quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:55 schreef tinoz het volgende:waarom hebben we de ommezwaai dan
nogsteeds niet gemaakt ons algemene moraal te verbeteren .
De meeste mensen willen wel, maar het zijn net die paar rotte appels die het verpesten voor de rest en de brutalen hebben de halve wereld, doe je nu eenmaal niet veel aan, soit.
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:55 schreef tinoz het volgende:Leven voor familie en vrienden en tevreden zijn wat ik heb....
oogkleppen op voor al het andere... en simpelweg gewoon onverschillig denken dat alles maar een ver van mijn bedshow is ?
Stel je eens voor hoe je leven eruit zou zien zonder internet, zonder media.. Scheelt een heel pak ellende. De mens is er gewoon niet op gebouwd om de problematiek van de
hele wereld/mensheid op zich te nemen...
quote:
De meeste mensen hebben al genoeg andere zorgen aan hun hoofd.
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:55 schreef tinoz het volgende:ik weet het niet meer hoor .... Ik weet ook niet of ik wel
Hedonistisch kan levenop de manier die me
opgedrongen wordt.
Je hoeft niet altijd je oogkleppen op te houden, maar probeer wel in staat te blijven genieten van het leven, op jouw manier, anders ga je er zelf aan onderdoor en daar heb je ook niks aan.
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:55 schreef tinoz het volgende:Ik moet iets van mijn leven maken volgens een
behandel plan of anders moet ik mijn
leven lang in de psychiatrie worden geplaatst . Zover is het al gekomen , gewoon omdat ik tot 3 uur stap op mijn 27ste levensjaar ...en daar graag iets bij drink terwijl ik
kwetsbaar ben.
Des te meer reden om eerst je eigen leven te fixen, op orde te krijgen.
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:55 schreef tinoz het volgende:nee ik weet het niet meer ... ik zoek geen compassie of medelijden ( als dat niet het zelfde is ) maar ik zoek iemand die weet wat het is .... wat maakt ons zo
onmenselijk menselijk ?
Dat zal niemand volledig weten te doorgronden, daarvoor zit een mens en de samenleving veel te complex in elkaar, maar er zijn genoeg wetenschappers die zich hier reeds mee bezighouden. Enfin, je kan er zat boeken over lezen, maar om mensen te veranderen komt wel heel wat meer bij kijken, want je verandert mensen nu niet bepaald zomaar.
quote:
Welke 3 punten bedoel je precies?
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:55 schreef tinoz het volgende: heb ik dan toch mijn leven lang een soort van begeleiding nodig ? ik weet het niet , ben ik nou gek ? of is de wereld gewoon 1 groot gekkenhuis ?
Elk mens is een beetje gek, dus ja, de wereld is 1 groot gekkenhuis, maar niet iedereen heeft evenveel moeite zich te conformeren aan de samenleving op een manier dat het voor jezelf en/of anderen draaglijk blijft.
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:55 schreef tinoz het volgende:voor de rest wil ik wel van jullie graag weten wat jullie er van vinden om gewoon plep te zijn en hoe jullie het zouden vinden als de GGZ je zo in een keurslijf zou willen gaan proppen .
1. Ik voel me niet gewoon pleb

; 2. ik weet wel e.e.a. van je voorgeschiedenis/situatie vanuit je andere topics, maar dat is te weinig informatie om op deze vraag een concreet antwoord te kunnen geven. Bovendien weet ik niet precies wat je behandelplan inhoudt en waarom die zo opgesteld is, maar het zal ongetwijfeld een goeie reden hebben. Ik vermoed dat de grootste aanleiding voor je behandelplan is dat je gedachten te veel een eigen leven zijn gaan leiden en het is voor je eigen bestwil gewoon wenselijk dat dat afgeremd en weer in balans getrokken wordt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Escaflowne op 27-04-2008 10:32:36 ]