quote:ma 28 apr 2008, 05:46
Veel slachtoffers door treinbotsing China
PEKING - Een botsing tussen twee treinen in het noordoosten van China heeft maandag veel slachtoffers gemaakt. Volgens staatsmedia is het aantal slachtoffers inmiddels opgelopen tot 66 doden en 400 gewonden.
Volgens staatspersbureau Xinhua waren 57 personen op slag dood. Onder de gewonden zouden vier personen zijn met de Franse nationaliteit, die met botbreuken in het ziekenhuis zijn opgenomen.
Tien wagons liepen door de botsing bij de plaats Zibo uit de rails en kwamen in een sloot terecht. Een van de treinen kwam uit Peking en was op weg naar de stad Qingdao. De andere trein was op weg van Yantai naar Xuzhou. De Chinese minster voor de spoorwegen, Liu Zhijun, is naar de plaats van het ongeluk afgereisd om poolshoogte te nemen.
Wat het ongeluk precies heeft veroorzaakt, is nog onduidelijk. Het heeft mogelijk te maken met de invoering van een nieuwe dienstregeling. De treinen reden, gezien de plaats van het ongeluk, vermoedelijk op volle snelheid op elkaar in.
Nah, detail.quote:Op maandag 28 april 2008 08:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, alleen een beeetje jammer dat die niet in Kopenhagen komt
jouw trein als in jij was de machinist of jouw trein als in jij zat erin?quote:Op maandag 28 april 2008 10:26 schreef Thetallguy het volgende:
Gisteren in Nijmegen werd mijn trein 3x gefotografeerd door treinspottertjes. Het was maar een Veolia bakje hoor
Een beetje machinist komt het heus niet hier melden als hij 3 spottertjes ziet denk ikquote:Op maandag 28 april 2008 12:36 schreef dennistd het volgende:
jouw trein als in jij was de machinist of jouw trein als in jij zat erin?
Ik zat erin dus hij was van mijquote:Op maandag 28 april 2008 12:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
jouw trein als in jij was de machinist of jouw trein als in jij zat erin?
Machinisten vergeten intercitystation Bestquote:Machinisten op de intercitylijn Eindhoven-Schiphol zijn in de afgelopen weken drie keer vergeten te stoppen op de nieuwe halteplaats Best. Een NS-woordvoerder heeft dat vandaag gezegd nadat reizigers hun trein weer eens zagen voorbijrijden. De NS treft extra maatregelen, aldus de zegsman.
Sinds 9 april stopt de intercity in Best. Het tijdelijke overstappunt is er speciaal voor automobilisten die tijdens wegwerkzaamheden aan de A2 de files willen omzeilen.
De intercitymachinisten rijden station Best al jaren voorbij en dat patroon zit bij sommigen kennelijk diep ingesleten, verklaarde de NS maandag. Managers zullen de treinbestuurders nogmaals wijzen op de verandering. ''Maar over het algemeen gaat het al vrijwel altijd goed'', benadrukt de woordvoerder.
"Snelheid Begrenzen"quote:Op maandag 28 april 2008 14:46 schreef UncleSam het volgende:
Even een vraagje voor de experts, wat betekend SB in de volgende zin:
"Niet opvolgen aanwijzing SB."
Nou, echt frontaal lijkt me toch stug hoor. Dan had die omgevallen loc er heel wat anders uit gezien.quote:Op maandag 28 april 2008 09:57 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Ook in China was het goed raak. Vermoedelijk op volle snelheid en frontaal ......
[..]
[ afbeelding ]
haha knakker op de video klinkt idd nogal als een doorgewinterde treinfreak.. dus ja kan ik me voorstellen. gezien de bochten en het bos vermoed ik zo dat het tussen venlo en grens is(???) voor als het daar in de buurt zou zijn. anders zal ik t niet weten.quote:Op maandag 28 april 2008 20:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Och jeedutchtrainmanserie22 of zoiets, vreemd figuur uit de buurt van Venlo.. Daar dus
Hij klinkt alsof de knopjes op zijn videocamera met verschillende kleurtjes zijn uitgerust...quote:Op maandag 28 april 2008 21:07 schreef ghizzer het volgende:
[..]
haha knakker op de video klinkt idd nogal als een doorgewinterde treinfreak.. dus ja kan ik me voorstellen. gezien de bochten en het bos vermoed ik zo dat het tussen venlo en grens is(???) voor als het daar in de buurt zou zijn. anders zal ik t niet weten.
En volgens mij zijn toetsenbord ook vanwege zijn vele gebruik van !!!!!!!!!!!!! in een titelquote:Op maandag 28 april 2008 21:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hij klinkt alsof de knopjes op zijn videocamera met verschillende kleurtjes zijn uitgerust...
Nee, hij klinkt als een totaal hersenloze neukfout met een fetish voor uitroeptekens. Dat is iets anders.quote:Op maandag 28 april 2008 21:07 schreef ghizzer het volgende:
haha knakker op de video klinkt idd nogal als een doorgewinterde treinfreak.. dus ja kan ik me voorstellen. gezien de bochten en het bos vermoed ik zo dat het tussen venlo en grens is(???) voor als het daar in de buurt zou zijn. anders zal ik t niet weten.
Inderdaad, die 5 of 6 die hij hier gebruikt zijn er ongebruikelijk weinig. 20 is normaalquote:Op maandag 28 april 2008 21:43 schreef Dichterbijer het volgende:
En volgens mij zijn toetsenbord ook vanwege zijn vele gebruik van !!!!!!!!!!!!! in een titel
quote:Op maandag 28 april 2008 20:48 schreef ghizzer het volgende:
back on business. iemand enig idee waar deze opnames gemaakt zijn?
Doe jij de wiskundequote:De maker van de film is heel erg enthausiast als deze vreemde extreme zeldzame lok combinatie voorbij komt zeg.NOG NOOOOOOOOOOIT GEZIEN!!!!!!!!!!!!!!!!JUNE 3,2007 Venlo ,Netherlands.
Na und?quote:Op dinsdag 29 april 2008 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste Arriva GTW met panto is ook in Nederland gearriveerd
ik heb al een tijd niks meer over instromende ICMm's gehoord though. Hoe zou het daarmee zijn?quote:
Gelukkig. Omdat de stoeltjes nu al uit elkaar vallen?quote:
volgens mij was er deze week nog weer een afgeleverdquote:Op woensdag 30 april 2008 10:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik heb al een tijd niks meer over instromende ICMm's gehoord though. Hoe zou het daarmee zijn?
Dat klopt... word nu gebruikt voor trainingen voor de brandweer/hulpverlening. De middenbak van deze bak staat volgens mij te amersfoort bokkeduinen.quote:Op woensdag 30 april 2008 12:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Van de week ging ik het bordje Utrecht Zuilen ophalen zag ik van Utrecht naar dat station een Koploper in de verte staan, is dat die versie 0?
Hier meerquote:Op woensdag 30 april 2008 12:23 schreef Dichterbijer het volgende:
Dat klopt... word nu gebruikt voor trainingen voor de brandweer/hulpverlening. De middenbak van deze bak staat volgens mij te amersfoort bokkeduinen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |