Je geeft aan 'een speciaal oplosmiddel'.. Maar wat heb jij dan precies gebruikt?quote:Op vrijdag 25 april 2008 08:46 schreef Noway666 het volgende:
Al die tell-sell busjes voor in je olie of brandstof laten liggen.
Het enige wat interessant is zijn de injectie of carb-cleaners, dat is een busje wat je bij het tanken er moet doen en dan worden je leidingen schoongemaakt.
Ik gebruik nu gewoon normale olie die de fabrikant voorschrijft maar heb wel eens bij het verversen van de olie een speciaal oplosmiddel gebruikt, dan kwam alle aangekoekte dingen los en eruit.
Teflon en andere dingen richten meer schade aan dan je denkt zoals verstopte oliekanaaltjes en daardoor te hoge oliedruk.
Soort van olie afbreker / ontvetter wordt in de garages wel eens gebruikt als een motor heel lang heeft gelopen met dezelfde olie.quote:Op vrijdag 25 april 2008 08:59 schreef danny91184 het volgende:
[..]
Je geeft aan 'een speciaal oplosmiddel'.. Maar wat heb jij dan precies gebruikt?
en toen kon ik nog net de staat uit rijden door die zooi bij de benzine.quote:Op vrijdag 25 april 2008 08:46 schreef Noway666 het volgende:
Al die tell-sell busjes voor in je olie of brandstof laten liggen.
Het enige wat interessant is zijn de injectie of carb-cleaners, dat is een busje wat je bij het tanken er moet doen en dan worden je leidingen schoongemaakt.
Ik gebruik nu gewoon normale olie die de fabrikant voorschrijft maar heb wel eens bij het verversen van de olie een speciaal oplosmiddel gebruikt, dan kwam alle aangekoekte dingen los en eruit.
Teflon en andere dingen richten meer schade aan dan je denkt zoals verstopte oliekanaaltjes en daardoor te hoge oliedruk.
Had die kever van je lang stilgestaan of niet ? Je wil niet weten wat benzine doet als het gaat vergommen.quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:16 schreef T42 het volgende:
[..]
en toen kon ik nog net de staat uit rijden door die zooi bij de benzine.
mocht toen heel me carb met de hand schoonmaken omdat deze helemaal verstopt zat
toen reed ik er elke dag nog mee (100km)quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:18 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Had die kever van je lang stilgestaan of niet ? Je wil niet weten wat benzine doet als het gaat vergommen.
Die olieadditieven heb ik ook nooit wat van gemerkt. Een van de auto's verbruikt iets olie, dus om te proberen maar een additief tegen olieverbruik erin gegooit. Maar het ding is er geen druppel minder olie door gaan verbruiken.quote:Op dinsdag 29 april 2008 23:48 schreef Turquaz52 het volgende:
Fake Fake en nog eens fake, die kut olie additieven e.d. die je bij de olie moet bijvoegen waar je dan extra vermogen door krijgt is harstikke nepDUS OOK NEP dat je minder verbruikt!!
Hebben we bewezen op de vermogenbank en had geen een nm of pk meer of minder dan voorheen!!![]()
quote:Op woensdag 30 april 2008 18:24 schreef Cybje het volgende:
[..]
Die olieadditieven heb ik ook nooit wat van gemerkt. Een van de auto's verbruikt iets olie, dus om te proberen maar een additief tegen olieverbruik erin gegooit. Maar het ding is er geen druppel minder olie door gaan verbruiken.
Sowieso, een goede olie zit al vol met allemaal additieven, maar dan op een in het lab geteste manier. De ene olie zorgt ook echt voor meer vermogen dan de andere, maar vaak gaat het om hooguit 1-2% en voel je dat dus niet eens. Het schiet totaal niet op om die additieven uit balans te brengen, door er zelf goedkope troep bij te gooien.
quote:Op woensdag 30 april 2008 20:43 schreef kabelhaspel het volgende:
Beter tank je goede benzine en ga je je tank leegjagen op topsnelheid in D'land.
Ja nou ja, 1% vermogen wil ik nog wel geloven, maar je hebt er bijna niks van. Sowieso heb je binnen meerdere dyno runs al verschillen van 1-2%, dus dan ligt het eerder daar aanquote:Op woensdag 30 april 2008 20:51 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
Geen een olie geeft 1 tot 2% vermogen.. wij hebben verschillende olie'en gebruikt/getest, additieven en dergelijke die je bij beurzen krijgt die je garanderen dat je extra vermogen krijgt..
Fake![]()
Geen 1 nm extra koppel.. (ja, piek vermogen..)
Niet geloven die bullshit, als je je blok echt wilt reinigen.. kom dan maar langs, en voor 600 eurii reinig ik je complete blok, zandstraal ik je kleppendeksel en krijgt je blok een nieuw fris kleurtje![]()
evt. reviseren tegen zelfde prijs excl. onderdelen![]()
![]()
Eventueel als je verder wilt gaan, monteer ik je trottlebodies, hoon ik je cilinder, vlak ik je kop, flow je poorten, andere nokkenstokken, klepveren en die dingetjes
![]()
Maar dat tegen een hoger bedrag dan 600 euriitjes
Ik ken je autotechniek geschiedenis hier op Fok wel een beetje...quote:Op woensdag 30 april 2008 20:51 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
Geen een olie geeft 1 tot 2% vermogen.. wij hebben verschillende olie'en gebruikt/getest, additieven en dergelijke die je bij beurzen krijgt die je garanderen dat je extra vermogen krijgt..
Fake![]()
Geen 1 nm extra koppel.. (ja, piek vermogen..)
Niet geloven die bullshit, als je je blok echt wilt reinigen.. kom dan maar langs, en voor 600 eurii reinig ik je complete blok met de hogedruk zeker, zandstraal ik je kleppendeksel en krijgt je blok een nieuw fris kleurtje![]()
evt. reviseren tegen zelfde prijs excl. onderdelen![]()
![]()
Eventueel als je verder wilt gaan, monteer ik je trottlebodies, hoon ik je cilinder, vlak ik je kop met schuurpapier?, flow je poorten, andere nokkenstokken, klepveren en die dingetjes
![]()
Maar dat tegen een hoger bedrag dan 600 euriitjes
Nee vriend.. je verdient geen een pk of percentage extra vermogen.. piekvermogen heb je ook zonder die addetieven.. die injector cleaners kunnen wel vermogen opleveren.. zij reinigen je injectoren waardoor ze weer beter werken dan tevoren.. maare dat is afhankelijk van de staat ervan..quote:Op donderdag 1 mei 2008 10:14 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ja nou ja, 1% vermogen wil ik nog wel geloven, maar je hebt er bijna niks van. Sowieso heb je binnen meerdere dyno runs al verschillen van 1-2%, dus dan ligt het eerder daar aan
Ik zou op zich wel een keer een dyno run willen doen met dat brandstofadditief dat ik nu gebruik. Want ik rijd er toch echt zuiniger op, alhoewel ik geen merkbaar verschil in trekkracht voel.
Voor hoeveel wil je de motor van me Corvette C4 wel even onder handen nemen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |