abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58295884
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 09:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat ben ik 100% met je eens hoor. Maar daar kan bob niets aan doen . Dus bob had gewoon gelijk .
Bob had ook normaal antwoord kunnen geven op de eerste vraag.
pi_58295984
quote:
Op donderdag 24 april 2008 22:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sja, je kan het idd omdraaien, bij ons heeft iedereen de toegang tot minstens 2 printers, 1 zw en 1 kleur. Soms ook nog een Copier .

Ik kan zo ongeveer 50 printers verspreid door het hele gebouw selecteren (misschien wel meer).
Dat is maar goed ook, want het gebeurt iets te vaak, dat een printer het niet doet. (en dan zijn het geen simpele dingen als lege toners of papier op/vast).

Bij ons duurt het al standaard een uur of twee voor het probleem is opgelost, maar het is ook een ongelofelijk groot bedrijf met dusdanig veel printers, dat je er onmogelijk directe dienstverlening op kunt leveren.

Ik kan me heel goed voorstellen, dat het voor de mensen die "diensten afnemen" van de ICT afdeling frustrerend kan zijn, dat een printer niet werkt, maar ze moeten eens begrijpen, dat zij naar alle waarschijnlijkheid niet de enigen zijn met een probleem binnen het bedrijf en dat een kapotte printer onmogelijk een probleem kan zijn, wat a la minuut opgelost dient te worden. Er zijn genoeg alternatieven om dit op te lossen.

1. Selecteer een andere printer (vraag het eerst een collega ipv ICT, als je niet weet hoe dit moet).
2. Stuur je documentatie naar iemand, die mogelijk wel kan printen (wellicht een andere afdeling met een andere printer).
3. Wanneer het voor een vergadering is, kun je ook de participanten een digitale versie sturen en vragen of ze zelf een kopie meenemen. (inclusief 1 voor jezelf)
4. Zorg, dat je belangrijke documentatie eerder klaar hebt.
5. Maak een print document en loop naar een printer waar je een printdocument kunt inlezen, wanneer bijvoorbeeld het netwerk problemen geeft.

En TS, voortaan wel iets minder bot reageren, dan zul je meer begrip oogsten.
  vrijdag 25 april 2008 @ 09:57:38 #203
176916 Karrs
2007-2017
pi_58296301
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 08:54 schreef Tommeke het volgende:
Maikuuul heeft gelijk
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_58296356
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 09:12 schreef teamlead het volgende:

[..]

doe us

want wat ik nog steeds niet snap is dat al deze computermeneertjes en mevrouwtjes niet snappen dat als de rest van het bedrijf hun werk niet kan doen, er niet genoeg centjes binnenkomen om de allermooiste en allernieuwste spulletjes te kopen waarmee ze dan stoer kunnen doen op het schoolplein internetforum.

Kom op zeg.. hoe fucking moeilijk is het om je werk te doen en even te zorgen dat dat mens kan printen? Dan neem je die 3 minuten pauze daarna.. lekker belangrijk...

mensen die denken dat ze in de pauze helemaal niets mogen doen
Precies. Klote ICT'ers die denken dat het geld bij hun op de afdeling verdiend word hebben we hier ook zat.

Ik heb ook wel eens lunchvergaderingen, moet ik werken en wordt er nog lunchtijd van me afgeschreven ook. The horror....
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:01:21 #205
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58296397
"dan neem je die 3 min pauze erna"

Ach ja, en dat gaat dan elke dag gebeuren, en meerdere keren, want ze komen toch wel!

Grenzen aan je dienstverlening, niets mis mee...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:02:05 #206
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_58296418
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:01 schreef HeatWave het volgende:
"dan neem je die 3 min pauze erna"

Ach ja, en dat gaat dan elke dag gebeuren, en meerdere keren, want ze komen toch wel!

Grenzen aan je dienstverlening, niets mis mee...
ict-er zeker?


edit: en die grenzen aan de dienstverlening zouden niet nodig zijn als die prutsers bij ict daar zouden begrijpen dat ze écht écht écht niet allemaal tegelijk hoeven te lunchen......
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_58296519
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:02 schreef teamlead het volgende:

[..]

ict-er zeker?
ICT-er en ambtenaar waarschijnlijk. Die hebben meestal de flexibiliteit van een baksteen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_58296542
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 09:59 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Precies. Klote ICT'ers die denken dat het geld bij hun op de afdeling verdiend word hebben we hier ook zat.

Ik heb ook wel eens lunchvergaderingen, moet ik werken en wordt er nog lunchtijd van me afgeschreven ook. The horror....
En zonder ICT kun jij dat geld niet binnenhalen.
Beide takken van sport zijn nodig binnen een bedrijf, het een kan niet zonder het ander.
En een goede ICT organisatie zorgt ervoor, dat jij efficienter kan werken, dus indirect wordt daar heel veel geld mee verdient. Meer dan jij je waarschijnlijk kunt voorstellen.
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:09:40 #209
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58296591
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:02 schreef teamlead het volgende:

[..]

ict-er zeker?


edit: en die grenzen aan de dienstverlening zouden niet nodig zijn als die prutsers bij ict daar zouden begrijpen dat ze écht écht écht niet allemaal tegelijk hoeven te lunchen......
yep .

nee, de grenzen aan de dienstverlening zouden niet nodig zijn als de baas, de man die de salarissen betaalt, dus ook die van de printmuts, daar niet voor gekozen had .

Zijn bedrijf, zijn regels, deal with it .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:11:20 #210
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_58296622
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

yep .

nee, de grenzen aan de dienstverlening zouden niet nodig zijn als de baas, de man die de salarissen betaalt, dus ook die van de printmuts, daar niet voor gekozen had .

Zijn bedrijf, zijn regels, deal with it .
nonsens... de man die de salarissen betaalt merkt er helemaal niets van als er gefaseerd geluncht wordt. Kost geen duppie extra. Dat is de beste man dan ook prima uit te leggen

maar goed.. in de meeste organisaties gebeurt dat pas als de beste man zélf een probleem heeft rond lunchtijd
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:22:03 #211
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58296853
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:11 schreef teamlead het volgende:

[..]

nonsens... de man die de salarissen betaalt merkt er helemaal niets van als er gefaseerd geluncht wordt. Kost geen duppie extra. Dat is de beste man dan ook prima uit te leggen

maar goed.. in de meeste organisaties gebeurt dat pas als de beste man zélf een probleem heeft rond lunchtijd
Ik heb allang gezegd dat ik het er mee eens ben, maar zolang dat niet het geval is.....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:23:39 #212
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_58296878
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb allang gezegd dat ik het er mee eens ben, maar zolang dat niet het geval is.....
.... kan de ict-afdeling ook zelf initiatief nemen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:25:33 #213
181007 Mythik
ROFLMAOWPIMP!
pi_58296918
Ik heb er zelf nooit moeite mee mensen te helpen in de pauze of na werktijd mits ze het normaal en vriendelijk vragen. Bij andere afdelingen ga ik ook niet stampvoetend lopen doen als ik iets gedaan wil hebben waarom heeft men vaak het idee dat dit bij ICT wel normaal is. Hoe dan ook het verhaal heeft wel een beetje twee kanten.

Aan de ene kant is het belangrijk flexibel te zijn in de ICT maar het is daarentegen zeker niet zo dat je voor iedereen die iets "met spoed" gedaan wil hebben of begint te schreeuwen maar moet gaan rennen. Probleem is ook dat als je eenmaal voor iemand om een van die redenen gaat rennen. Andere mensen ook het idee krijgen dat dat dus werkt en het dan ook nodig vinden alles maar op zo'n manier met ICT te communiceren. En dat is zeker niet de bedoeling.
Respect to the man in the ice cream van !
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:32:04 #214
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_58297070
dicht = geen service
pi_58297191
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:06 schreef Robar het volgende:

[..]

En zonder ICT kun jij dat geld niet binnenhalen.
Beide takken van sport zijn nodig binnen een bedrijf, het een kan niet zonder het ander.
En een goede ICT organisatie zorgt ervoor, dat jij efficienter kan werken, dus indirect wordt daar heel veel geld mee verdient. Meer dan jij je waarschijnlijk kunt voorstellen.
Een goede ja. Maar als ik de instellling lees van TS heb ik daar bij hun mijn twijfels over. Bij ons in de keet gaan ze gewoon groepsgewijs eten en dient er altijd ondersteuning aanwezig te zijn. Al is het maar omdat lunchen bij ons flexibel gebeurt op ALLE afdelingen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_58297426
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:37 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Een goede ja. Maar als ik de instellling lees van TS heb ik daar bij hun mijn twijfels over. Bij ons in de keet gaan ze gewoon groepsgewijs eten en dient er altijd ondersteuning aanwezig te zijn. Al is het maar omdat lunchen bij ons flexibel gebeurt op ALLE afdelingen.
Het was als reactie op jouw opmerking, dat het geld verdiend wordt aan "jouw" kant. (dat suggereerde je in ieder geval).
Daar ben ik het dus niet mee eens.

Neem als voorbeeld de financiele diensten die wij leveren.
Wat denk je wat de ontwikkeling van systemen als online bankieren, online verzekeren, online "andere fianciele diensten", salarissystemen, personeelssystemen, klantensystemen, elektronisch dataverkeer enzovoorts hebben bijgedragen aan de omzet van deze organisatie?
Besef je hoeveel makkelijker het "jouw" werk heeft gemaakt?
Vertel eens wat jij allemaal digitaal doet tegenwoordig?
Hoeveel mensen zijn er denk je nodig om die systemen die jij gebruikt aan de praat te krijgen en te houden?
Probeer eens uit te rekenen, hoeveel meer diensten jij kunt leveren door het gebruik van al deze systemen.
Besef ook, dat de ICT afdeling altijd bezig is met innovatie, om jouw werk nog makkelijker en efficienter te maken.

En wat is in jouw ogen dan een "slechte" ICT organisatie.
Dat een beheerafdeling niet direct reageert op een "printprobleem"?
Dat ze voor dat soort problemen dicht zijn voor de lunch?

Ik vind ook, dat een "servicedesk", want daar hebben we het in principe over, de gehele werkdag ondersteuning moet bieden, maar als dat onverhoopt niet "direct" gedaan wordt, betekent het nog niet, dat de ICT organisatie slecht is.
pi_58297668
Bwheeheh ze vraagt het aan het begin.
En jullie negeren haar PWND !
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 25 april 2008 @ 11:18:21 #218
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_58298109
Hang een bordje op: "Wegens klachten over de service verlenen wij vanaf heden geen service meer".
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_58298332
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:49 schreef Robar het volgende:

[..]

Het was als reactie op jouw opmerking, dat het geld verdiend wordt aan "jouw" kant. (dat suggereerde je in ieder geval).
Daar ben ik het dus niet mee eens.
Bij ons wordt wel het geld verdiend. Dat ICT daar een bijdrage aan levert is waar, maar we moeten het niet mooier maken als het is. Als ze bij ons morgen de ICT afdeling outsourcen dan wordt er niet een cent minder om verdiend (waarschijnlijk zal er meer verdiiend worden, externe partijen leveren goedkopere diensten als de logge interne oorganisatie die het nou is). Als ze morgen onze afdeling outsourcen verlies je flexibiliteit en dus ook centen. In dat licht gaat het dus wel op.
quote:
Neem als voorbeeld de financiele diensten die wij leveren.
Wat denk je wat de ontwikkeling van systemen als online bankieren, online verzekeren, online "andere fianciele diensten", salarissystemen, personeelssystemen, klantensystemen, elektronisch dataverkeer enzovoorts hebben bijgedragen aan de omzet van deze organisatie?
Besef je hoeveel makkelijker het "jouw" werk heeft gemaakt?
Vertel eens wat jij allemaal digitaal doet tegenwoordig?
Hoeveel mensen zijn er denk je nodig om die systemen die jij gebruikt aan de praat te krijgen en te houden?
Probeer eens uit te rekenen, hoeveel meer diensten jij kunt leveren door het gebruik van al deze systemen.
Besef ook, dat de ICT afdeling altijd bezig is met innovatie, om jouw werk nog makkelijker en efficienter te maken.
ten dele waar. ICT heeft voor een herverdeling van de poppetjes gezorgd. Vroeger kwam het werk ook klaar. Dat er in het verleden meer mensen nodig waren op een afdeling betekent niet dat die mensen nu niet meer nodig zijn. Ze zijn alleen verplaatst naar een andere afdelingen en zitten niet meer in de lijn. Big Deal.
Nog zo'n illusie is die dat er door ICT minder papier zou komen in een organisatie. De hoeveelheid papier bij ons in de organisatie is alleen maar groter geworden.
quote:
En wat is in jouw ogen dan een "slechte" ICT organisatie.
Dat een beheerafdeling niet direct reageert op een "printprobleem"?
Dat ze voor dat soort problemen dicht zijn voor de lunch?
Waar TS werkt is de organisatie slecht. Bij ons is het gewoon gebruikelijk dat elke afdeling tijdens de lunch minimaal bezet is. Logisch ook want er werken gewoon mensen door als anderen aan het lunchen zijn. Die mensen willen ook graag ondersteuning als ze met een probleem zitten.
quote:
Ik vind ook, dat een "servicedesk", want daar hebben we het in principe over, de gehele werkdag ondersteuning moet bieden, maar als dat onverhoopt niet "direct" gedaan wordt, betekent het nog niet, dat de ICT organisatie slecht is.
Klopt, sommige dingen is overmacht. Maar de houding die TS uitstraalt is niet een van flexibiliteit.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 25 april 2008 @ 11:31:14 #220
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58298419
Aha, het fameuze "outsourcen" .

Get real. Een interne organisatie kan er met 5 min zijn, waar dan ook, voor wat dan ook. Je denkt toch niet dat outsourcer X voor elk wissewasje komt opdraven ter plekke he? Al was het maar om de kosten.

En persoonlijke aanpak? vergeet het maar, iedereen is een nummer....

Outsourcing lijkt altijd heel erg fijn, totdat een bigboss opeens niet na 5min geholpen is, dan liggen ze er meteen uit...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_58298515
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:31 schreef HeatWave het volgende:
Aha, het fameuze "outsourcen" .

Get real. Een interne organisatie kan er met 5 min zijn, waar dan ook, voor wat dan ook. Je denkt toch niet dat outsourcer X voor elk wissewasje komt opdraven ter plekke he? Al was het maar om de kosten.

En persoonlijke aanpak? vergeet het maar, iedereen is een nummer....

Outsourcing lijkt altijd heel erg fijn, totdat een bigboss opeens niet na 5min geholpen is, dan liggen ze er meteen uit...
En het is al vaak genoeg bewezen, dat outsourcen geen verbetering is voor de ICT organisatie.
Wellicht goedkoper, maar het is dus niet waar, dat het verbetert.
Sterker nog, wachttijden worden alleen maar langer.
pi_58298629
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:31 schreef HeatWave het volgende:
Aha, het fameuze "outsourcen" .

Get real. Een interne organisatie kan er met 5 min zijn, waar dan ook, voor wat dan ook. Je denkt toch niet dat outsourcer X voor elk wissewasje komt opdraven ter plekke he? Al was het maar om de kosten.

En persoonlijke aanpak? vergeet het maar, iedereen is een nummer....

Outsourcing lijkt altijd heel erg fijn, totdat een bigboss opeens niet na 5min geholpen is, dan liggen ze er meteen uit...
Ik ben extern. Mijn huurprijs is per week mijn netto maandloon.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_58298933
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:27 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Bij ons wordt wel het geld verdiend. Dat ICT daar een bijdrage aan levert is waar, maar we moeten het niet mooier maken als het is. Als ze bij ons morgen de ICT afdeling outsourcen dan wordt er niet een cent minder om verdiend (waarschijnlijk zal er meer verdiiend worden, externe partijen leveren goedkopere diensten als de logge interne oorganisatie die het nou is). Als ze morgen onze afdeling outsourcen verlies je flexibiliteit en dus ook centen. In dat licht gaat het dus wel op.
Als de ICT geoutsourced wordt, heb je toch nog steeds met een noodzakelijke ICT organisatie te maken?
Wat verandert dat in godsnaam aan mijn stelling? Je bent en blijft afhankelijk van ICT.
Of dat nu intern of extern is, maar dat heeft helemaal niets met mijn stelling te maken.
Mijn stelling beweert, dat ICT een hele grote bijdrage levert aan de omzet van een organisatie en gaat tegen jouw bewering in, dat "JIJ" het geld verdient.

Mijn stelling blijft dus overeind, want ook een geoutsourcte "ICT organisatie" blijft een "ICT organisatie" noodzakelijk voor jouw bedrijfsvoering.
quote:
[..]

ten dele waar. ICT heeft voor een herverdeling van de poppetjes gezorgd. Vroeger kwam het werk ook klaar. Dat er in het verleden meer mensen nodig waren op een afdeling betekent niet dat die mensen nu niet meer nodig zijn. Ze zijn alleen verplaatst naar een andere afdelingen en zitten niet meer in de lijn. Big Deal.
Nog zo'n illusie is die dat er door ICT minder papier zou komen in een organisatie. De hoeveelheid papier bij ons in de organisatie is alleen maar groter geworden.
Vroeger kwam het werk ook klaar, maar probeer maar eens vandaag de dag op de oude manier de strijd aan te gaan met de concurrentie, ik denk dat je binnen een paar maanden failliet bent.
Dat die mensen nog nodig zijn is inderdaad waar, maar door de flexibiliteit en efficientie die ICT hun levert kunnen ze tegen lagere tarieven mensen helpen en diensten leveren. Uiteindelijk genereer je meer klanten en meer omzet daardoor. Je hebt dus hetzelfde aantal mensen in dienst om meer en betere diensten te leveren en meer klanten te helpen.
quote:
[..]

Waar TS werkt is de organisatie slecht. Bij ons is het gewoon gebruikelijk dat elke afdeling tijdens de lunch minimaal bezet is. Logisch ook want er werken gewoon mensen door als anderen aan het lunchen zijn. Die mensen willen ook graag ondersteuning als ze met een probleem zitten.
Hoe weet je nou dat de organisatie slecht is?
De "servicedesk" is zo een ongelofelijk klein onderdeel van de gehele organisatie.
Bij ons werken duizenden ICT-ers, daarvan is misschien 1% helpdeskmederker (de rest is geoutsourced)!
En ondersteuning krijg je ook, maar niet ala minute, dat is gewoonweg onmogelijk.
Er zijn namelijk altijd wel belangrijke problemen dan een kapotte printer.
Binnen ons bedrijf krijgt zoiets hooguit een prio 2, wat betekent, dat de beheerafdeling het probleem binnen 2 werkdagen dient op te lossen. (in de praktijk duurt dit hooguit 8 uur). Tussentijds selecteren we printer 2 of een van de andere 50.
quote:
[..]

Klopt, sommige dingen is overmacht. Maar de houding die TS uitstraalt is niet een van flexibiliteit.
Inderdaad de houding van TS en zijn afdeling, welke dus niet de gehele ICT organisatie vertegenwoordigd!
pi_58299015
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik ben extern. Mijn huurprijs is per week mijn netto maandloon.
Ik ben intern, maar het uurloon wat doorberekend wordt naar de klant (ik ben projectleider) is per week meer dan mijn bruto maandloon
  vrijdag 25 april 2008 @ 11:58:52 #225
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_58299133
.

Hehehe, dat is nog niets man. s
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:00:33 #226
176916 Karrs
2007-2017
pi_58299168
Geweldig topic geworden.
Het is duidelijk zichtbaar wie er op ICT-afdelingen werkt en wie niet.

Het probleem wat ik hier zie, is eigenlijk het probleem waar alle ICT'ers tegenaan lopen: de relatie tussen ICT en de rest van het bedrijf (voor ICT: "de gebruiker", ik zal hier de term "werknemer" gebruiken). ICT-afdelingen worden bevolkt door mensen die verstand hebben van high-tech shit. Meestal hebben ze opleiding na opleiding gevolgd, papier na papier gehaald, of zijn bezig om dat te doen. Het belang van ICT wordt allang algemeen onderkend en op ICT-plaatsen zijn, naast stagiaires en starters, maar weinig mensen te vinden die geen zware studie in hun ICT-richting hebben moeten volgen.

En toch kan het gebeuren dat de secretaresse, met bij wijze van spreken een K-MBO avondopleiding "Hoe Typ Ik Foutloos", een getrainde, gecertificeerde en door-de-wol-geverfde ICT-medewerker als slaaf wenst te behandelen, wat ik in mijn voorbeeld van de OP ook duidelijk heb willen maken. Ik kom dat vaak tegen, deze houding. Vrijwel altijd bij de niet-management functies binnen een bedrijf als stafcentra, secretariaat, receptie enzovoort. Waarom, eigenlijk is dat?

Superioriteitsgevoel en wantrouwen.

Puur om het feit dat bij sommigen het idee leeft, dat de ICT een ondersteunende afdeling is die zelf niets verdient en alleen maar geld kóst. Dat deze stelling 100% onzin is, doet daar niets aan af. Sommige mensen beschouwen dus de ICT-afdeling als een kostenpost en krijgen daardoor een bepaald verwachtingspatroon. Dat uit zich ook in de houding naar ICT'ers toe; onbewust verwachten ze dat ICT'ers dankbaar moeten zijn dat ze iets mogen doen en dat ze zich dus onderdanig, zelfs verontschuldigend, dienen op te stellen. Het kost immers alleen maar geld? De werknemer, díe verdient geld. En kan dat niet omdat er wat kapot is aan systemen die híj/zíj bij elkaar heeft verdiend.

Dit idee wordt ook nog gevoed door het idee dat ICT een 'noodzakelijk kwaad' is en uit 'tovenaars' bestaat. Mensen zijn altijd al wantrouwend geweest tegen dingen die zij niet kennen. ICT-afdelingen hebben al-tijd problemen met inkopers (tenzij dat zelf ICT'ers zijn), omdat een inkoper geen idéé heeft waarom er een server van 10.000¤ moet komen als hij er op internet ook één heeft gezien van ¤1.500

Ziehier het conflict. Als een werknemer naar een ICT'er gaat, een grote bek opzet dat de printer NU nagekeken moet worden en daar geen respons op krijgt, dan is dat arrogant en betweterig van de ICT'er. Als een werknemer naar (bijvoorbeeld) een medewerker verkoopafdeling gaat, NU ONMIDDELLIJK een bijgewerkt overzicht wil hebben van de juiste verkoopcijfers van maart en daar geen respons op krijgt, dan is het opeens beláchelijk dat hij die cijfers niet eerder heeft opgevraagd.

Game on.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_58299389
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:00 schreef Karrs het volgende:
Geweldig topic geworden.
Het is duidelijk zichtbaar wie er op ICT-afdelingen werkt en wie niet.

<verhaal>

Game on.
Okay, je ziet nu dus jezelf en die vrouw als gelijkwaardige collega's. Kan ik mij prima in vinden.

Stel nu dat jij over een uur vergadering hebt met je manager over een loonsverhoging, maar je bent je urenstaat kwijt. Je gaat gestresst naar de administratie (je bent immers een beetje laat) om een kopie te vragen, maar je wordt niet beantwoord op je vraag doordat er een paar mensen aan het kauwen zijn. Hoe reageer jij dan?
Je zegt het zelf, het zijn je collega's. Toon dan eens wat collegialiteit.
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_58300083
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:00 schreef Karrs het volgende:
Geweldig topic geworden.
Het is duidelijk zichtbaar wie er op ICT-afdelingen werkt en wie niet.

Het probleem wat ik hier zie, is eigenlijk het probleem waar alle ICT'ers tegenaan lopen: de relatie tussen ICT en de rest van het bedrijf (voor ICT: "de gebruiker", ik zal hier de term "werknemer" gebruiken). ICT-afdelingen worden bevolkt door mensen die verstand hebben van high-tech shit. Meestal hebben ze opleiding na opleiding gevolgd, papier na papier gehaald, of zijn bezig om dat te doen. Het belang van ICT wordt allang algemeen onderkend en op ICT-plaatsen zijn, naast stagiaires en starters, maar weinig mensen te vinden die geen zware studie in hun ICT-richting hebben moeten volgen.

En toch kan het gebeuren dat de secretaresse, met bij wijze van spreken een K-MBO avondopleiding "Hoe Typ Ik Foutloos", een getrainde, gecertificeerde en door-de-wol-geverfde ICT-medewerker als slaaf wenst te behandelen, wat ik in mijn voorbeeld van de OP ook duidelijk heb willen maken. Ik kom dat vaak tegen, deze houding. Vrijwel altijd bij de niet-management functies binnen een bedrijf als stafcentra, secretariaat, receptie enzovoort. Waarom, eigenlijk is dat?

Superioriteitsgevoel en wantrouwen.

Puur om het feit dat bij sommigen het idee leeft, dat de ICT een ondersteunende afdeling is die zelf niets verdient en alleen maar geld kóst. Dat deze stelling 100% onzin is, doet daar niets aan af. Sommige mensen beschouwen dus de ICT-afdeling als een kostenpost en krijgen daardoor een bepaald verwachtingspatroon. Dat uit zich ook in de houding naar ICT'ers toe; onbewust verwachten ze dat ICT'ers dankbaar moeten zijn dat ze iets mogen doen en dat ze zich dus onderdanig, zelfs verontschuldigend, dienen op te stellen. Het kost immers alleen maar geld? De werknemer, díe verdient geld. En kan dat niet omdat er wat kapot is aan systemen die híj/zíj bij elkaar heeft verdiend.

Dit idee wordt ook nog gevoed door het idee dat ICT een 'noodzakelijk kwaad' is en uit 'tovenaars' bestaat. Mensen zijn altijd al wantrouwend geweest tegen dingen die zij niet kennen. ICT-afdelingen hebben al-tijd problemen met inkopers (tenzij dat zelf ICT'ers zijn), omdat een inkoper geen idéé heeft waarom er een server van 10.000¤ moet komen als hij er op internet ook één heeft gezien van ¤1.500

Ziehier het conflict. Als een werknemer naar een ICT'er gaat, een grote bek opzet dat de printer NU nagekeken moet worden en daar geen respons op krijgt, dan is dat arrogant en betweterig van de ICT'er. Als een werknemer naar (bijvoorbeeld) een medewerker verkoopafdeling gaat, NU ONMIDDELLIJK een bijgewerkt overzicht wil hebben van de juiste verkoopcijfers van maart en daar geen respons op krijgt, dan is het opeens beláchelijk dat hij die cijfers niet eerder heeft opgevraagd.

Game on.
Spiegeltje spiegeltje aan de wand.

Alle luidstroepende ICT'ers in dit topic klagen aan de ene kant dat de rest van het bedrijf niet doorheeft wat ze allemaal doen, om aan de andere kant zelf te roepen dat de rest van de mederkers voornamelijk wat telefoontjes aanneemt en ouwehoert de hele dag.

En dat is precies de spiegel die de heren ( ) ICT'ers dus terugkrijgen van hun collega's, aan wie zij zich doorgaans met een ergerniswekkende air van misplaatse superioriteit (zwijgzaam doorsmakkend in het geval van jouw OP) presenteren.

Nogmaal, jullie krijgen wat jullie oogsten met je overduidelijke minachting voor je collega's. En nee, net zoals jij zitten die ook niet de hele dag niets te doen, snappen jullie nou echt niet dat jullie je collega's met exact dezelfde arrogante blik bekijken als zij jullie? (Anders gezegd: dat de manier waarop jullie gemiddeld bejegend worden heeeel misschien wel te wijten is aan de manier waarop jullie zelf communiceren en reageren. Dat dat flauwe hoorbare gezucht van jou bij het indrukken van het knopje van de printer van jouw collega - omdat jij het maar een domme klacht vindt waar hij mij worstelt - beledigend is voor jouw collega die zich afhankelijk van jouw hulp voelt? Hou op over dat eeuwige verwijt van domheid aan de gebruikers, want dat is precies waar jij je baan aan te danken hebt. Waren zij niet zo "dom" (in jouw ogen) dan was jij overbodig.
twee violen en een trommel en een fluit
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:39:26 #229
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_58300224
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:00 schreef Karrs het volgende:
Geweldig topic geworden.
Het is duidelijk zichtbaar wie er op ICT-afdelingen werkt en wie niet.
of wie er gewerkt heeft en het is opgevallen hoe verschrikkelijk niet-klantgericht de nerds hun werk doen
quote:
Het probleem wat ik hier zie, is eigenlijk het probleem waar alle ICT'ers tegenaan lopen: de relatie tussen ICT en de rest van het bedrijf (voor ICT: "de gebruiker", ik zal hier de term "werknemer" gebruiken). ICT-afdelingen worden bevolkt door mensen die verstand hebben van high-tech shit.
zou je verwachten ja.. toch kent iedereen die bij een béétje organisatie werkt legio voorbeelden van ict-ers die overduidelijk no clue hebben. Vergeet niet dat de gebruikers over het algemeen alleen te maken hebben met de service-desk. En nee.. daar zitten over het algemeen niet de échte kenners.
quote:
Meestal hebben ze opleiding na opleiding gevolgd, papier na papier gehaald, of zijn bezig om dat te doen. Het belang van ICT wordt allang algemeen onderkend en op ICT-plaatsen zijn, naast stagiaires en starters, maar weinig mensen te vinden die geen zware studie in hun ICT-richting hebben moeten volgen.

En toch kan het gebeuren dat de secretaresse, met bij wijze van spreken een K-MBO avondopleiding "Hoe Typ Ik Foutloos", een getrainde, gecertificeerde en door-de-wol-geverfde ICT-medewerker als slaaf wenst te behandelen, wat ik in mijn voorbeeld van de OP ook duidelijk heb willen maken. Ik kom dat vaak tegen, deze houding. Vrijwel altijd bij de niet-management functies binnen een bedrijf als stafcentra, secretariaat, receptie enzovoort. Waarom, eigenlijk is dat?
omdat mensen als jij schijnen te denken dat een cursus "hoe reset ik een password als een user een debiel is" meer voorstelt dan een cursus "hoe typ ik foutloos". Die volstrekt misplaatste arrogantie van (vooral) de servicedesk medewerkers, die geen flauw benul hebben van het belang van een goed lopende ict-omgeving in een organisatie en daarom collega's vooral willen afschilderen als dom.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:45:44 #230
176916 Karrs
2007-2017
pi_58300382
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:08 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Okay, je ziet nu dus jezelf en die vrouw als gelijkwaardige collega's. Kan ik mij prima in vinden.

Stel nu dat jij over een uur vergadering hebt met je manager over een loonsverhoging, maar je bent je urenstaat kwijt. Je gaat gestresst naar de administratie (je bent immers een beetje laat) om een kopie te vragen, maar je wordt niet beantwoord op je vraag doordat er een paar mensen aan het kauwen zijn. Hoe reageer jij dan?
Dan wacht ik tot na de lunch. Zoals ieder ander doet. En zal ik ZEKER NIET de administratie de schuld geven dat ik mijn urenstaat kwijt ben.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_58300410
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 09:57 schreef Karrs het volgende:

[..]

Je hebt het niet door he?
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:51:31 #232
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_58300511
Zijn we nu nog bezig met dit geouwehoer?
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:10:18 #233
176916 Karrs
2007-2017
pi_58300964
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:34 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Spiegeltje spiegeltje aan de wand.

Alle luidstroepende ICT'ers in dit topic klagen aan de ene kant dat de rest van het bedrijf niet doorheeft wat ze allemaal doen, om aan de andere kant zelf te roepen dat de rest van de mederkers voornamelijk wat telefoontjes aanneemt en ouwehoert de hele dag.

En dat is precies de spiegel die de heren ( ) ICT'ers dus terugkrijgen van hun collega's, aan wie zij zich doorgaans met een ergerniswekkende air van misplaatse superioriteit (zwijgzaam doorsmakkend in het geval van jouw OP) presenteren.

Nogmaal, jullie krijgen wat jullie oogsten met je overduidelijke minachting voor je collega's. En nee, net zoals jij zitten die ook niet de hele dag niets te doen, snappen jullie nou echt niet dat jullie je collega's met exact dezelfde arrogante blik bekijken als zij jullie? (Anders gezegd: dat de manier waarop jullie gemiddeld bejegend worden heeeel misschien wel te wijten is aan de manier waarop jullie zelf communiceren en reageren. Dat dat flauwe hoorbare gezucht van jou bij het indrukken van het knopje van de printer van jouw collega - omdat jij het maar een domme klacht vindt waar hij mij worstelt - beledigend is voor jouw collega die zich afhankelijk van jouw hulp voelt? Hou op over dat eeuwige verwijt van domheid aan de gebruikers, want dat is precies waar jij je baan aan te danken hebt. Waren zij niet zo "dom" (in jouw ogen) dan was jij overbodig.
Een stomme opmerking. Als auto's niet kapot konden zijn garages overbodig. Alsof een garage alleen auto's repareert.

Maar begrijp ik dit goed? Nu zijn WIJ het die minachting hebben voor de klant...? Da's toch een beetje tegenstrijdig voor een ondersteunende, servicegerichte afdeling, vind je ook niet?

En bovendien, ik zeg dat SOMMIGE collega's superioriteitswaanzin en wantrouwen tentoonspreiden, jij zegt dat ALLE ICT'ers minachting tonen. Vind je zelf nou ook niet dat je daarmee iedere ICT'er over één kam scheert?

En het door jou aangedragen voorbeeld van een printerprobleem wat met één druk op een knopje is opgelost is wel héél genant hoor. Ik zou ook hebben gezucht, of je het die gebruiker nou kwalijk kon nemen of niet. Zeker als ik vlak daarvoor nog bezig was met het herconfigureren van een server, bijvoorbeeld. Maar ik ben dan ook een mens en niet de robot die jij blijkbaar verwacht.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_58301424
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:34 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Spiegeltje spiegeltje aan de wand.

Alle luidstroepende ICT'ers in dit topic klagen aan de ene kant dat de rest van het bedrijf niet doorheeft wat ze allemaal doen, om aan de andere kant zelf te roepen dat de rest van de mederkers voornamelijk wat telefoontjes aanneemt en ouwehoert de hele dag.

En dat is precies de spiegel die de heren ( ) ICT'ers dus terugkrijgen van hun collega's, aan wie zij zich doorgaans met een ergerniswekkende air van misplaatse superioriteit (zwijgzaam doorsmakkend in het geval van jouw OP) presenteren.

Nogmaal, jullie krijgen wat jullie oogsten met je overduidelijke minachting voor je collega's. En nee, net zoals jij zitten die ook niet de hele dag niets te doen, snappen jullie nou echt niet dat jullie je collega's met exact dezelfde arrogante blik bekijken als zij jullie? (Anders gezegd: dat de manier waarop jullie gemiddeld bejegend worden heeeel misschien wel te wijten is aan de manier waarop jullie zelf communiceren en reageren. Dat dat flauwe hoorbare gezucht van jou bij het indrukken van het knopje van de printer van jouw collega - omdat jij het maar een domme klacht vindt waar hij mij worstelt - beledigend is voor jouw collega die zich afhankelijk van jouw hulp voelt? Hou op over dat eeuwige verwijt van domheid aan de gebruikers, want dat is precies waar jij je baan aan te danken hebt. Waren zij niet zo "dom" (in jouw ogen) dan was jij overbodig.
Nou niet generaliseren he!
Er zijn er hier niet veel die arrogant doen tov eindgebruikers of vinden dat eindgebruikers dom zijn.
Die enkeling die dat wel doet dient niet als voorbeeld gesteld te worden voor alle ICT-ers.

En met die laatste zin sla je de plank een beetje mis, maar ik snap wat je bedoelt. Uiteindelijk komt het er op neer, dat we elkaar nodig hebben. Daarbij teken ik aan, dat de een echt niet belangrijker is dan de ander. Want zoals eerder gezegd, zonder IT is er tegenwoordig geen business mogelijk, maar zonder business is er ook geen behoefte aan IT.

Echter is de originele klacht, dat iemand met een printerprobleem geen directe hulp kan "eisen".
En daar ben ik het mee eens.
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:36:32 #235
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_58301629
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:33 schreef FortunaHome het volgende:
Ik wil ook nog even een duit in het zakje doen:

1. Je zorgt maar dat je niet allemaal tegelijk gaat eten als ondersteunende afdeling.
2. Als personeel documenten moet printen en dat ding doet het niet dam heeft IT te zorgen dat het wel werkt. En wel per direct want jij kunt onmogelijk inschatten waarvoor die documenten nodig zijn.
3. Als je dat bij mij had geflikt had er een klachtenmail naar je baas gegaan
1. eens, zonder procedure hadden ze dat ook onderling kunnen regelen.
2. IT heeft te zorgen dat het werkt ja.. binnen de SLA's die daarvoor gelden. en verder is printer onderhoud geoutsourced en moet er een externe organisatie komen waardoor de IT-er de dame niet eens kan helpen.
het probleemoplossend vermogen is wat aan de lage kant bij de dame in kwestie.
3. boe-fucking-hoe alsof de dame in kwestie daarna uberhaupt nog serieus geholpen gaat worden.
Neerkomen wel!
  vrijdag 25 april 2008 @ 14:45:48 #236
176916 Karrs
2007-2017
pi_58303399
quote:
Op donderdag 24 april 2008 15:24 schreef Liquidootje het volgende:

[..]


[..]

Als er nou dit stond
[..]

Of
[..]

Dan begrijp ik het wel een beetje.

Maar dat staat er dus niet he.

Ze vraagt het vrij netjes: "Kun je even kijken?"
Ik zie dit nu pas

Het tweede komt goed overeen met het gebeurde. Maar ik heb nou geen zin meer om de OP aan te passen.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_58303484
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 13:36 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

1. eens, zonder procedure hadden ze dat ook onderling kunnen regelen.
2. IT heeft te zorgen dat het werkt ja.. binnen de SLA's die daarvoor gelden. en verder is printer onderhoud geoutsourced en moet er een externe organisatie komen waardoor de IT-er de dame niet eens kan helpen.
het probleemoplossend vermogen is wat aan de lage kant bij de dame in kwestie.
3. boe-fucking-hoe alsof de dame in kwestie daarna uberhaupt nog serieus geholpen gaat worden.
Lijkt mij wel. Hoeveel klootzak-macht denk je wel niet te hebben
A little bit hateful
pi_58303551
Het grote probleem is dat ICT-ers werknemers zien als gebruikers die alleen maar dingen kunnen verstoren in hun wereldje. De ICT-afdeling moet iedere werknemer eigenlijk zien als een (interne) klant. ICT blijft een ondersteunende afdeling en moet gewoon servicegericht zijn. ICT-ers lijken niet te begrijpen niet dat zonder gebruikers er geen ICT-afdeling is.
pi_58303630
En uiteinde gaat het daar om ja. RESPECT

*Twee vingers in de lucht.
A little bit hateful
pi_58303887
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 14:51 schreef Rapaille het volgende:
Het grote probleem is dat ICT-ers werknemers zien als gebruikers die alleen maar dingen kunnen verstoren in hun wereldje. De ICT-afdeling moet iedere werknemer eigenlijk zien als een (interne) klant. ICT blijft een ondersteunende afdeling en moet gewoon servicegericht zijn. ICT-ers lijken niet te begrijpen niet dat zonder gebruikers er geen ICT-afdeling is.
Dat argument zou opgaan als je je ict uit handen geeft. Maar in dit geval is dat niet zo, de ict'er en de vrouw in kwestie zijn collega's. De filosofie daarachter is dat je samen, evenals je 1000+ collega's het bedrijf zo goed mogelijk draaiende houdt. Dus gooi die afdelingsmentaliteit gewoon eens overboord, je bent met zijn allen verantwoordelijk voor het draaien van het bdrijf. Dus niet tegenwerken, maar samenwerken.
Wanneer je iemand die jouw hulp nodig heeft op deze manier te woord staat, vind ik je persoonlijk een schoft eerste klas en zou ik je eruit donderen. Toegegeven, zij had het vriendelijker kunnen vragen, maar omdat zij dat niet deed haar de hulp die zij hard nodig heeft te weigeren is imo gewoonweg bot en onnodig.
Hoera! Weer een kuttopic!
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:27:27 #241
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58304272
quote:
Waren zij niet zo "dom" (in jouw ogen) dan was jij overbodig.
Yeah right. Alsof mijn taak uit het doen van hun werk bestaat .

Ik ben er om de ICT diensten te laten werken, de servers, de switches, de firewalls, de mailservers, de VPN verbindingen etc etc. De werkplekken zijn al in de support van de helpdesk. En hun taak bestaat uit het laten werken van de PC. Niet het uitleggen hoe het moet!

In dit geval van een printer die stuk is is het niet relevant, maar een Schroeverskutje dat komt janken omdat dr Powerpoint niet mooi is heeft pech, daar ben JIJ namelijk voor! "wij" zorgen dat PP het doet! meer niet.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_58304455
ICTers moesten anderen storen tijdens de lunch, zou er net zo gereageerd worden.

Is IT'er
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:39:28 #243
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_58304527
Hier bij mij op stage hadden ze een soortgelijke verhouding met hun ICT afdeling als jij nu schetst. Alleen toen hebben ze de ICT afdeling zo gereorganiseerd (lees: de koppige mensen ontslagen) dat ze echt in dienst staan van het bedrijf. Alles loopt nu lekker soepel en iedereen is aardig voor elkaar. Misschien een tip voor jouw werkgever.
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:41:13 #244
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_58304563
Gewoon een terechte klacht van TS.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_58304570
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:39 schreef GambitRS het volgende:
Hier bij mij op stage hadden ze een soortgelijke verhouding met hun ICT afdeling als jij nu schetst. Alleen toen hebben ze de ICT afdeling zo gereorganiseerd (lees: de koppige mensen ontslagen) dat ze echt in dienst staan van het bedrijf. Alles loopt nu lekker soepel en iedereen is aardig voor elkaar. Misschien een tip voor jouw werkgever.
En misschien moeten jullie bedenken dat jullie domweg collega's zijn die een gezamenlijk doel dienen, en jullie beiden ego's overboord moeten zetten door niet in termen van "dienen van" te denken. Misschien een tip voor iedereen.
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_58304591
Ten eerste, ik vind de TS een klote arrogante gast. Maar om direct mensen te onslaan omdat de management verheven doet vind ik ook zo stom.

Ik weet ook wel hoe mensen neerkijken op IT'ers. Vooral de audi/volkwagen accountmanagers. Het bedrijf mag daar ook eens naar kijken. Het zijn collega's, geen bedienden.

Shit nu heb ik toch nog voor de cause van de TS gepost
A little bit hateful
pi_58304689
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:41 schreef don-diablo het volgende:
Gewoon een terechte klacht van TS.
Het was imo een terechte klacht geweest als ts even 2 minuten zijn broodje had neergelegd om de vrouw even te helpen met haar printer of even te tonen hoe ze ene andere printer selecteert. Maar op onbeschoft gedrag reageren met onbeschoft gedrag is gewoonweg idioot.
Hoera! Weer een kuttopic!
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:48:22 #248
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58304703
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:47 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Het was imo een terechte klacht geweest als ts even 2 minuten zijn broodje had neergelegd om de vrouw even te helpen met haar printer of even te tonen hoe ze ene andere printer selecteert. Maar op onbeschoft gedrag reageren met onbeschoft gedrag is gewoonweg idioot.
Het probleem is dat als je dat dus 1 keer doet....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:49:15 #249
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_58304728
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:27 schreef HeatWave het volgende:
De werkplekken zijn al in de support van de helpdesk. En hun taak bestaat uit het laten werken van de PC. Niet het uitleggen hoe het moet!
Lol wat denk je van de formules in excel met invoer van andere documenten en streams. Zelfs Microsoft ondersteunt het niet. en dan van de IT verwachten dat ze wel effe vertellen hoe de fout die er in zit even snel opgelost moet worden . onder het mom IT weet alles.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_58304832
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het probleem is dat als je dat dus 1 keer doet....
Dan zorg je ervoor dat er uiteindelijk altijd minimaal een persoon beschikbaar is. En dat hoeft niet op commando van jouw manager te gaan, dat mag je als afdeling ook zelf organiseren.
Je weet dat als je als ict' er op zo een plek gaat werken, dat je in principe ook altijd beschikbaar moet zijn. Daarvoor is je positie gewoonweg te waardevol in een gemiddeld bedrijf.
Uiteindelijk ga je per slot van rekening toch ook niet met de hele afdeling buiten even een peukje roken?

Overigens neem ik aan dat jullie ook front- en end office hebben. Frontoffice moet gewoonweg altijd beschikbaar zijn. Wanneer iemand met een probleem opbelt en hij krijgt van de front te horen dat de end binnen een half uur beschikbaar is en er dan meteen aan komt, is dat al een stuk minder frustrerend dan wanneer zijn klacht geheel niet wordt aangehoord.
Hoera! Weer een kuttopic!
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:54:41 #251
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58304840
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:49 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Lol wat denk je van de formules in excel met invoer van andere documenten en streams. Zelfs Microsoft ondersteunt het niet. en dan van de IT verwachten dat ze wel effe vertellen hoe de fout die er in zit even snel opgelost moet worden . onder het mom IT weet alles.
Precies, ik heb een dure opleiding gehad. Maar 0,0 over gebruikers ondersteuning. Zo'n Schroeverstutje heeft dat allemaal "geleerd". Maar ICT moet het uitzoeken als ze het niet weet.

Ik had dr eruit getrapt wegens liegen op CV.....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:57:33 #252
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58304895
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:54 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Dan zorg je ervoor dat er uiteindelijk altijd minimaal een persoon beschikbaar is. En dat hoeft niet op commando van jouw manager te gaan, dat mag je als afdeling ook zelf organiseren.
Je weet dat als je als ict' er op zo een plek gaat werken, dat je in principe ook altijd beschikbaar moet zijn. Daarvoor is je positie gewoonweg te waardevol in een gemiddeld bedrijf.
Uiteindelijk ga je per slot van rekening toch ook niet met de hele afdeling buiten even een peukje roken?

Overigens neem ik aan dat jullie ook front- en end office hebben. Frontoffice moet gewoonweg altijd beschikbaar zijn. Wanneer iemand met een probleem opbelt en hij krijgt van de front te horen dat de end binnen een half uur beschikbaar is en er dan meteen aan komt, is dat al een stuk minder frustrerend dan wanneer zijn klacht geheel niet wordt aangehoord.
Bij ons is het ook allemaal prima in orde hoor . We hebben 24/7 iemand standby. Maar als dat niet de bedrijfspolicy is en het daar dus niet zo is, waarom is het de taak van de ICTer? De boekhouding hoeft toch niet aanwezig te zijn? Of PZ? Of de directie?

Zodra het via het management is geregeld (daar zijn die flippo's voor) kan het ingevoerd worden. Natuurlijk KAN je het zelf doen, maar wat als de manager nou gewoon 1 lunch window wil? Omdat de keuken het anders niet aankan oid?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_58304984
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Bij ons is het ook allemaal prima in orde hoor . We hebben 24/7 iemand standby. Maar als dat niet de bedrijfspolicy is en het daar dus niet zo is, waarom is het de taak van de ICTer? De boekhouding hoeft toch niet aanwezig te zijn? Of PZ? Of de directie?

Zodra het via het management is geregeld (daar zijn die flippo's voor) kan het ingevoerd worden. Natuurlijk KAN je het zelf doen, maar wat als de manager nou gewoon 1 lunch window wil? Omdat de keuken het anders niet aankan oid?
Okay, ik ging er voor mijn verhaal vanuit dat het wel kan, alleen dat die regel er nog niet is.
Door naar andere afdelingen te kijken onder het mom van "als zij het niet doen, waarom zouden wij het wel doen?" ben je imo geheel verkeerd bezig. Je werkt bij een bedrijf omdat je dat bedrijf beter wilt maken, daar wordt je voor betaald. En als dat inhoudt dat je meer bereikbaar moet zijn, so be it. Zo'n actieve houding is echter zeldzaam.
Als je niet de instelling hebt om je bedrijf beter te maken kun je gewoonweg beter naar ander werk zoeken.
Hoera! Weer een kuttopic!
  vrijdag 25 april 2008 @ 16:19:29 #254
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_58305313
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 14:48 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Lijkt mij wel. Hoeveel klootzak-macht denk je wel niet te hebben
Iemand die mij het leven zuur probeert te maken die krijgt een koekje van eigen deeg.
En dan is er veel geoorloofd ja
Neerkomen wel!
pi_58305491
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 16:19 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Iemand die mij het leven zuur probeert te maken die krijgt een koekje van eigen deeg.
En dan is er veel geoorloofd ja
Ja, je zou eens doen waarvoor je op je werk zit....
Gast, groei op, groei erover heen en doe je werk.
Hoera! Weer een kuttopic!
  vrijdag 25 april 2008 @ 16:51:49 #256
181007 Mythik
ROFLMAOWPIMP!
pi_58305990
Mooie vind ik ook altijd als ICT'er dat er vaak van je verwacht wordt dat je dingen zsm oppakt en ook altijd berijkbaar bent. Op zich ook wel logisch maar zodra je andere afdelingen/mensen belt of nodig hebt gebeurt het vaak dat je niemand kan berijken of dan heeft men het opeens "te druk" etc.

Zit je dan op het eind van de dag nog ff wat dingetjes af te maken zie je wel al die mensen het kantoorpand uitrennen alsof ze achternagezeten worden door een dolle stier. Oftewel van die kantoorlui die altijd "te druk" zijn of helemaal niet te pakken te krijgen zijn terwijl het ze wel altijd lukt om stipt op tijd het kantoorpand uit te rennen.
Respect to the man in the ice cream van !
pi_58306255
quote:
Op donderdag 24 april 2008 14:09 schreef IQM het volgende:
ICT-mensen lunchen niet, die eten cookies!
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
pi_58306428
Grappig dat ook geen enkele van de verongelijkte ICT'ers in dit topic ook maar een moment doorheeft dat het woord TRUT als openingswoord van de titel de toon van de oppositie bepaalt. Alsof ik genuanceerd ga reageren in een topic met als uithangsbord "mijn collega is een TRUT" van een of andere boerige zeik-ICT'er met een communicatiestoornis.
twee violen en een trommel en een fluit
  vrijdag 25 april 2008 @ 17:23:03 #259
176916 Karrs
2007-2017
pi_58306554
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 17:15 schreef Roquefort het volgende:
Grappig dat ook geen enkele van de verongelijkte ICT'ers in dit topic ook maar een moment doorheeft dat het woord TRUT als openingswoord van de titel de toon van de oppositie bepaalt. Alsof ik genuanceerd ga reageren in een topic met als uithangsbord "mijn collega is een TRUT" van een of andere boerige zeik-ICT'er met een communicatiestoornis.
Dus je was het wél.

Trut!
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_58307154
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 17:23 schreef Karrs het volgende:

[..]
...

Trut!
ICT'er!
twee violen en een trommel en een fluit
  vrijdag 25 april 2008 @ 20:30:27 #261
176916 Karrs
2007-2017
pi_58309432
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 18:01 schreef Roquefort het volgende:

[..]

ICT'er!
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  vrijdag 25 april 2008 @ 23:10:54 #262
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_58311997
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 16:26 schreef Trannellius het volgende:
Ja, je zou eens doen waarvoor je op je werk zit....
Gast, groei op, groei erover heen en doe je werk.
Het werk wordt wel gedaan, misschien moet je het topic eens even lezen!
Neerkomen wel!
  vrijdag 25 april 2008 @ 23:27:40 #263
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_58312358
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:41 schreef Trannellius het volgende:

[..]

En misschien moeten jullie bedenken dat jullie domweg collega's zijn die een gezamenlijk doel dienen, en jullie beiden ego's overboord moeten zetten door niet in termen van "dienen van" te denken. Misschien een tip voor iedereen.


Wij kunnen ook zelf de printers fixen als die kapot zijn hoor, of onze eigen programma's installeren. Hell, we kunnen ze zelfs schrijven
  vrijdag 25 april 2008 @ 23:44:13 #264
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_58312728
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 16:51 schreef Mythik het volgende:
Mooie vind ik ook altijd als ICT'er dat er vaak van je verwacht wordt dat je dingen zsm oppakt en ook altijd berijkbaar bent. Op zich ook wel logisch maar zodra je andere afdelingen/mensen belt of nodig hebt gebeurt het vaak dat je niemand kan berijken of dan heeft men het opeens "te druk" etc.
Yep... Er zit een developer op project die standaard: Eerst mailt, 15min later belt dat ie gemaild heeft, een uur later nog eens belt wat de status is. Vervolgens komt ie nog eens langslopen

Kijk ik begrijp best dat hij zijn issue erg belangrijk vind, maar ik heb ook nog ander werk te doen. Ik werk af volgens first in first out, tenzij er iets met een hogere prio binnenkomt.

In het geval van de TS: Als ik lunch en iemand komt met een lage prio issue binnen, dan kan dat mooi wachten tot na de lunch. 99% van de gevallen is "Na de lunch ben je de eerste" voldoende

(Maarja ik doe geen desktop beheer...)
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')