abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:04:33 #34
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_58303812
Zojuist gebracht door TNT:

Joy Division - Unknown Pleasures
Battles - B EP
Godspeed You Black Emperor - Lift you skinny fists like antennas to heaven
Donisaur Jr. - Beyond
Bauhaus - Go away white.

Ik ga even LP's luisteren.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_58303836
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:46 schreef nipeng het volgende:
Waar kopen jullie de vinyl gerelateerde supplies? Ik moet nog wat rommel kopen om de zooi mee schoon te maken.

Hebben we al eens een lijst van sites/winkels opgesteld?
Bij vinylarchief in nijmegen verkopen ze prima spul, flessen met schoonmaakzooi etc.

Ik heb nu een paar honderd LP´s maar ik hoef niet zo nodig een enorme collectie te hebben. Liever een overzichtelijke collectie die uit dierbare toppers bestaat dan alles kopen dat los en vast zit.

[ Bericht 99% gewijzigd door refused. op 25-04-2008 15:13:35 ]
Extracted essence of the stone. Narcotic of the faceless ones
I awake on planet black. Freezing moon, no turning back.

We do not rock, we kill!
  vrijdag 25 april 2008 @ 17:23:32 #36
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_58306561
Dinosaur Jr. blijft hangen bij het eerste nummer op zowel kant A als kant B. Morgen nog maar even kijken of ik met het gewicht aan de toonarm nog iets kan doen, de plaat ziet er prima uit. En anders toch maar even contact opnemen met de verkoper.
pi_58307501
Iemand een idee waar Black Mountain - In The Future nog op voorraad is? Senorhernandez heeft hem al heel lang in bestelling staan maar betwijfeld of die nog komt, verder kan ik hem vrij moeilijk vinden eigenlijk.
pi_58307659
Erg duur en je mag er een kleine maand op wachten:

http://www.velvetmusic.nl/shopping/product_details.php?id=4087038&lang=nl

Heb je geen popspeciaalzaak in de buurt zitten?

We do not rock, we kill!
pi_58307903
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Zojuist gebracht door TNT:

Joy Division - Unknown Pleasures
Battles - B EP
Godspeed You Black Emperor - Lift you skinny fists like antennas to heaven
Donisaur Jr. - Beyond
Bauhaus - Go away white.

Ik ga even LP's luisteren.
Is Beyond met die extra single er bij? Zo ja, waar heb je die vandaan? Ik heb er mee in mijn handen gestaan in de Virigin Mega Store in Parijs maar terug gezet ( )
  vrijdag 25 april 2008 @ 18:47:59 #40
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_58307915
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 18:46 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Is Beyond met die extra single er bij? Zo ja, waar heb je die vandaan? Ik heb er mee in mijn handen gestaan in de Virigin Mega Store in Parijs maar terug gezet ( )
Die ja, bij Señor Hernandez besteld.
  vrijdag 25 april 2008 @ 19:54:16 #41
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_58308906
Hm, een van de LP's van GYBE slaat ook bij het eerste nummer op beide kanten over. Wel erg toevallig.

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen, afgezien van stomtoevallig 2 nieuwe LP's die allebei op beide kanten bij het eerste nummer niet in orde zijn?
pi_58309330
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 18:31 schreef refused. het volgende:
Erg duur en je mag er een kleine maand op wachten:

http://www.velvetmusic.nl/shopping/product_details.php?id=4087038&lang=nl

Heb je geen popspeciaalzaak in de buurt zitten?
Plaatboef en Lalaland in Den Haag hadden hem niet laatste keer dat ik checkte, verder is er weinig LP verkoop in deze regio
  vrijdag 25 april 2008 @ 21:39:27 #43
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_58310341
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 18:23 schreef mr_cucumber het volgende:
Iemand een idee waar Black Mountain - In The Future nog op voorraad is? Senorhernandez heeft hem al heel lang in bestelling staan maar betwijfeld of die nog komt, verder kan ik hem vrij moeilijk vinden eigenlijk.
De Waaghals te Nijmegen had 'm een tijdje geleden ook nog.

Verder: volgens mij was dat al eerder behandeld, maar heeft iemand hier ervaring met Vinylvinyl? Ze hebben namelijk twee lp's van Charlie Haden die ik nog niet op andere plekken heb gezien.
  vrijdag 25 april 2008 @ 21:41:48 #44
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_58310383
quote:
Op de Black Mountain website kun je 'm trouwens voor $12,50 bestellen (da's wisselgeld ).
pi_58310950
Toffe LP's Angel, ik heb die van Godspeed ook en daar is niks mis mee.
pi_58312253
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 21:41 schreef Inkomen het volgende:

[..]

Op de Black Mountain website kun je 'm trouwens voor $12,50 bestellen (da's wisselgeld ).
Ik zag het, maar daar komt 20 dollar verzendkosten bij Nog steeds niet veel, maargoed, principes enzo.
  zaterdag 26 april 2008 @ 10:19:30 #47
11502 nipeng
The last ride is free
pi_58316929
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:05 schreef refused. het volgende:

[..]

Bij vinylarchief in nijmegen verkopen ze prima spul, flessen met schoonmaakzooi etc.
Laatst naar gezocht maar niet kunnen vinden. Zit ie goed verstopt?
  Moderator zaterdag 26 april 2008 @ 10:53:24 #48
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_58317298
quote:
Ik heb hem een tijdje geleden nog zien liggen in zwolle bij minstrel music (ze hadden er daar een stuk of 3 liggen toen mss kun je ze bellen )

Ik heb hem zelf wel via black moutain zelf
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_58318326
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 10:19 schreef nipeng het volgende:

[..]

Laatst naar gezocht maar niet kunnen vinden. Zit ie goed verstopt?
Ja op zich wel..... Hij zit 5 minuten lopen van Senor Hernandez... als je voor hernandez staat met je gezicht naar de winkel toe dan loop je naar een klein stukje naar rechts, dan naar links de hezelstraat in (naar beneden), en dan zit ie aan de rechterkant.

Hier @ google maps, hernandez zit in de houtstraat... op de kaart aan de rechterkant tov vinylarchief.

We do not rock, we kill!
  zaterdag 26 april 2008 @ 14:32:37 #50
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_58320462
Probleem met de platen van Dinosaur Jr. en GYBE zijn opgelost.

Mijn naald daalt met een hydraulisch systeem, dat zou goed voor de platen zijn dan 'm er gewoon handmatig op zetten. Maar de steun waarop de naald rust, die dus omlaag gaat als ik op het knopje druk, stond wat te hoog afgesteld. Die heb ik net even iets lager gezet, en nu spelen ze zonder probleem.
pi_58320880
Weer wat geleerd Het was ook te toevallig dat je die problemen bij allebei de platen had.

We do not rock, we kill!
  zaterdag 26 april 2008 @ 15:14:28 #52
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_58321125
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 14:58 schreef refused. het volgende:
Weer wat geleerd Het was ook te toevallig dat je die problemen bij allebei de platen had.
Ach ja, er is vast wel een logische verklaring voor ofzo, denk ik, maar eigenlijk boeit het me niet zo, als het maar werkt. En nu weet ik inderdaad wel ongeveer van elk knopje wat ik ermee kan op mijn platenspeler.

En GYBE is tof. Alle platen die ik besteld heb zijn tof, maar deze kende ik nog amper.
  zondag 27 april 2008 @ 09:46:49 #53
11502 nipeng
The last ride is free
pi_58334450
Uhmm ja je hebt gewoon een lift.
  zondag 27 april 2008 @ 15:25:26 #54
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_58339855
Ik had het er gisteren met de buurman over dat ik een platenspeler gekocht heb. Hij vertelde dat ik wel eens langs kon komen om even wat platen te lenen, altijd goed natuurlijk. Maar hij stond daarnet al aan de deur om even wat langs te brengen dat hij uitgezocht had. Leuk, zulke buren.
pi_58398503
Sinds gister ook een platenspeler in mijn bezit (eindelijk). misschien wat te veel voor betaald, maar hij klinkt super. Het is een Sony Ps-lx62 met hi-fit set erbij (radio, Cd, cassettedeck etc) en 2 boxen van bosse voor 80 euro. Iemand die weet of dat te duur was of niet? Naald die erin zat was nog goed, toch maar een reserve naald gehaald. (21 euro ofzo, is dat normale prijs?) en daarna bij de kringloopwinkel waar ik hem gehaald heb ook 3 platen meegenomen voor 6 euro,
Meat Loaf -Bat out of hell
Soundtrack van The Wiz en van Grease, omdat die eigenlijk lekker fout zijn.
daarna bij een muziekwinkel in de buurt Mark Ronson - Valerie EP gekocht en de LP van In Rainbows van Radiohead. Ik kan weer even vooruit.
pi_58398937
Geen idee, ik weet wel dat 2 euro aan de dure kant is voor Bat out of Hell, een beetje kringloopwinkel heeft een aparte bak voor Bat out of Hell met een 50ct stikker erop. Wat is dat toch is met die plaat?

Ik ben zelf geen Bose fan, maar bagger is het ook niet, hetzelfde lijkt me voor de platenspeler te gelden. Het lijkt me niet dat je je er voor 80 euro een buil aan kunt vallen, veel goedkoper kan nou eenmaal niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58399073
Dat gevoel had ik ook een beetje en het geluid is in ieder geval erg goed. nu nog wat meer platen zoeken
  woensdag 30 april 2008 @ 16:05:24 #58
134538 chansadres
Black & White
pi_58399591
Wat een lutsers op die vlooienmarkten.
Sommige LP's kon ik voor 50 cent kopen en waren 7,50 euro waard. De andere verkocht voor 5 euro eentje die niets waard was. Toch weer 13 LP's gekocht zodat de teller na een paar maanden staat op 131 LP's
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_58400377
Welke platen heb je dan gekocht daar?
Trouwens, wat is het verschil tussen lichte en zware platen? Ik merk dat een plaat die ik heb van Radiohead veel zwaarder is dan de andere platen en vroeg me af waarom dat zo was.
  woensdag 30 april 2008 @ 17:39:01 #60
134538 chansadres
Black & White
pi_58400619
quote:
Op woensdag 30 april 2008 17:16 schreef Operc het volgende:
Trouwens, wat is het verschil tussen lichte en zware platen? Ik merk dat een plaat die ik heb van Radiohead veel zwaarder is dan de andere platen en vroeg me af waarom dat zo was.
Michael Jackson - Bad, Beach Boys - Good Vibrations (kan ik luisteren tot ik Pet Sounds krijg), Don McLean - American Pie, Crosby, Stills, Nash & Young - Deja Vu, Elton John - Blue Moves, Bruce Springsteen - Born in the U.S.A., The Police - Ghost in the Machine, Joe Jackson - Mike's Murder, Soundtrack van FM, John Miles - Rebel, Elton John - Don't shoot me, Simon & Garfunkel - Sounds of Silence en Dire Straits - Communique.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_58400634
Klinkt leuk
131 LP's is al een aardige verzameling :p
pi_58414284
quote:
Op woensdag 30 april 2008 17:16 schreef Operc het volgende:
Veel nieuw geperst spul is tegenwoordig 140/180 gr, ik geloof dat de meeste oude platen 100/120 gr per stuk zijn. En je hebt ook nog flexidiscs, die platen kun je helemaal buigen, maar waar dat goed voor is .. Ze zullen waarschijnlijk minder snel breken, maar verder
pi_58414545
Dikker is gewoon betere kwaliteit.

We do not rock, we kill!
  donderdag 1 mei 2008 @ 15:04:53 #64
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_58416763
Volgende week woensdag Black Mountain in de Vera te Groningen; als ze goed spelen op mijn verjaardagsfeestje pik ik daar de lp misschien nog op.

Zijn er trouwens nog meer mensen die daar naartoe gaan?
pi_58417517
Vandaag op een rommelmarkt nog 7 platen gekocht voor 3,50
Electric Light Orchestra - A New World Record (kwam me vaag bekend voor en leek me leuk eens te proberen)
Michael Jackson - thriller
Neil Diamond - Cold Diamond
Pet Shop Boys - It's a Sin (wel eens van de naam gehoord en voor 0,50 kan het moeilijk een miskoop zijn)
Phil Collins - Face Value (again, voor die prijs...)
Supertramp - Crime of the Century
Vangelis (best of, maar zonder conquest of paradise)
  vrijdag 2 mei 2008 @ 13:41:35 #66
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_58435140

Mijn nieuwste aankoop, de achterkant dan (PJ Harvey - White Chalk). Welke idioot plakt er nou een sticker, zeker een van dat formaat, op een kartonnen hoes? En kan ik die er op een of andere manier af krijgen zonder resten achter te laten? Ik ben wat huiverig om het te proberen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')