Er zijn opbouwranden verkrijgbaar waarmee je op in een perilex wandcontactdoos een normale wandcontactdoos kunt monteren. Perilex dozen zijn namelijk groter en dieper dan de normale inbouwdozen; je kunt dus niet zomaar de perilex aansluiting 1 op 1 overzetten na een normale wandcontactdoos.quote:Op donderdag 24 april 2008 23:31 schreef sobotta het volgende:
In mijn keuken heb ik een perilex stopcontact, zo te zien door de vorge bewoners gebruikt om elektrisch te koken.
[ afbeelding ]
Nu bedacht ik me dat dit misschien wel handig zou zijn als ik een vaatwasmachine koop (want heel hard ndig ivm luiheid) en dat ik daarop ook evt mijn wasmachine die ook in de keuken staat op aan kan sluiten.
Maar hoe doe ik dat het handigst? Ik moet er een 5puntsstekker voor hebben.... schijnt lastig aan te sluiten te zijn ... en dan nog een verdeler....
Of kan ik het evt omzetten in een normaal stopcontact? (Ik heb elders in de keuken ook een stopcontact waar nu de wasmachine al op staat, en de periplex aansluiting heeft 2 aparte groepen in mijn meterkast en verder heb ik nog een andere aansluiting voor de rest van de keuken).
Weet iemand hier meer van? (is niet erg moeilijk met mijn minieme kennis qua elektra)
Edit: oeh.. typo in titelSorry!!!!
Is dat echt zo in de wet vast gelegd??quote:Op vrijdag 25 april 2008 00:47 schreef Cothen het volgende:
houdt er wel rekening mee dat werkzaamheden aan de meterkast alleen mogen gebeuren door een erkende installateur.
Dat hoeft niet persee, alhoewel het wel verstandig kan zijn. Zeker met zo'n 'klein' klusje als dit kan het behoorlijk schelen kwa kosten of je nu wel of geen nieuwe draden/kabel trekt.quote:Op vrijdag 25 april 2008 13:30 schreef Vonkenboer het volgende:
... d.w.z. dat de oude draden en de kookgroep verwijderd moet worden --> waarna je nieuw draad (bruin, blauw en aarde erin trekt...
Handig als je een nieuwe keuken neemt op een geheel andere plaats, voor een bestaande keuken is het gewoon onzin.quote:Op vrijdag 25 april 2008 20:08 schreef TheOneAndOnly het volgende:
zie hier de oplossing:
http://www.holec.com/pdfNL/Ls/Tiarabrochure.pdf
succes ermee
slotje...
Geld dat niet alleen voor het gedeelte voor de stoppen kast?quote:Op vrijdag 25 april 2008 00:47 schreef Cothen het volgende:
Zou er idd niet aan beginnen om het stopcontact zomaar om te bouwen.
Je kan dan beter het goed aanpakken en direct vanuit de meterkast aanpakken.
houdt er wel rekening mee dat werkzaamheden aan de meterkast alleen mogen gebeuren door een erkende installateur. bij een huurwoning moet je overigens toestemming hebben van de verhuurder voor een dergelijke aanpassing.
Onzin; mits je een compleet andere keuken wil nemen met minimaal breekwerk met diverse andere aansluitingen dan is dit de oplossingquote:Op vrijdag 25 april 2008 20:08 schreef TheOneAndOnly het volgende:
zie hier de oplossing:
http://www.holec.com/pdfNL/Ls/Tiarabrochure.pdf
succes ermee
slotje...
mits??quote:Op zaterdag 26 april 2008 10:44 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Onzin; mits je een compleet andere keuken wil nemen met minimaal breekwerk met diverse andere aansluitingen dan is dit de oplossing![]()
ts vraagt hoe je van een perilex aansluiting een normale wandcontactdoos 230 v aansluiting maakt.
Dit kan gewoon door aanpassen van de bedrading, het veranderen van de kookgroep voor een normale b16 groep en het monteren van een normale wandcontactdoos op een ombouwframepje
Mijn verontschuldigingen; af en toe wil ik beide knopjes nog wel eens door elkaar halenquote:Op zaterdag 26 april 2008 20:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
He Vonk, je zat m'n bericht te editen inplaats van te quoten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |