Ja, dat heb ik dus ook.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:21 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga pas lopen als ik ook andere actieve dingen heb gedaan. Als ik de hele dag op mn reet heb gezeten (op een zondag bijvoorbeeld) is het zelfs na de warming-up kansloos
maar als ik al lekker naar de uni ben geweest, boodschapjes heb gedaan, weetikveelwat niet meer, dan gaat 't perfect![]()
Voor mij dus niet 's ochtends vroeg, want dat gaat écht niet werken
Je blijft langer doorgaan!quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:56 schreef eer-ik het volgende:
[..]
hartslagmeter zit er niet op geloof ik
M'n hartslag gaat altijd wel goed, zit op een goed ritme, hou het goed vol allemaal enzo
Deze gekocht: http://nl.gizmodo.com/2008/03/16/nike_sportband_in_april.html
Als ik langer door blijf gaan en denk dat het nodig is om een hartslagmeter te kopen koop ik die ook wel een keer.
Heerlijk is dat! Ik liep regelmatig hard in een parkje en dan kom je steeds weer dezelfde lopers tegen (iedereen loopt daar rondjes), bij het zoveelste rondje gaat er meestal wel een lach vanaf ("jij hier")quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:55 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind het ook echt leuk worden, kom ook steeds mensen tegen die ook hardlopen hier, vaak handje omhoog of goedkeurend knikje naar iedereen
Goeie postquote:Op woensdag 4 juni 2008 20:51 schreef Sport_Life het volgende:
-
Altijd goed.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:47 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Heerlijk is dat! Ik liep regelmatig hard in een parkje en dan kom je steeds weer dezelfde lopers tegen (iedereen loopt daar rondjes), bij het zoveelste rondje gaat er meestal wel een lach vanaf ("jij hier"). En leuke hardloopsters zijn ook leuk om tegen te komen!
![]()
Ik heb ook eindelijk een leuk rondje in mijn nieuwe woonplaats gevonden, vanaf mijn huis naar Scheveningen strand, ff snel koppie onder water (bij warm weer) en weer terug! Leuk om over een paar weken te kijken of ik hard vooruit ga qua tijd!
op het moment dat je boven je maximale hartslag gaat lopen, ga je spieren verbranden, in plaats van calorieen/vet.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:46 schreef Miss_S het volgende:
Maar waarvoor gebruiken jullie die hartslagmeter? passen jullie de looppas er ook echt op aan?
pas maar op, het is verslavend..quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:54 schreef Timmai het volgende:
Wat ontzettend briljant, die MP3'tjes. Ik heb net Les 1 gelopen en dat ging echt heerlijk soepel. Ik ben wel vaker begonnen met lopen, maar ben nog nooit zo enthousiast geweest! Dit is een blijvertje.
Ja dat weet ik maar ik vroeg of jullie daar ook echt naar luisterenquote:Op woensdag 4 juni 2008 20:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
op het moment dat je boven je maximale hartslag gaat lopen, ga je spieren verbranden, in plaats van calorieen/vet.
het is dus handig om je hartslag in de gaten te houden om zo verzuring te voorkomen
Ik vind het heerlijk om mensen om me heen te hebben bij het lopen! Liefst andere lopers, maar kan ook wandelaars of fietsers zijn. Route maakt dan op zich niet zoveel uit eigenlijk.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:53 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Goeie post
[..]
Altijd goed.
Leuk stukje maakt het lopen zelf ook wat aangenamer denk ik.
idem!quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:01 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk om mensen om me heen te hebben bij het lopen! Liefst andere lopers, maar kan ook wandelaars of fietsers zijn. Route maakt dan op zich niet zoveel uit eigenlijk.
Ok, want kan me voorstellen dat vele het ook gewoon voor de 'leuk' kopenquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:00 schreef motorbloempje het volgende:
ehm.. als je er niet naar zou luisteren, kun je hem net zo goed niet gebruiken.
Het idee is, dat als je zo'n ding koopt, dat je serieus wilt trainen, zonder te veel te willen.
Ook als je nog adem kunt halen, kan je hartslag al te hoog zijn. Je maximale hartslag is 220 - je leeftijd.
Als ik boven mijn max (197) zou zitten, zou ik meteen rustiger aan gaan doen, tussendoor wandelen bijvoorbeeld, om verzuring te voorkomen.
Met spinnen gaan we er wel vaak wat tegenaan zitten, maar nooit veel, en lang. Om zo je grenzen wat op te rekken, en er voor te zorgen dat in de loop van de tijd je hartslag bij die intensifviteit daalt.
Maar ehm.. ja, ik luister daar écht naar.
Het is soms juist goed om tegen/op je max hartslag te zitten, ook (juist!!) bij het trainen voor een 21,1km. Fartlek trainingen e.d.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:00 schreef motorbloempje het volgende:
ehm.. als je er niet naar zou luisteren, kun je hem net zo goed niet gebruiken.
Het idee is, dat als je zo'n ding koopt, dat je serieus wilt trainen, zonder te veel te willen.
Ook als je nog adem kunt halen, kan je hartslag al te hoog zijn. Je maximale hartslag is 220 - je leeftijd.
Als ik boven mijn max (197) zou zitten, zou ik meteen rustiger aan gaan doen, tussendoor wandelen bijvoorbeeld, om verzuring te voorkomen.
Met spinnen gaan we er wel vaak wat tegenaan zitten, maar nooit veel, en lang. Om zo je grenzen wat op te rekken, en er voor te zorgen dat in de loop van de tijd je hartslag bij die intensifviteit daalt.
Maar ehm.. ja, ik luister daar écht naar.
buiten > loopband.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ok, want kan me voorstellen dat vele het ook gewoon voor de 'leuk' kopen
Omdat ik op de loopband loop zit dat er al automatisch bij
na twee keer lopen met zo'n band let je er niet meer op tijdens het lopen hoor! Tenzij hij piepjes gaat geven dat je erboven komt of dat je hartslag te laag is. Dan kijk ik wel, maar inmiddels zit ik ruim binnen mn min-maxquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:02 schreef octopussy het volgende:
Ik zou mijn hartslag niet willen weten. Ik weet van mezelf dat ik alleen maar zenuwachtig daarvan word en dat is ook niet bepaald gunstig voor de hartslag![]()
Ik probeer wel een regelmatige buikademhaling te houden en als ik een beetje slordig ga lopen even mijn houding weer verbeteren (buikspieren aanspannen, rug rechtop, schouders ontspannen en chin-up)
Loopband buiten zetten?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |