraag trouwens

Ik vind Randi op zich ook idd best een dubieus en mediageil mannetje. James Randi gebruikt concrete logica om te overtuigen en dat doet hij slim. Je volgt nou eenmaal sneller wat je herkent dan wat je niet snapt. Maar daar is hij ook goochelaar voor. Van wat ik heb gezien vond ik Randy erg slap argumenteren tav Char. Char heeft op haar beurt ook slappe momenten, daar niet van, maar ze had zeker ook een opvallend aantal treffers waar Randi weinig tegenin bracht, vond ik.
pi_58522560
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 21:20 schreef Manono het volgende:
[..]

Van wat ik heb gezien vond ik Randy erg slap argumenteren tav Char. Char heeft op haar beurt ook slappe momenten, daar niet van, maar ze had zeker ook een opvallend aantal treffers waar Randi weinig tegenin bracht, vond ik.
Wacht, jij "gelooft" eerder in Char dan Randi? Typisch zeg, jij bent iemand die wilt geloven, hoogst waarschijnlijk door een of meerdere persoonlijke verliezen van dierbaren.

Kom eens met voorbeelden dan? Vond je de uitleg van hoe Char "cold reading" toepast niet voldoende? Jij denkt dat het enigszins georganiseerd raden van letters en veel voorkomende zaken paranormaal is? Ben je - met alle respect - echt zo ontzettend dom dat jij niet denkt dat mensen slim kunnen zijn, en het dus maar toekent aan het zogenaamd "paranormale"?

Echt no offense, maar denk er eens over na. Onderschat jij het gehaaide en gewetenloze gedrag van Char en haar mede "paragnosten" niet enorm als je ook maar twijfelt aan haar authenticiteit?

Laten we het voor altijd vast stellen: Char is een slimme oplichtster. En dat geldt ook voor huis tuin en keuken malloot Robbert van den Broeke.

Als je daar nog aan twijfelt dan is er weinig discussie mogelijk ben ik bang. En ik vind het frustrerend om te zien dat, ondanks alle bewijsvoering en beschamende oplichterstactieken die aan het licht gekomen zijn van beide oplichters, er nog steeds mensen zijn hier op Fok! die in ze geloven.

Dat getuigt enkel en alleen van een diep gewortelde noodzaak om het paranormale te willen omarmen, simpelweg omdat je leven ineen zou storten als je niet de comfort zou hebben van enige zekerheid dat er na je dood - en dus na de dood van geliefden - meer zou kunnen zijn.

En dat brengt me tot mijn conclusie: angst voor de dood is het enige wat believers doet geloven. Niet direct angst voor je eigen dood, maar ook de dood van geliefden - het niet kunnen accepteren dat dood gewoon permanent de dood van een bewustzijn is blijkt voor veel mensen te lastig om te accepteren.

Geloven.. de weg van de minste weerstand.
  woensdag 7 mei 2008 @ 00:20:21 #85
214644 Bobseltje
Grootlandbezitter
pi_58523114
Ik heb Kurt Cobain laatst nog gesproken, hij doet het veel beter daarboven, al 76 decennia clean(tijd verloopt iets anders daar).

Nu even serieus, ik wou een heel verhaal typen over hoe het allemaal oplichters zijn, maar iets te veel voorgangers dus ik zie het niet in om er nog moeite voor te doen, slaap lekker.
pi_58524750
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 23:48 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Wacht, jij "gelooft" eerder in Char dan Randi? ( verhaal)

Nee, hoezo?
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:58:55 #87
31101 _Led_
pi_58526973
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 18:46 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee, jullie zijn ook nog niet zo ver. Daar bedoel ik niet mee dat wij beter of vromer zijn, maar jullie hebben dat spirituele bewustzijn gewoon nog niet.
Mag ik dan het omgekeerde stellen :
jullie zijn simpelweg nog niet zo ver, jullie hebben gewoon nog niet de intelligentie om dingen te verklaren zonder er gelijk hogere machten bij te betrekken ?
Of is het opeens gemeen om dat zo te zeggen ?
quote:
Je kunt iemand ook niet uitleggen hoe de kleur rood eruit ziet, dat moet diegene zelf een keer zien om het te kunnen snappen.
Wat heeft dat te maken met simpelweg aantonen of mensen de boel oplichten (cold reading, shotgunning etc.),
of echt kunnen wat ze claimen ?
quote:
En oh ja, een lepel buigen is door middel van een truc te doen. Tuurlijk, ik goochel zelf, dat klopt. Maar wat een vreemde redenatie om dan te zeggen dat ALLES dan DUS een truc is. Dat is toch heel narrowminded denken?
Ik zeg niet dat alles dus een truc is,
ik zeg dat ik nog geen reden heb gezien om aan te nemen dat het niet zo is.
Als er 2 mogelijkheden zijn, eentje is eenvoudig en is vaak genoeg in actie gezien (truc's), en de ander is ver gezocht en wil men niet bewijzen ook al zou dat prima mogelijk zijn, welke is dan het meest waarschijnlijk ?

Denk eraan dat Ogilvie heeft meegedaan op zijn eigen voorwaarden aan een wetenschappelijk onderzoek om Randi's $1000000 te winnen.
Hij scoorde 1 van de 20 punten.
quote:
Jullie hebben absoluut geen brede visie maar bekijken alles door een rietje.
Er is een verschil tussen een brede visie hebben en zo graag willen geloven dat je je kritische blik uitschakelt.
quote:
Alles wat zich niet bevindt in het door jou oh zo heilig bevonden natuurwetenschapskader is DUS onzin, flauwekul, bestaat niet etc. etc.
Complete onzin-statement, de wetenschap draait juist om het ontdekken van nieuwe dingen.
Maar dan wel op een verantwoorde en gestructureerde manier, en niet op voorwaarden als "alleen als je erin gelooft, je mag niet van te dichtbij kijken wat ik aan het doen ben en genverbrander kreeg ik door van een geest, heus niet van internet hoor".
quote:
Wie zegt dat jouw kader het juiste is???
Niemand zegt dat welk kader dan ook het juiste is.
Dat is juist waarom we zorgvuldig moeten onderzoeken om tot de waarheid te komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door _Led_ op 07-05-2008 10:23:17 ]
zzz
pi_58527072
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 00:20 schreef Bobseltje het volgende:
Ik heb Kurt Cobain laatst nog gesproken, hij doet het veel beter daarboven, al 76 decennia clean(tijd verloopt iets anders daar).

Nu even serieus, ik wou een heel verhaal typen over hoe het allemaal oplichters zijn, maar iets te veel voorgangers dus ik zie het niet in om er nog moeite voor te doen, slaap lekker.
Dat dus.
pi_58527089
quote:

[..]
Helemaal mee eens. Hulde voor je stuk. Ik had het zelf niet beter kunnen vertellen.
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:24:13 #90
31101 _Led_
pi_58527461
Wel relevant voor deze thread :
The Sun's verslag van Ogilvie's officiele test.
quote:
Did you not see that one coming Derek?

Baby psychic Derek Ogilvie has flopped in a bid to win a million dollar paranormal challenge.
The mind-bender went through a series of tests to convince a top US paranormal sceptic he was the real deal.
But he failed to bag the Randi challenge jackpot after scoring a dismal one out of 20.
Former magician James Randi revealed; "It was abysmal, a disaster, a fiasco, and an excellent example of the proof of the laws of the chance".
Paisley-born Derek, 41, flew to Miami with a TV crew in May, convinced he could demonstrate supernatural ability and scoop the £500,000 prize.
He wanted a showdown with Randi - who has had numerous court run-ins with Uri Gellar after discrediting his spoon-bending tricks.
Derek was confident he would back the cash and told how he had dreams of buying a posh LA mansion and a Lamborghini.
He was followed by a team from Five - after his show The Baby Mindreader proved a huge hit with the channel's viewers last year.
The test was carried out in a sound studio at the University of Miami.
Derek was asked to choose a set of parents and child from a selection of volunteers.
He then had to prove he could read the youngster's mind during a series of strictly controlled tests - but bombed. Randi revealed: "He copmleted the required forms, so we have the conclusive, signed-and-witnessed statements from him in which he agreed that all the conditions for his test were fair, binding, and acceptable.
"We used a soundproof set of rooms that ensured isolation of the target area, the production area, and the area in which Ogilvie was located. This arrangement met with his approval, and ours. First we allowed him to select, from several sets of volunteers, a set of parents and child about who he felt confident.
"The father of the selected trio said that he was not convinced of the abilities that Ogilvie claimed, while the mother accepted such powers and felt the tests would be successful.
"We placed the principals in their respective positions, we set up the cameras, I stepped out of the area, and they started recording.
"The result? It was abysmal. Derek got exactly one out of 20 correct - precisely what chance, without any of his mystical powers at work, would have called for".
Randi claims the TV company - which planned to produce a documentary on the trip - demanded the results were kept under wraps. but her has decided to speak out after discovering Derek is appearing on a new mind-reading series being screened across the Netherlands on the RTL4 channel.
Randi added "It appears Ogilvie may have neglected to mention those results when they were negotiating his contract."
Last night Derek said "I can't say anything because I am contractually obligated to Five. But I have my opinion on what happened and he has his."
En hier was niks gemeens aan, en niemand is erin geluist - de test is in samenwerking bedacht en goedgekeurd, en hij heeft een contract getekend dat hij zich bij de uitslag zou neerleggen.
zzz
  woensdag 7 mei 2008 @ 11:42:09 #91
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_58529045
quote:

[..]

Wacht, jij "gelooft" eerder in Char dan Randi? Typisch zeg, jij bent iemand die wilt geloven, hoogst waarschijnlijk door een of meerdere persoonlijke verliezen van dierbaren.

Kom eens met voorbeelden dan? Vond je de uitleg van hoe Char "cold reading" toepast niet voldoende? Jij denkt dat het enigszins georganiseerd raden van letters en veel voorkomende zaken paranormaal is? Ben je - met alle respect - echt zo ontzettend dom dat jij niet denkt dat mensen slim kunnen zijn, en het dus maar toekent aan het zogenaamd "paranormale"?

Echt no offense, maar denk er eens over na. Onderschat jij het gehaaide en gewetenloze gedrag van Char en haar mede "paragnosten" niet enorm als je ook maar twijfelt aan haar authenticiteit?

Laten we het voor altijd vast stellen: Char is een slimme oplichtster. En dat geldt ook voor huis tuin en keuken malloot Robbert van den Broeke.

Als je daar nog aan twijfelt dan is er weinig discussie mogelijk ben ik bang. En ik vind het frustrerend om te zien dat, ondanks alle bewijsvoering en beschamende oplichterstactieken die aan het licht gekomen zijn van beide oplichters, er nog steeds mensen zijn hier op Fok! die in ze geloven.

Dat getuigt enkel en alleen van een diep gewortelde noodzaak om het paranormale te willen omarmen, simpelweg omdat je leven ineen zou storten als je niet de comfort zou hebben van enige zekerheid dat er na je dood - en dus na de dood van geliefden - meer zou kunnen zijn.

En dat brengt me tot mijn conclusie: angst voor de dood is het enige wat believers doet geloven. Niet direct angst voor je eigen dood, maar ook de dood van geliefden - het niet kunnen accepteren dat dood gewoon permanent de dood van een bewustzijn is blijkt voor veel mensen te lastig om te accepteren.

De weg van de minste weerstand ? hoe dan ? jij praat gewoon een voor jou aannemelijk verhaal na van een afstandje , wat een ruggegraat zal jij hebben zeg op die moeilijke weg van de meeste weerstand .
  woensdag 7 mei 2008 @ 11:48:48 #92
31101 _Led_
pi_58529205
Het verschil is dat voor zijn "weg van de meeste weerstand" er daadwerkelijk argumenten zijn, zie bijvoorbeeld de cold-reading analyse van Char die gewoon uitlegt hoe ze het zou kunnen doen zonder inmenging van paranormale krachten.
Voor jouw "weg van de minste weerstand" volstaat het om gewoon te zeggen "nou ik voel het nou eenmaal zo".

En dat "je praat een verhaal na dat voor jou aannemelijk klinkt" gaat helemaal nergens over, dat is op iedereen van toepassing.
zzz
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:15:41 #93
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_58529868
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 11:48 schreef L.Denninger het volgende:
Het verschil is dat voor zijn "weg van de meeste weerstand" er daadwerkelijk argumenten zijn, zie bijvoorbeeld de cold-reading analyse van Char die gewoon uitlegt hoe ze het zou kunnen doen zonder inmenging van paranormale krachten.
Voor jouw "weg van de minste weerstand" volstaat het om gewoon te zeggen "nou ik voel het nou eenmaal zo".

En dat "je praat een verhaal na dat voor jou aannemelijk klinkt" gaat helemaal nergens over, dat is op iedereen van toepassing.
nee hoor , andere mensen hebben zelf ervaringen die hoeven geen aannemelijk verhaaltje na te praten van een afstand of kunnen het opzoeken in een kant en klaar voorgekauwd boek , waardoor ze er niks van snappen laat staan juist beoordelen , (maar ik begrijp waarom jij dat denkt) spreek voor jezelf en niet voor iedereen , er zijn ook mensen die dingen ontdekken via eigen ervaring en niet alleen via die van andere .
Die randi praat alsof hij pas gisteren aan het onderzoeken is , hoe kan je na 40 jr nog niet weten , zelfs niet een beetje hoe communicatie met geesten verloopt . elk willekeurig pagina daarover zou je dat al kunnen weten en verschillende manieren kunnen opnoemen , na 1 gesprek met iemand die hij onderzocht had hij het ook al kunnen weten ..hoe komt het dat je het na 40 jr onderzoek beoordeeld als de communicatie tussen 2 mensen , dat is niet te vergelijken ! en dat na 40 jr wow wat een schande , zijn aanhangers snappen het toch niet en lachen waarschijnlijk met zijn grapjes mee en zeggen "zie je wel " .
ik zou zeggen stort lekker geld , voor zijn "serieus onderzoek",dan komt dat goed terecht ....................
pi_58530120
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:15 schreef Summers het volgende:
nee hoor , andere mensen hebben zelf ervaringen die hoeven geen aannemelijk verhaaltje na te praten van een afstand of kunnen het opzoeken in een kant en klaar voorgekauwd boek , waardoor ze er niks van snappen laat staan juist beoordelen , (maar ik begrijp waarom jij dat denkt) spreek voor jezelf en niet voor iedereen , er zijn ook mensen die dingen ontdekken via eigen ervaring en niet alleen via die van andere .
Die randi praat alsof hij pas gisteren aan het onderzoeken is , hoe kan je na 40 jr nog niet weten , zelfs niet een beetje hoe communicatie met geesten verloopt . elk willekeurig pagina daarover zou je dat al kunnen weten en verschillende manieren kunnen opnoemen , na 1 gesprek met iemand die hij onderzocht had hij het ook al kunnen weten ..hoe komt het dat je het na 40 jr onderzoek beoordeeld als de communicatie tussen 2 mensen , dat is niet te vergelijken ! en dat na 40 jr wow wat een schande , zijn aanhangers snappen het toch niet en lachen waarschijnlijk met zijn grapjes mee en zeggen "zie je wel " .
ik zou zeggen stort lekker geld , voor zijn "serieus onderzoek",dan komt dat goed terecht ....................
Zo, dus jij weet precies hoe je met geesten communiceert. Als je dat nou even aan Randi vertelt, dan kan hij z'n onderzoeks protocol aanpassen.

Je zou toch verwachten dat de mensen die zich laten testen door Randi WEL weten hoe je met geesten praat. (Ze claimen immers dat ze dat kunnen) Waarom kiezen ze dan zelf voor een onderzoeksmethode die niet kan?
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:29:17 #95
31101 _Led_
pi_58530147
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:15 schreef Summers het volgende:

[..]

nee hoor , andere mensen hebben zelf ervaringen
En waar jij en de wetenschap van mening verschillen is dat ervaringen betrouwbaar zijn.
Ervaringen zijn zo onbetrouwbaar als wat, kijk maar eens wat chemische stoffen (drugs bijvoorbeeld) met jouw ervaringen kunnen doen.
Kortom, er hoeft maar een onbalans in de stoffen in je hersenen te zijn en jouw ervaringen worden compleet anders.
quote:
die hoeven geen aannemelijk verhaaltje na te praten
Wat is er in bobsnaam mis met het idee dat iets aannemelijk is ?
"Nou, het is logisch dus wil ik het niet geloven"
quote:
En dit is dus waar jij er blijkbaar nog steeds niets van begrijpt :
Randi hoeft ook helemaal niks te weten want hij probeert zelf helemaal niet met geesten te communiceren.
Hij wil simpelweg controleren of mensen die bepaalde claims doen ze ook waar kunnen maken,
en dat doet hij in samenwerking met die mensen zelf.

Kortom, die mensen die roepen dat ze weten hoe het werkt maken zelf hun eigen test.
En vervolgens blijkt het iedere keer weer onzin te zijn.
Ik snap dat jij dat vervelend vindt, maar daar moet je niet Randi de schuld van geven,
maar mensen die claims doen die ze niet waar kunnen maken.

Je neemt het bij de olympische spelen een scheidsrechter toch ook niet kwalijk dat ie niet zelf ver springt ?
Die hoeft alleen maar te checken of iemand anders wel ver genoeg springt !

[ Bericht 3% gewijzigd door _Led_ op 07-05-2008 12:40:15 ]
zzz
pi_58530773
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 21:20 schreef Manono het volgende:
En ik krijg een beetje het idee dat jij maar blijft reageren om te reageren. Zonder iets toe te voegen.
Wat raar, dat idee kreeg ik juist bij jou
quote:
Maar ook ik verval in herhaling. Dus ik ga ff verder.
Goed plan
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:29 schreef L.Denninger het volgende:
En waar jij en de wetenschap van mening verschillen is dat ervaringen betrouwbaar zijn.
Ervaringen zijn zo onbetrouwbaar als wat, kijk maar eens wat chemische stoffen (drugs bijvoorbeeld) met jouw ervaringen kunnen doen.
Kortom, er hoeft maar een onbalans in de stoffen in je hersenen te zijn en jouw ervaringen worden compleet anders.
Idd. ben ik het met je eens. En om mijzelf nog maar eens te citeren eerder uit dit topic:
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 09:24 schreef Locusta het volgende:
Even heel cru gezegd: wie weet zat je op het moment dat je bij een paragnost zat niet lekker in je vel, had je een stickie gerookt, een keer LSD gebruikt, een periode slecht geslapen, etc. en ervaar je al die dingen net even wat anders als "normaal".
Dan is het dus niet paranormaal, maar heeft het gewoon een fysische reden dat je die dingen ervaart. Iemand hier al eens bij stilgestaan?
Mensen die bijv. LSD hebben geslikt zweren dat er roze kaboutertjes rondlopen, maar die bestaan niet
Let op: hiermee wil ik niet zeggen dat alle paragnosten (of mensen die naar paragnosten gaan) continu onder invloed verkeren, maar alleen dat als je bijv. een geestverruimend middel gaat gebruiken, je waarnemingsvermogen veranderd en je dan dingen kunt ervaren die normaal niet mogelijk zijn.

Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenover staan
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:24:13 #97
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_58534009
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:58 schreef Locusta het volgende:

[..]

Wat raar, dat idee kreeg ik juist bij jou
[..]

Goed plan
[..]

Idd. ben ik het met je eens. En om mijzelf nog maar eens te citeren eerder uit dit topic:
[..]

Mensen die bijv. LSD hebben geslikt zweren dat er roze kaboutertjes rondlopen, maar die bestaan niet
Let op: hiermee wil ik niet zeggen dat alle paragnosten (of mensen die naar paragnosten gaan) continu onder invloed verkeren, maar alleen dat als je bijv. een geestverruimend middel gaat gebruiken, je waarnemingsvermogen veranderd en je dan dingen kunt ervaren die normaal niet mogelijk zijn.

Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenover staan
Lijkt me een goed onderwerp voor in het topic " uitgaan en psychoactieve middelen " waar je oa ervaringen kan delen die je had met geestverruimende middelen en alle andere drugs .
pi_58537045
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:24 schreef Summers het volgende:
Lijkt me een goed onderwerp voor in het topic " uitgaan en psychoactieve middelen " waar je oa ervaringen kan delen die je had met geestverruimende middelen en alle andere drugs .
Dit antwoord had ik natuurlijk kunnen verwachten Geen serieuze reactie, het wordt meteen aan de kant geschoven.
Zodra wij hier mogelijke verklaringen opperen worden ze meteen als "belachelijk" gekenmerkt en weggewuifd.
Had iemand het in dit topic net niet over "alles door een rietje zien"?
  donderdag 8 mei 2008 @ 08:48:18 #99
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58547867
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 10:24 schreef L.Denninger het volgende:
Wel relevant voor deze thread :
The Sun's verslag van Ogilvie's officiele test.
[..]

En hier was niks gemeens aan, en niemand is erin geluist - de test is in samenwerking bedacht en goedgekeurd, en hij heeft een contract getekend dat hij zich bij de uitslag zou neerleggen.
Interessant artikel.
Jammer dat hij door de mand is gevallen.
Heb z'n show op RTL 4 een keertje gezien maar vond het wel indrukwekkend.
Zo zie je maar weer... maar... hij is er in ieder geval met volle moed er voor gegaan!
pi_58547924
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:24 schreef Summers het volgende:

[..]

Je had natuurlijk ook inhoudelijk kunnen reageren, maar hey, wishfull thinking
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')