abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58274104
Gisteren in Arnhem reed ik door de binnenstad, toen ik in een straatje uitkwam waar een busje op het eind van de weg uit een zijstraat (naar achter) eruit reed. Aangezien ik die straat in wou stond ik aan het begin van de straat.

Het ging allemaal best snel, maar waar het op neer komt is dat het busje niet zag dat ik op de hoek stond, zomaar door bleef rijden en (terwijl ik al naar achter probeerde te rijden om te voorkomen dat hij mij aan zou rijden) tegen mij aan stoote)

Nu lijkt het mij dat het busje fout was, hij kwam welliswaar van rechts maar hij reed naar achter (bijzondere verrichting dus) waardoor hij iedereen voor moet laten gaan.

Aangezien de botsing niet echt hard ging dacht ik geen schade te hebben, het busje reed verder naar achter, ik maakte een boos gebaar en diegene reed weer weg.

Even later gingen we even controleren of er schade was en vonden we toch een 'dikke' kras/streep van zo'n 5 cm lang.

Het is een donkergekleurde auto, dus daarom valt de kras gelukkig niet echt op en het is op een hoek waar je niet vaak op kijkt, maar het blijft vervelend.

Alsof dat nog niet genoeg is checkte ik vandaag zijn nummerbord (die had ik uiteraard wel genoteerd) en kwam ik erachter dat de apk verloopdatum 20-04-08 was (4 dagen terug dus).

Die auto mocht dus lijkt mij helemaal niet op de weg zitten, of kan het zijn dat deze opnieuw gekeurd is en dat dat nog verwerkt moet worden? (gecontroleerd op de website van het RDW).

Wat is nu handig? Wij zijn no-claim verzekerd en rijden al een aardig tijdje schadevrij. Raak ik die korting kwijt als ik hier achteraan ga?

2e vraag: Ik las ergens dat bij een no-claim verzekering het mogelijk is 1 keer per jaar je krassen weg te laten werken, klopt dat? zo ja , hoe zit dat?
  donderdag 24 april 2008 @ 11:13:49 #2
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_58274188
gewoon aangifte doen.

je hebt getuigen. de bestuurder van het busje is verantwoordelijk voor jouw schade.

en waarschijnlijk ga je een aantal trappen terug in je bonus malus van de verzekering als je het zelf gaat claimen. vaak is dat duurder dan zelf de reparatie uit te laten voeren bij de erkende beun.
voor wat betreft je tweede vraag, neem er de polisvoorwaarden maar bij. daar staat het allemaal in.
pi_58274256
Dus jullie reden alletwee achteruit en hij raakte jou? Lijkt me dat hij opzich aansprakelijk is dan.

Wat betreft de APK, kan natuurlijk dat die site niet real-time wordt ververst, en dan nog volgens mij als je met verlopen APK rijdt ben je nog wel verzekerd.

De krassen weg laten werken op kosten van je verzekering? Lijkt me sterk, misschien bij https://www.ditzo.nl ?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58274283
quote:
Op donderdag 24 april 2008 11:13 schreef Mauro het volgende:
gewoon aangifte doen.

je hebt getuigen. de bestuurder van het busje is verantwoordelijk voor jouw schade.

en waarschijnlijk ga je een aantal trappen terug in je bonus malus van de verzekering als je het zelf gaat claimen. vaak is dat duurder dan zelf de reparatie uit te laten voeren bij de erkende beun.
voor wat betreft je tweede vraag, neem er de polisvoorwaarden maar bij. daar staat het allemaal in.
Is het dan niet goedkoper om een soort wax-kitje o.i.d. te kopen om de kras zo goed mogelijk weg te werken?
pi_58274331
een no claim verzekering? nog nooit van gehoord.. bedoel je niet all risk?
pi_58274398
quote:
Op donderdag 24 april 2008 11:20 schreef Snuitebolletje het volgende:
Dat bedoel ik ja, maar je hebt op den duur toch een no claim opgebouwd?
pi_58274497
quote:
Op donderdag 24 april 2008 11:23 schreef nietnormeel het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ja, maar je hebt op den duur toch een no claim opgebouwd?
Je schade vrije jaren geven je een no-claim korting.. Als je dus een schade gaat claimen gaat die korting omlaag, dus moet je weer meer betalen. Handiger is om aangifte te doen van een ongeval waarbij de andere partij is doorgereden.
pi_58274508
quote:
Op donderdag 24 april 2008 11:16 schreef DroogDok het volgende:

Wat betreft de APK, kan natuurlijk dat die site niet real-time wordt ververst
Lijkt me niet aannemenlijk, die info wordt denk ik echt wel binnen 1 dag verwerkt als er veranderingen zijn/waren.
  donderdag 24 april 2008 @ 11:32:14 #9
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_58274603
schadeformulier invullen aan de A zijde met jouw gegevens, B zijde zijn gegevens zover als bekend (dus alleen kenteken) en dan even je verzekering bellen, vragen of ze hiermee voldoende hebben of naar de politie gaan om een aanrijdings registratie set op te laten maken, meer kunnen zij met het verhaal zoals jij hierboven beschrijft namelijk ook niet (als jij denkt dat je geen schade hebt, dan denkt de tegenpartij dat waarschijnlijk ook en rijdt door, wat jullie ook gedaan hebben zoals valt te lezen. Dan kun je je niet gaan beroepen op strafrechtelijke vervolging). En dan wordt dat ingestuurd naar de stichting die als doorgeefloket functioneert.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_58274644
Heb je je verzekeringsmaatschappij zelf al gebeld? Lijkt me dat die je hierover ook wel kunnen adviseren..
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_58274905
quote:
Op donderdag 24 april 2008 11:20 schreef Snuitebolletje het volgende:
Ja hoor, bij mij kun je een no-claim verzekering afsluiten. Ik verzeker alles, op voorwaarde dat jij niet claimt.
pi_58275347
Het rare in je verhaal vind ik het begin. Het busje reed naar achteren, dus bijzondere verrichting, maar jij probeerde ter voorkoming ook achteruit te rijden. Daar zit in ieder geval een kleine issue.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  donderdag 24 april 2008 @ 12:10:55 #13
12888 Skull-splitter
pi_58275521
Altijd stil blijven staan als je geen kant op kunt, mogelijk raak jij iets in je achteruit en dan ben je de banaan
pi_58275631
No claim garantie bestaat wel hoor
Ik kan 1x per jaar een schade claimen zonder dat ik naar beneden ga met mijn no claim
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_58276623
quote:
Op donderdag 24 april 2008 12:02 schreef AlphaOmega het volgende:
Het rare in je verhaal vind ik het begin. Het busje reed naar achteren, dus bijzondere verrichting, maar jij probeerde ter voorkoming ook achteruit te rijden. Daar zit in ieder geval een kleine issue.
Ja, ik zag dat hij naar achter bleef rijden zonder te zien dat ik ook nog achter hem stond, dus om schade te voorkomen/beperken zette ik hem als reflex in z'n achteruit en ben zo veel mogelijk achteruit gereden.
Niet ver genoeg gekomen dus, want hij raakte toch nog de zijkant van mijn voorbumper.

Achteraf gezien had ik waarschijnlijk beter de wielen kunnen draaien en hem in zn vrij zetten, aangezien mijn auto dan mee zou bewegen en er met mazzel geen kras was geweest, maarja... achteraf is makkelijk praten.
  donderdag 24 april 2008 @ 13:11:01 #16
12888 Skull-splitter
pi_58276881
what about the horn?
pi_58278567
quote:
Op donderdag 24 april 2008 13:11 schreef Skull-splitter het volgende:
what about the horn?
idd , ik had even een ram op m'n toeter gegeven, niet op associale manier maar gewoon even tegen die chauffer van let op ik sta achter je!

Was het trouwens een master of z|?
I'm not the man you think I am!
  donderdag 24 april 2008 @ 14:32:12 #18
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58278670
quote:
Op donderdag 24 april 2008 12:15 schreef klotezooi het volgende:
No claim garantie bestaat wel hoor
Ik kan 1x per jaar een schade claimen zonder dat ik naar beneden ga met mijn no claim
En dat heet een "no claim verzekering"?
  donderdag 24 april 2008 @ 14:46:11 #19
12888 Skull-splitter
pi_58278973
quote:
Op donderdag 24 april 2008 14:26 schreef l3laster het volgende:

[..]

idd , ik had even een ram op m'n toeter gegeven, niet op associale manier maar gewoon even tegen die chauffer van let op ik sta achter je!
Door schaamte en schande wijs geworden, 1e keer reed iemand ook klakkeloos achteruit terwijl ik net voorzichtig passeerde, paar weken later kwam ik ergens anders en daar dreigde hetzelfde te gebeuren terwijl ik al een minuut achter de voorganger stond, in zowel binnenspiegel als linkerspiegel te zien. Subtiel toetje en hij schrok wakker.

(die eerste aanrijding moet ik overigens nog wel regelen met mijn verzekering )
  donderdag 24 april 2008 @ 14:56:38 #20
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_58279259
quote:
Op donderdag 24 april 2008 14:32 schreef CraZaay het volgende:

[..]

En dat heet een "no claim verzekering"?
Bijna goed
http://www.rabobank.nl/pa(...)en/no_claim_garantie
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 24 april 2008 @ 15:12:10 #21
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58279607
quote:
Dat snap ik, ik doelde er vooral op dat niemand ooit gezegd heeft dat een no caim garantie niet bestaat, alleen een no claim verzekering niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')