Inderdaad.quote:
Vind je? Het gaat niemand wat aan wat een journalist in zijn priveleven doet. Het zou verstandig zijn als Witteman dat soort interesses voor zich houdt, maar het zou geen enkele belemmering moeten vormen voor het uitoefenen van zijn vak, toch?quote:Op donderdag 1 mei 2008 23:27 schreef Tomatenboer het volgende:
Mooie steek onder water van Aad van de Heuvel richting Paul Witteman zojuist dat hij vindt dat journalisten geen lid moeten zijn van een partij.
Paul Witteman is lid van de PvdA.
Denk goed naquote:Op donderdag 1 mei 2008 23:31 schreef Tomatenboer het volgende:
Ja ik kan me ook wel vinden in de argumenten van Aad van den Heuvel, ik denk er ook over om over te stappen naar D'66 maar ik twijfel nog, Groenlinks heeft ook een goede kans op mijn stem bij de volgende verkiezingen.
Hoe bedoel je dat precies? In de zin van dat ik goed moet overdenken waar ik aan begin?quote:
Triest als je herinnerd wordt als de meneer van Ook dat nogquote:Op donderdag 1 mei 2008 23:40 schreef Tomatenboer het volgende:
De meneer van Ook dat nog! weet mijn gevoel over de gehypte moslim-dreiging, het massale gevoel van onveiligheid in de maatschappij en de polarisatie van de laatste jaren precies onder woorden te brengen.
Het zou verstandig zijn als Witteman daar gewoon eerlijk voor uitkomt, en daarnaast zijn best doet om zo objectief mogelijk te blijven. Transparantiequote:Op donderdag 1 mei 2008 23:32 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Vind je? Het gaat niemand wat aan wat een journalist in zijn priveleven doet. Het zou verstandig zijn als Witteman dat soort interesses voor zich houdt, maar het zou geen enkele belemmering moeten vormen voor het uitoefenen van zijn vak, toch?
En gelukkig heb jij een metertje in je hand om te bepalen wat wel en wat geen linkse uitspraak is natuurlijkquote:Op donderdag 1 mei 2008 23:46 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Het zou verstandig zijn als Witteman daar gewoon eerlijk voor uitkomt, en daarnaast zijn best doet om zo objectief mogelijk te blijven. Transparantie
GroenLinks is zo'n partij die je kiest als je echt nergens anders meer naartoe kan. Vergis je niet, Halsema heeft er echt een rechtse destructiepartij van gemaakt. Als dat jouw vorm van liberaal is, dan zou ik zeker het nieuws in de gaten blijven houden over de dingen die GroenLinks graag wil bereiken. Het bekendste voorbeeld is nog het afschaffen van de zogeheten aanrechtsubsidie en welke gevolgen dat zal krijgen voor de arbeidsmark danwel voor de overblijfkinderen.quote:Op donderdag 1 mei 2008 23:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies? In de zin van dat ik goed moet overdenken waar ik aan begin?
Ik zal dat zeker doen hoor, ik ben de laatste jaren wat naar rechts opgeschoven - ik was voorheen erg links - en ben tegenwoordig wat rechtser dan GL maar zit qua politieke standpunten wel nog ter linkerzijde van D'66 maar ben wel progressief en liberaal ingesteld (heb niets met de betutteling van de laatste jaren) en ik ben me de laatste jaren bewust geworden van het belang van nuancering ipv populistisch geschreeuw ter linker of rechterzijde.
PvdA is geen optie.
Hoe kun je je zelf liberaal noemen als je niet ook voor economische vrijheid bent? Liberalisme betekent vrijheid en eigen verantwoordelijkheid op alle fronten, dus niet alleen op de gebieden waar jou dat goed uit komt. Zowel D66 als GroenLinks hangen alleen vrijheden aan op sociaal gebied maar niet op economisch gebied en zijn dus de term 'liberaal' niet waard.quote:Op donderdag 1 mei 2008 23:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zal dat zeker doen hoor, ik ben de laatste jaren wat naar rechts opgeschoven - ik was voorheen erg links - en ben tegenwoordig wat rechtser dan GL maar zit qua politieke standpunten wel nog ter linkerzijde van D'66 maar ben wel progressief en liberaal ingesteld (heb niets met de betutteling van de laatste jaren) en ik ben me de laatste jaren bewust geworden van het belang van nuancering ipv populistisch geschreeuw ter linker of rechterzijde.
Grappig, dat idee had ik juist altijd bij D'66.quote:Op donderdag 1 mei 2008 23:55 schreef Aoristus het volgende:
[..]
GroenLinks is zo'n partij die je kiest als je echt nergens anders meer naartoe kan. Vergis je niet, Halsema heeft er echt een rechtse destructiepartij van gemaakt. Als dat jouw vorm van liberaal is, dan zou ik zeker het nieuws in de gaten blijven houden over de dingen die GroenLinks graag wil bereiken. Het bekendste voorbeeld is nog het afschaffen van de zogeheten aanrechtsubsidie en welke gevolgen dat zal krijgen voor de arbeidsmarkt.
Omdat je optimale vrijheid voor zoveel mogelijk mensen pas kunt garanderen als bepaalde andere vrijheden iets worden ingeperkt misschien?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 00:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hoe kun je je zelf liberaal noemen als je niet ook voor economische vrijheid bent? Liberalisme betekent vrijheid en eigen verantwoordelijkheid op alle fronten, dus niet alleen op de gebieden waar jou dat goed uit komt. Zowel D66 als GroenLinks hangen alleen vrijheden aan op sociaal gebied maar niet op economisch gebied en zijn dus de term 'liberaal' niet waard.
Waar trek je de grens? Wanneer is iets betutteling en wanneer wordt het hulp vanuit de overheid? Dat is een denkfout die je maakt. Waar jij vind dat de overheid zich niet met de opvoeding van jouw kinderen mag bemoeien vinden ministers Hirsch-Ballin en Rouvoet dat zij ouders helpen bij de opvoeding van hun kinderen. Het is een kwestie van perceptie of iets betutteling is of dat iets hulp is.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 00:27 schreef Tomatenboer het volgende:Maar ik heb in ieder geval niets met betuttelende en moraliserende politiek die meent voor 'het volk' te moeten beslissen wat wel en niet goed voor ons is, vooral op persoonlijke gebieden, zoals wat we zouden moeten vinden, of dat ik drugs gebruik of niet, of wat ik wil geloven of naar wat voor school ik ga, of dat ik wel of niet mag trouwen, hoe ik mijn kind zou opvoeden, of dat ze gaan beslissen over het recht op zelfbeschikking etc.
Vrijheid van de een mag nooit ten koste gaan van de vrijheid van een ander. Dat is juist precies de kern van het liberalisme.quote:Omdat je optimale vrijheid voor zoveel mogelijk mensen past kunt garanderen als bepaalde andere vrijheden iets worden ingeperkt misschien?
Er zijn situaties voorstelbaar waarin ongelimiteerde vrijheid van de ene (als dat al zou bestaan) ten koste gaat van de vrijheid van de ander, er zijn soms nu eenmaal regels nodig om te zorgen dat sommige mensen zich ook kunnen ontplooien en van die vrijheid kunnen genieten.
Van P&W site:quote:Op vrijdag 2 mei 2008 22:24 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wat is er met Nina Brink?
Geeft geld aan Verdonk.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 22:24 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wat is er met Nina Brink?
ze heeft ook nog een relatie met het breekijzer Storms, maar dat zal minder interessant zijnquote:Op vrijdag 2 mei 2008 22:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ah thanx, ze doet iig veel moeite om in de publiciteit te blijven.
Ach, zolang ze geld in zijn projectjes wil blijven stoppen vindt Pieter het natuurlijk nog wel leuk.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 22:44 schreef qonmann het volgende:
ze heeft ook nog een relatie met het breekijzer Storms, maar dat zal minder interessant zijn
geboren en (althans gedeeltelijk) getogen in Canada dacht ikquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |