Duivendrecht is nu inderdaad verworden tot een GTI (grand travaux inutile), weggegooid geld. Nauwelijks bebouwing rondom het gebied, de IC's en Sprinters tussen Utrecht en Schiphol hebben dit overstapstation eigenlijk overbodig gemaakt.quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:19 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Vind Duivendrecht nou niet echt zo groot, dat krijg je als je CS hebt![]()
Amstel is mij master station![]()
Duivendrecht ligt trouwens in de gemeente Ouder-Amstel. Zulke onzin. Tussen Amsterdam en Amsterdam Zuid Oost liggen nog de gemeentes Diemen en Ouder Amstel (Duivendrecht en Ouder-Amstel zelf).
Bijlmer is idd wel vet geworden, heeft de gemeente ook aardig wat miljoenen voor betaald.
Zondag shoarmadag.quote:Een hogesnelheidstrein is in Fulda,in
Duitsland,op een kudde schapen gebotst
en ontspoord.25 inzittenden raakten
lichtgewond.De schapen liepen aan het
eind van een tunnel.20 zijn er dood.
quote:
quote:Op zondag 27 april 2008 09:57 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu zie je dat het hebben van jacobsdraaistellen dit soort dingen waarschijnlijk had kunnen voorkomen.
weggegooid geld ben ik helemaal mee eens, maar qua omvang is duivendrecht groot en vrij bijzonder in zijn soort (1 van de slechts 2 kruisstations in NL).quote:Op zaterdag 26 april 2008 23:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Duivendrecht is nu inderdaad verworden tot een GTI (grand travaux inutile), weggegooid geld. Nauwelijks bebouwing rondom het gebied, de IC's en Sprinters tussen Utrecht en Schiphol hebben dit overstapstation eigenlijk overbodig gemaakt.
De verbouwing van het busplatform tot een parkeerterrein zegt alles.
* Mischien heeft een andere trein iets verloren?quote:“Die Aufräumarbeiten im Tunnel gestalten sich schwierig. Unter Umständen wird er noch Tage lang gesperrt bleiben. "Die Schäden scheinen erheblich zu sein."
quote:“Gestern waren doch mal wieder Weichenbauarbeiten im Richtungsgleis von Flieden nach Neuhof (müsste die letzte Weiche des neuen Gleiswechsels gewesen sein), so dass fleissig Güterzüge, Bamaschinen usw. über die NBS fuhren. Hab z.B. am Nachmittag selber welche auf der Fliedetalbrücke gesehen. Und da der nächste Abzweig ja südl. Burgsinn/Sinnberg ist, MÜSSEN diese Zusatzzüge alle durch den später ver-Schaften Tunnel...”
Ja, dat weet ik ook welquote:Op zondag 27 april 2008 12:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke shoot Fles, CNL in Kopehagen komt trouwens wel deels uit Amsterdam en deels uit München..
Vrij eenvoudig, je neemt gewoon dezelfde CNL weer terug als waarmee je heen gekomen bentquote:Op zondag 27 april 2008 12:09 schreef ghizzer het volgende:
Whoooooooooot! Vette shit Flash!!! maar hoe kun je al zo fuckin snel weer terug zijn in NL?
Naah. Hij lijkt uit de verte wel wat op een 11.8/9, een 20 of een 27 maar dat zijn allemaal electrische dingen. In DK zijn echt nog heel veel stukken niet geëlectrificeerd namelijk. Eigenlijk is alleen de hoofdlijn Flensburg - Kolding - Odense - KPH geëlectrificeerd en het S-Tog net van KPH. En verder misschien nog wat kleine zijlijntjes. Maar bijvoorbeeld wat ik gereden heb is tussel Ringsted en Nykobing F gewoon diesel.quote:oh ja.. class 1500 dieselloc, vette loc! en die met die stompe kop, komt ie ook niet bij onze zuiderburen voor?
Railion heeft op zich wel een reputatie op dit gebied inmiddels, maar dit is wel een beetje overdreven iddquote:oh ja.. wat een enorm smerige 1600/1700 zeg! wow! dat heb ik nog nooit zo extreem meegemaakt!!
1. jaquote:Op zondag 27 april 2008 13:11 schreef ghizzer het volgende:
1. is die shit bij arnhem presikhaaf inmiddels weer gefixt?
2. welke FOK!'er stond er op dat filmpje.
3. wie en hoe heeft dat zo op de kop kunnen fixen?
ah ok ok.. wist niet dat dat met een inbussleutel te fixen was. maar hoe ver ga jij in je treinenfanatisme als ik vragen mag? ik bedoel, is het te combineren met je werk en als er ergens aan de andere kant van het land iets met treinen te beleven valt, ga je er dan ook meteen met de auto (of per treinquote:Op zondag 27 april 2008 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1. ja
2. ik
3. inbussleuteltjeHet was alleen de binnenplaat namelijk, niet de lichtbak zelf.
Het is ook niet "zomaar" een inbussleuteltje, anders had je om de haverklap grappenmakers die dit dedenquote:Op zondag 27 april 2008 13:24 schreef ghizzer het volgende:
wist niet dat dat met een inbussleutel te fixen was.
Werk gaat uiteraard voor hequote:maar hoe ver ga jij in je treinenfanatisme als ik vragen mag? ik bedoel, is het te combineren met je werk en als er ergens aan de andere kant van het land iets met treinen te beleven valt, ga je er dan ook meteen met de auto (of per trein:P) naar toe? ben benieuwd! ik bedoel, ik vind mezelf een liefhebber van treinen, die op z'n tijd van een leuke (mits wel bijzonder stuk wat ik niet of zelden) reis hou.
ah ok. seizoen weer begonnen? mis ik iets of zit ik er niet te diep in? treinen rijden toch elke dag?quote:Op zondag 27 april 2008 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is ook niet "zomaar" een inbussleuteltje, anders had je om de haverklap grappenmakers die dit deden
[..]
Werk gaat uiteraard voor heEn het zal ook niet zo snel gebeuren dat ik een dag vrij opneem om een treinen-evenement te gaan bijwonen of zo. Ik zoek gewoon de leuke evenementen uit, er wordt zat georganiseerd, en je kunt moeilijk overal heen. Maar ik ben wel blij dat het seizoen weer begonnen is ja. En dan boeit het me vrij weinig hoe ver weg het is
Kijk, hier hebben we wat aan, mag je gewoon door die trein heen banjeren van treinstel naar treinstel?quote:De Wit-Russen in het rijtuig ernaast verkopen halve liters van hun eigen brouwsel, voor één hele euro
Yep, het zijn gewoon getrokken rijtuigen, je kan dwars door die trein lopen. Het was zelfs een tip van die Duitser die door z'n Beck's heen wasquote:Op zondag 27 april 2008 15:53 schreef bork het volgende:
Kijk, hier hebben we wat aan, mag je gewoon door die trein heen banjeren van treinstel naar treinstel?
Couchette, 4 persoons. Is echt een heel stuk relaxter dan een 6persoonsquote:Verders leuke plaatjes. o. ja lekker geslapen btw of had je een stoel??.
Daar heb ik ook aan zitten denken natuurlijkquote:Op zondag 27 april 2008 17:38 schreef Duvel het volgende:
Wel tof, ff heen en weer naar København. Ik zou overstappen op de nachttrein naarZweden
, maar goed.
198 euroquote:Op zondag 27 april 2008 17:27 schreef Willy84 het volgende:
Voor de studenten onder ons: hoeveel euro's was je kwijt?en hoe geboekt?
Mwoa dat is goed zoeken hoor, tegenwoordig. Maar pas 2 weken geleden geboekt idd ja.quote:Op zondag 27 april 2008 18:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeker een last minute geboektDan betaal je je idd rot aan zoiets... Met vroeg boek korting kan je voor 39 of 49 euro een lig/slaapplek hebben per enkele reis
www.bahn.dequote:Op zondag 27 april 2008 20:24 schreef ghizzer het volgende:
iemand enig idee hoeveel een retourtje arnhem - wien westbahnhof zou kosten? alvast bedankt!
Als je nog goedkoop tarief wil dan moet je wel minstens 5 a 6 maanden van te voren boeken, anders betaal je je scheelquote:Op zondag 27 april 2008 20:24 schreef ghizzer het volgende:
iemand enig idee hoeveel een retourtje arnhem - wien westbahnhof zou kosten? alvast bedankt!
Ik zag die trein gister ook voorbij komen in Meppel inderdaadquote:Op zaterdag 26 april 2008 12:43 schreef Luco het volgende:
Vandaag op Groningen Couchette stellen gezien, met een NS-loc erachter... Iemand enig idee wat die daar deden?
thanx voor de info. helaas niet geleid tot gewenst resultaat. de zwitser site kom ik niet uit. mn basiskennis duits is niet toereikend en diebahn.de zegt geen prijzen te kunnen weergeven.quote:Op zondag 27 april 2008 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
www.bahn.de
www.citynightline.ch (linkt door naar waarschijnlijk www.nachtzug.de)
ik zou zeggen, klik je helemaal kleurenblind daar, en je weet alles
Dat is dus zo ongeveer het maximum tarief, niet de Sparpreisquote:Op zondag 27 april 2008 22:18 schreef du_ke het volgende:
Kijk eens via NSHispeed.nl daar staat wel een en ander op. Met wat zoeken kom ik voor een enkele reis Amsterdam-Wenen uit op 89 euro, 178 voor een retourtje dus (plus nog wat toeslagen enzo)
Het maxtarief is eerder 200 euro voor een enkele reisquote:Op zondag 27 april 2008 22:35 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dat is dus zo ongeveer het maximum tarief, niet de Sparpreis
Mmm, dan ben je echt niks gewend.quote:Op zondag 27 april 2008 12:09 schreef ghizzer het volgende:
oh ja.. wat een enorm smerige 1600/1700 zeg! wow! dat heb ik nog nooit zo extreem meegemaakt!!
Of de X2000 natuurlijk!quote:Op zondag 27 april 2008 17:38 schreef Duvel het volgende:
Wel tof, ff heen en weer naar København. Ik zou overstappen op de nachttrein naarZweden
, maar goed.
Ja, alleen een beeetje jammer dat die niet in Kopenhagen komtquote:
Ha, zo hebben we er nog geen fluit aan natuurlijkquote:Op zondag 27 april 2008 23:54 schreef bork het volgende:
Volgens mij zijn dit de reguliere treinprijsjes.Zones zelf uitzoeken Zone E is o.a. Warszawa
![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |