quote:Op woensdag 7 mei 2008 21:30 schreef Kissi4 het volgende:
Nee je moet geen nestje willen. Er zijn al zoveel van dit soort oeps nestjes dat de asiels er weer vol mee zitten.
Als je graag een nest kitten wil, dan zou ik me opgeven bij een asiel voor moeders met kittens die binnengebracht worden. Dan kun je die verzorgen tot de moeder gecastereerd kan worden en de jongen oud en zelfstandig zijn.
Hoe moet ik me dat precies voorstellen?quote:Op woensdag 7 mei 2008 21:30 schreef Kissi4 het volgende:
Nee je moet geen nestje willen. Er zijn al zoveel van dit soort oeps nestjes dat de asiels er weer vol mee zitten.
Als je graag een nest kitten wil, dan zou ik me opgeven bij een asiel voor moeders met kittens die binnengebracht worden. Dan kun je die verzorgen tot de moeder gecastereerd kan worden en de jongen oud en zelfstandig zijn.
Eierstokken (en evt baarmoeder) verwijderen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:52 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hoe moet ik me dat precies voorstellen?
Exact. Ik heb niet eens een poes, alleen een (gecastreerde) kater. Dat is een beetje moeilijk nestjes krijgen..quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:21 schreef Madadie het volgende:
en een nestje WILLEN is toch ook iets heel anders dan daadwerkelijk ook een nestje NEMEN!???
Vorig jaar zaten half juni de asiels al prop vol...ik denk dat dat dit jaar niet anders isquote:Op woensdag 7 mei 2008 23:52 schreef TheThirdMark het volgende:
Ennuh: de hoeveelheid zwerf-katten is drastisch afgenomen heur. Dus je hoeft echt niet meer langs een asiel te gaan. (alhoewel er zat katjes op een baasje zitten te wachten).
Ik heb ook geen discussie.quote:Op donderdag 8 mei 2008 23:27 schreef Greys het volgende:
Kan die discussie over wel/geen nestjes willen niet in een ander topic?![]()
Het zijn schatjes, die babies! En wat doet moederpoes het goed zeg! Heel beschermend met haar pootje er overheen
Doe nog maar eens een paar fotootjes, zodat we goed kunnen beoordelen of de kittens en moeder er gezond uit zien!quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:34 schreef Madadie het volgende:
De kittens komen tot nu toe allemaal zeker 10 gram per dag aan, soms wel bijna 20....kan ik er nu vanuit gaan dat ik niet extra hoef bij te voeren? Of kan dat ook de tweede of derde week nog misgaan?
D'r zullen wel factoren zijn waardoor de melkproductie vermindert (ziekte, stress, ondervoeding) maar ik denk dat de belangrijkste indicator gewichtstoename is. Zolang de kittens goed groeien is er geen reden tot bezorgdheid. Kittens willen (en mogen soms) nog heel lang bij moeder drinken, soms tot ze even groot als moe zijn dus een moederpoes kan heel lang melk aanmaken, lang nadat de kittens op vast voedsel over zijn (en eigenlijk hun eigen prooi moeten vangen, de luie dondersquote:Op vrijdag 9 mei 2008 16:00 schreef Madadie het volgende:
ze zien er zeker gezond uit, maar betekent dat dan ook dat moeder genoeg melk aan BLIJFT maken? Of is dat nooit zeker?
Soms tot ze 1,5 jaar zijnquote:[b]Op zaterdag 10 mei 2008 10:22 Kittens willen (en mogen soms) nog heel lang bij moeder drinken, soms tot ze even groot als moe zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |