Hij werkt via een uitzendburo, dat is toch anders dan dat je directe baas zoiets gaat voorstellen.quote:Op maandag 21 april 2008 19:24 schreef Eric_Cantona het volgende:
De zorg is wel 'n andere cao waarschijnlijk, maar ik vind 't raar dat je daar niet voor betaald wordt eigenlijk.
^^ Eensch isquote:Op maandag 21 april 2008 19:53 schreef mgerben het volgende:
Als je standby bent moet je er dus rekening mee houden dat je opgeroepen kunt worden.
Dat is een dikke inbreuk op je priveleven en je moet rekening houden met waar je heen gaat en wat je drinkt. Dus een zeer grote inbreuk.
Het is volkomen absurd als daar niets tegenover staat.
Het is ook volkomen absurd dat zij proberen dit gratis voor elkaar te krijgen door te liegen dat dit zogenaamd normaal zou zijn.
Het is niet eens meer absurd maar schandalig dat het uitzendbureau hier waarschijnlijk wel voor betaald krijgt maar probeert die vergoeding in eigen zak te steken.
Het is namelijk een extra service die jullie leveren. Extra service moet betaald worden.
Als het niet betaald wordt is het heel simpel: Dan geef ik mijn nummer niet (is prive), neem ik mijn telefoon niet mee, neem ik mijn telefoon niet op en kan ik op dat moment altijd precies niet.
Waarom zou ik me inspannen, drank en vrienden ontzien en meteen op de fiets springen zodra Het Bedrijf belt, als daar niets tegenover staat?
Het uitzendbureau krijgt hier geen cent voor uiteraard. Het zal hun afnemer worst wezen hoe het uitzendbureau ervoor zorgt dat ze altijd werk kunnen leveren, ook als iemand zich verslaapt.quote:Op maandag 21 april 2008 19:53 schreef mgerben het volgende:
Het is niet eens meer absurd maar schandalig dat het uitzendbureau hier waarschijnlijk wel voor betaald krijgt maar probeert die vergoeding in eigen zak te steken.
Goed punt, ik had het idd over normale standby diensten waarbij je dus 8-12 uur per dag op ieder moment gebeld zou kunnen worden.quote:Op dinsdag 22 april 2008 07:38 schreef CraZaay het volgende:
Daarnaast hebben we het hier niet over niet kunnen drinken e.d., of doe jij dat altijd 's ochtends een uur voor je gaat werken? Zie dit even in verband tot deze specifieke situatie
Nee, het bedrijf (ik neem aan dat je daarmee de klant van het uitzendbureau bedoelt) huurt gewoon een x-aantal mensen in bij het uitzendbureau. Het uitzendbureau heeft dat standby-gebeuren om ervoor te zorgen dat ze aan hun contract met hun klant kunnen voldoen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 17:44 schreef mgerben het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het uitzendbureau voor zo'n dienst inderdaad weinig krijgt, maar het bedrijf trekt wel aan het langste eind: In plaats van gewoon voldoende mensen in dienst te nemen zodat ze een ziekmelding kunnen opvangen, nemen het het minimaal aantal mensen in dienst en als er iemand extra nodig is verwachten ze die op de ochtend zelf daarvoor te kunnen bellen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |