abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 april 2008 @ 08:23:15 #1
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_58294977
Is het nou werkelijk zinvol om additieven aan bijv. motorolie en brandstof toe te voegen?
Mijn auto is inmiddels 5 jaar oud met ruim 150k op de teller. Het ding is altijd 'officieel' en op tijd onderhouden, maat tóch ga ik merken dat de ouderdom toe gaat slaan, bijv. door moeizaam koud starten en net helemaal stabiel stationair lopen.

Zomaar wat lnkjes naar producten:
- reiniger voor oliecircuit
- reinger voor brandstofsysteem

En dan zijn er ook nog motorolie-toevoegingen met bijv. molybdeen, lithium of teflon. Die zouden de wrijving in de motor verminderen..

Wie kan er (bij voorkeur onderbouwd) iets over zeggen? Kan ik hier voordeel mee halen?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  vrijdag 25 april 2008 @ 08:33:43 #2
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_58295071
Ligt echt aan je auto.. heb je een mercedes? Ja, dan moet je dat zeker doen.. heb je een Fiat Panda op marktplaats voor 250 euro gekocht? Nee, niet doen
  vrijdag 25 april 2008 @ 08:46:50 #3
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_58295234
Al die tell-sell busjes voor in je olie of brandstof laten liggen.

Het enige wat interessant is zijn de injectie of carb-cleaners, dat is een busje wat je bij het tanken er moet doen en dan worden je leidingen schoongemaakt.
Ik gebruik nu gewoon normale olie die de fabrikant voorschrijft maar heb wel eens bij het verversen van de olie een speciaal oplosmiddel gebruikt, dan kwam alle aangekoekte dingen los en eruit.

Teflon en andere dingen richten meer schade aan dan je denkt zoals verstopte oliekanaaltjes en daardoor te hoge oliedruk.
pi_58295380
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 08:46 schreef Noway666 het volgende:

Het enige wat interessant is zijn de injectie of carb-cleaners, dat is een busje wat je bij het tanken er moet doen en dan worden je leidingen schoongemaakt.
Ik gebruik nu gewoon normale olie die de fabrikant voorschrijft maar heb wel eens bij het verversen van de olie een speciaal oplosmiddel gebruikt, dan kwam alle aangekoekte dingen los en eruit.

Teflon en andere dingen richten meer schade aan dan je denkt zoals verstopte oliekanaaltjes en daardoor te hoge oliedruk.
Je geeft aan 'een speciaal oplosmiddel'.. Maar wat heb jij dan precies gebruikt?
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:05:28 #5
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_58296510
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 08:59 schreef danny91184 het volgende:

[..]

Je geeft aan 'een speciaal oplosmiddel'.. Maar wat heb jij dan precies gebruikt?
Soort van olie afbreker / ontvetter wordt in de garages wel eens gebruikt als een motor heel lang heeft gelopen met dezelfde olie.
Goedje d'rin motor kwartier stationair laten draaien zodat alles heet is en vooral je motor niet belasten dan. Dan komen in 1 keer alle olie en de aangekoekte resten uit de carter eruit.
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:16:26 #6
53151 T42
Pinball Wizard
pi_58296728
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 08:46 schreef Noway666 het volgende:

en toen kon ik nog net de staat uit rijden door die zooi bij de benzine.
mocht toen heel me carb met de hand schoonmaken omdat deze helemaal verstopt zat
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:18:26 #7
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_58296778
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:16 schreef T42 het volgende:

[..]

en toen kon ik nog net de staat uit rijden door die zooi bij de benzine.
mocht toen heel me carb met de hand schoonmaken omdat deze helemaal verstopt zat
Had die kever van je lang stilgestaan of niet ? Je wil niet weten wat benzine doet als het gaat vergommen.
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:47:28 #8
53151 T42
Pinball Wizard
pi_58297391
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:18 schreef Noway666 het volgende:

[..]

Had die kever van je lang stilgestaan of niet ? Je wil niet weten wat benzine doet als het gaat vergommen.
toen reed ik er elke dag nog mee (100km)
mercedes heeft zelfde gehad bij vorige eigenaar
pi_58306019
Sommige additieven zijn zeker zinvol, andere wat minder
pi_58306493
alle additieven zijn kut imo

#1 Waarom worden al dit soort producten nooit gesteund door de grotere maatschappijen, welke miljoenen in hun olie/benzine steken aan research en development...
Als het zulke goede middelen zouden zijn zou onderhand toch echt een van deze maatschappijen zich ermee gaan bemoeien!!!!

#2 Veel ingredienten zijn juist NIET goed voor de motor!!!!
Teflon kan je oliefilter en oliewegen van je motor blokkeren! Dupont heeft in het verleden zelfs een waarschuwing uitgegeven voor het gebruik van teflon in je motor en zelfs rechtzaken begonnen tegen leveranciers van dit soort middelen die de naam telfon gebruiken puur vanwege het schadelijke effect op de motor dupont is uitvinder/patenthouder van teflon
Zink zit standaard in je olie voor antislijtage van je motor, in de olie die je al in je auto gooit zit genoeg zink in voor je motor, afijn meer is beter zou je denken....
Niet dus teveel zink wat dus kan komen door het gebruiken van additieven leid tot ophoping van zink op ondermeer je kleppen wat dus geen postitief effect heeft op je motor!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  vrijdag 25 april 2008 @ 19:47:56 #11
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_58308828
Ik heb redelijk wat additieven getest, maar heb er tot nu toe maar eentje gehad die echt zinvol is. Al die injectorcleaners enzo hebben ook geen nut (altans, ik merkte geen verschil). Maar injectorcleaner zit al standaard door de brandstof die je bij de pomp tankt.

Ik heb nu een aantal flesjes Swepco Gasoline/Diesel Improver gebruikt en daarmee heb ik zowaar een keer 1:9,5 en een keer 1:9,6 gereden, met exact dezelfde rijstijl. Het vorige record lag op 1:9,1 en daar deed ik toen zelfs extreem veel moeite voor, omdat ik toen bewust aan het testen was hoe zuinig mijn auto reed. Verder heb ik niet meer onder de 1:7,8 gereden (dat was bij sportief rijgedrag), terwijl ik eerst regelmatig 1:7,5 reed, waarbij ik niet eens echt bewust sportief reed.

Verder leek de motor iets anders te lopen, maakte wat minder geluid. Mijn vriendin was dit ook opgevallen. Ik was dus eerst zwaar anti-additief, maar dit spul werkt echt ... tenminste, in mijn auto

Swepco is overigens een Texaanse oliemaatschappij. In Nederland heb ik het eerste flesje gekocht bij iemand die een stand had bij een Corvette meeting. Daarna heb ik er wat meer bij 'm besteld. Z'n URL is http://www.stratson.nl/ mocht iemand het interessant vinden Voor elk flesje van 5 a 6 euro bespaar ik nu zo'n 10 euro heb ik uitgerekend.
Schaap
pi_58391735
Fake Fake en nog eens fake, die kut olie additieven e.d. die je bij de olie moet bijvoegen waar je dan extra vermogen door krijgt is harstikke nep DUS OOK NEP dat je minder verbruikt!!

Hebben we bewezen op de vermogenbank en had geen een nm of pk meer of minder dan voorheen!!

Dus nep en afblijven dus.

Injector cleaner is iets anders, die adviseer ik je wel.. zown paarse
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_58393828
Klets. Veel succes rommel door je blok te blazen.

Beste geluk doet het niks.Klets dus.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  woensdag 30 april 2008 @ 18:24:54 #14
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_58401115
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 23:48 schreef Turquaz52 het volgende:
Fake Fake en nog eens fake, die kut olie additieven e.d. die je bij de olie moet bijvoegen waar je dan extra vermogen door krijgt is harstikke nep DUS OOK NEP dat je minder verbruikt!!

Hebben we bewezen op de vermogenbank en had geen een nm of pk meer of minder dan voorheen!!
Die olieadditieven heb ik ook nooit wat van gemerkt. Een van de auto's verbruikt iets olie, dus om te proberen maar een additief tegen olieverbruik erin gegooit. Maar het ding is er geen druppel minder olie door gaan verbruiken.

Sowieso, een goede olie zit al vol met allemaal additieven, maar dan op een in het lab geteste manier. De ene olie zorgt ook echt voor meer vermogen dan de andere, maar vaak gaat het om hooguit 1-2% en voel je dat dus niet eens. Het schiet totaal niet op om die additieven uit balans te brengen, door er zelf goedkope troep bij te gooien.
Schaap
  woensdag 30 april 2008 @ 20:43:48 #15
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_58403679
Beter tank je goede benzine en ga je je tank leegjagen op topsnelheid in D'land.
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_58403841
quote:
Op woensdag 30 april 2008 18:24 schreef Cybje het volgende:

[..]

Die olieadditieven heb ik ook nooit wat van gemerkt. Een van de auto's verbruikt iets olie, dus om te proberen maar een additief tegen olieverbruik erin gegooit. Maar het ding is er geen druppel minder olie door gaan verbruiken.

Sowieso, een goede olie zit al vol met allemaal additieven, maar dan op een in het lab geteste manier. De ene olie zorgt ook echt voor meer vermogen dan de andere, maar vaak gaat het om hooguit 1-2% en voel je dat dus niet eens. Het schiet totaal niet op om die additieven uit balans te brengen, door er zelf goedkope troep bij te gooien.

Geen een olie geeft 1 tot 2% vermogen.. wij hebben verschillende olie'en gebruikt/getest, additieven en dergelijke die je bij beurzen krijgt die je garanderen dat je extra vermogen krijgt..

Fake

Geen 1 nm extra koppel.. (ja, piek vermogen.. )

Niet geloven die bullshit, als je je blok echt wilt reinigen.. kom dan maar langs, en voor 600 eurii reinig ik je complete blok, zandstraal ik je kleppendeksel en krijgt je blok een nieuw fris kleurtje
evt. reviseren tegen zelfde prijs excl. onderdelen

Eventueel als je verder wilt gaan, monteer ik je trottlebodies, hoon ik je cilinder, vlak ik je kop, flow je poorten, andere nokkenstokken, klepveren en die dingetjes
Maar dat tegen een hoger bedrag dan 600 euriitjes
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_58403899
quote:
Op woensdag 30 april 2008 20:43 schreef kabelhaspel het volgende:
Beter tank je goede benzine en ga je je tank leegjagen op topsnelheid in D'land.
Yeah, alsof dat goed is voor je injectoren en brandstof filter
Quote van Tjabbo:
  donderdag 1 mei 2008 @ 00:22:04 #18
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_58408533
Niet tot op de bodem flapdrol
  donderdag 1 mei 2008 @ 10:14:29 #19
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_58411694
quote:
Op woensdag 30 april 2008 20:51 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Geen een olie geeft 1 tot 2% vermogen.. wij hebben verschillende olie'en gebruikt/getest, additieven en dergelijke die je bij beurzen krijgt die je garanderen dat je extra vermogen krijgt..

Fake

Niet geloven die bullshit, als je je blok echt wilt reinigen.. kom dan maar langs, en voor 600 eurii reinig ik je complete blok, zandstraal ik je kleppendeksel en krijgt je blok een nieuw fris kleurtje

Eventueel als je verder wilt gaan, monteer ik je trottlebodies, hoon ik je cilinder, vlak ik je kop, flow je poorten, andere nokkenstokken, klepveren en die dingetjes
Ja nou ja, 1% vermogen wil ik nog wel geloven, maar je hebt er bijna niks van. Sowieso heb je binnen meerdere dyno runs al verschillen van 1-2%, dus dan ligt het eerder daar aan

Ik zou op zich wel een keer een dyno run willen doen met dat brandstofadditief dat ik nu gebruik. Want ik rijd er toch echt zuiniger op, alhoewel ik geen merkbaar verschil in trekkracht voel.

Voor hoeveel wil je de motor van me Corvette C4 wel even onder handen nemen?
Schaap
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:11:58 #20
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_58414430
quote:
Op woensdag 30 april 2008 20:51 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Fake

Niet geloven die bullshit, als je je blok echt wilt reinigen.. kom dan maar langs, en voor 600 eurii reinig ik je complete blok met de hogedruk zeker, zandstraal ik je kleppendeksel en krijgt je blok een nieuw fris kleurtje

Eventueel als je verder wilt gaan, monteer ik je trottlebodies, hoon ik je cilinder, vlak ik je kop met schuurpapier?, flow je poorten, andere nokkenstokken, klepveren en die dingetjes
Ik ken je autotechniek geschiedenis hier op Fok wel een beetje...
pi_58415640
Persoonlijk zou ik dan even een paar keer super + 98 tanken en een lange rit gaan maken, dat doet ook wonderen.
  donderdag 1 mei 2008 @ 15:23:45 #22
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_58417142
Of V-Power 100 in Duitsland. Dat is ook wel kicken, als je daarvoor goedkope 95 hebt getankt ... ik merkte echt wel verschil. Vooral omdat de achterkant van de auto naar de zijkant schoot toen ik flink gas gaf op een recht stuk met 40 km/u
Schaap
pi_58424940
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 10:14 schreef Cybje het volgende:

[..]

Ja nou ja, 1% vermogen wil ik nog wel geloven, maar je hebt er bijna niks van. Sowieso heb je binnen meerdere dyno runs al verschillen van 1-2%, dus dan ligt het eerder daar aan

Ik zou op zich wel een keer een dyno run willen doen met dat brandstofadditief dat ik nu gebruik. Want ik rijd er toch echt zuiniger op, alhoewel ik geen merkbaar verschil in trekkracht voel.

Voor hoeveel wil je de motor van me Corvette C4 wel even onder handen nemen?
Nee vriend.. je verdient geen een pk of percentage extra vermogen.. piekvermogen heb je ook zonder die addetieven.. die injector cleaners kunnen wel vermogen opleveren.. zij reinigen je injectoren waardoor ze weer beter werken dan tevoren.. maare dat is afhankelijk van de staat ervan..

Wat wil je allemaal dat er aan je vette wordt gedaan?
Trottleboddies kosten zo uit het hoofd dacht ik tegen de 1200,- incl kelken en feulrails voor een V8.. Dan komt er een vermogentest (op krukas, dus blok dr uit) Een chippie.. en poorten flowen ben je al een heel end

Als je serieus geintreseert bent mag je me wel pm'men.. kan ik voor je navragen maandag.
Quote van Tjabbo:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')