abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 april 2008 @ 23:52:44 #151
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_58330525
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 20:19 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Vind Duivendrecht nou niet echt zo groot, dat krijg je als je CS hebt
Amstel is mij master station
Duivendrecht ligt trouwens in de gemeente Ouder-Amstel . Zulke onzin. Tussen Amsterdam en Amsterdam Zuid Oost liggen nog de gemeentes Diemen en Ouder Amstel (Duivendrecht en Ouder-Amstel zelf).
Bijlmer is idd wel vet geworden, heeft de gemeente ook aardig wat miljoenen voor betaald.
Duivendrecht is nu inderdaad verworden tot een GTI (grand travaux inutile), weggegooid geld. Nauwelijks bebouwing rondom het gebied, de IC's en Sprinters tussen Utrecht en Schiphol hebben dit overstapstation eigenlijk overbodig gemaakt.

De verbouwing van het busplatform tot een parkeerterrein zegt alles.
  zondag 27 april 2008 @ 00:41:18 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58331421
quote:
Een hogesnelheidstrein is in Fulda,in
Duitsland,op een kudde schapen gebotst
en ontspoord.25 inzittenden raakten
lichtgewond.De schapen liepen aan het
eind van een tunnel.20 zijn er dood.
Zondag shoarmadag.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_58334516
quote:
Op zondag 27 april 2008 00:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zondag shoarmadag.



Nu zie je dat het hebben van jacobsdraaistellen dit soort dingen waarschijnlijk had kunnen voorkomen.
  zondag 27 april 2008 @ 10:05:39 #154
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58334580
Alleen met deze baklengte zijn jacobsdraaistellen niet zo fijn. BTW: ook met jacobsdraaistellen was het spul ontspoord, maar misschien wat minder gekanteld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 27 april 2008 @ 10:11:15 #155
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_58334627
En wat doe je wanneer, door een verbouwing, je stationsklok achter een houten wand verdwijnt....



Dan tape je toch gewoon twee klokken van de Hema aan een houten paal?
pi_58334634
Weer een dagje gesport


Een lange sleep ICM passeert Nijkerk als Intercity Leeuwarden/Groningen - Rotterdam/Den Haag.


NSR 1826 met Bedevaartstrein 13241 Groningen - Lourdes in de boog bij Nijkerk. Achterop loopt 1739 mee.


Te Dordrecht Zuid de Beneluxtrein met de 1185 voorop richting Brussel Zuid.


De lege houtafvaltrein uit Beeskow naar Roosendaal reed vandaag weer eens via de Betuweroute en werd daardoor na kopmaken via Dordrecht Zuid naar Roosendaal gereden door de RN6449.


Thalys 4331 op weg naar Paris Gare du Nord.


In een prachtig avondzonnetje passeert Rail4Chem 2006 met een volle Brescia-shuttle naar Emmerich. Alleen zaterdags rijdt deze trein planmatig 'onderlangs'
pi_58335359
quote:
Op zondag 27 april 2008 09:57 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Nu zie je dat het hebben van jacobsdraaistellen dit soort dingen waarschijnlijk had kunnen voorkomen.

Zo ziet het er dus uit als een trein door een kudde schappen rijdt.

Voor meer foto's en/of tekst http://www.fuldaerzeitung(...)fulda/art5879,581159


@ Zug-Chef, Wederom mooie foto's
pi_58335426
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 23:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Duivendrecht is nu inderdaad verworden tot een GTI (grand travaux inutile), weggegooid geld. Nauwelijks bebouwing rondom het gebied, de IC's en Sprinters tussen Utrecht en Schiphol hebben dit overstapstation eigenlijk overbodig gemaakt.

De verbouwing van het busplatform tot een parkeerterrein zegt alles.
weggegooid geld ben ik helemaal mee eens, maar qua omvang is duivendrecht groot en vrij bijzonder in zijn soort (1 van de slechts 2 kruisstations in NL).

@Zug-Chef. Vette pics! Ook vooral van die Lourdestrein. Apart dat die tegenwoordig vanuit Groningen vertrekt overigens.
pi_58335577
Die trein is door het bisdom Groningen-Leeuwarden gecharterd. Zie http://www.tctubantia.nl/(...)aal-naar-Lourdes.ece
pi_58336016
Rechtstreeks vanuit Maastricht naar Lourdes zonder tussenstop?
Dat noem ik pas doorrijden, beter dan de NS Intercities tegenwoordig
Socialist in Mercedes
  zondag 27 april 2008 @ 11:58:31 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58336064
Zo, daar ben ik weer Ik heb even de nieuwe nachtverbinding Utrecht - København uitgeprobeerd. Leerzaam tochtje wel Het begon vrijdagavond om 19:31 (nou, wat later eigenlijk dus) met deze afschuwelijk smerige Railion-1603 die de trein naar Emmerich zou brengen.



In de trein reed onder andere ook een Russisch en een Wit-Russisch rijtuig mee. In het Russische rijtuig was een aantal dienstregelingen aangeplakt, waaronder deze voor de terugweg van vanochtend.



Handige tip trouwens voor de mensen die dit ook willen doen: in de trein die vanuit Amsterdam vertrekt, zit geen restauratierijtuig. Je kunt alleen bij je rijtuig-dude wat te drinken kopen. Wat is daar de handige tip dan aan? In de rijtuigen naar København verkoopt een Duitser 0,33 l Beck's voor € 3,30. De Wit-Russen in het rijtuig ernaast verkopen halve liters van hun eigen brouwsel, voor één hele euro

Perfect op tijd kwam ik gisterenmorgen aan in København H, alwaar men zo zijn eigen ideeën heeft over waar de trein vandaan kwam..



En uiteraard nog even de bewijsfoto: CityNightLine in København



Welnu: Spotten maar. Eerst nog even een zware zesassige dieselloc aan kop van een dubbeldekkertrein naar Kalundborg.



En vervolgens een inmiddels vrij bekend gezicht: Deense Neus 5011 als RegionalExpress naar Nykøbing Falster.



Aangekomen in Nykøbing kon ik nog net getuige zijn van het vertrek van een ICE-TD richting het afrangeerterrein.



Alleraardigst rangeerlocje, en een blik op het instrumentarium.





Weer een class 1500 dieselloc, nu voor het seinhuis van Nykøbing.



Wat later kwam er een ICE-TD uit Hamburg binnen gereden, die gekoppeld werd met het eerder afgerangeerde stel, om samen door te gaan naar København.



Ondertussen was mijn trein terug naar København ook binnengekomen, een dubbeldekkertrein met ook een class 1500 erachter.





Vlak voordat ik kon instappen stormde nog treinstelletje 1041/1141 van de Lollandsbanen binnen.



En bij terugkomst in København fotografeerde ik nog een foeilelijke stuurstand van iets (van deze staan er heel veel afgesteld op verschillende plaatsen, rijdend heb ik ze niet gezien).



En tot slot nog wat S-Tog spul.





De oogst:



En nu eerst douchen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 27 april 2008 @ 12:04:29 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58336142
Tering, die stuurstand! Je dacht dat het niet lelijker kon dan de oude Beneluxstuurstand! Maar verder: tof!

Wel jammer dat ze in die trein geen opfrismogelijkheid hebben...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_58336223
Whoooooooooot! Vette shit Flash!!! maar hoe kun je al zo fuckin snel weer terug zijn in NL?

oh ja.. class 1500 dieselloc, vette loc! en die met die stompe kop, komt ie ook niet bij onze zuiderburen voor? oh ja.. wat een enorm smerige 1600/1700 zeg! wow! dat heb ik nog nooit zo extreem meegemaakt!!
pi_58336296
Leuke shoot Fles, CNL in Kopehagen komt trouwens wel deels uit Amsterdam en deels uit München..
  zondag 27 april 2008 @ 12:25:41 #165
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_58336493
Fijne foto’s fles!

Wat ik trouwens opmerkelijk vind, is dat die ICE zo makkelijk lijkt te ontsporen. Ik bedoel, qua massa zijn 20 schapen toch niet zo zwaar / groot om een trein uit het spoor te tillen? Ik bedoel, 80 ton tegen een paar honderd kilo is toch eigenlijk een ongelijke strijd. Of is zo een reactie bij dit soort snelheden “normaal”? *

De TGV is toch ook wel eens met hoge snelheid ergens op geklapt, zonder dat ie nu helemaal uit de rails liep (mischien de voorste twee rijtuigen + koprijtuig, maar meer ook niet).

Ze hebben dan wel mazzel gehad dat het ongeluk in de tunnel gebeurde, zoals op de foto’s te zien is wat het koprijtuig van plan om naar rechts af te slaan. Had ie dat gekund, dan had ie een paar rijtuigen mee gesleurd en was het allemaal wat ernstiger afgelopen. Wat ook van voordeel was dat er op dat moment geen tegentrein kwam, dat had ook een uitstekende rotzooi gegeven. Of dat de wagons uit de rails gesprongen waren, en tegen de ingang geklapt zijn.

Wat doen ze dan eigenlijk, belt de machinist de verkeersleiding op om het traject te laten stremmen? En gaat de machinist dan vervolgens met een rode lamp zwaaiend richting de tegentrein lopen?

We hebben ook bewegend beeld:

http://www.tagesschau.de/inland/ice2.html
quote:
“Die Aufräumarbeiten im Tunnel gestalten sich schwierig. Unter Umständen wird er noch Tage lang gesperrt bleiben. "Die Schäden scheinen erheblich zu sein."
* Mischien heeft een andere trein iets verloren?
quote:
“Gestern waren doch mal wieder Weichenbauarbeiten im Richtungsgleis von Flieden nach Neuhof (müsste die letzte Weiche des neuen Gleiswechsels gewesen sein), so dass fleissig Güterzüge, Bamaschinen usw. über die NBS fuhren. Hab z.B. am Nachmittag selber welche auf der Fliedetalbrücke gesehen. Und da der nächste Abzweig ja südl. Burgsinn/Sinnberg ist, MÜSSEN diese Zusatzzüge alle durch den später ver-Schaften Tunnel...”
  zondag 27 april 2008 @ 12:27:37 #166
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_58336526


Ik zie op deze foto een kapotte wissel, kan het zijn dat de trein eerst de schapen geraakt heeft en dan bij deze wissel uit de rails gelopen is?

Waar kennen we dat ook alweer van, Eschede mischien?
  zondag 27 april 2008 @ 12:33:38 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58336622
quote:
Op zondag 27 april 2008 12:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke shoot Fles, CNL in Kopehagen komt trouwens wel deels uit Amsterdam en deels uit München..
Ja, dat weet ik ook wel Maar let even op de schrijfwijze van "Amsterdam"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 27 april 2008 @ 12:38:32 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58336712
quote:
Op zondag 27 april 2008 12:09 schreef ghizzer het volgende:
Whoooooooooot! Vette shit Flash!!! maar hoe kun je al zo fuckin snel weer terug zijn in NL?
Vrij eenvoudig, je neemt gewoon dezelfde CNL weer terug als waarmee je heen gekomen bent Personeel wat je ook herkent en zo
quote:
oh ja.. class 1500 dieselloc, vette loc! en die met die stompe kop, komt ie ook niet bij onze zuiderburen voor?
Naah. Hij lijkt uit de verte wel wat op een 11.8/9, een 20 of een 27 maar dat zijn allemaal electrische dingen. In DK zijn echt nog heel veel stukken niet geëlectrificeerd namelijk. Eigenlijk is alleen de hoofdlijn Flensburg - Kolding - Odense - KPH geëlectrificeerd en het S-Tog net van KPH. En verder misschien nog wat kleine zijlijntjes. Maar bijvoorbeeld wat ik gereden heb is tussel Ringsted en Nykobing F gewoon diesel.
quote:
oh ja.. wat een enorm smerige 1600/1700 zeg! wow! dat heb ik nog nooit zo extreem meegemaakt!!
Railion heeft op zich wel een reputatie op dit gebied inmiddels, maar dit is wel een beetje overdreven idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58336790
Op 13 maart 2007 was de RN 1603 nog zo goed als helemaal schoon..
  zondag 27 april 2008 @ 13:04:33 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58337188
That was then, baby, this is now
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58337299
vraagje, is die shit bij arnhem presikhaaf inmiddels weer gefixt? oh ja, welke FOK!'er stond er op dat filmpje. en dan nog een vraag... wie en hoe heeft dat zo op de kop kunnen fixen? thanx voor de antwoorden, ben namelijk heel erg benieuwd!
  zondag 27 april 2008 @ 13:14:56 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58337367
quote:
Op zondag 27 april 2008 13:11 schreef ghizzer het volgende:
1. is die shit bij arnhem presikhaaf inmiddels weer gefixt?
2. welke FOK!'er stond er op dat filmpje.
3. wie en hoe heeft dat zo op de kop kunnen fixen?
1. ja
2. ik
3. inbussleuteltje Het was alleen de binnenplaat namelijk, niet de lichtbak zelf.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58337554
quote:
Op zondag 27 april 2008 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1. ja
2. ik
3. inbussleuteltje Het was alleen de binnenplaat namelijk, niet de lichtbak zelf.
ah ok ok.. wist niet dat dat met een inbussleutel te fixen was. maar hoe ver ga jij in je treinenfanatisme als ik vragen mag? ik bedoel, is het te combineren met je werk en als er ergens aan de andere kant van het land iets met treinen te beleven valt, ga je er dan ook meteen met de auto (of per trein :P) naar toe? ben benieuwd! ik bedoel, ik vind mezelf een liefhebber van treinen, die op z'n tijd van een leuke (mits wel bijzonder stuk wat ik niet of zelden) reis hou.
  zondag 27 april 2008 @ 13:29:56 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58337650
quote:
Op zondag 27 april 2008 13:24 schreef ghizzer het volgende:
wist niet dat dat met een inbussleutel te fixen was.
Het is ook niet "zomaar" een inbussleuteltje, anders had je om de haverklap grappenmakers die dit deden
quote:
maar hoe ver ga jij in je treinenfanatisme als ik vragen mag? ik bedoel, is het te combineren met je werk en als er ergens aan de andere kant van het land iets met treinen te beleven valt, ga je er dan ook meteen met de auto (of per trein :P) naar toe? ben benieuwd! ik bedoel, ik vind mezelf een liefhebber van treinen, die op z'n tijd van een leuke (mits wel bijzonder stuk wat ik niet of zelden) reis hou.
Werk gaat uiteraard voor he En het zal ook niet zo snel gebeuren dat ik een dag vrij opneem om een treinen-evenement te gaan bijwonen of zo. Ik zoek gewoon de leuke evenementen uit, er wordt zat georganiseerd, en je kunt moeilijk overal heen. Maar ik ben wel blij dat het seizoen weer begonnen is ja. En dan boeit het me vrij weinig hoe ver weg het is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58337722
quote:
Op zondag 27 april 2008 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is ook niet "zomaar" een inbussleuteltje, anders had je om de haverklap grappenmakers die dit deden
[..]

Werk gaat uiteraard voor he En het zal ook niet zo snel gebeuren dat ik een dag vrij opneem om een treinen-evenement te gaan bijwonen of zo. Ik zoek gewoon de leuke evenementen uit, er wordt zat georganiseerd, en je kunt moeilijk overal heen. Maar ik ben wel blij dat het seizoen weer begonnen is ja. En dan boeit het me vrij weinig hoe ver weg het is
ah ok. seizoen weer begonnen? mis ik iets of zit ik er niet te diep in? treinen rijden toch elke dag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')