Geraffineerde suiker, druivensuiker, bruine suiker, fruit suikers en als er nog meer zijn, etc etc...quote:Op maandag 21 april 2008 21:18 schreef Erasmo het volgende:
Vraagje, wat versta je precies onder suikers?
Croma?quote:Op maandag 21 april 2008 21:24 schreef Uccie het volgende:
oh over de rosbief, mijn moeder gebruikt gewoon een juspan (ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd). Croma (best veel) in de pan, heet laten worden, rosbief in de pan en continue de gesmolten boter erover heen laten druipen. Dan wordt de buitenkant zo lekker knapperig. Zorg wel voor goed vlees, het moet een beetje zacht zijn als je er met je vinger in drukt.
Graag zelfs!quote:Op maandag 21 april 2008 21:29 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Croma?![]()
Kan dan toch ook in geklaarde boter?
Jep, goed eten is kostbaar...quote:Op maandag 21 april 2008 21:12 schreef Oblivion het volgende:
Zo is het maar net, weg met de rotzooi en [ afbeelding ] euro's...
Ja, een omgekeerde wereld.quote:
Tip: olie pas als allerlaatste toevoegen en beetje bij beetje. Je ziet vanzelf wel wanneer je pesto de juiste consistentie heeft!quote:Op dinsdag 22 april 2008 00:33 schreef Oblivion het volgende:
Ik gebruik zelf geen croma, maar goed wat andere mensen doen, moeten ze zelf weten.
Klinkt goed ColdFeet, kennelijk heb ik er teveel olie al vanaf het begin in gegooid, was te bitter...
Bah, wat goor is dat dan.
Oh ik dacht dat dat stukje over die bittere smaak over pesto ging!!!quote:Op dinsdag 22 april 2008 07:59 schreef Oblivion het volgende:
Grinnik, daar hadden we het al over rosbief, Tezz...![]()
Heb jij die PM nog gelezen? Want het PM systeem doet het niet meer.
Helaas, ik heb een hond met een eigen deur naar de tuin.quote:Op dinsdag 22 april 2008 00:54 schreef beunkster het volgende:
Nee, idd erg jammer. Aan de andere kant wel begrijpelijk. Goede kwaliteit is altijd kostbaar.
Vroeger kon men ook niet aan de lopende band biefstukken kopen omdat ze toch geen drol kosten. Nu wel. Is de kwaliteit dan ook naar
Maar het blijft erg vervelend natuurlijk.
Misschien een tipje voor verse kruiden: koop een aantal plantjes en poot die in een stukje tuin (of bij gebrek aan tuin, in een kweekbak) en je hebt voor weinig geld altijd verse kruiden!
Zeker kruiden als bieslook, rozemarijn en tijm heb je geen omkijken naar. Ideaal.
Wij hebben ook een hond die het liefste achter in de tuin een plekje zoekt, maar mijn man kweekt de groenten in kweekbakjes! ze staan dan eerst een paar weken op zolder te kiemen en verhuizen dan naar grote bloembakken die op hoogte hangen. Kan mijn inieminiehondje lekker niet bij!quote:Op dinsdag 22 april 2008 08:05 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Helaas, ik heb een hond met een eigen deur naar de tuin.
Maar ik vind het niet kloppen hoor van die woekerprijzen, want eten is toch je eerste levensbehoefte.
Dat het geld kost is natuurlijk prima een ander heeft er moeite voor gedaan en moet ook zelf geld kunnen verdienen.
Maar goed, het is nou eenmaal zo.
Later als ik groot ben dan wil een joekel van een tuin! Een eigen moestuintje...
quote:Op dinsdag 22 april 2008 08:04 schreef Tezz het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat dat stukje over die bittere smaak over pesto ging!!!
Okay.quote:En ja hoor, thx voor de PM, was nog goed aangekomen!
Ik heb er inderdaad wel eens aan gedacht om een tweedehands oude tafel te kopen en dan gewoon alles daar op te zetten.quote:Op dinsdag 22 april 2008 08:06 schreef Tezz het volgende:
[..]
Wij hebben ook een hond die het liefste achter in de tuin een plekje zoekt, maar mijn man kweekt de groenten in kweekbakjes! ze staan dan eerst een paar weken op zolder te kiemen en verhuizen dan naar grote bloembakken die op hoogte hangen. Kan mijn inieminiehondje lekker niet bij!
Gewoon doen! Het is echt super! Mijn man heeft er echt een hobby van gemaakt en ruilt nu ook al stekjes en zaadjes met anderen, hihi! En wij hebben echt een hele kleine achtertuin..........Bij ons staat er ook een oude tafel in een hoek waar hij de stekkastjes op zet. Als de plantjes wat groter worden verpot hij ze naar de bloembakken. Het kan dus best, ook in een kleine tuin!quote:Op dinsdag 22 april 2008 08:12 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik heb er inderdaad wel eens aan gedacht om een tweedehands oude tafel te kopen en dan gewoon alles daar op te zetten.
Maar ja als je met het idee blijft rondlopen en niks doet, werkt het niet hč?
Ah okquote:Op maandag 21 april 2008 21:28 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Geraffineerde suiker, druivensuiker, bruine suiker, fruit suikers en als er nog meer zijn, etc etc...
Bedoel je dit?
Vertel eens wat meer?quote:Op dinsdag 22 april 2008 19:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ah okWant wat veel mensen niet weten is dat sacharose bestaat uit glucose en fructose en ook tot die 2 wordt afgebroken in je lichaam
Wel je hebt dus sacharose('normale' suiker):quote:
Nope...verbaasde mij ook, want dat wilde ik als eerste weg gooien...quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:33 schreef Erasmo het volgende:
In de ketchup van de mac zat toch wel suiker?
Hmmmm, klinkt dat lekker zeg...quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Lekkere salade voor bij bijvoorbeeld de BBQ
couscous bereiden volgens de verpakking. Komkommer in blokjes, vruchtvlees van tomaat in blokjes,
veel verse munt en peterselie, citroensap en peper&zout naar smaak. Ik doe er soms ook nog wel eens feta bij in, net wat je wil
3g suiker per portieverpakking volgens de sitequote:Op dinsdag 22 april 2008 20:40 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nope...verbaasde mij ook, want dat wilde ik als eerste weg gooien...
En in die van Heinz kids tomato ketchup zitten wel suikers.
Welke bedoel je? Het kuipje bij de Mc zelf?quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:46 schreef Erasmo het volgende:
3g suiker per portieverpakking volgens de site
Uhuh. Maar ik neem aan dat die bij de super niet zoveel verschilt toch?quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:00 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Welke bedoel je? Het kuipje bij de Mc zelf?
Ik las de verpakking, 0,0 suiker.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:06 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Uhuh. Maar ik neem aan dat die bij de super niet zoveel verschilt toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |