abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:04:58 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58224751
We hebben ontzettend echt ontzettend veel last van wespen in de tuin. Dus ik ben het schuur dak eens opgegaan, en wat blijkt... we hebben boven ons schuurdak 2 wespennesten in de muur. Want de wespen vliegen 2 ingangen in. Van dik 1.5 meter uit elkaar.

Nu hebben de buren aan beide kanten ook 1 in de muur, want ook daar vliegen ze in. En de buren van de buren ook Kortom, ons blok heeft pak hem beet 4 a 5 wespennesten in de muren zitten.

Nu zijn het volgens de buurman spouwmuren en zitten ze daar dus tussen.

Ik heb waar ik bij kon al gif (wit poeder) in gespoten, maar dat helpt dus geen ruk.

Nu hebben we vorig jaar een nest bij de voordeur gehad, en daar hebben we area reiniging voor gebeld. Dat koste 60 euro per nest. Nu is het zo dat als wij ons nest laten dichtmaken, het geen reet opschiet omdat we van de buren zn nest dus ook nog last hebben. Ik heb er vanochtend boven vast wel 5 dood gemept in mn kamer.

Nu is dus de vraag, wat kunnen we doen om ze weg te krijgen. Afgezien van Area Reiniging bellen dus. En dat witte spul helpt dus ook niet.

Is er nog iets qua gif wat wel helpt? Er is mij iig verteld ooit op fok dat ik het absoluut niet moest dichtkitten. Want dan braken ze wel overal doorheen.

Maar wat te doen dan?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_58224808
tvp, ook al paar jaar last van maar niet zo extreem als beschreven
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:08:27 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58224825
Ja echt aso hier opeens Geen flauw idee waar ze in godsnaam wegkomen
pi_58224949
Ongediertebestrijding bellen. Je hebt er zelf het materiaal niet voor, het professionele gif is (volgens mij) niet vrij verkrijgbaar en wespen zijn nou niet bepaald lieverdjes als ze opgejaagd worden.

Gewoon laten doen dus.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:15:49 #5
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_58225003
Gaat je geld kosten en flink ook
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:24:00 #6
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58225208
pffffffff, net de ongedierte bestrijding gebeld.

Kost 37.50 euro per nest. 37.50 x 5 = 187.50

En ik heb zo'n vermoeden dat de buren hun nest niet laten verwijderen. Beide buren niet. Dus dan schieten we er ook niks mee op om ons nest te dichten. Want van die anderen hebben we ook last
pi_58225382
Maar de buren moeten er toch ook last van hebben dan?
Als het nou bijen waren, kun je een imker bellen, die willen dat ook nog wel eens doen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_58225407
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:13 schreef Jordy-B het volgende:
Ongediertebestrijding bellen. Je hebt er zelf het materiaal niet voor, het professionele gif is (volgens mij) niet vrij verkrijgbaar en wespen zijn nou niet bepaald lieverdjes als ze opgejaagd worden.

Gewoon laten doen dus.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_58225419

Wordt het topic wat vrolijker van.
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:36:24 #10
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_58225531
kan je ze niet met stikstof doodspuiten?
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:43:59 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58225718
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:31 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:24 schreef Qwea het volgende:
pffffffff, net de ongedierte bestrijding gebeld.

Kost 37.50 euro per nest. 37.50 x 5 = 187.50

En ik heb zo'n vermoeden dat de buren hun nest niet laten verwijderen. Beide buren niet. Dus dan schieten we er ook niks mee op om ons nest te dichten. Want van die anderen hebben we ook last
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:44:19 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58225728
Hoe weet ik of het bijen of wespen zijn?

En stikstof?
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:47:40 #13
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_58225827
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:32 schreef Cracka-ass het volgende:
[ afbeelding ]

Wordt het topic wat vrolijker van.
Dat is een bij.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:01:33 #14
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_58226158
Ik zeg maar wat hoor met stikstof. Ik bedoel je kan die nesten ook in de brand steken, maar dan gaat denk ik ook heel je schuur mee.
Het is een boel geld maar ik zou ze wel weg halen.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:06:38 #15
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58226275
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:01 schreef davako het volgende:
Ik zeg maar wat hoor met stikstof. Ik bedoel je kan die nesten ook in de brand steken, maar dan gaat denk ik ook heel je schuur mee.
Het is een boel geld maar ik zou ze wel weg halen.
Schuur? Het huis. Aangezien ze in de spouwmuren van het huis zitten. En weghalen heeft geen nut als de buren hun nest niet weg willen laten halen
pi_58226776
Het zullen wel wespen zijn ja, bijen maken (meestal) niet zulke nesten in de muur. Misschien kun je even een fotootje maken zodat we het zeker weten.

Spouwmuren zijn inderdaad en feest voor die beestjes. Beschut en veilig, net als bijvoorbeeld een holle boom. Jammer voor jou, maar je kan er weinig aan doen. Enige echte optie is inderdaad vergiftigen. Dichtkitten lijkt me geen goed plan omdat ze dan een nieuwe uitgang gaan zoeken of maken. En dan zit er een gat op een misschien nog wel vervelendere plek. Misschien moet je toch maar met je buren gaan praten over het verwijderen van die nesten (collectief), anders zou het ook zomaar een jaarlijks terugkerend probleem kunnen zijn.

Nu hoop ik voor jou dat het niet één groot nest is van 3 huizen lang, maar dat zal wel niet.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  dinsdag 22 april 2008 @ 15:17:09 #17
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_58227838
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:44 schreef Qwea het volgende:
Hoe weet ik of het bijen of wespen zijn?
[..]
  dinsdag 22 april 2008 @ 15:35:02 #18
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58228237
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:32 schreef EnGCatjuh het volgende:
Het zullen wel wespen zijn ja, bijen maken (meestal) niet zulke nesten in de muur. Misschien kun je even een fotootje maken zodat we het zeker weten.

Spouwmuren zijn inderdaad en feest voor die beestjes. Beschut en veilig, net als bijvoorbeeld een holle boom. Jammer voor jou, maar je kan er weinig aan doen. Enige echte optie is inderdaad vergiftigen. Dichtkitten lijkt me geen goed plan omdat ze dan een nieuwe uitgang gaan zoeken of maken. En dan zit er een gat op een misschien nog wel vervelendere plek. Misschien moet je toch maar met je buren gaan praten over het verwijderen van die nesten (collectief), anders zou het ook zomaar een jaarlijks terugkerend probleem kunnen zijn.

Nu hoop ik voor jou dat het niet één groot nest is van 3 huizen lang, maar dat zal wel niet.
Ik maak zometeen wel even een foto voor je
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 15:17 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ja, hallo, denk je dat ik die beesten van dichtbij ga bekijken? Strax steken ze
  dinsdag 22 april 2008 @ 15:38:20 #19
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_58228322
wespen steken enkel wanneer ze zich moeten verdedigen, als jij er rustig naar kijkt is er geen gevaar.
[..]
pi_58228418
quote:
Bestrijding.

Tracht nooit de uitvliegopening(en) van een nest dicht te stoppen. De wespen zullen net zolang zoeken of knagen tot ze een andere uitgang hebben gevonden. Op die manier kunnen ze in grote aantallen ook binnen een gebouw terechtkomen.

Is het noodzakelijk dat een wespennest uitgeroeid wordt, dan kan dit het best gebeuren door het aanbrengen van een poedervormig insecticide in de openingen waar de wespen in en uit kruipen. Dit kunnen openingen zijn van het nest, of openingen in de buitenmuur van een gebouw, bijv. ventilatieopeningen van de spouwmuur of gaten bij kozijnen. Het maakt daarbij geen verschil of het nest zich dichtbij of verderop achter de opening bevindt. Het insectenpoeder dient als werkzame stof propoxur, deltamethrin of permethrin te bevatten. Het middel kan met behulp van een poederspuit worden toegepast.

De bedoeling is dat naar het nest terugkerende wespen in aanraking komen met het poeder, dat zij dan aan de beharing van het lijf en de poten of met het voedsel in het nest brengen. Hierdoor wordt ook het broed (de larven) en de koningin gedood. In de meeste gevallen zal de populatie enige uren na de behandeling zijn uitgeroeid. Na uitvoering van een bestrijding met insectenpoeder bij avond zal deze in de loop van de volgende dag zijn uitgeroeid.

Wanneer het nest Moeilijk bereikbaar is omdat deze bijvoorbeeld onder de dakpannen of in de spouwmuur zit of als het een groot nest is wat al druk vliegt kunt u beter kontact met ons opnemen of met een bedrijf bij u in de buurt. Jaarlijks belanden er veel mensen in het ziekenhuis omdat ze zelf proberen een wespennest te bestrijden. Wespen zijn zeer agressief en kunnen bij de geringste verstoring aanvallen. Jaarlijks overlijden er mensen door 1 wespen steek omdat ze zeer allergisch zijn.

Ons advies is om in geen geval zelf aan de gang te gaan met een wespennest en deze door ons of door de vakman bij u in de buurt te laten bestrijden. Wij hebben hiervoor speciale apparatuur en beschermingsmiddelen.
Van http://www.ajw.nl/Bes10.htm
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 15:38 schreef MikeyMo het volgende:
wespen steken enkel wanneer ze zich moeten verdedigen, als jij er rustig naar kijkt is er geen gevaar.
Wespen (en bijen ook wel) kunnen in de buurt van een nest behoorlijk agressief worden hoor. Zeker als ze met veel zijn. In ieder geval een stuk agressiever dan als er eentje rondvliegt boven je glaasje limonade.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
  dinsdag 22 april 2008 @ 15:47:59 #21
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58228545
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 15:38 schreef MikeyMo het volgende:
Wat EnGCatjuh zegt
  dinsdag 22 april 2008 @ 15:50:26 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58228609

Als ik het dak opkom zijn alle bijen weg, en als ik eraf ga zijn ze er weer

Maar die hele blauwe streep, daar gaan ze dus telkens in. En dat dan dus gewoon helemaal in de lengte van de schuur. En dat ook bij alle andere buren
pi_58228729
Daar is dan niet tactisch over nagedacht dan, bij de bouw.

Ik denk dat er maar een oplossing is: insectenbestrijding inschakelen (in overleg met de buren) en daarna collectief die spleet goed afdichten.

Bij
Wesp
Kan je ze zo beter identificeren, Qwea? Misschien dat het uitmaakt voor wat voor dienst ingeschakeld kan/moet worden voor uitroeiing.
  dinsdag 22 april 2008 @ 16:07:56 #24
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_58229137
wespen zijn felgeel, waar bijen meer goud en bruintinten hebben
[..]
pi_58230318
Klopt inderdaad.

Maar als ik jou was, zou ik zo snel mogelijk een oplossing vinden met de buren. Want nu is het nog niet zo warm, als de zomer eenmaal begint worden ze alleen maar vervelender.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')