abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:12:13 #1
189777 zagevent
what's in a name
pi_58233196
quote:
Patiënte moet in berghok slapen
Familie geschokt door behandeling bejaarde moeder

LEUVEN - De familie van een hoogbejaarde patiënte dient een klacht in tegen een Leuvens ziekenhuis nadat ze per toeval ontdekte dat de 90-jarige vrouw regelmatig de nacht in een bergruimte moest doorbrengen. 'Blijkbaar vonden de verplegers dat mijn moeder 's nachts te vaak een beroep op hen deed.'
De mistoestand kwam vorige week aan het licht. De dochter van de vrouw stelde na haar avondbezoek aan het Regionaal Ziekenhuis Heilig Hart Leuven vast dat ze iets op de kamer van haar moeder was vergeten. 'Toen ik met twee kennissen terug naar haar kamer ging -het bezoekuur was ondertussen afgelopen- bleek mijn moeder niet meer aanwezig in de kamer die ze met een andere patiënte deelde', zegt dochter Anne Tirmarche. 'Dat vonden we al vreemd.'

Na enig aandringen kwam de vrouw te weten dat haar moeder door het verplegend personeel met haar bed naar een soort bergruimte was gereden. Daar zou ze de nacht doorbrengen. 'De bewuste ruimte stond vol materiaal: brancards, karren met bedlinnen,... Daartussen had het verplegend personeel het bed van mijn moeder geparkeerd. De bel die boven haar ziekenhuisbed hangt, was bovendien niet ingeplugd waardoor moeder in geval van nood onmogelijk het verplegend personeel kon verwittigen. En dat was blijkbaar het motief van de verplegers.'

De vrouw is er het hart van in dat ze haar moeder niet eerder geloofde. 'Moeder had de dagen ervoor al geklaagd dat ze de nacht in een pikdonkere kamer had moeten doorbrengen, en dat het verplegend personeel nooit opdaagde wanneer ze op de bel boven haar bed drukte. En wij maar denken dat ze zich dat inbeeldde.'

De familie is zwaar geschokt. 'Ook onze moeder is zwaar aangedaan. Ze ervaart de manier waarop ze is behandeld als bijzonder denigrerend. De dag nadat we ontdekten hoe ze werd behandeld, heeft het ziekenhuis haar in allerijl naar een éénpersoonskamer verhuisd. Maar voor ons was de maat vol. We hebben haar meteen naar een ander ziekenhuis overgebracht waar ze nu wat van de emoties aan het bekomen is.'

'We begrijpen niet wat het personeel bezielde', aldus nog dochter Anne. 'In het rusthuis waar onze moeder verblijft, staat ze net bekend als een zeer rustige en gemakkelijke bewoonster.'

De familie vroeg het betrokken verplegend personeel om een verklaring. 'Onze moeder zou hen te vaak hebben lastiggevallen. Maar zelfs als dat zo zou zijn, zo ga je toch niet met patiënten om en zeker niet achter de rug van de familie.'

De familie heeft nu een klacht neergelegd bij de ombudsdienst van het Heilig Hart-ziekenhuis. Die neemt de zaak naar eigen zeggen ernstig. 'We zijn deze klacht nog volop aan het onderzoeken en willen eerst alle betrokkenen hebben gesproken voor we ons standpunt bepalen', zegt hoofd patiëntenbegeleiding en ombudsvrouw Ann Willemans. 'Maar als deze feiten kloppen, zullen er sancties volgen. Dan is er een ernstige fout begaan.'

De ziekenhuisdirectie zette gistermiddag de familie onder druk om niet met de pers te praten, naar eigen zeggen om het lopende onderzoek niet te schaden.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=F71R3CRC
Bah, bah, bah. Die mensen hebben de beste jaren van hun leven voor ons gegeven en dat wordt dan in een berghok gedumpt wegens te lastig. Dit zijn Sovjettoestanden. En het ergste is dat dit ongetwijfeld nog meer voorkomt, maar men het nooit te weten komt.
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:14:45 #2
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_58233243
geniaal. lastige ouwe zeurkezen ook altijd
je oogst wat je zaait
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:23:56 #3
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_58233455
quote:
LEUVEN
quote:
Dit zijn Sovjettoestanden
Zijn dus Vlaamse toestanden
pi_58233516
Ligt een beetje aan de persoon natuurlijk, maar demente mensen kunnen gerust een halve afdeling wakker houden door hun gekrijs/gegil/gebel. Nu is dit natuurlijk niet goed te praten, maar met zulke mensen moet je natuurlijk wel maatregelen nemen om de nachtrust van de andere mensen te garanderen. Die hebben dat namelijk ook verdiend na een leven hard werken...
pi_58233540
Die familie moet niet zeuren, als ze willen dat er goed voor oma wordt gezorgd moeten ze haar zelf in huis nemen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:31:11 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_58233643
quote:
De vrouw is er het hart van in dat ze haar moeder niet eerder geloofde.
Hier kon ik het niet meer volgen hoor....

Ontopic: ik zeg het altijd: criminelen worden vele malen beter (en duurder!) behandeld dan bejaarden...
censuur :O
  PR/Manusje van alles dinsdag 22 april 2008 @ 19:31:29 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_58233656
Only in België
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_58233842
België
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:40:23 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58233878
Ze had dus al een een-persoonskamer, is het weer niet goed.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:50:54 #10
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_58234100
Dit is echt erg
pi_58234268
In plaats van het berghok voortaan dus een extra dosis slaappillen.....
  dinsdag 22 april 2008 @ 20:13:25 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58234605
triest, heel triest
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_58234950
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 19:25 schreef Sinat het volgende:
Ligt een beetje aan de persoon natuurlijk, maar demente mensen kunnen gerust een halve afdeling wakker houden door hun gekrijs/gegil/gebel. Nu is dit natuurlijk niet goed te praten, maar met zulke mensen moet je natuurlijk wel maatregelen nemen om de nachtrust van de andere mensen te garanderen. Die hebben dat namelijk ook verdiend na een leven hard werken...
Word. En dit heb ik aan den lijve ondervonden (in een ziekenhuis dan ). Als het de ene nacht niet die mevrouw was die de hele nacht riep: "Halloo..... Hallooooooooo.... Halloooooooooooo" dan was het de andere nacht wel een meneer die ook helemaal de weg kwijt was en afwisselend aan het zingen en schreeuwen was Soms was hij "ineens" uren stil en ik denk dat ze hem stiekum gedrogeerd hebben
En nee, ik lag niet op geriatrie Ik lag op chirurgie en ik heb ruim 3wkn. in het ziekenhuis gelegen.

Iemand in een berghok plaatsen, zoals in het verhaal van TS, gaat mij te ver, maar er mogen wel degelijk maatregelen genomen worden (ik spreek hier over in het ziekenhuis) om mensen een goede nachtrust te garanderen. Je ligt er immers om te herstellen van een ziekte/ingreep/oid en hebt je slaap nodig.
pi_58235458
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 19:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Only in België
Reken maar dat het ook in Nederland gebeurt
pi_58241263
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:43 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Reken maar dat het ook in Nederland gebeurt
En gelukkig maar. Die klotebejaarden vergallen het ziekenhuisplezier voor de normale patienten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')