Zou het echt zo simpel zijn? Jammer dat ik geen macro/sligro pas heb.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:48 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Ok hierbij het recept:
*Pak een vervoersmiddel (auto/fiets/benenwagen of iets anders)
*Beweeg u richting een Horeca-groothandel (makro/Sligro whatever) en ga naar binnen. Zorg wel dat je een pas hebt!
*Begeef je richting het pad met de Indische sausen/kruiden etcetera
*Koop de verschillende soorten satésaus
*ga als de wiederweerga weer zu hause
*bereid de sausen volgens de gebruiksaanwijzing op het pak. vaak is het iets als 'doe een x aantal deciliters warm water erbij en ROER
*proef!
*uiteindelijk kom je vanzelf degene tegen die jou sjinees serveert
Succes, en laat ons het resultaat weten!
Zou me niks verbazen. Heb namelijk bij een chinees met 'open keuken' eens dezelfde emmers satésaus zien staan als die ik altijd haal bij de makro (alleen dan in een iets grotere verpakking)quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:14 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Zou het echt zo simpel zijn? Jammer dat ik geen macro/sligro pas heb.
Viel mij ook al op ja. Vind het ook niet zo lekker. Saté saus moet zout en een beetje pittig zijn, maar niet zoetquote:Op woensdag 23 april 2008 00:23 schreef ColdFeet het volgende:
Volgens mij is de satesaus van de chinees in het algemeen een beetje zoet, en met een beetje pit. Palmsuiker en chili's, of gewoon een scheutje chilisaus.
Steer heeft gelijk.quote:Op woensdag 23 april 2008 13:24 schreef Stereotomy het volgende:
Vroeg of laat zal iemand je het geheime ingredient verklappen: appelmoes.
Die smaakt inderdaad best wel zoals de pindasaus bij de afhaalchinezen waar ik weleens wat haal.quote:
Dat is voor chinese tomatensoepquote:Op woensdag 23 april 2008 13:24 schreef Stereotomy het volgende:
Vroeg of laat zal iemand je het geheime ingredient verklappen: appelmoes.
spuit 11quote:Op woensdag 23 april 2008 15:05 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Gewoon die zakjes bij de toko zijn toch vele malen lekkerder.
ze zijn de appelmoes vergeten hierquote:Op donderdag 24 april 2008 14:24 schreef Macka66 het volgende:
Uit 'The best of Chinese cooking' van Cecilia en Wilson Au-yeung:
Pindasaus
-----------------
100 gr sjalotjes, 50 gr verse knoflook, 25 g verse gemberwortel, 1 a 2 eetl. chilipoeder, 2 theel. gemalen koriander, 1 eetl. koud water, 2 eetl. olie, 1 eetl. suiker, 1 theel. zout, 1/2 theel. ve-tsin, 1 1/2 eetl. lichte Chinese sojasaus, 50 gr pindakaas, 6 dl kokosmelk, 1/2 dl warm water, 250 gr gemalen pinda's
Pureer sjalotjes, knoflook en gember. Roer chilipoeder en koriander door het water. Verhit de olie in een wok en fruit hierin het gepureerde sjalotjesmengsel 1 minuut. Voeg het chilipoeder- koriandermengsel toe en roer alles goed dooreen. Voeg suiker, zout, ve-tsin, sojasaus en pindakaas toe en bak het mengsel even door. Voeg kokosmelk toe en breng het geheel aan de kook. Laat zachtjes doorkoken tot de olie aan het oppervlak drijft. Roer het warme water door de saus en vervolgens de pinda's, roer totdat alle ingrediënten zich goed hebben vermengd. Laat daarna nog enkele minuten doorkoken.
Japanse sojasaus in Chinese pindasausquote:Op woensdag 30 april 2008 14:22 schreef SevenWonders het volgende:
Men neme wat pindakaas, een gelijk deel aan water. Voeg wat goede ketjap (Kikkoman) toe, scheutje ketchup (!), beetje (schenk-)stroop en specerijen (knoflook, chillis, gemberpoeder etc.) naar smaak toe. Verhitten en roeren totdat het een gladde massa is. Eventueel wat heet water toevoegen voor de dikte...
Nee ketchup en appelmoes trekken volle zalenquote:Op woensdag 30 april 2008 23:12 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Japanse sojasaus in Chinese pindasaus
Je hebt gewoon de cocossaus besteldquote:Op donderdag 24 april 2008 14:58 schreef Wooldoor het volgende:
Onze buurt chinees heeft ook altid verdomd lekkere pindasaus met een cocos smaak.
Idd, en dat werkt welquote:
Kikkoman is geeneens 'ketjap'; ketjap is indonesisch. Gewoon sojasaus.quote:Op woensdag 30 april 2008 23:12 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Japanse sojasaus in Chinese pindasaus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |