abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 april 2008 @ 10:30:30 #1
331 Merel
Be here now.
pi_58221512
Saartje is ziek De dierenarts is er inmiddels achter dat het kwijlen, het hijgen en de snot en prut in ogen en neus veroorzaaakt worden door de niesziekte. Ze krijgt dus medicijnen, maar volgens de dierenarts gaat het helemaal niet goed. Gisteravond heeft hij vocht onder haar huid geïnjecteerd omdat ze niet eet en veel te weinig drinkt. We maken ons dus zorgen. We geloven heus wel dat de dierenarts weet waar 'ie mee bezig is, maar misschien hebben jullie nog extra tips over hoe we nu het beste voor Saar kunnen zorgen? Hoe kan je er nou voor zorgen dat zo'n beestje zich niet zo ellendig voelt?

Saar in betere tijden

Saar ziek en schuimbekkend

"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_58221672
Kikker en Disney ziekies

Heb het ook meegemaakt alleen niet het schuimbekken.
Disney is nu aan de betere hand, nog wat last van haar linkeroog en beetje verkouden.

Wat voor medicijnen heeft ze? Disney krijgt nu Cavasan oogzalf en pillen. Die oogzalf heeft als werking om ontsteking in oog op te lossen en via de oog trekt het ook in haar neusholtes tegen opstopping van snot, koorts en benauwdheid.

Veel sterkte in ieder geval, bij disney deed het me pijn om aan te zien zo ziek als hij was, het lijden van zo'n kat die niet kan vertellen waar en hoeveel pijn hij heeft
  dinsdag 22 april 2008 @ 10:47:22 #3
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_58221796
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kikker en Disney ziekies

Heb het ook meegemaakt alleen niet het schuimbekken.
Disney is nu aan de betere hand, nog wat last van haar linkeroog en beetje verkouden.

Wat voor medicijnen heeft ze? Disney krijgt nu Cavasan oogzalf en pillen. Die oogzalf heeft als werking om ontsteking in oog op te lossen en via de oog trekt het ook in haar neusholtes tegen opstopping van snot, koorts en benauwdheid.

Veel sterkte in ieder geval, bij disney deed het me pijn om aan te zien zo ziek als hij was, het lijden van zo'n kat die niet kan vertellen waar en hoeveel pijn hij heeft
Ze heeft een spuit antibiotica gehad en een spuit ontstekingsremmers en dat al zo'n drie keer. Ook heb ik een vloeistof meegekregen die we in haar bekkie moeten spuiten als ze aan het hoesten is. De preciese namen van de medicijnen weet ik niet. Dat zou ik vanavond even moeten opzoeken.
pi_58221857
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:47 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ze heeft een spuit antibiotica gehad en een spuit ontstekingsremmers en dat al zo'n drie keer. Ook heb ik een vloeistof meegekregen die we in haar bekkie moeten spuiten als ze aan het hoesten is. De preciese namen van de medicijnen weet ik niet. Dat zou ik vanavond even moeten opzoeken.
Disney ook die 2 spuiten 3 keer gehad tot nu toe, ook een spuit met zoutoplossing om haar neus uit te spuiten als ze veel snot heeft. Dit is nu 3 weken aan de gang en waar het vandaan komt? ze komen beide niet buiten, ik kom niet in aanraking met andere (zieke) katten....
  dinsdag 22 april 2008 @ 10:50:49 #5
2964 Armageddon
pi_58221890
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:49 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Disney ook die 2 spuiten 3 keer gehad tot nu toe, ook een spuit met zoutoplossing om haar neus uit te spuiten als ze veel snot heeft. Dit is nu 3 weken aan de gang en waar het vandaan komt? ze komen beide niet buiten, ik kom niet in aanraking met andere (zieke) katten....
Het kan ook komen aanwaaien hoorde ik. Gewoon via de lucht. Het is eigenlijk net een soort griep.
  dinsdag 22 april 2008 @ 11:59:37 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_58223359
Oef, het schijnt te heersen.
Mijn (ingeente) katers hebben het oktober vorige jaar gehad. De ene was al lang aan het proesten en niezen, en op een gegeven moment ging hij in eet- en drink-staking en holde achteruit. Dierenarts constateerde nies-ziekte.
- ter plekke een massale injectie antibiotica;
- een week lang een dubbele dosis antibiotica-pillen;
- nog een week lang een enkele dosis.
Tijdens het weekeinde hem in leven gehouden door regelmatig 5cc water in zijn bek te spuiten (per 1 cc) en te dwingen het te drinken.
Zijn broertje kreeg het toen ook, maar die was met een week lang een enkele dosis antibiotica-pillen weer in orde.

Overigens zijn die van mij buitenlopers die met zwerf-katten de strijd aanbinden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:10:06 #7
331 Merel
Be here now.
pi_58223598
Ik vind het zo zielig dat je die beesten niet duidelijk kunt maken wat er aan de hand is
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_58223697
Ik schrik me altijd de tering als Muis drie keer of meer achter elkaar niest. Ik heb geen tips, maar wens jou en je kat sterkte.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:59:43 #9
331 Merel
Be here now.
pi_58237486
Het gaat gelukkig ietsje beter, de medicijnen lijken aan te slaan. Donderdagochtend gaat Arma weer met Saar naar de dierenarts.

Arma is een toffe poezenbaas
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:11:38 #10
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_58237848
Oe, wat een enge foto!
Heeft ze dat schuimbekken de hele dag door of niet?

Wij hebben gister onze 2 kittens voor het eerst in ge-ent en een ontwormingspil gegeven bij de dierenarts.
Onze kittens niezen ook wel eens een flink aantal keer achter elkaar maar dat is meestal nadat ze uit een stoffig plekje zijn gekropen.

Hoop voor je dat het snel weer beter gaat met Saar!
0 topics op naam. 14.gif
  woensdag 23 april 2008 @ 08:49:36 #11
2964 Armageddon
pi_58245621
Het schuimbekken is niet de hele dag nee. Dit gebeurt meestal na de inname van een antibiotica pilletje of als ze iets ging eten. Het gaat een klein stukkie beter met d'r. Morgenochtend weer naar de dierenarts.

Gisteravond heb ik geprobeerd om haar te dwangvoeden maar dat leverde mij een flinke snee in mijn handen op.

Best kut dat dat beest niet snapt dat je het alleen wilt helpen.
pi_58245664
tvp
Xbox Live: koenpijl
  woensdag 23 april 2008 @ 09:18:45 #13
92409 Twinky
Little star.
pi_58246156
kusje voor Saar
  woensdag 23 april 2008 @ 09:19:37 #14
92409 Twinky
Little star.
pi_58246174
quote:
Op woensdag 23 april 2008 08:49 schreef Armageddon het volgende:
Het schuimbekken is niet de hele dag nee. Dit gebeurt meestal na de inname van een antibiotica pilletje of als ze iets ging eten. Het gaat een klein stukkie beter met d'r. Morgenochtend weer naar de dierenarts.

Gisteravond heb ik geprobeerd om haar te dwangvoeden maar dat leverde mij een flinke snee in mijn handen op.

Best kut dat dat beest niet snapt dat je het alleen wilt helpen.
ovenwanten aan en een spijkerjasje met elastiekjes om de mouwen onder de ovenwanten. Allebei en dan eentje vasthouden en eentje eten geven.
  Moderator woensdag 23 april 2008 @ 09:41:35 #15
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_58246691
Sterkte met Saar, Ik wist helemaal niet dat dat schuimbekken ook voorkwam, het ziet er wel heel zielig uit.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 23 april 2008 @ 09:45:42 #16
211309 Spankin
zachte heelmeesters...
pi_58246782
Veel sterkte! Moet er niet aan denken dat mijn kat dit zou krijgen...
  woensdag 23 april 2008 @ 12:39:03 #17
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_58251210
Arme Saar! Wat sneu zeg
Ik hoop dat het snel beter gaat met haar!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 23 april 2008 @ 12:42:54 #18
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_58251314
Wat bij mij zo eng was dat ze, doordat ze na elke nies in een reflex hun neus aflikten, op een gegeven moment hun halve neus rauw hadden gelikt. Gelukkig was dat snel geheeld.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 24 april 2008 @ 11:21:24 #19
2964 Armageddon
pi_58274359
Net weer bij de dierenarts geweest. Saar heeft wederom een infuus gehad en een injectie multivitaminen en een injectie antibiotica. Morgenavond mogen we weer terug.
  donderdag 24 april 2008 @ 13:29:17 #20
331 Merel
Be here now.
pi_58277332
Weten jullie wat normaal is voor de kosten van zulke dierenartsbezoekjes? De dierenarts kan wel elke keer zeggen "morgen weer terugkomen", maar daarvoor rekent hij elke keer weer een consult en zo lopen de kosten natuurlijk heel erg op. Dat je voor toegediende medicijnen moet betalen is logisch, maar je hoort ook wel van dierenartsen die bij zulke regelmatige bezoekjes wat coulanter zijn wat betreft de overige kosten. Maar deze dus niet
  donderdag 24 april 2008 @ 13:43:47 #21
92409 Twinky
Little star.
pi_58277640
is het niet een idee om hem daar even over aan te spreken? Heel subtiel: decolleté en pruillipje van 'hoe duur wordt het eigenlijk allemaal, lieve meneer dierenarts? Ik heb niet zoveel centjes maar mijn lieve lieve Saar moet wel beter worden!'
pi_58277643
Onze kat moest regelmatig (elke week) gecheckt worden voor haar suiker. Ik hoefde alleen maar de medicijnen en de test te betalen. Een jaar lang.
Wat een waardeloze dierenarts heb je dan.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  donderdag 24 april 2008 @ 13:44:03 #23
2964 Armageddon
pi_58277645
Teun denkt "Ga je nu alweer naar de dierenarts Saar?"

donderdag 24 april 2008 @ 13:44:10 #24
331 Merel
Be here now.
pi_58277650
Oh wacht, Arma heeft me vals voorgelicht 't Gaat gelukkig alleen om de kosten voor de medicijnen elke keer, consultkosten gelukkig niet. Maargoed, dan is 't nog duur zat.
  donderdag 24 april 2008 @ 13:45:20 #25
331 Merel
Be here now.
pi_58277674
quote:
Op donderdag 24 april 2008 13:43 schreef Twinky het volgende:
is het niet een idee om hem daar even over aan te spreken? Heel subtiel: decolleté en pruillipje van 'hoe duur wordt het eigenlijk allemaal, lieve meneer dierenarts? Ik heb niet zoveel centjes maar mijn lieve lieve Saar moet wel beter worden!'
Arma heeft niet zo'n mooi decolleté

(Voor de duidelijkheid: de katten wonen bij Arma en ik maak me zorgen op afstand..)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')