abonnement Unibet Coolblue
pi_58855959
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:06 schreef pinow het volgende:

[..]
Operacion Triunfo is de naam die de spaanse media eraan toegekend heeft. En is eigenlijk de spaanse versie van Star Acadamy. Dat wist ik ook al

Het woord is triomferen overigens.
Als je graag betweterig wil overkomen schrijf dan ook Star Academy goed
  vrijdag 23 mei 2008 @ 14:15:12 #202
113682 WeebI
Wee Bull
pi_58856008
waarom heb ik hier nog geen tvp in staan?
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_58856041
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:10 schreef Tim86 het volgende:
Real haalt natuurlijk wel veel geld terug uit marketing bij die transfers hè...die bedragen van 30 miljoen+ zijn natuurlijk belachelijk maar zijn vaak wel voor een leuk deel daarmee terug te verdienen. tenzij je natuurlijk 29 miljoen gaat neerleggen voor de Pepe's van deze wereld
[ afbeelding ]
Elke club verdient veel aan merchandising bij een populaire speler.
Hoe duurder, hoe bekender, hoe populairder..

Maar dan is het nog de vraag of hun rendement de kosten rechtvaardigt.

imo: (goede scouting + jeugdwerking) > (+35M spelers)
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:13 schreef VoreG het volgende:

[..]

Als je graag betweterig wil overkomen schrijf dan ook Star Academy goed
Je hebt gelijk, typo.
Het was niet m'n bedoeling betweterig over te komen.

Maar ik vond het wel nodig enkele onwaarheden recht te zetten.

[ Bericht 8% gewijzigd door pinow op 23-05-2008 14:31:05 ]
pi_58856367
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:10 schreef Tim86 het volgende:
tenzij je natuurlijk 29 miljoen gaat neerleggen voor de Pepe's van deze wereld
[ afbeelding ]
  vrijdag 23 mei 2008 @ 14:35:29 #205
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_58856646
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:06 schreef pinow het volgende:


Hoe duurder de transfer, hoe minder kans dat je het geld nog ooit recupereerd.
Waar, maar in vele gevallen is dit niet zo lastig.
quote:
Geen enkele transfer van 30M of meer is in de hele voetbalgeschiedenis tot nu toe volledig gerecupereerd.
[..]


Wat een flauwekul. De aankopen van Figo, Zidane en Ronaldo hebben o.a. geleid tot de gigantisch verkoopcijfers van Real Madrid. Iets waar ze nu nog steeds van profiteren. We hebben het dan niet over een paar miljoentjes winst die ze maken maar om honderden miljoenen over een periode van enkele jaren. Beckham was dan geen 30 miljoen, maar die heeft in z'n eentje ook behoorlijk bijgedragen aan de omzet in merchandising. Als je naar het totale pakket kijkt, zie je dat de hoge transfersommen goed te verantwoorden zijn omdat er jaarlijks nog meer geld binnen komt. Op het moment dat de spelers dit niet waard zouden zijn zou je op lange termijn geen cent overhouden.
quote:
Tuurlijk wel. Elke club heeft immers een (uitgeschreven) transferstrategie.
Denk je dat (alle) clubs lukraak kopen?
[..]
In dat beleid staat dus echt niet dat Barca niet meer dan een X-bedrag gaat betalen voor een speler. Jij hebt het over het algemene technische beleid, waarvan het aankoopbeleid een klein onderdeel is zonder duidelijk richtlijnen. En omdat je niet antwoord neem ik dat als bevestiging dat je hem niet gelezen hebt.
quote:
Barça doet dat nooit, niet enkel op dit moment.
Vorig seizoen heeft bv Barça 71.5M uitgegeven.
Sinds het begin van deze eeuw heeft barça gemiddeld een dikke 60M uitgegeven per seizoen.
Lijkt me toch dat ze het kunnen betalen dan?
[..]
Je snapt toch wel dat als je 71 miljoen uitgeeft aan 5 spelers het alsnog mogelijk is dat je 40 miljoen voor 1 speler niet kunt betalen, of snap je dat echt niet? Barca zal geen 40 miljoen euro neerleggen omdat ze het niet kunnen betalen, niet omdat dit in de policy staat.
quote:
Jawel, 40M op de kop. De duurste transfer van Barça ooit.
[..]

Toch wel. Sta me toe even mezelf te quoten
[..]

Gemiddeld idd, keyword
Ik heb over dat woord gelezen.
quote:
[..]

Het gaat om de verhouding tov de geldwaarde uiteraard.
[..]
Snap ff niet wat je bedoelt, ik moet ff m'n eigen stuk terug lezen om te zien waar je op reageert, en m'n eten is klaar, dus dat komt misschien later.
quote:
Operacion Triunfo is de naam die de spaanse media eraan toegekend heeft. En is eigenlijk de spaanse versie van Star Academy. Dat wist ik ook al

Het woord is triomferen overigens.
Dude, denk je nou echt dat ik, of enige andere mongool op FOK, niet begrijpt dat de media het die naam heeft gegeven? Ik laat het venom alleen even weten omdat die dat vast leuk vind om te weten, aangezien de media vaker leuke titel/woorden gebruikt (galacticos, 4 fantasticos).

Ik richte die post aan venom, waarvan ik bijna zeker weet dat hij dat niet wist. Begrijp dan ook niet waarom je reageert dat jij het wel weet, straks gaan alle fokkers die het weten dat doen.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_58857596
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:35 schreef jojomen4 het volgende:
Wat een flauwekul. De aankopen van Figo, Zidane en Ronaldo hebben o.a. geleid tot de gigantisch verkoopcijfers van Real Madrid. Iets waar ze nu nog steeds van profiteren. We hebben het dan niet over een paar miljoentjes winst die ze maken maar om honderden miljoenen over een periode van enkele jaren. Beckham was dan geen 30 miljoen, maar die heeft in z'n eentje ook behoorlijk bijgedragen aan de omzet in merchandising. Als je naar het totale pakket kijkt, zie je dat de hoge transfersommen goed te verantwoorden zijn omdat er jaarlijks nog meer geld binnen komt. Op het moment dat de spelers dit niet waard zouden zijn zou je op lange termijn geen cent overhouden.
[..]
Je hebt gelijk, maar ik had het niet over de merchandising, ik had het over de transferbedragen.
Waarmee ik wilde aantonen dat achteraf vaak blijkt dat spelers toch niet zoveel waard zijn.
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:35 schreef jojomen4 het volgende:
In dat beleid staat dus echt niet dat Barca niet meer dan een X-bedrag gaat betalen voor een speler.
Nee, dat lijkt me logisch aangezien geld een variabele waarde heeft (zeker op lange termijn).
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:35 schreef jojomen4 het volgende:
En omdat je niet antwoord neem ik dat als bevestiging dat je hem niet gelezen hebt.
Nee, natuurlijk niet. Dat leek me zo logisch dat ik niet antwoordde.
Dat zijn ook niet meteen publieke documenten.

Maar de verklaringen die ik daaromtrent doe vereisen dat ook niet.
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:35 schreef jojomen4 het volgende:
Jij hebt het over het algemene technische beleid, waarvan het aankoopbeleid een klein onderdeel is zonder duidelijk richtlijnen.
Heb jij het wel gelezen?

En onder welk kopje in welk document het staat, lijkt me onbelangrijk.
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:35 schreef jojomen4 het volgende:
Je snapt toch wel dat als je 71 miljoen uitgeeft aan 5 spelers het alsnog mogelijk is dat je 40 miljoen voor 1 speler niet kunt betalen, of snap je dat echt niet?
Je kan ook maar 1 speler kopen van >40M. Zoals Real in 2 van de 3 gevallen deed.
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:35 schreef jojomen4 het volgende:
Barca zal geen 40 miljoen euro neerleggen omdat ze het niet kunnen betalen, niet omdat dit in de policy staat.
Ik denk dat het in de werkelijkheid tussen de twee ligt. Een beetje een gulden middenweg zoeken.♦♠
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:35 schreef jojomen4 het volgende:
Snap ff niet wat je bedoelt, ik moet ff m'n eigen stuk terug lezen om te zien waar je op reageert, en m'n eten is klaar, dus dat komt misschien later.
Alvast een verduidelijking:
Over 15 jaar is die 40M van nu (wss) niet meer evenveel waard. Met dezelfde hoeveelheid kan je dan minder kopen. Inflatie enzo...

Dan is die kaap van 40M waarover we nu spreken opgeschoven naar 60M ofzo.
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:35 schreef jojomen4 het volgende:
Ik richte die post aan venom
Dat had ik niet zo begrepen. Vandaar mijn reactie.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 15:17:37 #207
113682 WeebI
Wee Bull
pi_58857854
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 15:07 schreef pinow het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar ik had het niet over de merchandising, ik had het over de transferbedragen.
Waarmee ik wilde aantonen dat achteraf vaak blijkt dat spelers toch niet zoveel waard zijn.
Hoe bepaal je als buitenstaander dat spelers een bepaald bedrag niet waard waren?

Laten we even het voorbeeld Arjen Robben van Real Madrid nemen. Met zijn 36 miljoen op dit moment de duurste speler uit de selectie. In zijn eerste jaar kwam hij tot 28 wedstrijden en 5 goals. 28 duels op een mogelijke 48 (edit: 52 zelfs) is niet veel voor zo'n dure speler. Was hij zijn geld dan niet waard? Of juist wel, omdat de goals en assists die hij leverde van wezenlijk belang voor de titel waren? Of kun je dit pas bepalen als zijn carrière bij Real erop zit?

Ik ben wel benieuwd hoe jij wil aantonen of een speler zijn geld waard is.

[ Bericht 1% gewijzigd door WeebI op 23-05-2008 15:34:05 ]
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_58858072
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 15:17 schreef WeebI het volgende:

[..]

Hoe bepaal je als buitenstaander dat spelers een bepaald bedrag niet waard waren?

Laten we even het voorbeeld Arjen Robben van Real Madrid nemen. Met zijn 36 miljoen op dit moment de duurste speler uit de selectie. In zijn eerste jaar kwam hij tot 28 wedstrijden en 5 goals. 28 duels op een mogelijke 48 is niet veel voor zo'n dure speler. Was hij zijn geld dan niet waard? Of juist wel, omdat de goals en assists die hij leverde van wezenlijk belang voor de titel waren? Of kun je dit pas bepalen als zijn carrière bij Real erop zit?

Ik ben wel benieuwd hoe jij wil aantonen of een speler zijn geld waard is.
100% zeker kan een buitenstaander dat niet. Dan moet je beschikken over alle cijfers.
En imo kan je dat ook pas bepalen nadat een speler andere oorden opgezocht heeft.
Anders heb je weer een tekort aan cijfermateriaal.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 15:29:45 #209
121310 venomsnake
El Saltador
pi_58858190
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 13:14 schreef jojomen4 het volgende:
Venom: Operacion Triunfo is "Idols" van Spanje. Vandaar de titel (wist je vast niet), heeft dus niks te maken met "de spelers die ons weer gaan laten triumferen" (hoe schrijf je dat? ).
Dat wist ik niet inderdaad .

Maar goed, die geruchten worden weer met de dag gekker..
En toch wil je ze stiekem lezen iedere dag.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_58858872
quote:
Villarreal heeft Edmílson definitief binnen

Edmílson blijft gewoon in Spanje voetballen. De Braziliaanse middenvelder stond in de nadrukkelijke belangstelling van het Japanse Jubilo maar besloot om dit avontuur af te wijzen. Edmílson verruilt Barcelona voor Villarreal. In Nou Camp was er geen toekomst meer voor de 31-jarige middenvelder, die vier seizoenen onder contract stond bij Barcelona. Toen Villarreal dit nieuws vernam kwam de runner-up van Spanje direct in actie. Toch werd de deal pas vandaag afgerond.

Edmílson, die eerder onder contract stond bij São Paulo en Olympique Lyon, tekent een tweejarig contract bij El Submarino Amarillo. Maandagmiddag zal hij aan de pers gepresenteerd worden. Edmílson is na Sebastián Eguren de tweede aankoop van Villarreal voor volgend seizoen.
quote:
Ferguson over Real

De Schotse oefenmeester is de handelswijze van Real Madrid meer dan zat. "Ze moeten daar eens een voorbeeld nemen aan concurrent Barcelona", brieste Fergie. "Die weten tenminste wat normaal zaken doen is. De manier waarop Real Madrid spelers denkt aan te kunnen trekken is belachelijk. Wij laten ons in ieder geval niet gek maken."

Ferguson hekelt de uitspraken van Schuster en Calderón in de Spaanse media. "Ze gebruiken Marca om spelers het hoofd op hol te brengen. Denk je niet dat er nog andere clubs geïnteresseerd zijn in Ronaldo? Natuurlijk wel! Alleen deze clubs melden zich netjes en gaan geen gekke dingen roepen in de media. Real Madrid denkt op deze manier spelers te kunnen halen, maar dat werkt zo niet."
Maw Barcelona heeft zich officieel gemeld voor Ronaldo.

[ Bericht 17% gewijzigd door pinow op 23-05-2008 16:00:20 ]
  vrijdag 23 mei 2008 @ 16:26:00 #211
113682 WeebI
Wee Bull
pi_58859812
Boehoe Fergie

Van mij mag Ronaldo mooi in Engeland blijven. Of naar Italië ofzo, nog beter.
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_58860215
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:26 schreef WeebI het volgende:

Van mij mag Ronaldo mooi in Engeland blijven. Of naar Italië ofzo, nog beter.


En als ie straks in het Real shirt loopt te pronken is het natuurlijk weer een held
  vrijdag 23 mei 2008 @ 16:44:16 #213
113682 WeebI
Wee Bull
pi_58860290
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:41 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]



En als ie straks in het Real shirt loopt te pronken is het natuurlijk weer een held
Wellicht als ie presteert. Maar ik hoop oprecht dat het niet doorgaat en dat hij niet naar Madrid komt. Dat betekent natuurlijk niet dat ik hem wel graag bij Barça wil zien.
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_58860322
Ik heb ook vaak een hekel aan dat calimero gedrag van Alex trouwens maar dit keer heeft ie toch echt wel een punt. De handelswijze van Real is bepaald niet chique te noemen.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 16:55:24 #215
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_58860578
Die laatste zin uit die quote.

Met deze strategie haalden we Figo, Zidane, Ronaldo en vele anderen binnen. Dus ik zou maar oppassen. Van mij hoeft Ronaldo ook niet te komen. Als je zo'n speler haalt lijkt het net of je terug gaat naar het Perez tijdperk.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  vrijdag 23 mei 2008 @ 16:57:41 #216
113682 WeebI
Wee Bull
pi_58860632
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:55 schreef jojomen4 het volgende:
Als je zo'n speler haalt lijkt het net of je terug gaat naar het Perez tijdperk.
Precies mijn gedachte. Nu is Ronaldo niet zo oud als die Galactico's, maar toch.
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_58861735
Euh jongens, dit is wel degelijk de Barcelona topic en niet de Real topic
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:06:43 #218
159022 AminBen
El Maestro
pi_58863256
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:26 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]


was jij niet degene die hier de leukste smilies klaar had staan voor Pepe nadat je op teletekst had gelezen dat hij een eigen doelpunt maakte?!, Depor uit, hij was met afstand de man vd wedstrijd...
Hij heeft zijn hoofd een paar keer verloren (nog steeds niet meer dan een andere verdediger), maar Pepe is pure kwaliteit. Ik vond hem zeker 2 op 3 wedstrijden overtuigend spelen(om niet te zeggen perfect in sommige wedstrijden, zoals tegen Barca), en dat ratio is niet voor iedereen weggelegd in het eerste seizoen. Het einde vh seizoen was ook sterk van hem, en niet alleen sterk, snel en scherp in het verdedigen; als Lucio in zijn beste dagen gooide hij er soms ook nog een dribbel uit van 60 meter met de bal aan de voet, tegen Valencia thuis en Osasuna uit... Alleen die blessures, maar daar hebben we volgend jaar meer geluk mee. SuperPepe gaat zich manifesteren als een van de beste verdedigers van de wereld de komende jaren, de tijd zal je veel leren.
pi_58863377
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 19:06 schreef AminBen het volgende:

[..]

was jij niet degene die hier de leukste smilies klaar had staan voor Pepe nadat je op teletekst had gelezen dat hij een eigen doelpunt maakte?!, Depor uit, hij was met afstand de man vd wedstrijd...
Hij heeft zijn hoofd een paar keer verloren (nog steeds niet meer dan een andere verdediger), maar Pepe is pure kwaliteit. Ik vond hem zeker 2 op 3 wedstrijden overtuigend spelen(om niet te zeggen perfect in sommige wedstrijden, zoals tegen Barca), en dat ratio is niet voor iedereen weggelegd in het eerste seizoen. Het einde vh seizoen was ook sterk van hem, en niet alleen sterk, snel en scherp in het verdedigen; als Lucio in zijn beste dagen gooide hij er soms ook nog een dribbel uit van 60 meter met de bal aan de voet, tegen Valencia thuis en Osasuna uit... Alleen die blessures, maar daar hebben we volgend jaar meer geluk mee. SuperPepe gaat zich manifesteren als een van de beste verdedigers van de wereld de komende jaren, de tijd zal je veel leren.
Hij heeft zeker zijn kwaliteiten maar ik zie het toch niet zo in hem zitten eigenlijk...die 29 miljoen is sowieso te veel geld, daar moet je het toch mee eens zijn?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:14:48 #220
113682 WeebI
Wee Bull
pi_58863425
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 19:12 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Hij heeft zeker zijn kwaliteiten maar ik zie het toch niet zo in hem zitten eigenlijk...die 29 miljoen is sowieso te veel geld, daar moet je het toch mee eens zijn?
Real Madrid CF #30: Bijna net zoveel topics als titels!

Daar kun je verder discussiëren over Pepe.

Zoals gezegd, dit is nog steeds het Barcelona-topic.
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:19:20 #221
159022 AminBen
El Maestro
pi_58863519
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 19:12 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Hij heeft zeker zijn kwaliteiten maar ik zie het toch niet zo in hem zitten eigenlijk...die 29 miljoen is sowieso te veel geld, daar moet je het toch mee eens zijn?
voor kwaliteit moet je betalen.. een aantal jaar geleden kon Real Carvalho halen voor 30 miljoen bij Porto, dat vonden ze te veel toen, een week later ging-ie naar Chelsea voor hetzelfde bedrag. Als je hem zag (ziet) spelen, en je zit zelf met Samuel en Pavon, dan moet je daar spijt van hebben gehad, en hij was al 27/28 volgens mij.
ik ben blij met Pepe
  vrijdag 23 mei 2008 @ 21:11:48 #222
216006 magikeenpeukvanje
Rood sterft uit
pi_58866007
quote:
voor kwaliteit moet je betalen]
Pepe mag het volgend seizoen dan maar beter gaan bewijzen, voor zover hij tot nu toe nog geen miskoop is waar ik hem eigenlijk wel voor aan zie. Bijna 30 mil, en alles wat ie dit seizoen liet zien waren een paar rushes en 3 redelijke wedstrijden .
dolle pret
pi_58868036
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 19:06 schreef AminBen het volgende:

[..]

was jij niet degene die hier de leukste smilies klaar had staan voor Pepe nadat je op teletekst had gelezen dat hij een eigen doelpunt maakte?!,
Ja dat was ik ja. Ik heb nooit wat in hem gezien maar dat was toch al bekend? In de CL vond ik 'm ook niet bepaald een goede indruk (zeker thuis tegen Roma ) maken.

Carvalho, Terry, Vidic, Touré, Ramos. Dit zijn verdedigers van absolute wereldtop. Pepe past daar in zijn langste dagen niet tussen.

Maar volgens mij was dit het Barcelona topic?
  zaterdag 24 mei 2008 @ 00:09:52 #224
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_58870140
Toure Cyberia
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_58870303
Niet echt een speler met kopkracht maar wel één met veel explosiviteit en snelheid. Heeft op een paar klungelige foutjes na gewoon een sterk seizoen gedraaid.

Maar we zullen het toch nooit met elkaar eens worden dus waarom ik er nog op inga..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')