abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58360838
Ik zou het ook leuk vinden als ze weer iets melodieuzers en orchestralers gaat doen, net zoals Ray of Light inderdaad. Het was een groot succes voor haar, zowel qua verkopen als kritieken, dus waarom niet? Het probleem met dat soort platen is altijd dat je ze niet kunt afdwingen. Ze komen op een moment van grandioze inspiratie.

Maar goed. Er is weer wat spannend nieuws over de op handen zijnde wereldtour, van Drownedmadonna.com:-
quote:
BREAKING NEWS] GREAT News on the Upcoming WORLD TOUR from Warner Portugal!!
Category: Live Performances & Tours.

Our Portuguese correspondent Diogo went to the FNAC "Hard Candy" listening party in Lisbon yesterday.

An exec from Warner Music Portugal talked about Madonna's new album, her promo tour and especially about her upcoming world tour.

He said that they will give away a lot of tickets for the concerts that Madonna will play in London on September 11 and 13, in Paris on September 25 and in Amsterdam on September 29.

Who bought the "Hard Candy" CD yesterday received a promotional t-shirt along with a coupon for the competition to win tickets for Madonna's upcoming world tour. Yes... world tour, and not promo tour!!

People have to create a line saying "What makes you be a fan" ans deliver the coupon on one of the FNAC stores in Portugal before May 28. The coupon talks about a show in 2008 that it's not defined yet.

The Warner exec also said that Vodafone will broadcast the promo gig that Madonna will play in New York on April 30. Check www.vodafone.pt.
  maandag 28 april 2008 @ 16:16:11 #52
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_58361259
quote:
Op maandag 28 april 2008 15:52 schreef MadGuy het volgende:
Ik zou het ook leuk vinden als ze weer iets melodieuzers en orchestralers gaat doen, net zoals Ray of Light inderdaad. Het was een groot succes voor haar, zowel qua verkopen als kritieken, dus waarom niet? Het probleem met dat soort platen is altijd dat je ze niet kunt afdwingen. Ze komen op een moment van grandioze inspiratie.
Ik hoop dat ze een producer strikt die wat minder (alleen) dance of R&B geöriënteerd is. William Orbit was toen een schot in de roos, zijn sound was nieuw. Wat ik daarna had met zijn nummers voor All Saints heb ik nu met Timbaland's (wicky-wicky uh) nummers voor Madonna: leuk, maar het trucje kennen we al dus is het niet vernieuwend, of op zijn minst opmerkelijk. Daarnaast vind ik de producers op Hard Candy teveel aanwezig met hun eigen stemmen, waardoor het voor mij te vaak een plaat van hun lijkt waar Madonna op meedoet in plaats van andersom.

Dus wat mij betreft zet ze zich op de volgende plaat weer wat meer zelf op de voorgrond in plaats van op het producerwerk te leunen. Misschien was dat op Ray Of Light ook wel zo, maar leenden de nummers zich er meer voor en had Orbit meer dan twee beats in z'n mouw...

Ter relativering: het meest 'wicky-wicky'-nummer 4 Minutes vind ik te gek, dus blijkbaar zwets ik maar wat en op de terugweg gaat Hard Candy gewoon nog een keer door de luidsprekers whehe

Nothing has changed. Everything has changed.
pi_58361308
quote:
Op maandag 28 april 2008 16:16 schreef Sequencial het volgende:
Ter relativering: het meest 'wicky-wicky'-nummer 4 Minutes vind ik te gek, dus blijkbaar zwets ik maar wat en op de terugweg gaat Hard Candy gewoon nog een keer door de luidsprekers whehe
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Ik vind Hard Candy ook geweldig, maar heb ook wat punten van kritiek.
pi_58375089
Ik vind hard Candy geweldig, maar moest em wel een paar keer gehoord hebben voordat ik dat vond. De vorige CD is wat mij betreft dan ook niet te overtreffen (en dan bedoel ik de live cd van de confessions tour). Ik vind give it 2 me wel een van de leukste nummers.
Gelukkig zonder haar
  dinsdag 29 april 2008 @ 23:47:34 #55
211831 A_Soul1980
Beast thinks she's the be
pi_58391718
Ik weet eigenlijk niet wat ik van haar moet denken. Aan de ene kant vind ik haar wel awesome. Ze maakt leuke muziek: het is eigentijds en trendy zonder dat het te gelikt wordt. Madonna ziet er goed uit. (Ik weet dat video's en foto's over het algemeen bewerkt zijn, maar dat doet er eigenlijk weinig aan af.)

Maar ze is ontzettend krampachtig bezig om de coolste, mooiste en populairste popster te zijn en in de smaak te vallen bij het jonge publiek. Niet dat het erg is, maar hoelang gaat ze het nog volhouden? Ze is wel bijna 50 en van een andere generatie dan haar doelgroep. Als ze nog jaren zo doorgaat, wordt ze een parodie van haarzelf.

Er zijn genoeg beroemde muzikanten die op latere leeftijd nog steeds doorgaan en nog steeds succesvol zijn. Neem bijvoorbeeld de Stones. Geweldig dat ze nog doen wat ze willen en daarin nog zoveel energie hebben. Fuck de mensen die zeggen dat ze te bejaard zijn! Al zijn ze 90. Het gaat bij hun om de muziek en dan maakt hun leeftijd weinig uit. Maar bij Madonna is het anders. Bij haar gaat het meer om haarzelf en haar imago. Haar succes heeft ze grotendeels te danken aan de mensen die ze heeft uitgekozen om haar in the picture te zetten. Maar op den duur werkt dat niet meer. Zal ze daarna kunnen bouwen op haar eigen talenten en creativiteit? Of zal ze een legende worden?
pi_58398630
Legendes zijn meestal degenen die wat rotter aan hun einde zijn gekomen, dus liever niet. Maar ik snap wel wat je bedoelt.

Het interessante aan het fenomeen Madonna vind ik onder andere dat ze geen slachtoffer van haar roem is geworden. Daar waar de Britney's, Lindsay's en Amy's links en rechts in ongenade vallen blijft Madonna rechtop staan. Ik denk dat ze dat respect altijd zal kunnen afdwingen en alleen daarom al zal ze herinnerd worden.

Maar dan heb je inderdaad nog de verstrengeling van Madonna met haar seksuele voorkomen. het plaatje is bij haar sterk verbonden aan haar werk, daar drijft ze op. Dat ze dat nog tot haar 50e kan volhouden had niemand verwacht, maar voilà. Hoe dat zich in de toekomst gaat ontwikkelen? Ja, jeetje, fysieke shows zullen lastiger worden, en ja het mooie jeugdige gaat er op een gegeven moment ook vanaf. Maar vergeet niet dat Madonna ook een vrouw is die er niet voor terugdeinst zich ook op haar niet zo voordeligst te laten portretteren. Daarmee bedoel ik niet op haar natuurlijkst, maar meer met een ruw randje, moeilijk te verteren. Dat buit ze steeds meer uit. Je ziet ook een soort verschuiving naar meer gewelddadige thema's in plaats van puur seksuele.

Madonna is niet gek. Ondertussen is ze volop bezig haar werkgebied te verbreden: Malawi, films regisseren, dat soort dingen. De tijd zal het leren, ik ben wel erg benieuwd.
pi_58403025
De Volkskrant heeft de cd één ster gegeven, Het Parool dan weer vier. Opvallend verschil . Ik zou toch eerder voor de een dan de vier gaan trouwens.
pi_58403497
quote:
Op woensdag 30 april 2008 20:14 schreef Rens_Wilders het volgende:
De Volkskrant heeft de cd één ster gegeven, Het Parool dan weer vier. Opvallend verschil . Ik zou toch eerder voor de een dan de vier gaan trouwens.
en zelfs dan blijft het een mening van een enkel persoon. ik zie daarom te toegevoegde waarde niet zo van een "beoordeling".
pi_58403803
De kern bij die beide recensies is deze: hou je van Music en Ray Of Light of niet. Als je die twee platen geweldig vond, is Hard Candy inderdaad zwakker. Vond je ze maar matig is Hard Candy geweldig. Dat merk je ook met deze twee recensies.

Ik ben het niet eens met Menno Pot van de Volkskrant dat Confessions een zwakke plaat is. Ik vind hem overtuigender dan Hard Candy. Dat HC een harder geluid heeft, een steviger beat heeft dan Confessions wil niet zeggen dat het ook beter is. Hij laat zich een beetje leiden door onderbuikgevoelens heb ik het idee. Dat hij Music en ROL roemt, daar geef ik hem gelijk in. Zeker een creatieve piekperiode.

Met Jerry Goossens van het Parool ben ik het niet eens dat hij Music en ROL zo afkraakt.
pi_58403944
quote:
Op woensdag 30 april 2008 20:49 schreef MadGuy het volgende:
De kern bij die beide recensies is deze: hou je van Music en Ray Of Light of niet. Als je die twee platen geweldig vond, is Hard Candy inderdaad zwakker.
Ik vond juist American Life en Confessions geweldig, AL is ws. zelfs mijn favoriete Madonna-album..
Ik weet nog niet helemaal waar dat Hard Candy voor mij zou moeten plaatsen, maar vooralsnog ben ik niet overtuigd..
pi_58410679
Zojuist live in New York gezien (op internet hoor!)!

Setlist:

1. Candy Shop
2. Miles Away (op gitaar)
3. 4 Minutes (met Justin Timberlake, mooie choreografie maar slechte zang van Madonna EN Justin)
4. Hung Up (ROCKVERSIE met snoeiharde gitaren... retecool!)
5. Give It To Me (GEWELDIGE DANS)
6. Music (Megacoole choreografie!)

Leuk optreden, maar niet overweldigend genoeg in die 35 minuten... op het einde kwam ze pas echt op gang. Wel heerlijk zitten genieten. Hoogtepunt waren Give It To Me en Music!
Nothing takes the past away like the future!
  donderdag 1 mei 2008 @ 10:54:06 #62
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_58412119
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 04:46 schreef Hapertje het volgende:
Zojuist live in New York gezien (op internet hoor!)!

Setlist:

1. Candy Shop
2. Miles Away (op gitaar)
3. 4 Minutes (met Justin Timberlake, mooie choreografie maar slechte zang van Madonna EN Justin)
4. Hung Up (ROCKVERSIE met snoeiharde gitaren... retecool!)
5. Give It To Me (GEWELDIGE DANS)
6. Music (Megacoole choreografie!)

Leuk optreden, maar niet overweldigend genoeg in die 35 minuten... op het einde kwam ze pas echt op gang. Wel heerlijk zitten genieten. Hoogtepunt waren Give It To Me en Music!
De MP3 download is ook te vinden
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_58412682
Was Music nou gemixed met Put your hands up for Detroit?
pi_58412732
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 11:33 schreef Erotica_ het volgende:
Was Music nou gemixed met Put your hands up for Detroit?
ja...
dat nummer heb ik nooit iets aan gevonden... jammer
Verder een erg matige show, leuk voor de echte liefhebbers

[ Bericht 5% gewijzigd door Prego op 01-05-2008 12:06:11 ]
  donderdag 1 mei 2008 @ 12:10:00 #65
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_58413265
Ik ben als nerdenfan ook opgebleven om het allemaal te bekijken op internet, 's nachts.

De opkomst was wel geweldig des Madonna's, op die troon:

De zang was wel wat slecht en ook de productiefoutjes en een foutje van Madonna bij Hung Up vielen op. Dat was een beetje jammer. Wel een enorme energie weer zeg, dat belooft dadelijk wat voor de tour.

Tip voor Madonna: liever geen Hung Up rockversie meer. Het werkt minder goed dan de originele discoversie, al begrijp ik dat je iets anders wilt, wel eens. Music à la Fedde le Grand vond ik wel grappig, al zijn er betere versies geweest.

Al met al vond ik de Confessions promo gigs net iets toffer.

Even snel nog twee foto's:

[ Bericht 8% gewijzigd door MadGuy op 01-05-2008 12:19:00 ]
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:26:07 #66
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_58414719
Is het ergens terug te kijken?
Ik had ook wel op willen blijven maar ik heb dr niet aan gedacht, jammer...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 1 mei 2008 @ 14:49:34 #67
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_58416445
Je kunt het via deze link terugkijken. Het wordt steeds herhaald dus je kunt midden in het optreden vallen...

Foto's van Madonna en Justin backstage bij Roseland Ballroom:

donderdag 1 mei 2008 @ 15:06:50 #68
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_58416815
THNX
Ik vond het wel leuk hoor, alleen die gitaar hoeft van mij nooit bij haar , dat ziet er echt te geforceerd uit.
Leuk hoor, ik lag wel dubbel bij dat publiek, alleen maar mannen
En hoeveel hetero's???

[ Bericht 10% gewijzigd door oh-oh op 01-05-2008 15:15:25 ]
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 2 mei 2008 @ 11:11:32 #69
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_58432252
Van Madonna.com, Madonna's officiële site:-
quote:
May 1, 2008
Madonna Confirms Fall 2008 Tour!

Madonna confirmed that she would go on tour this fall during an interview with Ryan Seacrest this morning. The interview is available for streaming from KiisFM's website. Just click here.

Tour dates and cities to be announced soon so stay tuned!
Ze zegt eigenlijk in het interview dat ze bezig is met serieuze onderhandelingen, maar goed, Madonna.com bevestigd het, dus we kunnen wel zeggen dat het nu officieel bevestigd is. YAY!

Ze zegt verder dat ze waarschijnlijk rond okrober in de VS zal zijn, dus dat laat september of november/december voor Europa. Dat hangt natuurlijk af van hoe lang de Amerikaanse tour wordt en of ze ook nog andere continenten bezoekt. Gezien de geruchten zal het wel september worden voor ons...

Spannend.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:19:46 #70
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_58512068
quote:
Op woensdag 23 april 2008 19:18 schreef Dragonwizard het volgende:
Persoonlijk vind ik Confessions ook beter, maar Hard Candy heeft zijn pluspunten
Allebei vind ik dus persoonlijk geweldig..Pluspunt van Confessions is dan weer dat de liedjes op elkaar doorlopen...waardoor het allemaal wat serener klinkt, in vergelijking met HC.
Incredible vind ik incredible.. Heerlijk nummer..lekker vrolijk. Daar hou ik wel van.
Zo zijn er meerdere..Give It 2 Me natuulijk..volgensmij vind iedereen hier dat zeker wel een geslaagd nummer.
4 Minutes klinkt dan ineens zo saai als je de rest ven het album hoort..
Ik heb het album dan nu wel gedownload, maar ik denk dat ik eind deze week even naar de MediaMarkt ga
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 22:47:37 #71
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_58521300
quote:
Sep 24, 2008 Amsterdam ArenA Amsterdam
Sep 25, 2008 Amsterdam ArenA Amsterdam
volgens:
http://www.billboard.com/bbcom/tour/tour_results.jsp?vnuid=50294&rqType=amgflt&act=Madonna
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:10:44 #72
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_58526034
Zou kunnen, misschien dat sommige data wel kloppen. MAAR, de lijst is er eentje die al een tijdje circuleert en er staan wat dingen op die lijst die niet lijken te kloppen.

Het verjaardagsconcert van 16 augustus in Central Park is officieel ontkend. Bovendien staan er veel concerten op vrijdag. Madonna treedt dan gewoonlijk niet op. Ook zei ze in een recent radiointerview dat ze rond oktober in de VS zou zijn...
  woensdag 7 mei 2008 @ 20:13:42 #73
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_58539898
Ja nu gaan de lijstjes komen met verschillende data. Paniekzaaien om niks. Gewoon wachten op madonna.com of van mojo.
En zoals het nu uit ziet ben ik die periode op vakantie. Ik vertrek namelijk de 22ste en ben de eerste week van oktober weer terug. Met een beetje geluk kan ik haar nog net in de US zien, maar die kans zal wel erg klein zijn. Ze zal wel niet in Vegas haar tour beginnen.
could you just [i]not[/i] breathe?
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:48:37 #74
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_58543301
Jammer!

Het schijnt dat de tour Sticky and Sweet Tour gaat heten: www.stickyandsweettour.com verwijst naar Madonna.com.
pi_58546849
De tour is officieel de Sticky and Sweet Tour 2008 gedoopt! Whoohoo!
Nothing takes the past away like the future!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')