Dat had ik met een Zwitserse dame die vond dat de Duitse Homer toch echt de echte Homer wasquote:Op dinsdag 22 april 2008 13:08 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Maak graag nog grappen over ze, maar goed ze zijn wel erg leuk.
De reactie van een Duitse toen ze eerste keer de originele Homer hoorde.
Ik vond het soms echt beledigend als ze zeiden dat ik goed Duits sprak, en dan gelijk er achteraan van "maar ja, je bent Nederlander dus voor jullie is het ook zooo makkelijk".quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Vaak wel ja. Ze moeten nu alleen nog ff doorhebben dat we hier in Nederland Nederlands praten
Ze vond het heel stoer, maar ja ze was niets anders gewend.. Ook de eerste keer Jack Bauer.. met zijn fluisterende stem. Er ging een hele nieuwe wereld voor haar openquote:Op dinsdag 22 april 2008 13:10 schreef nicomart het volgende:
[..]
Dat had ik met een Zwitserse dame die vond dat de Duitse Homer toch echt de echte Homer was
Dat rare schorre overspringende stemmetje..
Pas werd er in de winkel waar ik werk een duitser kwaad, omdat een collega vroeg: "Hast du eine Kundekarte?". Ze had Sie moeten gebruiken. Had ie bij mij toch niet moeten flikkenquote:Op dinsdag 22 april 2008 13:11 schreef Leinonlein het volgende:
Ik vond het soms echt beledigend als ze zeiden dat ik goed Duits sprak, en dan gelijk er achteraan van "maar ja, je bent Nederlander dus voor jullie is het ook zooo makkelijk".
Ja dat nasychroneren van die rare Duitsers ook altijd...quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:12 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ze vond het heel stoer, maar ja ze was niets anders gewend.. Ook de eerste keer Jack Bauer.. met zijn fluisterende stem. Er ging een hele nieuwe wereld voor haar open
Ja Fransen zijn stom, ik heb er aardig wat leren kennen maar ze zijn arrogant, aandachttrekkerig en vervelend luid. Maar ja, Frans is idd wel erg mooiquote:Op dinsdag 22 april 2008 13:08 schreef nicomart het volgende:
[..]
Komt waarschijnlijk door die Duitse taal dat ze zo chagrijnig overkomen, maar er zijn genoeg beste Duitsers ja. Met Fransen is het dan net weer andersom. Mooie taal, maar klootjesvolk
Oh ik werk ook wel hoorquote:Op dinsdag 22 april 2008 13:11 schreef Piles het volgende:
Zal ik vandaag nog iets gaan doen, of de hele dag hier blijven rondhangen![]()
Zo strak zit die van mij ook niet gelukkigquote:Op dinsdag 22 april 2008 13:06 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet zo sexy, al helemaal niet als het zo strak zit dat je een bobbel ziet zitten, come on!
quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:11 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Ik vond het soms echt beledigend als ze zeiden dat ik goed Duits sprak, en dan gelijk er achteraan van "maar ja, je bent Nederlander dus voor jullie is het ook zooo makkelijk".
Ja Duitsers ook met hun hiėrarchiequote:Op dinsdag 22 april 2008 13:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Pas werd er in de winkel waar ik werk een duitser kwaad, omdat een collega vroeg: "Hast du eine Kundekarte?". Ze had Sie moeten gebruiken. Had ie bij mij toch niet moeten flikken
[insert flauwe grap over dat er niks zit]quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:15 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Zo strak zit die van mij ook niet gelukkig
Ik spreek geen Duitsquote:Op dinsdag 22 april 2008 13:15 schreef PieterBas het volgende:
[..]Ja want bij zijn groot gebracht met Duitse Krimi's
. Ik spreek momenteel echt steenkolen-Duits, maar met een beetje oefenen pak ik het zo weer op..
Die komen bij ons niet. Zijn denk ik vooral mensen met een 2e huis in Zeeland.quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:15 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Ja Duitsers ook met hun hiėrarchie. Beetje respect voor de Nederlanders die zich altijd aanpassen was er weer niet bij. Zeker zo´n stakker van het platteland? (die kunnen namelijk echt wereldvreemd en bot zijn..)
Dilemma's inderdaad..quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:14 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Ja Fransen zijn stom, ik heb er aardig wat leren kennen maar ze zijn arrogant, aandachttrekkerig en vervelend luid. Maar ja, Frans is idd wel erg mooi
[isert flauwe grap over verkapte vraag om foto]quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:16 schreef Piles het volgende:
[..]
[insert flauwe grap over dat er niks zit]
Jij wintquote:Op dinsdag 22 april 2008 13:17 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
[isert flauwe grap over verkapte vraag om foto]
quote:
Ik spreek ook meer Brits Engels dan Amerikaans Engels.quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:16 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik spreek geen Duits
Alleen Nederlands
Brits (ja brits ja)
en Turks
Ik moet ook nog 1 dag in Rotterrdam naar schoolquote:Op dinsdag 22 april 2008 12:29 schreef KaheemSaid het volgende:
Yesse je doet duaal. Dat is met veel werken, kun je dan niet in het buitenland werken. Ik zie heb bij mij op de opleiding nu wel gebeuren.
Nee hoor, niks dilemma´s, ik ga geen Frans lerenquote:
USA English zuigt. Brits Engels is mooiquote:Op dinsdag 22 april 2008 13:21 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ik spreek ook meer Brits Engels dan Amerikaans Engels.
Alleen kan ik over het algemeen beter overweg met Ami´s. Volgens mijn Britse collega´s spreek ik ook te Amerikaans. Tsja, krijg je van de tv en mijn Amerikaanse lerares die ik altijd had... Blij wezen dat ik het überhaupt spreek en niet net als die Engelsen alleen maar hun eigen taaltje, met wat mazzel een gebrekkige tweede taal.quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:22 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
USA English zuigt. Brits Engels is mooi
Als jij dat nu andersom ook ffies doetquote:Op dinsdag 22 april 2008 13:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Toch handig, zo'n persoonlijke motivator
Britten zijn tof (is mijn ervaring). En veel Amerikanen ken ik niet maar ik vind het Brits gewoon mooier klinkenquote:Op dinsdag 22 april 2008 13:25 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Alleen kan ik over het algemeen beter overweg met Ami´s. Volgens mijn Britse collega´s spreek ik ook te Amerikaans. Tsja, krijg je van de tv en mijn Amerikaanse lerares die ik altijd had... Blij wezen dat ik het überhaupt spreek en niet net als die Engelsen alleen maar hun eigen taaltje, met wat mazzel een gebrekkige tweede taal.
Ook beter om te schelden..quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:22 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
USA English zuigt. Brits Engels is mooi
Ik was een paar dagen actief bezig tot ik vandaag weer "even" langs kwam wippenquote:Op dinsdag 22 april 2008 13:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Toch handig, zo'n persoonlijke motivator
En nu weer aan het werk! Belhamelquote:Op dinsdag 22 april 2008 13:25 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ja.... 2 bruine boterhammen en 4 crackersik had honger..
Ik heb ook nooit een talenknobbel gehad. Engels gaat me goed af (mede door films en muziek) en in het Duits kan ik me redelijk verstaanbaar maken. In het Frans kan in inderdaad ook heel weinig. Links en rechts om de weg te vragen enzo en veel verder gaat het nietquote:Op dinsdag 22 april 2008 13:21 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Nee hoor, niks dilemma´s, ik ga geen Frans leren![]()
Hier is het Nederlands, Duits en Engels en dan nog een poco Espańol. Gaat wel al steeds beter met mijn Spaans, ik kan al kleine gesprekjes voeren *voelt zich trots*. En een klein beetje middelbare school Frans maar dat telt niet echt vind ik...
Ik vrees dat ik daar heel slecht in benquote:Op dinsdag 22 april 2008 13:26 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Als jij dat nu andersom ook ffies doet
Dan moet je een aflevering Torchwood zien..quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:26 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Britten zijn tof (is mijn ervaring). En veel Amerikanen ken ik niet maar ik vind het Brits gewoon mooier klinken
Heb je een tijdje in the UK gezeten?quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:26 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Britten zijn tof (is mijn ervaring). En veel Amerikanen ken ik niet maar ik vind het Brits gewoon mooier klinken
Dat is een beetje eastenders. Minder mooi, imoquote:Op dinsdag 22 april 2008 13:28 schreef Yesse het volgende:
[..]
Dan moet je een aflevering Torchwood zien.." xcuse me, 'ave you seen a blo'fish drive by drivin a sportscar? "
Ik heb een maand in London gezeten.quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:29 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Heb je een tijdje in the UK gezeten?. Ik vind Ieren altijd zo grappig, maar die vind ik wel lastig te verstaan. Ach uiteindelijk heb je overal leuke en minder leuke mensen.
Ik vind dat juist wel tof..quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:30 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Dat is een beetje eastenders. Minder mooi, imo
Oi! Die vind ik dan wel meer mooiquote:
Ik ook niet, vroeger deed ik nooit zo mijn best bij talen. Pas sinds een paar jaar zie ik in hoe belangrijk het eigenlijk is en ben ik wel gemotiveerder. De knobbel is er alleen helaas nog steeds niet. Duurt echt lang een nieuwe taal te leren, maar misschien ben ik ook te streng voor mezelf.quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:27 schreef nicomart het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit een talenknobbel gehad. Engels gaat me goed af (mede door films en muziek) en in het Duits kan ik me redelijk verstaanbaar maken. In het Frans kan in inderdaad ook heel weinig. Links en rechts om de weg te vragen enzo en veel verder gaat het niet
Ik kan alleen maar respect voor je hebbenquote:Op dinsdag 22 april 2008 13:34 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Ik ook niet, vroeger deed ik nooit zo mijn best bij talen. Pas sinds een paar jaar zie ik in hoe belangrijk het eigenlijk is en ben ik wel gemotiveerder. De knobbel is er alleen helaas nog steeds niet. Duurt echt lang een nieuwe taal te leren, maar misschien ben ik ook te streng voor mezelf.
Hihi mijn Frans is ook ongeveer zo. Ik ga vast bedenken wat ik straks wil leren als ik Spaans kan, dan is de stap naar Portugees of Italiaan niet meer zo groot denk ik
.
Lastig, omdat ik nooit in Finland en Noorwegen ben geweest.quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:33 schreef Yesse het volgende:
Wat is nou eigenlijk het grote verschil tussen Finland, Noorwegen en Zweden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |