Bob had ook normaal antwoord kunnen geven op de eerste vraag.quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat ben ik 100% met je eens hoor. Maar daar kan bob niets aan doen. Dus bob had gewoon gelijk
.
Ik kan zo ongeveer 50 printers verspreid door het hele gebouw selecterenquote:Op donderdag 24 april 2008 22:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, je kan het idd omdraaien, bij ons heeft iedereen de toegang tot minstens 2 printers, 1 zw en 1 kleur. Soms ook nog een Copier.
quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:12 schreef teamlead het volgende:
[..]
doe us![]()
want wat ik nog steeds niet snap is dat al deze computermeneertjes en mevrouwtjes niet snappen dat als de rest van het bedrijf hun werk niet kan doen, er niet genoeg centjes binnenkomen om de allermooiste en allernieuwste spulletjes te kopen waarmee ze dan stoer kunnen doen op het schoolplein internetforum.
Kom op zeg.. hoe fucking moeilijk is het om je werk te doen en even te zorgen dat dat mens kan printen? Dan neem je die 3 minuten pauze daarna.. lekker belangrijk...![]()
mensen die denken dat ze in de pauze helemaal niets mogen doen
ict-er zeker?quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:01 schreef HeatWave het volgende:
"dan neem je die 3 min pauze erna"
Ach ja, en dat gaat dan elke dag gebeuren, en meerdere keren, want ze komen toch wel!
Grenzen aan je dienstverlening, niets mis mee...
ICT-er en ambtenaar waarschijnlijk. Die hebben meestal de flexibiliteit van een baksteen.quote:
En zonder ICT kun jij dat geld niet binnenhalen.quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Precies. Klote ICT'ers die denken dat het geld bij hun op de afdeling verdiend word hebben we hier ook zat.
Ik heb ook wel eens lunchvergaderingen, moet ik werken en wordt er nog lunchtijd van me afgeschreven ook. The horror....
yepquote:Op vrijdag 25 april 2008 10:02 schreef teamlead het volgende:
[..]
ict-er zeker?
edit: en die grenzen aan de dienstverlening zouden niet nodig zijn als die prutsers bij ict daar zouden begrijpen dat ze écht écht écht niet allemaal tegelijk hoeven te lunchen......
nonsens... de man die de salarissen betaalt merkt er helemaal niets van als er gefaseerd geluncht wordt. Kost geen duppie extra. Dat is de beste man dan ook prima uit te leggenquote:Op vrijdag 25 april 2008 10:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
yep.
nee, de grenzen aan de dienstverlening zouden niet nodig zijn als de baas, de man die de salarissen betaalt, dus ook die van de printmuts, daar niet voor gekozen had.
Zijn bedrijf, zijn regels, deal with it.
Ik heb allang gezegd dat ik het er mee eens ben, maar zolang dat niet het geval is.....quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:11 schreef teamlead het volgende:
[..]
nonsens... de man die de salarissen betaalt merkt er helemaal niets van als er gefaseerd geluncht wordt. Kost geen duppie extra. Dat is de beste man dan ook prima uit te leggen
maar goed.. in de meeste organisaties gebeurt dat pas als de beste man zélf een probleem heeft rond lunchtijd
.... kan de ict-afdeling ook zelf initiatief nemenquote:Op vrijdag 25 april 2008 10:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb allang gezegd dat ik het er mee eens ben, maar zolang dat niet het geval is.....
Een goede ja. Maar als ik de instellling lees van TS heb ik daar bij hun mijn twijfels over. Bij ons in de keet gaan ze gewoon groepsgewijs eten en dient er altijd ondersteuning aanwezig te zijn. Al is het maar omdat lunchen bij ons flexibel gebeurt op ALLE afdelingen.quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:06 schreef Robar het volgende:
[..]
En zonder ICT kun jij dat geld niet binnenhalen.
Beide takken van sport zijn nodig binnen een bedrijf, het een kan niet zonder het ander.
En een goede ICT organisatie zorgt ervoor, dat jij efficienter kan werken, dus indirect wordt daar heel veel geld mee verdient. Meer dan jij je waarschijnlijk kunt voorstellen.
Het was als reactie op jouw opmerking, dat het geld verdiend wordt aan "jouw" kant. (dat suggereerde je in ieder geval).quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Een goede ja. Maar als ik de instellling lees van TS heb ik daar bij hun mijn twijfels over. Bij ons in de keet gaan ze gewoon groepsgewijs eten en dient er altijd ondersteuning aanwezig te zijn. Al is het maar omdat lunchen bij ons flexibel gebeurt op ALLE afdelingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ons wordt wel het geld verdiend. Dat ICT daar een bijdrage aan levert is waar, maar we moeten het niet mooier maken als het is. Als ze bij ons morgen de ICT afdeling outsourcen dan wordt er niet een cent minder om verdiend (waarschijnlijk zal er meer verdiiend worden, externe partijen leveren goedkopere diensten als de logge interne oorganisatie die het nou is). Als ze morgen onze afdeling outsourcen verlies je flexibiliteit en dus ook centen. In dat licht gaat het dus wel op.quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:49 schreef Robar het volgende:
[..]
Het was als reactie op jouw opmerking, dat het geld verdiend wordt aan "jouw" kant. (dat suggereerde je in ieder geval).
Daar ben ik het dus niet mee eens.
ten dele waar. ICT heeft voor een herverdeling van de poppetjes gezorgd. Vroeger kwam het werk ook klaar. Dat er in het verleden meer mensen nodig waren op een afdeling betekent niet dat die mensen nu niet meer nodig zijn. Ze zijn alleen verplaatst naar een andere afdelingen en zitten niet meer in de lijn. Big Deal.quote:Neem als voorbeeld de financiele diensten die wij leveren.
Wat denk je wat de ontwikkeling van systemen als online bankieren, online verzekeren, online "andere fianciele diensten", salarissystemen, personeelssystemen, klantensystemen, elektronisch dataverkeer enzovoorts hebben bijgedragen aan de omzet van deze organisatie?
Besef je hoeveel makkelijker het "jouw" werk heeft gemaakt?
Vertel eens wat jij allemaal digitaal doet tegenwoordig?
Hoeveel mensen zijn er denk je nodig om die systemen die jij gebruikt aan de praat te krijgen en te houden?
Probeer eens uit te rekenen, hoeveel meer diensten jij kunt leveren door het gebruik van al deze systemen.
Besef ook, dat de ICT afdeling altijd bezig is met innovatie, om jouw werk nog makkelijker en efficienter te maken.
Waar TS werkt is de organisatie slecht. Bij ons is het gewoon gebruikelijk dat elke afdeling tijdens de lunch minimaal bezet is. Logisch ook want er werken gewoon mensen door als anderen aan het lunchen zijn. Die mensen willen ook graag ondersteuning als ze met een probleem zitten.quote:En wat is in jouw ogen dan een "slechte" ICT organisatie.
Dat een beheerafdeling niet direct reageert op een "printprobleem"?
Dat ze voor dat soort problemen dicht zijn voor de lunch?
Klopt, sommige dingen is overmacht. Maar de houding die TS uitstraalt is niet een van flexibiliteit.quote:Ik vind ook, dat een "servicedesk", want daar hebben we het in principe over, de gehele werkdag ondersteuning moet bieden, maar als dat onverhoopt niet "direct" gedaan wordt, betekent het nog niet, dat de ICT organisatie slecht is.
En het is al vaak genoeg bewezen, dat outsourcen geen verbetering is voor de ICT organisatie.quote:Op vrijdag 25 april 2008 11:31 schreef HeatWave het volgende:
Aha, het fameuze "outsourcen".
Get real. Een interne organisatie kan er met 5 min zijn, waar dan ook, voor wat dan ook. Je denkt toch niet dat outsourcer X voor elk wissewasje komt opdraven ter plekke he? Al was het maar om de kosten.
En persoonlijke aanpak? vergeet het maar, iedereen is een nummer....
Outsourcing lijkt altijd heel erg fijn, totdat een bigboss opeens niet na 5min geholpen is, dan liggen ze er meteen uit...
Ik ben extern. Mijn huurprijs is per week mijn netto maandloon.quote:Op vrijdag 25 april 2008 11:31 schreef HeatWave het volgende:
Aha, het fameuze "outsourcen".
Get real. Een interne organisatie kan er met 5 min zijn, waar dan ook, voor wat dan ook. Je denkt toch niet dat outsourcer X voor elk wissewasje komt opdraven ter plekke he? Al was het maar om de kosten.
En persoonlijke aanpak? vergeet het maar, iedereen is een nummer....
Outsourcing lijkt altijd heel erg fijn, totdat een bigboss opeens niet na 5min geholpen is, dan liggen ze er meteen uit...
Als de ICT geoutsourced wordt, heb je toch nog steeds met een noodzakelijke ICT organisatie te maken?quote:Op vrijdag 25 april 2008 11:27 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Bij ons wordt wel het geld verdiend. Dat ICT daar een bijdrage aan levert is waar, maar we moeten het niet mooier maken als het is. Als ze bij ons morgen de ICT afdeling outsourcen dan wordt er niet een cent minder om verdiend (waarschijnlijk zal er meer verdiiend worden, externe partijen leveren goedkopere diensten als de logge interne oorganisatie die het nou is). Als ze morgen onze afdeling outsourcen verlies je flexibiliteit en dus ook centen. In dat licht gaat het dus wel op.
Vroeger kwam het werk ook klaar, maar probeer maar eens vandaag de dag op de oude manier de strijd aan te gaan met de concurrentie, ik denk dat je binnen een paar maanden failliet bent.quote:[..]
ten dele waar. ICT heeft voor een herverdeling van de poppetjes gezorgd. Vroeger kwam het werk ook klaar. Dat er in het verleden meer mensen nodig waren op een afdeling betekent niet dat die mensen nu niet meer nodig zijn. Ze zijn alleen verplaatst naar een andere afdelingen en zitten niet meer in de lijn. Big Deal.
Nog zo'n illusie is die dat er door ICT minder papier zou komen in een organisatie. De hoeveelheid papier bij ons in de organisatie is alleen maar groter geworden.
Hoe weet je nou dat de organisatie slecht is?quote:[..]
Waar TS werkt is de organisatie slecht. Bij ons is het gewoon gebruikelijk dat elke afdeling tijdens de lunch minimaal bezet is. Logisch ook want er werken gewoon mensen door als anderen aan het lunchen zijn. Die mensen willen ook graag ondersteuning als ze met een probleem zitten.
Inderdaad de houding van TS en zijn afdeling, welke dus niet de gehele ICT organisatie vertegenwoordigd!quote:[..]
Klopt, sommige dingen is overmacht. Maar de houding die TS uitstraalt is niet een van flexibiliteit.
Ik ben intern, maar het uurloon wat doorberekend wordt naar de klant (ik ben projectleider) is per week meer dan mijn bruto maandloonquote:Op vrijdag 25 april 2008 11:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik ben extern. Mijn huurprijs is per week mijn netto maandloon.
Okay, je ziet nu dus jezelf en die vrouw als gelijkwaardige collega's. Kan ik mij prima in vinden.quote:Op vrijdag 25 april 2008 12:00 schreef Karrs het volgende:
Geweldig topic geworden.![]()
Het is duidelijk zichtbaar wie er op ICT-afdelingen werkt en wie niet.
<verhaal>
Game on.
Spiegeltje spiegeltje aan de wand.quote:Op vrijdag 25 april 2008 12:00 schreef Karrs het volgende:
Geweldig topic geworden.![]()
Het is duidelijk zichtbaar wie er op ICT-afdelingen werkt en wie niet.
Het probleem wat ik hier zie, is eigenlijk het probleem waar alle ICT'ers tegenaan lopen: de relatie tussen ICT en de rest van het bedrijf (voor ICT: "de gebruiker", ik zal hier de term "werknemer" gebruiken). ICT-afdelingen worden bevolkt door mensen die verstand hebben van high-tech shit. Meestal hebben ze opleiding na opleiding gevolgd, papier na papier gehaald, of zijn bezig om dat te doen. Het belang van ICT wordt allang algemeen onderkend en op ICT-plaatsen zijn, naast stagiaires en starters, maar weinig mensen te vinden die geen zware studie in hun ICT-richting hebben moeten volgen.
En toch kan het gebeuren dat de secretaresse, met bij wijze van spreken een K-MBO avondopleiding "Hoe Typ Ik Foutloos", een getrainde, gecertificeerde en door-de-wol-geverfde ICT-medewerker als slaaf wenst te behandelen, wat ik in mijn voorbeeld van de OP ook duidelijk heb willen maken. Ik kom dat vaak tegen, deze houding. Vrijwel altijd bij de niet-management functies binnen een bedrijf als stafcentra, secretariaat, receptie enzovoort. Waarom, eigenlijk is dat?
Superioriteitsgevoel en wantrouwen.
Puur om het feit dat bij sommigen het idee leeft, dat de ICT een ondersteunende afdeling is die zelf niets verdient en alleen maar geld kóst. Dat deze stelling 100% onzin is, doet daar niets aan af. Sommige mensen beschouwen dus de ICT-afdeling als een kostenpost en krijgen daardoor een bepaald verwachtingspatroon. Dat uit zich ook in de houding naar ICT'ers toe; onbewust verwachten ze dat ICT'ers dankbaar moeten zijn dat ze iets mogen doen en dat ze zich dus onderdanig, zelfs verontschuldigend, dienen op te stellen. Het kost immers alleen maar geld? De werknemer, díe verdient geld. En kan dat niet omdat er wat kapot is aan systemen die híj/zíj bij elkaar heeft verdiend.
Dit idee wordt ook nog gevoed door het idee dat ICT een 'noodzakelijk kwaad' is en uit 'tovenaars' bestaat. Mensen zijn altijd al wantrouwend geweest tegen dingen die zij niet kennen. ICT-afdelingen hebben al-tijd problemen met inkopers (tenzij dat zelf ICT'ers zijn), omdat een inkoper geen idéé heeft waarom er een server van 10.000¤ moet komen als hij er op internet ook één heeft gezien van ¤1.500
Ziehier het conflict. Als een werknemer naar een ICT'er gaat, een grote bek opzet dat de printer NU nagekeken moet worden en daar geen respons op krijgt, dan is dat arrogant en betweterig van de ICT'er. Als een werknemer naar (bijvoorbeeld) een medewerker verkoopafdeling gaat, NU ONMIDDELLIJK een bijgewerkt overzicht wil hebben van de juiste verkoopcijfers van maart en daar geen respons op krijgt, dan is het opeens beláchelijk dat hij die cijfers niet eerder heeft opgevraagd.
Game on.
of wie er gewerkt heeft en het is opgevallen hoe verschrikkelijk niet-klantgericht de nerds hun werk doenquote:Op vrijdag 25 april 2008 12:00 schreef Karrs het volgende:
Geweldig topic geworden.![]()
Het is duidelijk zichtbaar wie er op ICT-afdelingen werkt en wie niet.
zou je verwachten ja.. toch kent iedereen die bij een béétje organisatie werkt legio voorbeelden van ict-ers die overduidelijk no clue hebben. Vergeet niet dat de gebruikers over het algemeen alleen te maken hebben met de service-desk. En nee.. daar zitten over het algemeen niet de échte kenners.quote:Het probleem wat ik hier zie, is eigenlijk het probleem waar alle ICT'ers tegenaan lopen: de relatie tussen ICT en de rest van het bedrijf (voor ICT: "de gebruiker", ik zal hier de term "werknemer" gebruiken). ICT-afdelingen worden bevolkt door mensen die verstand hebben van high-tech shit.
omdat mensen als jij schijnen te denken dat een cursus "hoe reset ik een password als een user een debiel is" meer voorstelt dan een cursus "hoe typ ik foutloos". Die volstrekt misplaatste arrogantie van (vooral) de servicedesk medewerkers, die geen flauw benul hebben van het belang van een goed lopende ict-omgeving in een organisatie en daarom collega's vooral willen afschilderen als dom.quote:Meestal hebben ze opleiding na opleiding gevolgd, papier na papier gehaald, of zijn bezig om dat te doen. Het belang van ICT wordt allang algemeen onderkend en op ICT-plaatsen zijn, naast stagiaires en starters, maar weinig mensen te vinden die geen zware studie in hun ICT-richting hebben moeten volgen.
En toch kan het gebeuren dat de secretaresse, met bij wijze van spreken een K-MBO avondopleiding "Hoe Typ Ik Foutloos", een getrainde, gecertificeerde en door-de-wol-geverfde ICT-medewerker als slaaf wenst te behandelen, wat ik in mijn voorbeeld van de OP ook duidelijk heb willen maken. Ik kom dat vaak tegen, deze houding. Vrijwel altijd bij de niet-management functies binnen een bedrijf als stafcentra, secretariaat, receptie enzovoort. Waarom, eigenlijk is dat?
Dan wacht ik tot na de lunch. Zoals ieder ander doet. En zal ik ZEKER NIET de administratie de schuld geven dat ik mijn urenstaat kwijt ben.quote:Op vrijdag 25 april 2008 12:08 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Okay, je ziet nu dus jezelf en die vrouw als gelijkwaardige collega's. Kan ik mij prima in vinden.
Stel nu dat jij over een uur vergadering hebt met je manager over een loonsverhoging, maar je bent je urenstaat kwijt. Je gaat gestresst naar de administratie (je bent immers een beetje laat) om een kopie te vragen, maar je wordt niet beantwoord op je vraag doordat er een paar mensen aan het kauwen zijn. Hoe reageer jij dan?
Een stomme opmerking. Als auto's niet kapot konden zijn garages overbodig. Alsof een garage alleen auto's repareert.quote:Op vrijdag 25 april 2008 12:34 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Spiegeltje spiegeltje aan de wand.
Alle luidstroepende ICT'ers in dit topic klagen aan de ene kant dat de rest van het bedrijf niet doorheeft wat ze allemaal doen, om aan de andere kant zelf te roepen dat de rest van de mederkers voornamelijk wat telefoontjes aanneemt en ouwehoert de hele dag.
En dat is precies de spiegel die de heren () ICT'ers dus terugkrijgen van hun collega's, aan wie zij zich doorgaans met een ergerniswekkende air van misplaatse superioriteit (zwijgzaam doorsmakkend in het geval van jouw OP) presenteren.
Nogmaal, jullie krijgen wat jullie oogsten met je overduidelijke minachting voor je collega's. En nee, net zoals jij zitten die ook niet de hele dag niets te doen, snappen jullie nou echt niet dat jullie je collega's met exact dezelfde arrogante blik bekijken als zij jullie? (Anders gezegd: dat de manier waarop jullie gemiddeld bejegend worden heeeel misschien wel te wijten is aan de manier waarop jullie zelf communiceren en reageren. Dat dat flauwe hoorbare gezucht van jou bij het indrukken van het knopje van de printer van jouw collega - omdat jij het maar een domme klacht vindt waar hij mij worstelt - beledigend is voor jouw collega die zich afhankelijk van jouw hulp voelt? Hou op over dat eeuwige verwijt van domheid aan de gebruikers, want dat is precies waar jij je baan aan te danken hebt. Waren zij niet zo "dom" (in jouw ogen) dan was jij overbodig.
Nou niet generaliseren he!quote:Op vrijdag 25 april 2008 12:34 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Spiegeltje spiegeltje aan de wand.
Alle luidstroepende ICT'ers in dit topic klagen aan de ene kant dat de rest van het bedrijf niet doorheeft wat ze allemaal doen, om aan de andere kant zelf te roepen dat de rest van de mederkers voornamelijk wat telefoontjes aanneemt en ouwehoert de hele dag.
En dat is precies de spiegel die de heren () ICT'ers dus terugkrijgen van hun collega's, aan wie zij zich doorgaans met een ergerniswekkende air van misplaatse superioriteit (zwijgzaam doorsmakkend in het geval van jouw OP) presenteren.
Nogmaal, jullie krijgen wat jullie oogsten met je overduidelijke minachting voor je collega's. En nee, net zoals jij zitten die ook niet de hele dag niets te doen, snappen jullie nou echt niet dat jullie je collega's met exact dezelfde arrogante blik bekijken als zij jullie? (Anders gezegd: dat de manier waarop jullie gemiddeld bejegend worden heeeel misschien wel te wijten is aan de manier waarop jullie zelf communiceren en reageren. Dat dat flauwe hoorbare gezucht van jou bij het indrukken van het knopje van de printer van jouw collega - omdat jij het maar een domme klacht vindt waar hij mij worstelt - beledigend is voor jouw collega die zich afhankelijk van jouw hulp voelt? Hou op over dat eeuwige verwijt van domheid aan de gebruikers, want dat is precies waar jij je baan aan te danken hebt. Waren zij niet zo "dom" (in jouw ogen) dan was jij overbodig.
1. eens, zonder procedure hadden ze dat ook onderling kunnen regelen.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:33 schreef FortunaHome het volgende:
Ik wil ook nog even een duit in het zakje doen:
1. Je zorgt maar dat je niet allemaal tegelijk gaat eten als ondersteunende afdeling.
2. Als personeel documenten moet printen en dat ding doet het niet dam heeft IT te zorgen dat het wel werkt. En wel per direct want jij kunt onmogelijk inschatten waarvoor die documenten nodig zijn.
3. Als je dat bij mij had geflikt had er een klachtenmail naar je baas gegaan
Ik zie dit nu pasquote:Op donderdag 24 april 2008 15:24 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
[..]
Als er nou dit stond
[..]
Of
[..]
Dan begrijp ik het wel een beetje.
Maar dat staat er dus niet he.
Ze vraagt het vrij netjes: "Kun je even kijken?"
Lijkt mij wel. Hoeveel klootzak-macht denk je wel niet te hebbenquote:Op vrijdag 25 april 2008 13:36 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
1. eens, zonder procedure hadden ze dat ook onderling kunnen regelen.
2. IT heeft te zorgen dat het werkt ja.. binnen de SLA's die daarvoor gelden. en verder is printer onderhoud geoutsourced en moet er een externe organisatie komen waardoor de IT-er de dame niet eens kan helpen.
het probleemoplossend vermogen is wat aan de lage kant bij de dame in kwestie.
3. boe-fucking-hoealsof de dame in kwestie daarna uberhaupt nog serieus geholpen gaat worden.
Dat argument zou opgaan als je je ict uit handen geeft. Maar in dit geval is dat niet zo, de ict'er en de vrouw in kwestie zijn collega's. De filosofie daarachter is dat je samen, evenals je 1000+ collega's het bedrijf zo goed mogelijk draaiende houdt. Dus gooi die afdelingsmentaliteit gewoon eens overboord, je bent met zijn allen verantwoordelijk voor het draaien van het bdrijf. Dus niet tegenwerken, maar samenwerken.quote:Op vrijdag 25 april 2008 14:51 schreef Rapaille het volgende:
Het grote probleem is dat ICT-ers werknemers zien als gebruikers die alleen maar dingen kunnen verstoren in hun wereldje. De ICT-afdeling moet iedere werknemer eigenlijk zien als een (interne) klant. ICT blijft een ondersteunende afdeling en moet gewoon servicegericht zijn. ICT-ers lijken niet te begrijpen niet dat zonder gebruikers er geen ICT-afdeling is.
Yeah right. Alsof mijn taak uit het doen van hun werk bestaatquote:Waren zij niet zo "dom" (in jouw ogen) dan was jij overbodig.
En misschien moeten jullie bedenken dat jullie domweg collega's zijn die een gezamenlijk doel dienen, en jullie beiden ego's overboord moeten zetten door niet in termen van "dienen van" te denken. Misschien een tip voor iedereen.quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:39 schreef GambitRS het volgende:
Hier bij mij op stage hadden ze een soortgelijke verhouding met hun ICT afdeling als jij nu schetst. Alleen toen hebben ze de ICT afdeling zo gereorganiseerd (lees: de koppige mensen ontslagen) dat ze echt in dienst staan van het bedrijf. Alles loopt nu lekker soepel en iedereen is aardig voor elkaar.Misschien een tip voor jouw werkgever.
Het was imo een terechte klacht geweest als ts even 2 minuten zijn broodje had neergelegd om de vrouw even te helpen met haar printer of even te tonen hoe ze ene andere printer selecteert. Maar op onbeschoft gedrag reageren met onbeschoft gedrag is gewoonweg idioot.quote:
Het probleem is dat als je dat dus 1 keer doet....quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:47 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Het was imo een terechte klacht geweest als ts even 2 minuten zijn broodje had neergelegd om de vrouw even te helpen met haar printer of even te tonen hoe ze ene andere printer selecteert. Maar op onbeschoft gedrag reageren met onbeschoft gedrag is gewoonweg idioot.
Lol wat denk je van de formules in excel met invoer van andere documenten en streams. Zelfs Microsoft ondersteunt het niet. en dan van de IT verwachten dat ze wel effe vertellen hoe de fout die er in zit even snel opgelost moet worden . onder het mom IT weet alles.quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:27 schreef HeatWave het volgende:
De werkplekken zijn al in de support van de helpdesk. En hun taak bestaat uit het laten werken van de PC. Niet het uitleggen hoe het moet!
Dan zorg je ervoor dat er uiteindelijk altijd minimaal een persoon beschikbaar is. En dat hoeft niet op commando van jouw manager te gaan, dat mag je als afdeling ook zelf organiseren.quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het probleem is dat als je dat dus 1 keer doet....
Precies, ik heb een dure opleiding gehad. Maar 0,0 over gebruikers ondersteuning. Zo'n Schroeverstutje heeft dat allemaal "geleerd". Maar ICT moet het uitzoeken als ze het niet weet.quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:49 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Lol wat denk je van de formules in excel met invoer van andere documenten en streams. Zelfs Microsoft ondersteunt het niet. en dan van de IT verwachten dat ze wel effe vertellen hoe de fout die er in zit even snel opgelost moet worden . onder het mom IT weet alles.
Bij ons is het ook allemaal prima in orde hoorquote:Op vrijdag 25 april 2008 15:54 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Dan zorg je ervoor dat er uiteindelijk altijd minimaal een persoon beschikbaar is. En dat hoeft niet op commando van jouw manager te gaan, dat mag je als afdeling ook zelf organiseren.
Je weet dat als je als ict' er op zo een plek gaat werken, dat je in principe ook altijd beschikbaar moet zijn. Daarvoor is je positie gewoonweg te waardevol in een gemiddeld bedrijf.
Uiteindelijk ga je per slot van rekening toch ook niet met de hele afdeling buiten even een peukje roken?
Overigens neem ik aan dat jullie ook front- en end office hebben. Frontoffice moet gewoonweg altijd beschikbaar zijn. Wanneer iemand met een probleem opbelt en hij krijgt van de front te horen dat de end binnen een half uur beschikbaar is en er dan meteen aan komt, is dat al een stuk minder frustrerend dan wanneer zijn klacht geheel niet wordt aangehoord.
Okay, ik ging er voor mijn verhaal vanuit dat het wel kan, alleen dat die regel er nog niet is.quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bij ons is het ook allemaal prima in orde hoor. We hebben 24/7 iemand standby. Maar als dat niet de bedrijfspolicy is en het daar dus niet zo is, waarom is het de taak van de ICTer? De boekhouding hoeft toch niet aanwezig te zijn? Of PZ? Of de directie?
Zodra het via het management is geregeld (daar zijn die flippo's voor) kan het ingevoerd worden. Natuurlijk KAN je het zelf doen, maar wat als de manager nou gewoon 1 lunch window wil? Omdat de keuken het anders niet aankan oid?
Iemand die mij het leven zuur probeert te maken die krijgt een koekje van eigen deeg.quote:Op vrijdag 25 april 2008 14:48 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Lijkt mij wel. Hoeveel klootzak-macht denk je wel niet te hebben
Ja, je zou eens doen waarvoor je op je werk zit....quote:Op vrijdag 25 april 2008 16:19 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Iemand die mij het leven zuur probeert te maken die krijgt een koekje van eigen deeg.
En dan is er veel geoorloofd ja
quote:Op donderdag 24 april 2008 14:09 schreef IQM het volgende:
ICT-mensen lunchen niet, die eten cookies!
Dus je was het wél.quote:Op vrijdag 25 april 2008 17:15 schreef Roquefort het volgende:
Grappig dat ook geen enkele van de verongelijkte ICT'ers in dit topic ook maar een moment doorheeft dat het woord TRUT als openingswoord van de titel de toon van de oppositie bepaalt. Alsof ik genuanceerd ga reageren in een topic met als uithangsbord "mijn collega is een TRUT" van een of andere boerige zeik-ICT'er met een communicatiestoornis.
Het werk wordt wel gedaan, misschien moet je het topic eens even lezen!quote:Op vrijdag 25 april 2008 16:26 schreef Trannellius het volgende:
Ja, je zou eens doen waarvoor je op je werk zit....
Gast, groei op, groei erover heen en doe je werk.
quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:41 schreef Trannellius het volgende:
[..]
En misschien moeten jullie bedenken dat jullie domweg collega's zijn die een gezamenlijk doel dienen, en jullie beiden ego's overboord moeten zetten door niet in termen van "dienen van" te denken. Misschien een tip voor iedereen.
Yep... Er zit een developer op project die standaard: Eerst mailt, 15min later belt dat ie gemaild heeft, een uur later nog eens belt wat de status is. Vervolgens komt ie nog eens langslopenquote:Op vrijdag 25 april 2008 16:51 schreef Mythik het volgende:
Mooie vind ik ook altijd als ICT'er dat er vaak van je verwacht wordt dat je dingen zsm oppakt en ook altijd berijkbaar bent. Op zich ook wel logisch maar zodra je andere afdelingen/mensen belt of nodig hebt gebeurt het vaak dat je niemand kan berijken of dan heeft men het opeens "te druk" etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |