abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 april 2008 @ 13:35:37 #62
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_58358300
quote:
Op maandag 28 april 2008 12:56 schreef Claudia_x het volgende:
Gefeliciteerd met je Senseo, dwerg.

Wat is het toch fijn om nieuwe spulletjes te hebben, hè?
Ik mag over 2 maanden een extra kamer in gaan richten, en ondanks mijn totale gebrek aan smaak heb ik daar toch wel zin in. .

Overigens was er niks te doen op mijn werk en ben ik nu de hele middag vrij. Wat een leven.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_58358479
Dat begint toch al wel aardig te komen in de richting van een grachtengordelappartement
pi_58364415
quote:
Op maandag 28 april 2008 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
Hierbij wil ik Z nog een keer bedanken voor zijn hulp met statistiek, lange tijd geleden. Ik heb de smaak nu echt te pakken en ik vind het heel erg leuk.
Mooi. Je bent me waarschijnlijk al voorbij, als ik je een beetje ken.
Aldus.
pi_58364440
Ik was zaterdag op een feestje en de boekenkast aldaar was op kleur gesorteerd.
Aldus.
  maandag 28 april 2008 @ 20:40:56 #66
11923 I.R.Baboon
pi_58366528
quote:
Op maandag 28 april 2008 19:07 schreef Z het volgende:
Ik was zaterdag op een feestje en de boekenkast aldaar was op kleur gesorteerd.
Dat vind ik wel weer creatief. Misschien ga ik het op de lengte van de auteursnaam doen.
pi_58367870
Ik wissel literatuur af met 'lichte' lectuur, in de hoop dat mijn boekenverzameling er dan minder vreemd uitziet. Dante staat naast Harry Potter, en Proust naast een chicklit.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_58367963
De mijne zijn gesorteerd op 'enorm tof', 'redelijk tof' en 'mwah'. Bij cd's hetzelfde systeem.
  Moderator maandag 28 april 2008 @ 21:56:01 #69
42184 crew  DaMart
pi_58368116
Tot een maand geleden stonden ze bij mij willekeurig door elkaar, nog een klein beetje gesorteerd op hoogte van de boeken. Maar dat heb ik inmiddels omgegooid naar een alfabetische rangschikking van auteurs.

Net zoals ik mijn DVD's nu orden op alfabet van de filmtitel.
  maandag 28 april 2008 @ 22:19:44 #70
11923 I.R.Baboon
pi_58368614
Nee, mijn fictie staat al jaren gesorteerd op alfabet, mijn sportboeken staan bij elkaar en mijn non-fictie/reisgidsen/kookboeken/andere shit staat nog ongesorteerd door elkaar. Maar in mijn Nieuwe Kamer ga ik m'n bibliotheek reorganiseren en een intellectueel klimaat inbouwen.

[ Bericht 1% gewijzigd door I.R.Baboon op 29-04-2008 07:54:56 ]
  Moderator maandag 28 april 2008 @ 22:22:53 #71
42184 crew  DaMart
pi_58368696
De non-fictie staat bij mij ook apart van de fictie, nog steeds op grootte gesorteerd. En mijn Lijsters staan ook apart, net als mijn studieboeken.

En in een volgend huis wil ik ergens een kastenwand voor alle boeken, met zo'n trappetje om bij de bovenste planken te komen .
  maandag 28 april 2008 @ 22:31:15 #72
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_58368923
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:22 schreef DaMart het volgende:
De non-fictie staat bij mij ook apart van de fictie, nog steeds op grootte gesorteerd. En mijn Lijsters staan ook apart, net als mijn studieboeken.

En in een volgend huis wil ik ergens een kastenwand voor alle boeken, met zo'n trappetje om bij de bovenste planken te komen .
Nonfictie en studieboeken staan hier per onderwerp bij elkaar .
Verder willen Muck en ik ook absoluut zo'n boekenwand als we ooit gaan samenwonen
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_58369845
Ik heb een plankje voor gedichtenbundels, een plank waar ik boeken over kunst heb staan, maar verder staat alles door elkaar.

Op kleur heb ik laatst ook eens over nagedacht. Maar dat vind ik toch te bedacht. Ik vind het juist zo fijn dat je een willekeurig boek van een bepaalde plaats uit de kast kan trekken en 'em dan op een willekeurige andere plek terugzet. En dat je dan op een gegeven moment moet zoeken naar dat ene boek, en tijdens die zoektocht ineens weer andere boeken ontdekt.

Kortom, bij mij is het een zooitje. Maar wel een mooi zooitje.

[ Bericht 0% gewijzigd door mane op 29-04-2008 00:08:51 ]
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_58369879
Dat gezegd hebbende. Mijn verzameling is de laatste twee jaar nogal geslonken, omdat ik op de minimalistische toer ben gegaan. Boeken die geen echte waarde voor me hebben, breng ik naar De Slegte.
  maandag 28 april 2008 @ 23:57:44 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58371269
quote:
Op maandag 28 april 2008 23:07 schreef mane het volgende:
Dat gezegd hebbende. Mijn verzameling is de laatste twee jaar nogal geslonken, omdat ik op de minimalistische toer ben gegaan. Boeken die geen echte waarde voor me hebben, breng ik naar De Slegte.
Dat ben ik ook van plan. Totdat ik pakweg 64 boeken overhoud. En als ik dan een boek er écht bij wil hebben zal ik een ander boek moeten wegdoen.
The End Times are wild
pi_58371700
quote:
Op maandag 28 april 2008 23:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat ben ik ook van plan. Totdat ik pakweg 64 boeken overhoud. En als ik dan een boek er écht bij wil hebben zal ik een ander boek moeten wegdoen.
Hmm, dat vind ik dan weer een regel waar ik kriebelig van word. Dan word het een opgelegde discipline. Het gaat bij mij nu op een natuurlijke manier. Zo eens in de zoveel maanden ga ik die kasten weer eens door. En dan denk ik bijvoorbeeld: hmm, De Wetten van Connie Palmen, dat vind ik eigenlijk maar een kutboek. Of: Giphart, dat heb ik nu wel gezien, weg ermee! Enzovoorts. Ik geef ook vaak boeken weg aan vrienden, die iets willen lezen. Mar ik recenseer sinds een half jaartje boeken voor een historisch tijdschrift. Dat zijn over het algemeen mooie boeken, die ik meestal wel wil houden. Die mogen de boekenkast dan ook in. . Maar vooral waar het romans betreft ben ik heel kritisch over wat mag blijven. Ik denk dat ik mijn verzameling de laatste twee jaar heb gereduceerd, zo'n beetje. Er zijn eigenlijk maar weinig romans die op lange termijn interessant blijven, zo blijkt.
pi_58372088
Ik wil wel veel wegdoen van de dingen die ik van de afgeschreven stapel in de diverse bibliotheken heb meegenomen ('misschien is het wat'): ik ga er nu echt niet meer inkijken, heb het nooit gedaan, en zal het waarschijnlijk nooit meer doen. Soms moet je je gewonnen geven. Dus dag dissertatie over Herakleitos en "Van Hunnebed tot Hanzestad". Misschien dat iemand bij de kringloopwinkel jullie wil hebben. Toevallig ga ik dat morgen doen, ze liggen hier al klaar.
En ik wil eigenlijk ook een heleboel thrillers kwijt die ik bij de Slegte voor een paar euro heb gekocht aan de hand van een VN-thrillergids. De Jef Geeraertsen wil ik nog wel houden, vooruit dan, past wel naast zijn meer literair werk, hoewel het enige boek dat ik ooit weggegooid heb (een tweedehands morsig exemplaar) vanwege het gebrek aan kwaliteit van die auteur afkomstig was: 'Romeinse Suite' heet het, en niet eens alles is slecht aan dat boek, maar het is geen aanrader.

Anderzijds blijf ik boeken houden die ik al heel erg lang (er zijn jongere Fokkers) ongelezen heb gelaten: 'Overvloed en Onbehagen' bijvoorbeeld: wel eens aan begonnen maar kwam er destijds niet doorheen. Of "De drie orden' van Duby, ik heb wisselende ervaringen met ander werk van hem dus laat ik het maar zo. Wie weet komt er ooit nog van, waarom niet?
Trouwens vroeger zette ik de boeken die ik nog moest lezen achterstevoren in mijn boekenkast, eigenlijk geen gek idee.
anonieme razernist
pi_58373788
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 00:36 schreef NoCigar het volgende:
Trouwens vroeger zette ik de boeken die ik nog moest lezen achterstevoren in mijn boekenkast, eigenlijk geen gek idee.
Puik plan!

We hebben hier de boekenkast net opgeschoond. Ik heb afscheid genomen van enkele puberale dwalingen, zoals nonfictie over ufo's. Als brugklasser was ik geïntrigeerd door het bovennatuurlijke.

Boeken zijn herinneringen, en daarom doe ik ze liever niet weg. Van het boek over Ankie van Grunsven - haar passie, haar ambitie, haar doorzettingsvermogen! - doe ik écht geen afstand. Ik heb het betreffende boek op aandringen van mijn lief wel in een gesloten kast gezet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_58374750
Ah, de smaakpolitie zorgt voor een correcte boekenkast.

Ik ga meteen even kijken of ik nog iets heb staan waar ik me voor zou kunnen schamen..

'Mediteren voor iedereen'. Met zo'n kleurrijk esoterisch kaftje. Dat is 't wel zo ongeveer.
Waar ik nooit afstand van zal doen, is een boek dat ik als kind las - ik kreeg het voor mijn verjaardag van één of andere tante maar ik weet niet meer welke.. - van een voor mij nog steeds onbekende Noorse schrijver. De Nachtvogels. Een mindblowing boek vond ik waar ik dus hevig door geraakt was: zó kan schrijven dus ook zijn..
quote:
Joachim is bang. Hij is bang in het trappenhuis met de bruine vlek op de vierde trede en het kijkgaatje met het heksenoog. Hij is bang, 's avonds, als de nachtvogels herrie maken in zijn kast. Hij hoort ze duidelijk, al zeggen zijn ouders dat ze er niet zijn...
Alhoewel hier volgens mij erg onbekend heeft Haugen wel de Noorse en Duitse jeugdboekenprijs gewonnen voor dit boek, zo lees ik op de kaft. Hij studeerde Duits en kunstgeschiedenis aan de universiteit in Oslo.
pi_58374788
En zo ziet hij er dus uit. Wow, dat is gek. Ik heb me als kind altijd afgevraagd wat voor man de schrijver zou zijn. De naam alleen al was een mysterie: Tormod Haugen.

Hij lijkt me heel aardig. .
pi_58377881
Ik hanteer ook de methode van de stofkam, zoals mane doet, maar ik verraad oude jeugdpassies die me nu niets meer doen, niet. Die horen erbij. Overigens koop ik véél minder dan vroeger, ik ben erg kieskeurig geworden, vooral waar het antiquarische boeken betreft.
pi_58378402
Met CD's hanteer ik de norm dat ik een CD wel moet gaan draaien. Ik koop niets (meer) 'voor de verzameling'. Met boeken is het wat lastiger dan dat. Maar ik ben een erg makkelijke weggooier wat dat betreft.
Aldus.
  dinsdag 29 april 2008 @ 17:13:26 #83
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_58383769
Voor alle kommaneukerneukers:
quote:
' Dear John:

I want a man who knows what love is all about. You are generous, kind, thoughtful. People who are not like you admit to being useless and inferior. You have ruined me for other men. I yearn for you. I have no feelings whatsoever when we’re apart. I can be forever happy--will you let me be yours? Gloria'
quote:
' Dear John:

I want a man who knows what love is. All about you are generous, kind, thoughtful people, who are not like you. Admit to being useless and inferior. You have ruined me. For other men, I yearn. For you, I have no feelings whatsoever. When we’re apart, I can be forever happy. Will you let me be? Yours, Gloria'
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_58383993
Een brief met ik beginnen.
Graag op anoniem
pi_58386881
Ik heb zo'n zin om naar de Beekse Bergen te gaan. Zou dat nou echt zo leuk zijn als ik al 27 jaar vermoed? Nee, hè? Het wordt vast een deceptie.
pi_58388109
Ik ga naar de Beekse Bergen! Toevallig vandaag afgesproken. Bloeddonoren kunnen in juni gratis naar een aantal dierentuinen, en ik wist meteen dat het het safaripark moest worden. Uit nostalgische overwegingen.
pi_58389261
Ik heb er twintig jaar lang om de hoek gewoond (min if meer dan), en pas daarna ooit gegaan. Ach, het valt wel mee, als je de bezoekertjes wegdenkt (die je helaas niet aan de leeuwen mag voeren). En dan was het nog redelijk rustig destijds: het was eigenlijk gewoon een boswandeling met wat wilde dieren. Niet zo slecht eigenlijk.
Tip: ga niet tijdens een schoolvakantie.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 29-04-2008 23:13:36 ]
anonieme razernist
  dinsdag 29 april 2008 @ 22:08:03 #88
11923 I.R.Baboon
pi_58389530
Bah, door een valpartij, lekke banden, verkeerd rijden en een bijzonder groot niveauverschil liep m'n wielertraining bijna een uur uit, met als gevolg dat ik me nu al tussen bijzonder hinderlijke, dronken, schreeuwende, met opplaksnorren getooide, aldikoeltassendragende mensen een weg moest banen naar mijn huis. Ik denk dat ik maar republikein word.
pi_58390554
Ik zou naar een optreden van het nieuwe bandje van een kennis, maar daar zijn vast al genoeg enthousiaste mensen. Ik nestel me op de bank met Wat is de Wat.
  woensdag 30 april 2008 @ 03:44:08 #90
37950 JAM
pi_58393762
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 17:24 schreef Mainport het volgende:
Een brief met ik beginnen.
Het is een van de dingen in de WESTERSE TRADITIES waar ik lang mee heb geworsteld. tot voor kort, ik denk dat het een maandje of twee geleden is, deed ik dat ook nooit. sterker nog: ik begon geen enkele tekst met ik. nu is het zo dat bijna alles wat ik te vertellen heb en wat ik wíl vertellen over mijzelf gaat dus was ik genoodzaakt de eerste zin van al mijn teksten aan te passen tot vreselijke gedrochten enkel om te voorkomen dat de zin met 'ik' zou beginnen. daar ben ik mee opgehouden en ik zal je zeggen: het bevalt mij wonderwel. fuck it baby, fuck it. komisch is het wellicht te vermelden dat ik er tot voor kort dus minder moeite mee had vrouwen met dijbenen zo dik als mijn borstkas te beffen en mensen met vlindermessen te lijf te gaan dan een tekst met 'ik' te beginnen. dat is natuurlijk gekkigheid, dus daar ben ik dan ook maar mee opgehouden.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 30 april 2008 @ 03:44:46 #91
37950 JAM
pi_58393765
fuck de beekse bergen. ik ga naar nieuw-milligen. .
  woensdag 30 april 2008 @ 03:45:11 #92
37950 JAM
pi_58393767
dat wielrennen, IR, dat zal me gewoon écht niet interesseren.
  woensdag 30 april 2008 @ 04:44:06 #93
11923 I.R.Baboon
pi_58394008
Ik had ook liever andere talenten gehad. Maar ja...
  woensdag 30 april 2008 @ 04:46:33 #94
37950 JAM
pi_58394018
HET GRAS VAN DE BUREN, m'n jong. De astmapatiënten zijn maar wát jaloers op je.
  woensdag 30 april 2008 @ 04:51:49 #95
11923 I.R.Baboon
pi_58394035
Ik heb me de hele nacht bezig gehouden met bijzonder complexe liefdesperikelen van goede vrienden van mij, waarbij hun exen nu met elkander regelmatig de liefde bedrijven, hetgeen resulteert in allerlei extreem ongelukkige mensen. Toch vond ik het best aangenaam om me daarmee bezig te houden en heb ik een erg leuke avond gehad. Is dit raar?
  woensdag 30 april 2008 @ 04:58:57 #96
37950 JAM
pi_58394064
Het klinkt alsof je homofiel/nuchter was, IR.
  woensdag 30 april 2008 @ 05:01:40 #97
11923 I.R.Baboon
pi_58394072
Ik denk dat ik niet plots homofieler was geworden dan ik normaal al ben. En nuchter... het bier smaakte me de hele avond slecht, maar bij gebrek aan alternatief heb ik toch maar doorgedronken (uit plastic bekertjes!).
  woensdag 30 april 2008 @ 05:05:27 #98
11923 I.R.Baboon
pi_58394089
Maar goed, genoeg ellende. Ik ga slapen. Heel lang slapen, hoop ik, zodat ik na m'n onbijt en een kleine opruimsessie de stad indurf.
  woensdag 30 april 2008 @ 05:05:33 #99
37950 JAM
pi_58394090
Ja, ik ken dat wel. Ik ken dat wel. Ik zou er wel over willen liegen maar ik weet hoe dat gaat. Ik was ooit op een feestje en daar werd een tijd bier geserveerd en daarna was het bier op. daarna werd er bacardi geserveerd en daarna was de bacardi op. daarna waren en nog restjes rotzooi en daarna zat iedereeen flessen rosé , , , , , , , , , , weg te werken die nog ergens in een verdomhoekje laggen weg te schifteren. ook ik heb me daar toen schuldig aan gemaakt, aan die rosé, wat nog een stuk erger is dan wat dan ook (behalve diezelfde rosé) uit een plastieken bekertje. misschien is het een troost dat ik huilen, werkelijk huilend, huilend van dat feest naar huis ben gelopen en toen ook nog een bevriende neger tegenkwam. hij zag niet dat ik huilde.
  woensdag 30 april 2008 @ 05:08:41 #100
11923 I.R.Baboon
pi_58394109
He bah, dit is zo walgelijk herkenbaar dat ik nog even moet reageren. Ik heb ook een diepgewortelde afkeer van rosé (wat ik ook onvermijdelijk in verband breng met twee exvriendinnen die niks anders dronken), maar toch heb ik volgens mij wel eens zo'n feestje meegemaakt dat ik in diepe wanhoop naar dat soort dranken gegrepen heb. Nooit naar Martini trouwens, dat is nog steeds een brug te ver voor me.
  woensdag 30 april 2008 @ 05:11:01 #101
37950 JAM
pi_58394122
wat hebben jullie toch allemaal tegen martini? nou ja, jij en mane dan alvast. als ik het nu DRY VERMOUTH noem,- mag het dan weer wel? hè? hè?
pi_58394466
Prof. Hassan
Beroemd medium met veel ervaring
Helpt bij het oplossen van alle problemen, liefde, geluk, werk,
aandacht, succes met alles, o.a. zaak, sport,
aantrekken en terugkeer van uw geliefde partner,
sexproblemen, bescherming, genezing van impotentie, enz.
WERKT SERIUES EN GEHEIM
Onmiddelijk resultaat.
Snelle doeltreffende afhandeling. Resultaat in twee dagen.
100% garantie. Bel voor het te laat is!
Afspraak voor consultatie van 08:00 - 21:00.
U hoeft alleen uw naam en geboortedatum te geven.
06 - ........
Aldus.
pi_58396928
quote:
Op woensdag 30 april 2008 05:11 schreef JAM het volgende:
wat hebben jullie toch allemaal tegen martini? nou ja, jij en mane dan alvast. als ik het nu DRY VERMOUTH noem,- mag het dan weer wel? hè? hè?
Van mij mag alles. Ik heb gisteravond van alles en nog wat gedronken (behalve rosé en Martini), ik heb geen kater maar ik denk wel: dit nooit meer.
pi_58397175
quote:
Op woensdag 30 april 2008 08:13 schreef Z het volgende:
Prof. Hassan
Jammer genoeg is het nooit prof.dr mr. Hassan of zoiets. Die zou zich wel onderscheiden op de markt.
anonieme razernist
pi_58397510
Ik ben straalnuchter om 1 uur gaan slapen en vanochtend fris als een hoentje gaan hardlopen
Maar vanmiddag moet ik naar een "er is regen voorspeld dus drinken we binnen bier en eten veel vlees"-festijn van een collega, dus ik verwacht over een paar uur in dezelfde toestand te zijn als jullie afgelopen nacht.

Oh en: rose Op warme zomeravonden, tijdens een picknick aan de Bisonbaai
  woensdag 30 april 2008 @ 13:44:36 #106
11923 I.R.Baboon
pi_58397815
Goedemiddag in 'dat valt allemaal best mee'.

Het valt allemaal best mee, mensen.
pi_58399359
Dat valt mee!, zei de kapitein die met de scheepstrap in zee viel.
  woensdag 30 april 2008 @ 16:49:58 #108
37950 JAM
pi_58400059
ANDALUCIA WITH FIELDS FULL OF GRAIN, I HAVE TO SEE YOU AGAIN AND AGAIN, zei Jim.
  donderdag 1 mei 2008 @ 01:16:54 #109
11923 I.R.Baboon
pi_58409447
Het viel allemaal niet tegen vandaag. Mijn metgezel heeft aan het eind van de avond een leuke jongen gescoord, en ik heb shoarma, dus wat wil je nog meer?
pi_58424544
quote:
Op woensdag 30 april 2008 12:41 schreef mane het volgende:

[..]

Van mij mag alles. Ik heb gisteravond van alles en nog wat gedronken (behalve rosé en Martini), ik heb geen kater maar ik denk wel: dit nooit meer.
Zo heel af en toe kijk ik wel eens in deze reeks...
Waren jij en Gellius niet van de 80's popquiz?
pi_58425644
Nee, ik denk altijd: voorlopig dit even nooit meer.
pi_58429518
Ik ontken alles. Vanavond hadden we een 'oefenavond' voor de popquiz. Ik had een ronde met als thema 'Neerlands Hoop'. Met daarin nummers van Frank Boeijen (De Verzoening), Ramses Shaffy, Wim Sonneveld en Boudewijn de Groot. En vervolgens heb ik ook nog wat rosé gedronken.

Tja.
pi_58430347
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 22:58 schreef Gellius het volgende:
Nee, ik denk altijd: voorlopig dit even nooit meer.
Door jou was ik even ongerust, maar we hebben voor volgende week eigenlijk redelijk gemakkelijk een huisje kunnen reserveren, tussen Straatsburg en Colmar.
De eerste poging mislukte, maar een vvv-persoon stuurde ons netjes een lijst met dingen die wél beschikbaar waren.
anonieme razernist
pi_58430711
Er is hier sprake van een kleien huwelijkscrisis. Is dat bij jou ook al het geval geweest gellius?
Aldus.
pi_58430741
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 09:29 schreef Z het volgende:
Er is hier sprake van een kleien huwelijkscrisis. Is dat bij jou ook al het geval geweest gellius?
Ze heeft de boeken op kleur gesorteerd?
pi_58430813
Nee, de familie gaat er mee aan de haal, zo van 'die moet ook komen, en als die komt dan ...'. En dat was nou precies niet de bedoeling.
Aldus.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 10:04:04 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58431072
Dat lijkt me dus echt niks, Z. Ik voel wel voor lekker trouwen en dan kaartjes achteraf.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 10:04:33 #118
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58431074
Maar goed, we wonen nog maar net twee dagen samen.
pi_58431152
En dat bevalt goed?

Ik denk dat we alleen nog maar directe familie gaan uitnodigen. Niks geen ooms en tantes meer.
Aldus.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 10:21:40 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58431339
Hij roept 'ja, hoor', met een brede grijns, vanaf de bank.
pi_58431593
Dat is mooi.
Aldus.
pi_58433214
Ohja, bij bruiloften en vooral de voorbereidingen ervan vinden altijd wel een paar crisisjes plaats.
Heeft ze de jurk al uitgezocht? .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')