abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 april 2008 @ 22:33:34 #1
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_58289709
Ik ben momenteel aan een dieet begonnen waar ik o,a, geen slechte koolhydraten en vetten mag en ook geen fruit of andere producten met suikers.
Voel me nu dus heel suf en slap, en heb amper energie.
Maar vroeg me opeens af van hoe 't zit met je suikerspiegel? Want je moet toch wel suiker binnen krijgen?
In dit dieet moet ik pas na 2 weken weer fruit eten.
Kan een mens 2 weken zonder suiker?

Oja, het dieet heet southbeach dieet, voor wie 't wil weten
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_58289872
In brood, aardappelen, rijst, maceroni, enz zitten ook koolhydraten. Mag je dat soort producten wel eten?
  donderdag 24 april 2008 @ 22:41:28 #3
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58289927
De bedoeling is dat je lichaam in ketose raakt; om zo direct je vetten aan te spreken en dus af te vallen.
Die ketose bereik je alleen door alle KH's te elimineren.

Ik persoonlijk raad dit alleen bodybuilders of topmodellen aan. Het is slecht voor je lichaam en niet aan te raden om vaak of over een lange periode te doen.
KH's zijn de meest onmisbare voedingsstoffen voor je algeheel functioneren. Zeker je hoofd.
Maar probeer het eens; je zult er niet dood aan gaan.

Een gezondere variant? Veel langzame KH's , matig vetten. Hetzelfde principe, maar dan omgedraaid. ( dat werkt ook )
In mijn optiek een gezondere keuze, en iets wat je je hele leven kunt nastreven.

Je southbeach onzin, zou ik max 2 maanden uitproberen.
  donderdag 24 april 2008 @ 22:43:05 #4
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58289955
quote:
Op donderdag 24 april 2008 22:39 schreef Deliah het volgende:
In brood, aardappelen, rijst, maceroni, enz zitten ook koolhydraten. Mag je dat soort producten wel eten?

maserati? maceroni?
Neen, in aardappel zit suiker ( zetmeel ), in witte rijst zitten snelle KH's, net als in witte pasta.
Logischerwijs mag hij deze niet eten.
pi_58290012
quote:
Op donderdag 24 april 2008 22:43 schreef SHE het volgende:
Logischerwijs mag hij deze niet eten.
Ja, ik ken dat hele dieet niet.

En geen zin om er over te lezen.
  donderdag 24 april 2008 @ 22:49:32 #6
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_58290110
quote:
Op donderdag 24 april 2008 22:45 schreef Deliah het volgende:

[..]

Ja, ik ken dat hele dieet niet.

En geen zin om er over te lezen.
waarom reageer je dan?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_58290161
quote:
Op donderdag 24 april 2008 22:49 schreef Muck het volgende:

[..]

waarom reageer je dan?
Om een vraag te stellen. Is dat verboden?
  donderdag 24 april 2008 @ 22:53:03 #8
112545 Muck
pi_58290202
quote:
Op donderdag 24 april 2008 22:51 schreef Deliah het volgende:

[..]

Om een vraag te stellen. Is dat verboden?
natuurlijk niet, maar het klonk nogal vreemd...
pi_58290406
Je hebt glucose nodig. Het lichaam heeft maar een beperkte opslag. Alle extra koolhydraten worden omgezet en opgeslagen als vet. Om vet te gebruiken voor verbranding, heb je ook glucose nodig. Anders ga je eiwitten afbreken (eerst spier, daarna hersenen in een erg stadium) om nieuwe glucose te maken. Bij verbranding van dat vet zullen ook ketonen vrijkomen, wat bij wat hogere concentraties erg schadelijk is voor het lichaam.

(glucose is het basis bestandsdeel van suiker)
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  donderdag 24 april 2008 @ 23:02:43 #10
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_58290458
trouwens, je suikerspiegel blijft wel prima gereguleerd tenzij je diabeet bent.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  donderdag 24 april 2008 @ 23:10:48 #11
112545 Muck
pi_58290664
ik geef je trouwens even een zwieper naar LIF
  vrijdag 25 april 2008 @ 08:32:59 #12
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_58295068
Okay, dankjewel voor de info

ik eet trouwens wel veel groene groentes momenteel, zoals spinazie, brocoli, komkommer enzo
zit daar ook plantaardig suiker in? Merk wel dat ik na 't eten van komkommer een soort euforisch happy gevoel krijg en mij dan niet slap voel.

Er zijn trouwens ook websites over dat dieet:
http://www.gezonderafvall(...)eet-cholesterol.html
http://hetsouthbeachdieet.nl/
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_58296074
Southbeach is niet een al te best dieet. Beter dan Atkins, omdat je daar zo veel mag eten als je wil, als het maar lowcarb is. Met beide dieten verlies je een paar kilo de eerste 2 weken (wat geen vet is, maar allerlei andere zooi en water), maar daarna nauwelijks meer. Ik ben sowieso tegen dieten, want dieten klinken als tijdelijke voedselbeperking en zijn niet lang vol te houden. Na verloop van tijd val je weer in je oude voedignspatroon van overconsumptie (jojo-effect). Je eetpatroon moet een levensstijl worden.

SHE heeft gelijk dat een dieet met zo weinig koolhydraten niet goed voor je is. Je hebt minstens 100 gram aan koolhydraten (om glucose van te maken) per dag nodig om je brein en spieren etc van energie te voorzien. Je lichaam kan ook vetten en eiwitten omzetten in glucose maar dit is een omweg. Pas ook op dat je niet teveel eiwitten binnenkrijgt, meer dan 80 gram heb je waarschijnlijk niet nodig. Hoeveel beweging krijg je per dag?

@ SHE waar heb jij je kennis over voeding en gezondheid vandaan; is het een hobby van je of beroep?

[ Bericht 16% gewijzigd door MrHayo op 25-04-2008 09:56:16 ]
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:01:29 #14
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_58296401
Interessant onderwerp dus ff tvp-en
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:07:42 #15
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58299366
mag ik vragen wat je dan wel mag eten? Alleen groenten?
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:22:48 #16
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58299751
Hij post notabene een link naar het southbeach dieet
Maar je mag vlees, vis en groenten met een lage glycemische index waarde.
Kortom, vetten, eiwitten en matig KH's
In principe is het gewoon een Atkins truukje.
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:32:22 #17
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58300024
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:22 schreef SHE het volgende:
Hij post notabene een link naar het southbeach dieet
Maar je mag vlees, vis en groenten met een lage glycemische index waarde.
Kortom, vetten, eiwitten en matig KH's
In principe is het gewoon een Atkins truukje.
Ik vroeg aan TS wat hij eet, ik vroeg niet aan jou een algemene verhandeling over voedsel. Maar bedankt voor je vriendelijke hulp
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:38:04 #18
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58300191
Hij doet het southbeach dieet. Mijn post, is een antwoord op de vraag wat hij eet. Een vraag die hij overigens al eerder zelf had beantwoord.
Ik was inderdaad veel te vriendelijk.
  zaterdag 26 april 2008 @ 15:30:44 #19
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_58321374
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:32 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Ik vroeg aan TS wat hij eet, ik vroeg niet aan jou een algemene verhandeling over voedsel. Maar bedankt voor je vriendelijke hulp
Deze week heb ik heel veel spinazi, brocoli, sperziebonen en komkommer gegeten
Elke dag wel een flink stuk vis
Verder eieren met bacon en kaas (at ik sowieso al in de ochtend, maar deze keer zonder brood)
en liters groene thee en water

Opzich is het wel m'n standaard menu, maar heb ik deze keer de pasta's, het brood en de liters fruitsap en (sávonds bier) weggelaten.

Moet zeggen dat ik me al niet meer suf voel, integendeel, juist heel erg fit en opgewekt.
M'n conditie is trouwens ook onwijs vooruitgegaan.

En iemand vroeg of ik me veel beweeg. Ja, doe erg intensief werk.

Zo, en heb nu ff zin om ff een paar kilometertjes door 't park te gaan joggen
pi_58334110
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 15:30 schreef Karzeuler het volgende:

maar heb ik deze keer .....de liters fruitsap en (sávonds bier) weggelaten.
alleen dat weglaten zou al een verbetering zijn qua calorie-inname
pi_58335560
Het is niet waar dat je met low-carb dieten alleen de eerste paar kilo's kwijtraakt. Als je het goed doet, gaan de volgende kilo's er ook in rap tempo af. De reden waarom het dan toch misgaat bij velen is dat als ze een keer "zondigen" dat dan niet doen met een bord zilvervliesrijst, of iets anders met "gezonde" koolhydraten, nee, dan gaat er direct iets in als chocoladecake of patat met. En ja, dan springt je lichaam direct uit de ketose en dan ben je weer een paar dagen zoet om je lichaam daar weer in te krijgen. Mijn tip: doe Atkins/Southbeach als beginnetje: verlies die kilo's en ga daarna over op de tip van SHE: dus hoogwaardige koolhydraten toevoegen.

BTW: het is normaal dat je je de eerste dagen kut voelt, al die afvalstoffen worden in noodtempo afgevoerd en volgens mij verlies je ook veel te veel vocht. Dus je moet bij dit dieet erg veel (water) drinken. Het klopt ook dat je je daarna een stuk beter voelt en dat komt volgens mij omdat je geen geraffineerde suiker meer eet. Als je het mij vraagt is suiker een soort heerlijk vergif.
  Boks-Chick maandag 28 april 2008 @ 10:58:35 #22
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_58355115
interessant, volg het ook eventjes
lolwut
pi_58367124
quote:
Op donderdag 24 april 2008 22:41 schreef SHE het volgende:
De bedoeling is dat je lichaam in ketose raakt; om zo direct je vetten aan te spreken en dus af te vallen.
Die ketose bereik je alleen door alle KH's te elimineren.
Van ketonen krijg je buikpijn, word je misselijk en ga je braken. Hierdoor verlies je nóg meer voedingsstoffen waardoor je nóg meer ketonen krijgt en je nóg meer gaat braken. Zo val je wel af!
I feel kinda Locrian today
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')