abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59126365
ik ga pas lopen als ik ook andere actieve dingen heb gedaan. Als ik de hele dag op mn reet heb gezeten (op een zondag bijvoorbeeld) is het zelfs na de warming-up kansloos

maar als ik al lekker naar de uni ben geweest, boodschapjes heb gedaan, weetikveelwat niet meer, dan gaat 't perfect

Voor mij dus niet 's ochtends vroeg, want dat gaat écht niet werken
Ja doei.
  woensdag 4 juni 2008 @ 20:22:41 #252
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_59126412
echt?
heb daar geen last van maar ik heb vaak ook echt veel energie.
Werk fulltime, zit daarbij het meerendeel van de dag,
Kan altijd prima lopen, elk punt van de dag wel eignelijk.
Signature.
  woensdag 4 juni 2008 @ 20:24:01 #253
175950 Marurk
Baggeraar
pi_59126459
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 20:21 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga pas lopen als ik ook andere actieve dingen heb gedaan. Als ik de hele dag op mn reet heb gezeten (op een zondag bijvoorbeeld) is het zelfs na de warming-up kansloos

maar als ik al lekker naar de uni ben geweest, boodschapjes heb gedaan, weetikveelwat niet meer, dan gaat 't perfect

Voor mij dus niet 's ochtends vroeg, want dat gaat écht niet werken
Ja, dat heb ik dus ook.
pi_59126481
Ik loop meestal 's avonds, maar laatst heb ik een keertje om 7 uur 's ochtends gelopen na een nachtje doorhalen voor studie. Om even de vermoeidheid er uit te lopen zeg maar. Was best fijn. Niemand op straat, nog lekker koel buiten en geen last van eten oid.
Ik had wel de dag er na iets meer spierpijn. Vermoedelijk omdat ik sowieso al moe was toen ik liep.

Als ik een ochtendmens was geweest en wat gemakkelijker uit bed kon komen dan zou ik alleen nog maar 's ochtends lopen
pi_59127013
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:56 schreef eer-ik het volgende:

[..]

hartslagmeter zit er niet op geloof ik
M'n hartslag gaat altijd wel goed, zit op een goed ritme, hou het goed vol allemaal enzo

Deze gekocht: http://nl.gizmodo.com/2008/03/16/nike_sportband_in_april.html
Als ik langer door blijf gaan en denk dat het nodig is om een hartslagmeter te kopen koop ik die ook wel een keer.
Je blijft langer doorgaan!
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  woensdag 4 juni 2008 @ 20:41:44 #256
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_59127094
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 20:39 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Je blijft langer doorgaan!
Ja, dat is waar
Signature.
pi_59127246
Maar waarvoor gebruiken jullie die hartslagmeter? passen jullie de looppas er ook echt op aan?
pi_59127275
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 22:55 schreef eer-ik het volgende:

Ik vind het ook echt leuk worden, kom ook steeds mensen tegen die ook hardlopen hier, vaak handje omhoog of goedkeurend knikje naar iedereen
Heerlijk is dat! Ik liep regelmatig hard in een parkje en dan kom je steeds weer dezelfde lopers tegen (iedereen loopt daar rondjes), bij het zoveelste rondje gaat er meestal wel een lach vanaf ("jij hier") . En leuke hardloopsters zijn ook leuk om tegen te komen!

Ik heb ook eindelijk een leuk rondje in mijn nieuwe woonplaats gevonden, vanaf mijn huis naar Scheveningen strand, ff snel koppie onder water (bij warm weer) en weer terug! Leuk om over een paar weken te kijken of ik hard vooruit ga qua tijd!
  woensdag 4 juni 2008 @ 20:50:28 #259
62913 Blik
The one and Only!
pi_59127397
Ik merk dat ik 's ochtends slechter loop, voor mij maakt 's middags of 's avonds niet zoveel uit. Ik loop eigenlijk liever voor het eten.

Ik heb er wel eens een artikel over gelezen, ;s ochtends is je lichaam nog niet helemaal wakkeren heeft nog weinig energie.'s middags is je lichaam niet moe van de hele dag en loop je in principe het beste. 's avonds is je lichaam al wat vermoeider en loop je iets slechter dan 's middags, maar een stuk beter dan 's ochtends
pi_59127435
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Sport_Life op 04-06-2008 20:51:37 ]
  woensdag 4 juni 2008 @ 20:53:56 #261
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_59127521
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 20:51 schreef Sport_Life het volgende:
-
Goeie post
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 20:47 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Heerlijk is dat! Ik liep regelmatig hard in een parkje en dan kom je steeds weer dezelfde lopers tegen (iedereen loopt daar rondjes), bij het zoveelste rondje gaat er meestal wel een lach vanaf ("jij hier") . En leuke hardloopsters zijn ook leuk om tegen te komen!

Ik heb ook eindelijk een leuk rondje in mijn nieuwe woonplaats gevonden, vanaf mijn huis naar Scheveningen strand, ff snel koppie onder water (bij warm weer) en weer terug! Leuk om over een paar weken te kijken of ik hard vooruit ga qua tijd!
Altijd goed.
Leuk stukje maakt het lopen zelf ook wat aangenamer denk ik.
Signature.
pi_59127549
Wat ontzettend briljant, die MP3'tjes. Ik heb net Les 1 gelopen en dat ging echt heerlijk soepel. Ik ben wel vaker begonnen met lopen, maar ben nog nooit zo enthousiast geweest! Dit is een blijvertje.
pi_59127599
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 20:46 schreef Miss_S het volgende:
Maar waarvoor gebruiken jullie die hartslagmeter? passen jullie de looppas er ook echt op aan?
op het moment dat je boven je maximale hartslag gaat lopen, ga je spieren verbranden, in plaats van calorieen/vet.

het is dus handig om je hartslag in de gaten te houden om zo verzuring te voorkomen
Ja doei.
  woensdag 4 juni 2008 @ 20:57:18 #264
3185 Adelante
To let it go now
pi_59127613
Loop altijd 's avonds, na anderhalf tot twee uur in de auto zitten is het heerlijk om even weer actief te zijn
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_59127617
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 20:54 schreef Timmai het volgende:
Wat ontzettend briljant, die MP3'tjes. Ik heb net Les 1 gelopen en dat ging echt heerlijk soepel. Ik ben wel vaker begonnen met lopen, maar ben nog nooit zo enthousiast geweest! Dit is een blijvertje.
pas maar op, het is verslavend..
Ja doei.
pi_59127636
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 20:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

op het moment dat je boven je maximale hartslag gaat lopen, ga je spieren verbranden, in plaats van calorieen/vet.

het is dus handig om je hartslag in de gaten te houden om zo verzuring te voorkomen
Ja dat weet ik maar ik vroeg of jullie daar ook echt naar luisteren
pi_59127708
ehm.. als je er niet naar zou luisteren, kun je hem net zo goed niet gebruiken.

Het idee is, dat als je zo'n ding koopt, dat je serieus wilt trainen, zonder te veel te willen.
Ook als je nog adem kunt halen, kan je hartslag al te hoog zijn. Je maximale hartslag is 220 - je leeftijd.

Als ik boven mijn max (197) zou zitten, zou ik meteen rustiger aan gaan doen, tussendoor wandelen bijvoorbeeld, om verzuring te voorkomen.
Met spinnen gaan we er wel vaak wat tegenaan zitten, maar nooit veel, en lang. Om zo je grenzen wat op te rekken, en er voor te zorgen dat in de loop van de tijd je hartslag bij die intensifviteit daalt.

Maar ehm.. ja, ik luister daar écht naar.
Ja doei.
pi_59127715
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 20:53 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Goeie post
[..]

Altijd goed.
Leuk stukje maakt het lopen zelf ook wat aangenamer denk ik.
Ik vind het heerlijk om mensen om me heen te hebben bij het lopen! Liefst andere lopers, maar kan ook wandelaars of fietsers zijn. Route maakt dan op zich niet zoveel uit eigenlijk.

En binnenkort koop ik een nieuwe telefoon met GPS en Ericsson Sport programma! Is een heel uitgebreid sportprogramma waarmee je van tevoren een tijd/afstand/gem snelheid in kan voeren (bijv. 12 km/h gedurende 10 km) en dan geeft die telefoon dmv trilling en geluid (headset) aan of je eronder of boven zit! En thuis kun je de boel op de PC in Google Earth bekijken!
pi_59127738
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:01 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik vind het heerlijk om mensen om me heen te hebben bij het lopen! Liefst andere lopers, maar kan ook wandelaars of fietsers zijn. Route maakt dan op zich niet zoveel uit eigenlijk.

idem!
altijd leuk in het park om andere lopers tegen te komen even zwaaien
en mijn loopclubje is ook erg gezellig
hardlopers zijn over het algemeen zulke toffe mensen
Ja doei.
pi_59127739
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:00 schreef motorbloempje het volgende:

Het idee is, dat als je zo'n ding koopt, dat je serieus wilt trainen, zonder te veel te willen.
Ook als je nog adem kunt halen, kan je hartslag al te hoog zijn. Je maximale hartslag is 220 - je leeftijd.

Als ik boven mijn max (197) zou zitten, zou ik meteen rustiger aan gaan doen, tussendoor wandelen bijvoorbeeld, om verzuring te voorkomen.
Met spinnen gaan we er wel vaak wat tegenaan zitten, maar nooit veel, en lang. Om zo je grenzen wat op te rekken, en er voor te zorgen dat in de loop van de tijd je hartslag bij die intensifviteit daalt.

Ok, want kan me voorstellen dat vele het ook gewoon voor de 'leuk' kopen
Omdat ik op de loopband loop zit dat er al automatisch bij
pi_59127741
Ik zou mijn hartslag niet willen weten. Ik weet van mezelf dat ik alleen maar zenuwachtig daarvan word en dat is ook niet bepaald gunstig voor de hartslag

Ik probeer wel een regelmatige buikademhaling te houden en als ik een beetje slordig ga lopen even mijn houding weer verbeteren (buikspieren aanspannen, rug rechtop, schouders ontspannen en chin-up)
pi_59127779
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:00 schreef motorbloempje het volgende:

Het is soms juist goed om tegen/op je max hartslag te zitten, ook (juist!!) bij het trainen voor een 21,1km. Fartlek trainingen e.d.
  woensdag 4 juni 2008 @ 21:03:25 #273
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_59127781
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ok, want kan me voorstellen dat vele het ook gewoon voor de 'leuk' kopen
Omdat ik op de loopband loop zit dat er al automatisch bij
buiten > loopband.
Signature.
pi_59127794
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:02 schreef octopussy het volgende:
Ik zou mijn hartslag niet willen weten. Ik weet van mezelf dat ik alleen maar zenuwachtig daarvan word en dat is ook niet bepaald gunstig voor de hartslag

Ik probeer wel een regelmatige buikademhaling te houden en als ik een beetje slordig ga lopen even mijn houding weer verbeteren (buikspieren aanspannen, rug rechtop, schouders ontspannen en chin-up)
na twee keer lopen met zo'n band let je er niet meer op tijdens het lopen hoor! Tenzij hij piepjes gaat geven dat je erboven komt of dat je hartslag te laag is. Dan kijk ik wel, maar inmiddels zit ik ruim binnen mn min-max dus dan check je pas aan het eind wat je gemiddelde was
Ja doei.
pi_59127818
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 21:03 schreef eer-ik het volgende:

[..]

buiten > loopband.
Loopband buiten zetten?
Nee vind het wel prettig lopen en zeker dat ik geen rekening hoef te houden met het mooie Nederlandse weer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')