de pimpel heeft ze ook, zelfs in de 2e klasquote:Op woensdag 23 april 2008 22:44 schreef Boschkabouter het volgende:
Even een vraagje:
Hoe zit het tegenwoordig met 230V-aansluitingen in de trein? In welk mat zit dat allemaal?
Ben het tot nu toe alleen in ICMm en de nieuwe Veoliatreinen tegengekomen en volgens mij ook nog wel eens een verdwaalde stroomaansluiting in een andere trein, maar ik weet niet meer welke.
En maximaal 1 meter. Anders moet er een begeleider komen of de machinist zelf moet er heen lopenquote:Op woensdag 23 april 2008 19:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is mogelijk, alleen wel bij een zeer lage snelheid. Wordt gebruikt bij het ontkoppelen van treinstellen.
Onverbouwde Koplopers voor de tweede klas, voor de eerste klas ICRm.quote:Op donderdag 24 april 2008 06:38 schreef schvvmert het volgende:
Sorry voor mijn n00b vraag maar welke trein heeft nu de beste stoelen?
Ergens onder/achter de banken wel eens gezien volgens mij. Alleen voor de schoonmaakploeg denk ikquote:Op donderdag 24 april 2008 00:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
In een plan T moet er ook ergens een zitten, de schakelaar om hem aan of uit te zetten is er wel iig, als je door zo'n glazen luikje kijkt
Ok bedankt voor deze info.quote:Op donderdag 24 april 2008 07:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Onverbouwde Koplopers voor de tweede klas, voor de eerste klas ICRm.
Heel nuttig. Maar het blijft natuurlijk mijn persoonlijke mening hč. Iemand anders kan bijvoorbeeld Plan T fijner vinden zitten. Waarschijnlijk heeft die persoon dan wel sterk afwijkende lichaamsmaten, maar toch.quote:Op donderdag 24 april 2008 07:44 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Ok bedankt voor deze info.Nuttig topic dit.
Groninger risicolijnen!quote:NS wil conducteurs handboeien geven
Bron: FP
De Nederlandse Spoorwegen (NS) zijn momenteel in overleg het het ministerie van Justitie om de bevoegdheden van de conducteurs voor wat betreft de aanpak van geweld uit te breiden. De conducteurs zouden uitgerust moeten worden met handboeien en een wapenstok. Ook zouden de conducteurs zwartrijders moeten mogen fouilleren wanneer zij weigeren een kaartje of identiteitsbewijs te tonen.
Het is niet de bedoeling van de NS om alle 3200 conducteurs op deze wijze uit te rusten, maar om een speciaal 'elitekorps' te organiseren. Deze 'service en veiligheidsteams' zijn mobiele teams, bestaande uit speciaal getrainde medewerkers.
Het voorstel voor de speciale teams ligt momenteel bij de ondernemingsraad van de NS. Goedkeuring is nodig om de speciale teams in te gaan zetten op risicolijnen rondom Amsterdam en Groningen. Het is nog niet duidelijk wanneer de proef begint. Het is al wel bekend dat de wapenstok in de proef nog niet ingezet zal worden.
De service- en veiligheidsteams worden al ingezet en hebben daarbij al de bevoegdheid om gepast geweld te gebruiken. Zij mogen echter niemand in de boeien slaan en moeten wachten op hulp van de politie. Door de inzet van deze speciale teams met meer uitgebreide bevoegdheden, moet de politie ontlast worden met overlast op en rond de trein.
STerker nog, Groninger NS-risicolijnenquote:
Groningen - Zwolle, altijd lastig.quote:Op donderdag 24 april 2008 09:02 schreef Dr_Flash het volgende:
STerker nog, Groninger NS-risicolijnenOhnoes!!
Nee, dat heb je goed gelezen. Ik bedoelde met mijn post meer dat ik het risico van Groningen-Zwolle niet echt zie.quote:Op donderdag 24 april 2008 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
oh, ik dacht "rondom" te lezen. Ik zal me wel vergist hebben dan
FC Groningen hooligans!quote:Op donderdag 24 april 2008 10:11 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee, dat heb je goed gelezen. Ik bedoelde met mijn post meer dat ik het risico van Groningen-Zwolle niet echt zie.
En dan te bedenken dat die 9100 niet eens stopt bij Groningen Europaborg, of zoquote:
Geen idee ik heb op dampflokomotiv, bahnhof, bild en gemälde gezocht en niks gevonden.quote:Op donderdag 24 april 2008 10:01 schreef von_Preussen het volgende:
Even een kleine raadplaat voor de heren, op welk station is deze foto gemaakt?
Hint: foto is in Duitsland gemaakt.
[ afbeelding ]
Neuh, dank jequote:Op donderdag 24 april 2008 10:51 schreef Duvel het volgende:
Had er trouwens nog iemand interesse in die vertrekstaten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |