abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:27:27 #241
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58304272
quote:
Waren zij niet zo "dom" (in jouw ogen) dan was jij overbodig.
Yeah right. Alsof mijn taak uit het doen van hun werk bestaat .

Ik ben er om de ICT diensten te laten werken, de servers, de switches, de firewalls, de mailservers, de VPN verbindingen etc etc. De werkplekken zijn al in de support van de helpdesk. En hun taak bestaat uit het laten werken van de PC. Niet het uitleggen hoe het moet!

In dit geval van een printer die stuk is is het niet relevant, maar een Schroeverskutje dat komt janken omdat dr Powerpoint niet mooi is heeft pech, daar ben JIJ namelijk voor! "wij" zorgen dat PP het doet! meer niet.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_58304455
ICTers moesten anderen storen tijdens de lunch, zou er net zo gereageerd worden.

Is IT'er
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:39:28 #243
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_58304527
Hier bij mij op stage hadden ze een soortgelijke verhouding met hun ICT afdeling als jij nu schetst. Alleen toen hebben ze de ICT afdeling zo gereorganiseerd (lees: de koppige mensen ontslagen) dat ze echt in dienst staan van het bedrijf. Alles loopt nu lekker soepel en iedereen is aardig voor elkaar. Misschien een tip voor jouw werkgever.
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:41:13 #244
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_58304563
Gewoon een terechte klacht van TS.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_58304570
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:39 schreef GambitRS het volgende:
Hier bij mij op stage hadden ze een soortgelijke verhouding met hun ICT afdeling als jij nu schetst. Alleen toen hebben ze de ICT afdeling zo gereorganiseerd (lees: de koppige mensen ontslagen) dat ze echt in dienst staan van het bedrijf. Alles loopt nu lekker soepel en iedereen is aardig voor elkaar. Misschien een tip voor jouw werkgever.
En misschien moeten jullie bedenken dat jullie domweg collega's zijn die een gezamenlijk doel dienen, en jullie beiden ego's overboord moeten zetten door niet in termen van "dienen van" te denken. Misschien een tip voor iedereen.
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_58304591
Ten eerste, ik vind de TS een klote arrogante gast. Maar om direct mensen te onslaan omdat de management verheven doet vind ik ook zo stom.

Ik weet ook wel hoe mensen neerkijken op IT'ers. Vooral de audi/volkwagen accountmanagers. Het bedrijf mag daar ook eens naar kijken. Het zijn collega's, geen bedienden.

Shit nu heb ik toch nog voor de cause van de TS gepost
A little bit hateful
pi_58304689
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:41 schreef don-diablo het volgende:
Gewoon een terechte klacht van TS.
Het was imo een terechte klacht geweest als ts even 2 minuten zijn broodje had neergelegd om de vrouw even te helpen met haar printer of even te tonen hoe ze ene andere printer selecteert. Maar op onbeschoft gedrag reageren met onbeschoft gedrag is gewoonweg idioot.
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:48:22 #248
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58304703
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:47 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Het was imo een terechte klacht geweest als ts even 2 minuten zijn broodje had neergelegd om de vrouw even te helpen met haar printer of even te tonen hoe ze ene andere printer selecteert. Maar op onbeschoft gedrag reageren met onbeschoft gedrag is gewoonweg idioot.
Het probleem is dat als je dat dus 1 keer doet....
Get woke, go broke!
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:49:15 #249
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_58304728
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:27 schreef HeatWave het volgende:
De werkplekken zijn al in de support van de helpdesk. En hun taak bestaat uit het laten werken van de PC. Niet het uitleggen hoe het moet!
Lol wat denk je van de formules in excel met invoer van andere documenten en streams. Zelfs Microsoft ondersteunt het niet. en dan van de IT verwachten dat ze wel effe vertellen hoe de fout die er in zit even snel opgelost moet worden . onder het mom IT weet alles.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_58304832
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het probleem is dat als je dat dus 1 keer doet....
Dan zorg je ervoor dat er uiteindelijk altijd minimaal een persoon beschikbaar is. En dat hoeft niet op commando van jouw manager te gaan, dat mag je als afdeling ook zelf organiseren.
Je weet dat als je als ict' er op zo een plek gaat werken, dat je in principe ook altijd beschikbaar moet zijn. Daarvoor is je positie gewoonweg te waardevol in een gemiddeld bedrijf.
Uiteindelijk ga je per slot van rekening toch ook niet met de hele afdeling buiten even een peukje roken?

Overigens neem ik aan dat jullie ook front- en end office hebben. Frontoffice moet gewoonweg altijd beschikbaar zijn. Wanneer iemand met een probleem opbelt en hij krijgt van de front te horen dat de end binnen een half uur beschikbaar is en er dan meteen aan komt, is dat al een stuk minder frustrerend dan wanneer zijn klacht geheel niet wordt aangehoord.
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:54:41 #251
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58304840
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:49 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Lol wat denk je van de formules in excel met invoer van andere documenten en streams. Zelfs Microsoft ondersteunt het niet. en dan van de IT verwachten dat ze wel effe vertellen hoe de fout die er in zit even snel opgelost moet worden . onder het mom IT weet alles.
Precies, ik heb een dure opleiding gehad. Maar 0,0 over gebruikers ondersteuning. Zo'n Schroeverstutje heeft dat allemaal "geleerd". Maar ICT moet het uitzoeken als ze het niet weet.

Ik had dr eruit getrapt wegens liegen op CV.....
Get woke, go broke!
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:57:33 #252
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58304895
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:54 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Dan zorg je ervoor dat er uiteindelijk altijd minimaal een persoon beschikbaar is. En dat hoeft niet op commando van jouw manager te gaan, dat mag je als afdeling ook zelf organiseren.
Je weet dat als je als ict' er op zo een plek gaat werken, dat je in principe ook altijd beschikbaar moet zijn. Daarvoor is je positie gewoonweg te waardevol in een gemiddeld bedrijf.
Uiteindelijk ga je per slot van rekening toch ook niet met de hele afdeling buiten even een peukje roken?

Overigens neem ik aan dat jullie ook front- en end office hebben. Frontoffice moet gewoonweg altijd beschikbaar zijn. Wanneer iemand met een probleem opbelt en hij krijgt van de front te horen dat de end binnen een half uur beschikbaar is en er dan meteen aan komt, is dat al een stuk minder frustrerend dan wanneer zijn klacht geheel niet wordt aangehoord.
Bij ons is het ook allemaal prima in orde hoor . We hebben 24/7 iemand standby. Maar als dat niet de bedrijfspolicy is en het daar dus niet zo is, waarom is het de taak van de ICTer? De boekhouding hoeft toch niet aanwezig te zijn? Of PZ? Of de directie?

Zodra het via het management is geregeld (daar zijn die flippo's voor) kan het ingevoerd worden. Natuurlijk KAN je het zelf doen, maar wat als de manager nou gewoon 1 lunch window wil? Omdat de keuken het anders niet aankan oid?
Get woke, go broke!
pi_58304984
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Bij ons is het ook allemaal prima in orde hoor . We hebben 24/7 iemand standby. Maar als dat niet de bedrijfspolicy is en het daar dus niet zo is, waarom is het de taak van de ICTer? De boekhouding hoeft toch niet aanwezig te zijn? Of PZ? Of de directie?

Zodra het via het management is geregeld (daar zijn die flippo's voor) kan het ingevoerd worden. Natuurlijk KAN je het zelf doen, maar wat als de manager nou gewoon 1 lunch window wil? Omdat de keuken het anders niet aankan oid?
Okay, ik ging er voor mijn verhaal vanuit dat het wel kan, alleen dat die regel er nog niet is.
Door naar andere afdelingen te kijken onder het mom van "als zij het niet doen, waarom zouden wij het wel doen?" ben je imo geheel verkeerd bezig. Je werkt bij een bedrijf omdat je dat bedrijf beter wilt maken, daar wordt je voor betaald. En als dat inhoudt dat je meer bereikbaar moet zijn, so be it. Zo'n actieve houding is echter zeldzaam.
Als je niet de instelling hebt om je bedrijf beter te maken kun je gewoonweg beter naar ander werk zoeken.
  vrijdag 25 april 2008 @ 16:19:29 #254
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_58305313
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 14:48 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Lijkt mij wel. Hoeveel klootzak-macht denk je wel niet te hebben
Iemand die mij het leven zuur probeert te maken die krijgt een koekje van eigen deeg.
En dan is er veel geoorloofd ja
Neerkomen wel!
pi_58305491
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 16:19 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Iemand die mij het leven zuur probeert te maken die krijgt een koekje van eigen deeg.
En dan is er veel geoorloofd ja
Ja, je zou eens doen waarvoor je op je werk zit....
Gast, groei op, groei erover heen en doe je werk.
  vrijdag 25 april 2008 @ 16:51:49 #256
181007 Mythik
ROFLMAOWPIMP!
pi_58305990
Mooie vind ik ook altijd als ICT'er dat er vaak van je verwacht wordt dat je dingen zsm oppakt en ook altijd berijkbaar bent. Op zich ook wel logisch maar zodra je andere afdelingen/mensen belt of nodig hebt gebeurt het vaak dat je niemand kan berijken of dan heeft men het opeens "te druk" etc.

Zit je dan op het eind van de dag nog ff wat dingetjes af te maken zie je wel al die mensen het kantoorpand uitrennen alsof ze achternagezeten worden door een dolle stier. Oftewel van die kantoorlui die altijd "te druk" zijn of helemaal niet te pakken te krijgen zijn terwijl het ze wel altijd lukt om stipt op tijd het kantoorpand uit te rennen.
Respect to the man in the ice cream van !
pi_58306255
quote:
Op donderdag 24 april 2008 14:09 schreef IQM het volgende:
ICT-mensen lunchen niet, die eten cookies!
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
pi_58306428
Grappig dat ook geen enkele van de verongelijkte ICT'ers in dit topic ook maar een moment doorheeft dat het woord TRUT als openingswoord van de titel de toon van de oppositie bepaalt. Alsof ik genuanceerd ga reageren in een topic met als uithangsbord "mijn collega is een TRUT" van een of andere boerige zeik-ICT'er met een communicatiestoornis.
twee violen en een trommel en een fluit
  vrijdag 25 april 2008 @ 17:23:03 #259
176916 Karrs
2007-2017
pi_58306554
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 17:15 schreef Roquefort het volgende:
Grappig dat ook geen enkele van de verongelijkte ICT'ers in dit topic ook maar een moment doorheeft dat het woord TRUT als openingswoord van de titel de toon van de oppositie bepaalt. Alsof ik genuanceerd ga reageren in een topic met als uithangsbord "mijn collega is een TRUT" van een of andere boerige zeik-ICT'er met een communicatiestoornis.
Dus je was het wél.

Trut!
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_58307154
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 17:23 schreef Karrs het volgende:

[..]
...

Trut!
ICT'er!
twee violen en een trommel en een fluit
  vrijdag 25 april 2008 @ 20:30:27 #261
176916 Karrs
2007-2017
pi_58309432
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 18:01 schreef Roquefort het volgende:

[..]

ICT'er!
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  vrijdag 25 april 2008 @ 23:10:54 #262
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_58311997
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 16:26 schreef Trannellius het volgende:
Ja, je zou eens doen waarvoor je op je werk zit....
Gast, groei op, groei erover heen en doe je werk.
Het werk wordt wel gedaan, misschien moet je het topic eens even lezen!
Neerkomen wel!
  vrijdag 25 april 2008 @ 23:27:40 #263
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_58312358
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:41 schreef Trannellius het volgende:

[..]

En misschien moeten jullie bedenken dat jullie domweg collega's zijn die een gezamenlijk doel dienen, en jullie beiden ego's overboord moeten zetten door niet in termen van "dienen van" te denken. Misschien een tip voor iedereen.

Wij kunnen ook zelf de printers fixen als die kapot zijn hoor, of onze eigen programma's installeren. Hell, we kunnen ze zelfs schrijven
  vrijdag 25 april 2008 @ 23:44:13 #264
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_58312728
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 16:51 schreef Mythik het volgende:
Mooie vind ik ook altijd als ICT'er dat er vaak van je verwacht wordt dat je dingen zsm oppakt en ook altijd berijkbaar bent. Op zich ook wel logisch maar zodra je andere afdelingen/mensen belt of nodig hebt gebeurt het vaak dat je niemand kan berijken of dan heeft men het opeens "te druk" etc.
Yep... Er zit een developer op project die standaard: Eerst mailt, 15min later belt dat ie gemaild heeft, een uur later nog eens belt wat de status is. Vervolgens komt ie nog eens langslopen

Kijk ik begrijp best dat hij zijn issue erg belangrijk vind, maar ik heb ook nog ander werk te doen. Ik werk af volgens first in first out, tenzij er iets met een hogere prio binnenkomt.

In het geval van de TS: Als ik lunch en iemand komt met een lage prio issue binnen, dan kan dat mooi wachten tot na de lunch. 99% van de gevallen is "Na de lunch ben je de eerste" voldoende

(Maarja ik doe geen desktop beheer...)
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')