abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 28 april 2008 @ 09:12:06 #51
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_58353337
quote:
Op maandag 28 april 2008 08:04 schreef rene90 het volgende:
Als je de koningin dood maakt dan blijven ze toch sowieso weg?
De koningin legt als enige eitjes dus in principe sterft een nest uit als de koningin dood is. Hoewel er volgens mij ook soorten zijn waarbij een werkster dan in een nieuwe koningin veranderd.
Iig heb je er niet zoveel aan als het nest in de muur zit. Voordat je bij de koningin bent moet je eerst je halve huis slopen.

Gif lijkt me de beste manier. Kijken waar de in/uitgang zit en dan flink spuiten.
pi_58355840
anders gewoon 5 wespenvangers kopen die er naast ophangen. Ik bedoel dus van die plastic bakken waar je limonade met wat schoonmaak middel in doet...

roei je iig een hoop van die stinkbeesten uit...
I'm not the man you think I am!
pi_58356122
Stinkbeesten? Geef jij bijen knoflook ofzo?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_58377200
haha nee
pi_58377360
quote:
Op maandag 28 april 2008 11:26 schreef l3laster het volgende:
anders gewoon 5 wespenvangers kopen die er naast ophangen. Ik bedoel dus van die plastic bakken waar je limonade met wat schoonmaak middel in doet...

roei je iig een hoop van die stinkbeesten uit...
"wat schoonmaakmiddel" is een drupje afwasmiddel... Puur om even de oppervlaktespanning van het water te doorbreken, zodat insecten niet blijven drijven.

Het is echter geen goede oplossing voor het probleem. Het wordt wel wat minder, maar zo'n val trekt ook wespen aan (dus hang hem niet vlak boven je hoofd). Wil je van het probleem afkomen, zal je toch met gif moeten werken (als je het nest niet kan verwijderen, natuurlijk)... Bij voorkeur een poedervorm dat door de insecten naar het nest wordt gebracht en zo de koningin en larven doodt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_58383108
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:48 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

"wat schoonmaakmiddel" is een drupje afwasmiddel... Puur om even de oppervlaktespanning van het water te doorbreken, zodat insecten niet blijven drijven.

Het is echter geen goede oplossing voor het probleem. Het wordt wel wat minder, maar zo'n val trekt ook wespen aan (dus hang hem niet vlak boven je hoofd). Wil je van het probleem afkomen, zal je toch met gif moeten werken (als je het nest niet kan verwijderen, natuurlijk)... Bij voorkeur een poedervorm dat door de insecten naar het nest wordt gebracht en zo de koningin en larven doodt.
mja, TS geeft aan dat zijn buren daat niet aan mee willen werken, en dat hij er niet stiekum bij kan. Vandaar dus drastische maatregelen ze gewoon allemaal uitroeien met ranja + 1 drupje afwasmiddel
pi_58383883
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 16:39 schreef l3laster het volgende:

[..]

mja, TS geeft aan dat zijn buren daat niet aan mee willen werken, en dat hij er niet stiekum bij kan. Vandaar dus drastische maatregelen ze gewoon allemaal uitroeien met ranja + 1 drupje afwasmiddel
De muur volgieten?

Met ranja en een drupje afwasmiddel komen ze niet het nest uit hoor.

Bovendien is TS een vrouw.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_58435888
O god jezus! Ik ontdek ook weer iets!
Wij hebben een klein vierkant badkamerraampje, dat open kan. Onder het raampje zit een klein minivensterbankje.

Al een tijdje vind ik op dat vensterbankje gele korreltjes. Soms een beetje, soms best veel. Ik had al bedacht dat het ws, stuifmeel zou zijn, maar vond het maar een vreemde plek, voor zulke bergen stuifmeel...

Vanmorgen hoorde ik al een hoop bruut gezoem in de badkamer, even rondgekeken, maar niets gezien... Maar gewoon mn ding gaan doen. Net was ik de was aan het doen (in de badkamer dus) en ik zie een bij aan komen vliegen. Bzzzzfladderfladder en TJOEP! ik zie hem ineens IN het badkamerraampje verdwijnen!!!

Nu zit er onderin het raampje gewoon echt een gat! Een bijentoegangsgat!!!

IEKS WAT NU WAT NU WAT NUUU!!!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_58436432
Een bijennest is wat anders dan een wespennest. Bij overlast van een bijennest kan je beter een imker inschakelen die je tips kan geven. Wespen kan je wel 'zomaar' doodmaken...bij bijen is het iets anders.
(:
  † In Memoriam † vrijdag 2 mei 2008 @ 15:01:22 #60
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_58436479
Gewoon even naar de bouwmarkt of tuincentrum en een spuitbusje gif halen.

Wel voor de goede soort

Bij

Wesp
  † In Memoriam † vrijdag 2 mei 2008 @ 15:04:05 #61
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_58436526
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 14:58 schreef nein het volgende:
Een bijennest is wat anders dan een wespennest. Bij overlast van een bijennest kan je beter een imker inschakelen die je tips kan geven. Wespen kan je wel 'zomaar' doodmaken...bij bijen is het iets anders.
Een bijennest in de muur kan een imker ook niks mee. (tenzij je bereid bent je huis te slopen)

Als je een bijennest in een boom hebt hangen, dan kun je idd een imker inschakelen.

In dit geval > zo snel mogelijk uitroeien.
pi_58443655
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 14:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
O god jezus! Ik ontdek ook weer iets!
Wij hebben een klein vierkant badkamerraampje, dat open kan. Onder het raampje zit een klein minivensterbankje.

Al een tijdje vind ik op dat vensterbankje gele korreltjes. Soms een beetje, soms best veel. Ik had al bedacht dat het ws, stuifmeel zou zijn, maar vond het maar een vreemde plek, voor zulke bergen stuifmeel...

Vanmorgen hoorde ik al een hoop bruut gezoem in de badkamer, even rondgekeken, maar niets gezien... Maar gewoon mn ding gaan doen. Net was ik de was aan het doen (in de badkamer dus) en ik zie een bij aan komen vliegen. Bzzzzfladderfladder en TJOEP! ik zie hem ineens IN het badkamerraampje verdwijnen!!!

Nu zit er onderin het raampje gewoon echt een gat! Een bijentoegangsgat!!!

IEKS WAT NU WAT NU WAT NUUU!!!
Dan heb je een mooi klein gat... Kan je dus prima wat gif inspuiten (van dat poederspul). Omdat het gat zo klein is, is het bijna gegarandeerd dat de insecten het gif zo naar het nest brengen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 5 mei 2008 @ 20:22:38 #63
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_58497702
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:32 schreef EnGCatjuh het volgende:

Nu hoop ik voor jou dat het niet één groot nest is van 3 huizen lang, maar dat zal wel niet.
Dan krijg je wél waar voor je geld a 37,50 per nest.
kloep kloep
pi_58510284
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 16:39 schreef l3laster het volgende:

[..]

Ik hoop dat dat een grapje was, want een paar bakjes met ranja en afwasmiddel vind ik niet echt drastisch. Het lijkt me sterk dat je (als ze er intrappen) er veel te pakken krijgt.
Hoogachtend,
Foschnitzel
pi_58526844
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 12:58 schreef Foschnitzel het volgende:

[..]

Ik hoop dat dat een grapje was, want een paar bakjes met ranja en afwasmiddel vind ik niet echt drastisch. Het lijkt me sterk dat je (als ze er intrappen) er veel te pakken krijgt.
ik kan je verzekeren dat als de ranja lekker zoet is dat ze er met bosjes tegelijk in verzuipen...

overgens als jullie je afvragen wat heeft die kerel tegen bijen enzo... ik ben ooit IN m'n oorgestoken door zo'n bij ... voelde iets in me oor vliegen en hij had moeite er weer uit te komen dus raakte ik in paniek en ging er met me vinger bij waardoor ik em verder drukte...(was ik jaar of 13 of zo)

de helse pijn die je het half uur daarna doorgaat wens ik niemand toe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')