abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 23 april 2008 @ 23:23:52 #26
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_58267762
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:44 schreef Boschkabouter het volgende:
Even een vraagje:
Hoe zit het tegenwoordig met 230V-aansluitingen in de trein? In welk mat zit dat allemaal?
Ben het tot nu toe alleen in ICMm en de nieuwe Veoliatreinen tegengekomen en volgens mij ook nog wel eens een verdwaalde stroomaansluiting in een andere trein, maar ik weet niet meer welke.
de pimpel heeft ze ook, zelfs in de 2e klas
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 24 april 2008 @ 00:32:35 #27
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_58269205
In een plan T moet er ook ergens een zitten, de schakelaar om hem aan of uit te zetten is er wel iig, als je door zo'n glazen luikje kijkt
pi_58270450
quote:
Op woensdag 23 april 2008 19:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Is mogelijk, alleen wel bij een zeer lage snelheid. Wordt gebruikt bij het ontkoppelen van treinstellen.
En maximaal 1 meter. Anders moet er een begeleider komen of de machinist zelf moet er heen lopen
Kleine aanvulling
pi_58270462
Sorry voor mijn n00b vraag maar welke trein heeft nu de beste stoelen?
  donderdag 24 april 2008 @ 07:04:11 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58270528
Nieuwsflits: de 4019 is een zwijnestal en een NedTrainer heeft bij de revisie het NS-logo op een verkeerde plaats op de AB geplakt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 april 2008 @ 07:05:14 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58270530
quote:
Op donderdag 24 april 2008 06:38 schreef schvvmert het volgende:
Sorry voor mijn n00b vraag maar welke trein heeft nu de beste stoelen?
Onverbouwde Koplopers voor de tweede klas, voor de eerste klas ICRm.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 april 2008 @ 07:40:22 #32
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_58270659
quote:
Op donderdag 24 april 2008 00:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
In een plan T moet er ook ergens een zitten, de schakelaar om hem aan of uit te zetten is er wel iig, als je door zo'n glazen luikje kijkt
Ergens onder/achter de banken wel eens gezien volgens mij. Alleen voor de schoonmaakploeg denk ik .
pi_58270691
quote:
Op donderdag 24 april 2008 07:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Onverbouwde Koplopers voor de tweede klas, voor de eerste klas ICRm.
Ok bedankt voor deze info. Nuttig topic dit.
  donderdag 24 april 2008 @ 08:21:11 #34
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58270984
quote:
Op donderdag 24 april 2008 07:44 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Ok bedankt voor deze info. Nuttig topic dit.
Heel nuttig. Maar het blijft natuurlijk mijn persoonlijke mening hč. Iemand anders kan bijvoorbeeld Plan T fijner vinden zitten. Waarschijnlijk heeft die persoon dan wel sterk afwijkende lichaamsmaten, maar toch.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 april 2008 @ 08:36:33 #35
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58271199
quote:
NS wil conducteurs handboeien geven
Bron: FP

De Nederlandse Spoorwegen (NS) zijn momenteel in overleg het het ministerie van Justitie om de bevoegdheden van de conducteurs voor wat betreft de aanpak van geweld uit te breiden. De conducteurs zouden uitgerust moeten worden met handboeien en een wapenstok. Ook zouden de conducteurs zwartrijders moeten mogen fouilleren wanneer zij weigeren een kaartje of identiteitsbewijs te tonen.

Het is niet de bedoeling van de NS om alle 3200 conducteurs op deze wijze uit te rusten, maar om een speciaal 'elitekorps' te organiseren. Deze 'service en veiligheidsteams' zijn mobiele teams, bestaande uit speciaal getrainde medewerkers.

Het voorstel voor de speciale teams ligt momenteel bij de ondernemingsraad van de NS. Goedkeuring is nodig om de speciale teams in te gaan zetten op risicolijnen rondom Amsterdam en Groningen. Het is nog niet duidelijk wanneer de proef begint. Het is al wel bekend dat de wapenstok in de proef nog niet ingezet zal worden.

De service- en veiligheidsteams worden al ingezet en hebben daarbij al de bevoegdheid om gepast geweld te gebruiken. Zij mogen echter niemand in de boeien slaan en moeten wachten op hulp van de politie. Door de inzet van deze speciale teams met meer uitgebreide bevoegdheden, moet de politie ontlast worden met overlast op en rond de trein.
Groninger risicolijnen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_58271544
quote:
Op donderdag 24 april 2008 08:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Groninger risicolijnen!
STerker nog, Groninger NS-risicolijnen Ohnoes!!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 24 april 2008 @ 09:08:40 #37
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_58271651
quote:
Op donderdag 24 april 2008 09:02 schreef Dr_Flash het volgende:

STerker nog, Groninger NS-risicolijnen Ohnoes!!
Groningen - Zwolle, altijd lastig.
pi_58271817
oh, ik dacht "rondom" te lezen. Ik zal me wel vergist hebben dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58272696
Even een kleine raadplaat voor de heren, op welk station is deze foto gemaakt?

Hint: foto is in Duitsland gemaakt.

pi_58272745
Ik denk op station BahnhofRotenburg.jpg

Maar ik kan er naast zitten natuurlijk he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58272799
Dank je fles, je zit er namelijk naast.

Mischien dat iemand het station kende, en daarom mijn "val" door zou hebben, maar goed, het raden gaat dus verder.
pi_58272824
Nee okee, dan is het goed

Ik heb geen idee. Maar het ziet er wel uit als iets waar we even heen moeten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 24 april 2008 @ 10:11:02 #43
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_58272907
quote:
Op donderdag 24 april 2008 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
oh, ik dacht "rondom" te lezen. Ik zal me wel vergist hebben dan
Nee, dat heb je goed gelezen. Ik bedoelde met mijn post meer dat ik het risico van Groningen-Zwolle niet echt zie.
  donderdag 24 april 2008 @ 10:28:17 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58273235
quote:
Op donderdag 24 april 2008 10:11 schreef JDude het volgende:

[..]

Nee, dat heb je goed gelezen. Ik bedoelde met mijn post meer dat ik het risico van Groningen-Zwolle niet echt zie.
FC Groningen hooligans!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 april 2008 @ 10:51:38 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58273729
Had er trouwens nog iemand interesse in die vertrekstaten?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 24 april 2008 @ 10:59:30 #46
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_58273874
Ik was gisterenmiddag bij Lunetten, een viaduct van de Waterlinieweg over het spoor aldaar.
Dan zie je (Westwaarts, oostkant is de Waterlinieweg met geluidsscherm) een hoop rails



Ik zag veel te laat de museumtrein vanaf de Maliebaan komen (van rechts), die steekt dan het spoor van Utrecht naar Arnhem etc. over om op het middelste gedeelte kop te maken naar Utrecht CS, links gaan de sporen van Utrecht naar Den Bosch etc.
Dat resulteerde per ongeluk in dit waar de Plan V precies tussen 2 palen in paste.



Rechts van mij stond een meneer fotoos van de volgende twee treinen te maken (voor de geinteresseerden onder ons, want ik weet er dan ook helemaal niks van). Hij stond er speciaal voor want vanuit mijn positie was het een wirwar van draden en palen, resulterend in de volgende plaatjes. Waar hij stond was er vrij zicht (achteraf gecheckt)



I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_58273910
quote:
Op donderdag 24 april 2008 10:28 schreef Duvel het volgende:
FC Groningen hooligans!
En dan te bedenken dat die 9100 niet eens stopt bij Groningen Europaborg, of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 24 april 2008 @ 11:14:35 #48
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_58274204
quote:
Op donderdag 24 april 2008 10:01 schreef von_Preussen het volgende:
Even een kleine raadplaat voor de heren, op welk station is deze foto gemaakt?

Hint: foto is in Duitsland gemaakt.

[ afbeelding ]
Geen idee ik heb op dampflokomotiv, bahnhof, bild en gemälde gezocht en niks gevonden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_58274263
er zijn in Duitsland echt ZOOO veel plekken waar iets dergelijks gedaan is met een oud stationsgebouw Op zich best vet natuurlijk

Zeg het maar Preus, waar is dat? En wanneer is de PTA-meet daarheen? Zo te zien kan je er ook wel blijven slapen, pand is groot zat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58274303
quote:
Op donderdag 24 april 2008 10:51 schreef Duvel het volgende:
Had er trouwens nog iemand interesse in die vertrekstaten?
Neuh, dank je Ik zou ze aan het NSM geven of zo, die verkopen ze wel weer door. Maar goed dan krijg je er zelf niks voor Plus dat je ze nog moet gaan brengen ook wrsl. Tief ze toch maar gewoon achter in de vuilnisauto dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')