Je vergeet even dat we het nu over 1 tikteef hebben, die uit de OP.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:34 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Ieder mens oogst wat ie zaait, steevast, zonder uitzondering.
Zolang jouw collega's in jouw ogen "tikteven" zijn, kun je er vergif opnemen dat je vergelijkbare ongefundeerde arrogantie voor terugkrijgt. Maar de gemiddelde ICT-er is helaas sociaal benedengemiddeld begaafd, dus boert en smakt zich door de lunch, en klaagt na de lunch op fok! luidkeels huilie over de boersheid van zijn collegae....
100% mee eens...quote:Op donderdag 24 april 2008 16:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]Het probleem zit hem 100% aan de gebruikers kant, gedraag je als een normale collega en niemand is te beroerd je te helpen. Maar zodra je gaat eisen kan je aan het gas. Ik heb mijn werk, jij het jouwe. Waarom mag ik wel gestoord worden als ik ergens mee bezig ben en jij niet?
Surequote:Op donderdag 24 april 2008 16:37 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Maar als je sociaal wat begaafder was genoot je daar wat meer in stilte van, en liet je je omgeving wat meer in hun waarde. Dat jouw collega minder opgeleid is en minder verdient dan jij, en minder snapt van printers, geeft jou niet het recht om haar dan maar zuchtend en steunend het gevoel te geven dat ze maar een tik teef is in jouw ogen, enkel en alleen omdat zij iets niet snapt wat voor jou simpel is.
The greatest kick of life is death, that's why they saved it for lastquote:Op donderdag 24 april 2008 15:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh ja, jij probeert stoer te doen met debiel Engels, en ik heb het gedaan.
En nee, haal hier "The greatest kick of life is dead, That's why they safe it last..."" ook eerst de belachelijke taalfouten maar eens uit.
Alsof de gemiddelde ICT'er in staat is iemand te 'pwnen'quote:Op donderdag 24 april 2008 16:42 schreef Armageddon het volgende:
Volgens mij is die Roquefort een paar keer goed GEPNED door een ICT'er. Zo aan de reacties te zien.
Nou en, ben je nou opeens goed ofzo?quote:Op donderdag 24 april 2008 16:47 schreef Roquefort het volgende:
Men, ik verdien geld aan ICT'ers gelukkig, het zijn mijn klanten. Leuke lui om op de kast te jagen, maar 95% zit zodanig vast op hun eigen denkspoor, het eigen leefwereldje van de ict'er, dat ik me gelukkig prijs dat ik er niet dagelijks fulltime door omringd wordt. Lang leve het middel en kleinbedrijf, in mijn omgeving eten we het broodje gewoon achter de pc tussen het werk door, en hoeft niemand het te wagen om tussen de middag een uur lang onbereikbaar te zijn. Klanten bedienen we de hele dag tijdens werktijd.
Le-zen, het bedrijf wil dat het dicht is, dus gaat het dicht. Waarom zou de TS het anders doen?quote:Op donderdag 24 april 2008 16:53 schreef zwemmerseczeem het volgende:
TS is een lakse baas.
Toen ik in een winkel werkte werden er wel klanten geholpen tijdens de lunch![]()
Zeker als je met 2 of meer man werkt wil dat toch best?
Je hoeft je lunch ook niet te onderbreken, maar zoals al eerder is gezegd, zou er in 2 ploegen geluncht kunnen worden, mits er meerdere systeembeheerders zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:02 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nou ik onderbreek alleen de lunch als er iets in de fik staat, te vaak is het gebeurt dat:
- ow bloed spoed dit moet gefixed worden! bel je op dat het gefixed is "ja kijk over 30min wel na de lunch"
- Of in 80% van de gevallen is het weer eens user error.
Collegialiteit / flexibiliteit. Je verwacht het van anderen, dan moet je het ook zelf bieden.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Le-zen, het bedrijf wil dat het dicht is, dus gaat het dicht. Waarom zou de TS het anders doen?
Sja laks bedrijf, en lakse TS. De 'trut' wil haar werk wel goed afleveren door haar geprinte spulletjes rond te hebben, voor de vergadering begint, laat TS daar een voorbeeld aan nemen.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Le-zen, het bedrijf wil dat het dicht is, dus gaat het dicht. Waarom zou de TS het anders doen?
Goddsallejezus, moet ik het echt spellen?quote:Op donderdag 24 april 2008 16:57 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Collegialiteit / flexibiliteit. Je verwacht het van anderen, dan moet je het ook zelf bieden.
Als ik mijn spulletjes rond wil hebben ga ik ze niet op het laatste moment regelen.........quote:Op donderdag 24 april 2008 16:57 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Sja laks bedrijf, en lakse TS. De 'trut' wil haar werk wel goed afleveren door haar geprinte spulletjes rond te hebben, voor de vergadering begint, laat TS daar een voorbeeld aan nemen.
schreeuwen hoeft niet hoor.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goddsallejezus, moet ik het echt spellen?
DE BEDRIJFSPOLICY IS DAT ZE DICHT ZIJN! DUS DAN BEN JE DICHT!
Gebruiker zeker? " ikke hat un vautmeldin, mar hp um weggeklikt, weet niet wattur stont hoor, das jou wrruk!"
Ik ga er vanuit dat de printers het doen.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:59 schreef Mythik het volgende:
[..]
Als ik mijn spulletjes rond wil hebben ga ik ze niet op het laatste moment regelen.........
quote:Op donderdag 24 april 2008 16:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou en, ben je nou opeens goed ofzo?
De TS werkt in een bedrijf waar de BAAS!!! heeft bepaald dat ze dicht gaan, dan gaan ze toch dicht? En dan heeft dus niemand het recht om te komen janken.
Dan moet de gebruiker lekker bij de baas gaan klagen dat dat lastig is, maar ja, een half uurtje is natuurlijk idd rampzalig als je 8 uur de tijd hebt om je eigen meuk te regelen.....
Afwentelen, leuke bezigheid, maar niet op mij.
En dat gelul over denkspoor en leefwereld is echt te achterlijk voor woorden, echt. Je hebt geen idee...
Laten we er van uitgaan dat ze 20 euro per uur verdient. Het kiezen van een printer die iets verder weg staat kost met het omlopen misschien wel 1 minuut. = 33 cent.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:41 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Ja, en als die vrouw haar werk niet kan doen, weet je wel wat dat (kan) kost(en)?
ICT'ers.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goddsallejezus, moet ik het echt spellen?
DE BEDRIJFSPOLICY IS DAT ZE DICHT ZIJN! DUS DAN BEN JE DICHT!
Gebruiker zeker? " ikke hat un vautmeldin, mar hp um weggeklikt, weet niet wattur stont hoor, das jou wrruk!"
True. Dus hij had gewoon kunnen zeggen dat ze een andere printer kon nemen ipv van haar afschepen door haar tot 1 uur laten wachten. Dat was feitelijk wat ik bedoelde.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Laten we er van uitgaan dat ze 20 euro per uur verdient. Het kiezen van een printer die iets verder weg staat kost met het omlopen misschien wel 1 minuut. = 33 cent.
Het 5 minuten naar de kantine lopen, 5 minuten moelijk doen, en dan alsnog een half uur wachten, is veel duurder.
Dan ben je als gebruiker niet alleen DOM maar heb je ook keihard gelogen.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:06 schreef CasualMark het volgende:
[..]
True. Dus hij had gewoon kunnen zeggen dat ze een andere printer kon nemen ipv van haar afschepen door haar tot 1 uur laten wachten. Dat was feitelijk wat ik bedoelde.
Hell, misschien weet ze niet eens hoe ze een andere printer op haar PC moet kiezen. Voor veel gebruikers is een computer (helaas) nog erg ingewikkeld.
Neuh, jij heb de hele dag de tijd daarvoor. Wie weet had onze trut wel 3 afspraken daarvoor, ofzo.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:59 schreef Mythik het volgende:
[..]
Als ik mijn spulletjes rond wil hebben ga ik ze niet op het laatste moment regelen.........
Oh, en de ICT'er, nee die doet de hele dag niets, tot "JIJ" komt!quote:Op donderdag 24 april 2008 17:12 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Neuh, jij heb de hele dag de tijd daarvoor. Wie weet had onze trut wel 3 afspraken daarvoor, ofzo.
En daar is de arrogantie die ik eerder bedoelde. Omdat gebruikers alleen maar briefjes kunnen tikken en Excel aan kunnen sturen zijn ze dom?quote:Op donderdag 24 april 2008 17:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan ben je als gebruiker niet alleen DOM maar heb je ook keihard gelogen.
Laat mij 1 kantoor vacature zien waarin "gedegen kennis van computers, met name office" niet een vereiste is?
Maar jouw functie is wel om "die JIJ" van dienst te zijn.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, en de ICT'er, nee die doet de hele dag niets, tot "JIJ" komt!
"jij-en" vergeten alleen dat er nog honderden "jij-en" werken die afspraken hadden en dingen willen..
Grow up...
Ik overdrijf een beetje hoorquote:Op donderdag 24 april 2008 17:15 schreef CasualMark het volgende:
[..]
En daar is de arrogantie die ik eerder bedoelde. Omdat gebruikers alleen maar briefjes kunnen tikken en Excel aan kunnen sturen zijn ze dom?
Printers selecteren en/of installeren is niet een dagelijkse bezigheid. Zouden ze zelfs nooit hoeven doen.
Ik noem jou toch ook niet dom als je mijn werk niet kan?
Ik weet niet bij wat voor een bedrijf jij werkt, maar zo inflexibel is de gemiddelde collega echt niet hoor.
Ja, tijdens de normale werktijden, onder normale omstandigheden en met een normale omgangsvorm. Enige vorm van "dwang" of eisen en je zoekt het lekker uit.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:16 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Maar jouw functie is wel om "die JIJ" van dienst te zijn.
zodat je weer lekker door kan Fok!ken.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik overdrijf een beetje hoor.
Maar we hebben het nu over een printer selecteren, maar een helpdesk krijgt ook de hele dag vragen OVER excel en word. En dat kost ook tijd, en dan heb je minder tijd voor echte dingen he?
Ik ben totaal niet inflexible, alleen ik hoef dit soort dingen ook gewoon niet te doen, en ik hoef zeker zo'n toon niet te pikken. Dan tief ik je mijn kamer namelijk uit...
Echte dingen, is het helpen van gebruikers niet "echt", niet belangrijk?quote:Op donderdag 24 april 2008 17:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik overdrijf een beetje hoor.
Maar we hebben het nu over een printer selecteren, maar een helpdesk krijgt ook de hele dag vragen OVER excel en word. En dat kost ook tijd, en dan heb je minder tijd voor echte dingen he?
Wie dan wel?quote:...alleen ik hoef dit soort dingen ook gewoon niet te doen...
quote:Op donderdag 24 april 2008 17:19 schreef Roquefort het volgende:
[..]
zodat je weer lekker door kan Fok!ken.
zo bedoel ik het niet. Ik bedoel meer dat men er maar van uitgaat dat de ander ruim tijd heeft om alles driendubbel vantevoren te regelen, en dat het eigen schuld is als het dan niet lukt.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, en de ICT'er, nee die doet de hele dag niets, tot "JIJ" komt!
"jij-en" vergeten alleen dat er nog honderden "jij-en" werken die afspraken hadden en dingen willen..
Grow up...
Voor mij niet nee, ik doe backoffice, gebruikers boeien me nietquote:Op donderdag 24 april 2008 17:20 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Echte dingen, is het helpen van gebruikers niet "echt", niet belangrijk?
[..]
Wie dan wel?
Tuurlijk, maar "jij-en" gaan er maar vanuit dat een ICTer er wel meteen tijd voor heeft. Nu is het voorbeeld van lunchen niet zo goed dan, maar verder.....quote:Op donderdag 24 april 2008 17:20 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
zo bedoel ik het niet. Ik bedoel meer dat men er maar van uitgaat dat de ander ruim tijd heeft om alles driendubbel vantevoren te regelen, en dat het eigen schuld is als het dan niet lukt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |