Hmm, dat vind ik dan weer een regel waar ik kriebelig van word. Dan word het een opgelegde discipline. Het gaat bij mij nu op een natuurlijke manier. Zo eens in de zoveel maanden ga ik die kasten weer eens door. En dan denk ik bijvoorbeeld: hmm, De Wetten van Connie Palmen, dat vind ik eigenlijk maar een kutboek. Of: Giphart, dat heb ik nu wel gezien, weg ermee! Enzovoorts. Ik geef ook vaak boeken weg aan vrienden, die iets willen lezen. Mar ik recenseer sinds een half jaartje boeken voor een historisch tijdschrift. Dat zijn over het algemeen mooie boeken, die ik meestal wel wil houden. Die mogen de boekenkast dan ook in.quote:Op maandag 28 april 2008 23:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat ben ik ook van plan. Totdat ik pakweg 64 boeken overhoud. En als ik dan een boek er écht bij wil hebben zal ik een ander boek moeten wegdoen.
Puik plan!quote:Op dinsdag 29 april 2008 00:36 schreef NoCigar het volgende:
Trouwens vroeger zette ik de boeken die ik nog moest lezen achterstevoren in mijn boekenkast, eigenlijk geen gek idee.
Alhoewel hier volgens mij erg onbekend heeft Haugen wel de Noorse en Duitse jeugdboekenprijs gewonnen voor dit boek, zo lees ik op de kaft. Hij studeerde Duits en kunstgeschiedenis aan de universiteit in Oslo.quote:Joachim is bang. Hij is bang in het trappenhuis met de bruine vlek op de vierde trede en het kijkgaatje met het heksenoog. Hij is bang, 's avonds, als de nachtvogels herrie maken in zijn kast. Hij hoort ze duidelijk, al zeggen zijn ouders dat ze er niet zijn...
quote:' Dear John:
I want a man who knows what love is all about. You are generous, kind, thoughtful. People who are not like you admit to being useless and inferior. You have ruined me for other men. I yearn for you. I have no feelings whatsoever when we’re apart. I can be forever happy--will you let me be yours? Gloria'
quote:' Dear John:
I want a man who knows what love is. All about you are generous, kind, thoughtful people, who are not like you. Admit to being useless and inferior. You have ruined me. For other men, I yearn. For you, I have no feelings whatsoever. When we’re apart, I can be forever happy. Will you let me be? Yours, Gloria'
Het is een van de dingen in de WESTERSE TRADITIES waar ik lang mee heb geworsteld. tot voor kort, ik denk dat het een maandje of twee geleden is, deed ik dat ook nooit. sterker nog: ik begon geen enkele tekst met ik. nu is het zo dat bijna alles wat ik te vertellen heb en wat ik wíl vertellen over mijzelf gaat dus was ik genoodzaakt de eerste zin van al mijn teksten aan te passen tot vreselijke gedrochten enkel om te voorkomen dat de zin met 'ik' zou beginnen. daar ben ik mee opgehouden en ik zal je zeggen: het bevalt mij wonderwel. fuck it baby, fuck it. komisch is het wellicht te vermelden dat ik er tot voor kort dus minder moeite mee had vrouwen met dijbenen zo dik als mijn borstkas te beffen en mensen met vlindermessen te lijf te gaan dan een tekst met 'ik' te beginnen. dat is natuurlijk gekkigheid, dus daar ben ik dan ook maar mee opgehouden.quote:Op dinsdag 29 april 2008 17:24 schreef Mainport het volgende:
Een brief met ik beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |