abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58502001
quote:
Op maandag 5 mei 2008 22:38 schreef Bellatrix het volgende:
Net The Mist uitgelezen. Best goed verhaal, alleen ik heb gehoord dat het einde in de film anders is?
Ik heb toevallig net de film gezien en al is het een tijd geleden dat ik het boek heb gelezen, het einde is erg anders. Ik vond dit trouwens wel 1 van de betere verfilmingen van een boek van SK
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_58502081
quote:
Net The Mist uitgelezen. Best goed verhaal, alleen ik heb gehoord dat het einde in de film anders is?
The Mist - het verhaal -
The Mist - de film -

De kracht van King vind ik dat zijn verhalen dan wel onrealistisch zijn, maar je bij het lezen toch vaak denkt: mocht het ooit gebeuren, dan kan ik mij voorstellen dat ik zo zou reageren. Dat had ik bij de film niet.
  Moderator maandag 5 mei 2008 @ 23:14:48 #53
5428 crew  miss_sly
pi_58502224
Ik vond de film echt tof! Het boek heb ik nog niet gelezen, dat komt nog, dus daartussen kan ik geen vergelijk maken. Ik vond dat heel goed voor te stellen was dat er op een bepaalde manier zou worden gereageerd, door mijzelf of anderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_58502510
quote:

ook een misser, het boek is al niks, maak daar maar eens een film van,
ook een misser is de verfilming, Apt pupil. afgelopen zaterdag op RTL 8.
het laatste en belangrijkste van het boek staat niet op fillm. hij schiet die leraar dood en schiet nog een paar uur op auto's die voorbij rijden.
ik lees liever als dat ik de films zie.
De Puta Madre
pi_58502942
Dat sowieso, maar een verfilming is niet per se slechter odmat het anders is; Apt Pupil vond ik een erg sterke film.
pi_58503414
Ik vond hearts in Atlantis erg goed en Christine (was met die buick). It was geniaal maar helaas was het einde erg slecht. Langoliers was ook zo cool, al heb ik hem laatst nog een keer teruggezien en toen was ik toch wel teleurgesteld.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_58545410
quote:
Op maandag 5 mei 2008 23:47 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat sowieso, maar een verfilming is niet per se slechter odmat het anders is; Apt Pupil vond ik een erg sterke film.
dat is ook een film die je moet zien als je een King fan bent, deze film begint goed, maar het einde ? waarom de jonge gast uitschiet laten ze achterwegen, iedereen die het boek gelezen heeft mist het einde in de film, niet goed.
De Puta Madre
pi_58545901
Gisteren 1408 gezien. Die vind ik nou wel weer aardig. Niet zo sterk als het korte verhaal, maar toch...
pi_58634350
Net deel 7, het laatste, van de Donkere Toren serie gelezen. Fantastisch boek, alleen deel 4 vind ik iets beter. Vooral het einde in dit deel is nogal onverwacht en misschien wel wat teleurstellend. Maar over het algemeen heb ik heel erg genoten van deze serie. Ik heb nog wel een paar vragen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wat een fantastische boeken

[ Bericht 8% gewijzigd door Spaulding op 14-05-2008 12:46:23 ]
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:04:39 #60
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_58708242
Ben nu bezig in de beproeving en in ogen van vuur

normaal lees ik nooit twee boeken door elkaar, maar ik heb de beproeving per ongeluk laten liggen bij mijn zusje en ik wilde heel graag lezen... Ogen van vuur was ook alweer lang geleden, ik heb echt geen idee meer hoe het ook alweer verder gaat.

sowieso, Stephen King is gewoon lekker lezen
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  zaterdag 17 mei 2008 @ 10:20:25 #61
132867 Oproerkraaier
Oproer kraait.
pi_58722452
Hey, een SK topic, wat leuk.

Ik heb de Dark Tower serie als 2-3 keer gelezen, en ik vond die toch wel heel erg vet, zeker als je het vergelijkt met LotR en dergelijke.
Daarna ben ik the Stand gaan lezen en die was ook erg vet. Ik heb nu nog een paar boeken thuis liggen (Insomnia bijvoorbeeld) die ik ook maar eens ga lezen.
Mensen die thee drinken plassen zittend.
pi_58812789
ik las ergens dat er een stripverhaal uit is van King, waarschijnlijk van de Stand, Iemand?
De Puta Madre
pi_58887644
gevonden.

Dark Tower the Gunslinger Born

Peter David & Robin Furth
The Gunslinger Born Premiere Hc

Adviesprijs: ¤ 21,99

Beschrijving:
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed. With those words, millions of readers were introduced to Stephen King's Roland - an implacable gunslinger in search of the enigmatic Dark Tower, powering his way through a dangerous land filled with ancient technology and deadly magic. Now, in a comic book personally overseen by King himself, Roland's past is revealed! Sumptuously drawn by Jae Lee and Richard Isanove, Meer...
De Puta Madre
  zondag 25 mei 2008 @ 21:17:05 #64
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_58906332
Die is (zoals ik een aantal berichten boven je al vermeldde) ook een nederlandse versie beschikbaar, die is bovendien goedkoper, en past qua cover bij de anderen uit de serie. Ze zijn ook bezig met een paar nieuwe graphic novels, ze gaan verder met de Dark Tower uit te diepen (die nieuwe verhalen worden ook in Nederland uitgebracht), en er komt een graphic novel uit, inderdaad van The Stand. Als dat een succes wordt, komt hopelijk ook IT uit in stripvorm, mijn favoriete King-boek.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_58910199
quote:
Op zondag 25 mei 2008 21:17 schreef DrDurden het volgende:
Die is (zoals ik een aantal berichten boven je al vermeldde) ook een nederlandse versie beschikbaar, die is bovendien goedkoper, en past qua cover bij de anderen uit de serie. Ze zijn ook bezig met een paar nieuwe graphic novels, ze gaan verder met de Dark Tower uit te diepen (die nieuwe verhalen worden ook in Nederland uitgebracht), en er komt een graphic novel uit, inderdaad van The Stand. Als dat een succes wordt, komt hopelijk ook IT uit in stripvorm, mijn favoriete King-boek.
dank je, IT in strip lijkt me niet te doen ook een favorite van mij. de stand mag wel , tot de ondergang, alles wat met de donkeren toren te maken heeft verveeld me. jammer maar helaas.
De Puta Madre
  maandag 26 mei 2008 @ 14:10:06 #66
132867 Oproerkraaier
Oproer kraait.
pi_58919060
Je moet niet het boek kopen van die comics. De losse issues hebben verhalen achterin staan die niet in de hardcover staan.
Mensen die thee drinken plassen zittend.
pi_58984535
Ik heb The Stand op DVD gekocht, ik ben heel benieuwd of het in de buurt kan komen van wat ik als King's beste boek zie
  donderdag 29 mei 2008 @ 11:55:08 #68
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_58984686
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 11:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb The Stand op DVD gekocht, ik ben heel benieuwd of het in de buurt kan komen van wat ik als King's beste boek zie

zeker geen slechte DVD, wat mij betreft...prima rijtje acteurs, en de sfeer komt wel over...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_58986027
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 11:55 schreef Abbadon het volgende:

[..]

zeker geen slechte DVD, wat mij betreft...prima rijtje acteurs, en de sfeer komt wel over...
Het beste deel van het boek slaan ze nagenoeg over en ik blijf Molly Ringwald een hele foute keuze vinden.
pi_58986285
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:51 schreef Xessive het volgende:

[..]

Het beste deel van het boek slaan ze nagenoeg over en ik blijf Molly Ringwald een hele foute keuze vinden.
Molly was dramatisch... kant <> wal.
Maar als SK verfilming is The Stand zeker in de goede richting, qua gevoel, wat al veel doet.
This is way beyond my remote concern of being condescending.
Anders of Niets
Luister Live
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 mei 2008 @ 17:24:19 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_58992493
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:51 schreef Xessive het volgende:

[..]

Welk deel? Overigens vond ik Nadine ook erg beroerd gecast. Daar had Catharine Zeta Jones beter gepast in mijn opinie. Harold is natuurlijk ook gewoon kut gecast. Stu en Glen komen goed uit de verf. Larry ook wel. Flagg vind ik ook niet overtuigend eigenlijk.

Nee, The Stand als film kan me weinig boeien. Terwijl ik het boek toch elk jaar wel minimaal 1 keer lees.
  donderdag 29 mei 2008 @ 17:28:59 #72
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_58992603
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Welk deel? Overigens vond ik Nadine ook erg beroerd gecast. Daar had Catharine Zeta Jones beter gepast in mijn opinie. Harold is natuurlijk ook gewoon kut gecast. Stu en Glen komen goed uit de verf. Larry ook wel. Flagg vind ik ook niet overtuigend eigenlijk.

Nee, The Stand als film kan me weinig boeien. Terwijl ik het boek toch elk jaar wel minimaal 1 keer lees.
Ik heb het pas nog gelezen
Film heb ik een keer gezien en das heel lang geleden, ik heb geen idee meer...
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_59002785
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 17:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eerst als de ziekte om zich heen grijpt. Die waanzin is geweldig beschreven. Daarna als alle verschillende karakters gevolgd worden terwijl ze door een uitgestorven Amerika trekken. Wanneer ze allemaal hun bestemming bereikt hebben zakt het verhaal eigenlijk een beetje in. En dat is juist waar ze in de serie de meeste aandacht aan besteden.

Nadine is inderdaad onwijs slecht gecast. Daar moet gewoon een vrouw staan waar de sexappeal vanaf spat. Harold is ook een lachertje. Stu en Glen vond ik wel aardig. Tom en Nick kunnen net. De trashcanman...mwahhh. Flagg is ook niet de beste.

Nee. De serie was een fikse tegenvaller.
  zondag 8 juni 2008 @ 00:50:03 #74
88233 Steve
Still the best.
pi_59208360
Stephen King is verslavend.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  zondag 8 juni 2008 @ 12:57:42 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_59215362
Net Misery uit. Damn wat een verhaal. Ik had na 50 bladzijden al de neiging om het mens persoonlijk d'r schedel in te slaan
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')