Stel je voor dat jij gevangen zit en zombies achter je aan krijgt. Blijf jij dan rustig? don't think so. Realistisch dus. Inlevings vermogen is doorgaans een vereiste bij film kijken.quote:Op zondag 20 april 2008 01:32 schreef Merkie het volgende:
Wel geinig, maar ik ergerde me kapot aan het hysterische geschreeuw. Allemachies zeg, doe eens rustig mensen. Zal wel dat Spaanse temperament zijn.
mijn bloeddruk schoot bijna door het plafond, schijterd die ik benquote:Op zondag 20 april 2008 02:06 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Stel je voor dat jij gevangen zit en zombies achter je aan krijgt. Blijf jij dan rustig? don't think so. Realistisch dus. Inlevings vermogen is doorgaans een vereiste bij film kijken.
Anyway geweldige horror die een aantal bekende themas in een fris jasje steekt. Hij deed mijn bloeddruk iig flink stijgen. Erg stoer
In die verboden kamer werd t pas echt eng, al vond ik dat wat er op de bandrecorder stond wel erg cheesy.quote:Op zondag 20 april 2008 02:06 schreef Zeitgeist het volgende:
Anyway geweldige horror die een aantal bekende themas in een fris jasje steekt. Hij deed mijn bloeddruk iig flink stijgen. Erg stoer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Boentekaf die grote foentebak
Die Spaanse 2 disc komt er zeker inquote:Vanavond gezien in de bios:
[REC]
Een kleine 3 maanden schreef ik hier dat ik met Cloverfield toen al één van de tofste van het jaar in de bios had gezien. Boy, was I wrong! Wat ik toen uiteraard nog niet wist is dat ik vandaag de Spaanse horrorfilm [REC] ging zien. Man, man, man. Zoiets spannends, zulke spanning heb ik nog maar zelden meegemaakt in de bios. En er zal ook heel wat voor nodig zijn om dit te evenaren.
We volgen Angela, een tv-verslaggeefster die reportages maakt over mensen die hun beroep uitoefenen wanneer de meeste van ons op één oor liggen. Deze keer gaat ze samen met haar cameraman Pablo op bezoek bij de brandweer. Ze krijgt er een rondleiding en uitleg over hoe het geheel in z`n werk gaat. "Hopelijk gebeurt er vanavond nog iets, zodat we zien hoe jullie werk er echt uit ziet." zegt ze hoopvol. Dat is natuurlijk de Goden verzoeken en even later is het zover: de brandweermannen krijgen een oproep om te gaan kijken bij het huis van een vrouw die opgesloten zit in haar appartement.
Uiteraard gaan Angela en Pablo mee, dit is natuurlijk waar ze op hebben gewacht. Wat ze aantreffen wanneer ze arriveren overtreft al hun verwachtingen...
Na films als The Blair Witch Project en het eerdergenoemde Cloverfield wordt ook in [REC] gebruik gemaakt van een "handheld camera": ongeveer alles wordt vanaf de schouder gefilmd. Op deze manier zit je als kijker midden in de actie. In Cloverfield werkte dit al geweldig en ook hier wordt deze manier van filmen optimaal uitgebuit. Vanaf het begin waan je je in de hoedanigheid van Angela`s cameraman. Eerst lijkt het niet echt veel toe te voegen aan het verhaal en heb je zoiets van "is dit het nou?". Maar langzaam maar zeker blijkt echter dat regisseur Jaume Balagueró de spanning op een geweldige manier opbouwt. Langzaam aan wordt het tempo verhoogt en neemt de spanning razendsnel toe.
Het tweede deel van de film is dan ook niets minder dan briljant. Door het af en toe uitvallen van het licht en omdat je alleen maar stemmen om je hoort is de spanning te snijden. Het zweet staat je in de handen en op je voorhoofd. Dit is écht oprecht spannend en worden alle goedkope schrikmomenten goed omzeilt.
De laatste 20 minuten van de film zijn waarschijnlijk één van de meest intenste en spannendste die ik ooit heb meegemaakt. BRIL-JANT!.
Als dan ook het einde nog meer dan dik in orde is, is het meesterwerk compleet.
Jaume Balagueró toont gelukkig en met groot succes aan dat horror nog steeds spannend kan zijn en dat een andere aanpak ook in dit genre goed kan uitpakken.
Ik mag het dan al eerder gezegd hebben, maar het kan niet anders dan dat [REC] één van de grootste verassingen en spannendste en intenste films van het jaar is.
Als je de kans krijgt: gaat dat zien in de bioscoop!!!
10/10
Wat wel verrassend is voor een mainstream Amerikaanse film!quote:
oh, toffe plek om die film te bekijkenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
Vanavond naar Kriterion ik ben benieuwd.
nou...zou me niks verbazen alsquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even officieel.quote:Filmax International is bezig op Cannes met het verkopen van een vervolg op de Spaanse [REC]. Regisseurs Jaume Balaguero en Paco Plaza zijn gevraagd om REC 2 te maken, maar verder worden de details over oppnames, cast en budget nog geheim gehouden. Wel vertelt men dat de film met hetzelfde 'claustrofobische concept' gemaakt zal worden, met één handheld camera. Dezelfde distributeurs die de eerste film aankochten (in o.a. Spanje, Frankrijk, Nederland, Italië, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk), hebben al interesse getoond in het vervolg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand nog aanraders die écht / nóg eng(er) zijn?
Fatsoenlijk...? Ik heb 'm gekeken op een dvd-speler, met eng-subs (nl subs beschikbaar op dezelfde schijf). Klein scherm, grote speakers; het geluid voegt veel toe.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 00:16 schreef Devrim_ het volgende:
Weet trouwens iemand of er nog een fatsoenlijke DVD release met NL subs uitkomt?
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 00:14 schreef OldJeller het volgende:
Ik vond hem niet bepaald 'eng' en op sommige punten voorspelbaar.The Descent is voor mij een van de betere horror's van de afgelopen jaren...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand nog aanraders die écht / nóg eng(er) zijn?
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 00:14 schreef OldJeller het volgende:
Ik vond hem niet bepaald 'eng' en op sommige punten voorspelbaar.Wolfs CreekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand nog aanraders die écht / nóg eng(er) zijn?
Bij The Descent was het vooral het claustrofobisch effect dat kut wasquote:Op maandag 26 mei 2008 08:31 schreef Retarded het volgende:
[..]
The Descent is voor mij een van de betere horror's van de afgelopen jaren...
dat moment dat die nauwe tunnel in gaat stortenquote:Op maandag 26 mei 2008 09:30 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Bij The Descent was het vooral het claustrofobisch effect dat kut was
wel enger, maar alsnog niet echt eng..quote:Op maandag 26 mei 2008 19:32 schreef RickoKun het volgende:
hoe 'eng' is dit? Zo 'eng' als the Grudge?
Geef even een referentiekader door een film te noemen die volgens jouw wel eng is. Of is die er niet?quote:Op maandag 26 mei 2008 19:45 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
wel enger, maar alsnog niet echt eng..
Wolf Creekquote:Op maandag 26 mei 2008 21:18 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Geef even een referentiekader door een film te noemen die volgens jouw wel eng is. Of is die er niet?
Serieus: waarom??quote:
Hij was wel aardig, in elk geval beter dan deze film.quote:Op maandag 26 mei 2008 08:31 schreef Retarded het volgende:
The Descent is voor mij een van de betere horror's van de afgelopen jaren...
Heb even op IMDB gekeken, het gaat om slachtingen / gore. Dat zijn dingen die ik over het algemeen niet zo zeer als 'eng' ervaar, eerder goor/smerig, maar niet dat je schrikt o.i.d.quote:
niet afgaan op imdb.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:39 schreef OldJeller het volgende:
Heb even op IMDB gekeken, het gaat om slachtingen / gore. Dat zijn dingen die ik over het algemeen niet zo zeer als 'eng' ervaar, eerder goor/smerig, maar niet dat je schrikt o.i.d.
Supernatural bereikt dat eerder.
nee dat boeit niet.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:58 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Is dat omdat het zgn waargebeurd zou zijn? (Ik ga 'm overigens wel even kijken)
Die is er volgens mij niet namelijk.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:18 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Geef even een referentiekader door een film te noemen die volgens jouw wel eng is. Of is die er niet?
oké, we zullen het zien.quote:Op zondag 8 juni 2008 07:47 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
niet afgaan op imdb.
die film is echt een hele goede horrorfilmniet vies maar eng.
Het horrorgenre is aardig uitgemolken. Kan zo niet iets bedenken wat nog niet is gedaan. Van het meer recente werk waren alleen saw en bwp nog vernieuwend. rec ook in mindere mate. Ik weet niet wat de zieke shit is die jij wil zien maar hij moet er al zijn.quote:Op zondag 8 juni 2008 12:13 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Die is er volgens mij niet namelijk.
Men moet niet met die standaard shit gaan komen met geesten die op banden staan, radiofrequenties zijn te horen, in een spookhuis zitten omdat ze gekwetst zijn etc.
Ze moeten es een keer met écht zieke shit komen!
Zieke shit bestaat al.quote:Op zondag 8 juni 2008 12:13 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Die is er volgens mij niet namelijk.
Men moet niet met die standaard shit gaan komen met geesten die op banden staan, radiofrequenties zijn te horen, in een spookhuis zitten omdat ze gekwetst zijn etc.
Ze moeten es een keer met écht zieke shit komen!
Die is tering ziek, dat is niet eens in het genre eng te plaatsen maar gewoon in shocking. Wat een ranzige kutzooi zeg.quote:Op maandag 9 juni 2008 02:13 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Zieke shit bestaat al.
Bijv. August underground mordum.
Verder zijn er ook prima 'underground' films die op Festivals etc. verschijnen
Die films zijn meestal ook buitengewoon saai. Slaughtered Vomit Dolls, Splatter Farm, Violent Shit en Murder-Set-Pieces zijn ook van die bagger. Matige amateur home videos zijn dat.quote:Op maandag 9 juni 2008 02:13 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Zieke shit bestaat al.
Bijv. August underground mordum.
Het is hakken en snijden in mensen..hoe kan dat nou spannend zijn verder?quote:Op maandag 9 juni 2008 13:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die films zijn meestal ook buitengewoon saai. Slaughtered Vomit Dolls, Splatter Farm, Violent Shit en Murder-Set-Pieces zijn ook van die bagger. Matige amateur home videos zijn dat.
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:23 schreef dronkeykong het volgende:
Goede film, zag ook dat Drollywood met de amerikaanse versie komt
Ja...te lang.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:09 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Duurt het lang he voordat voetbal weer begint
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.). Velen schijnen vooral de laatste minuten goed te vinden maar die vond ik juist minder en het einde was erg abrupt (wel het meest realistisch). Dat kan natuurlijk ook komen doordat ik tegen die tijd wel aan die 'monsters' gewend was geraakt.Daar heb jij geen kaas van gegeten!
De negentiende komt de DVD uit.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 03:22 schreef Zeitgeist het volgende:
Meesterlijke horror.
Weet iemand wanneer de DVD uitkomt?
nevermind ben er al achter. 18/9/2008
Helemaal mee eens. Descent haalt het zeker niet bij deze.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 13:52 schreef Dr.Campbell het volgende:
Yep, eindelijk sinds jaren weer 'n beetje fatsoenlijke horrorfilm die ook nog eens eng genoemd mag worden (zeker vergeleken met BWP). Niet echt origineel, maar dat geld voor zovelen. Spanning, sfeer, goede timing!. Wat mij betreft de beste horrorfilm die er sinds pakweg 20 jaar is verschenen. The Descent vond ik ook wel aardig trouwens, maar haalt het niet bij REC.
Van de week de film eindelijk eens gezien, en ik kan me hier wel bij aansluitenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:34 schreef Spaulding het volgende:
Sterke horrorfilm die helaas iets te voorspelbaar is. Het middenstuk was niet echt heel boeiend en pas het laatste half uur begon het echt spannend te worden en dan met name de laatste tien minuten. Wel goed, niet super.
7.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
met een dame is ook prima heurquote:Op zondag 21 december 2008 02:49 schreef Devrim_ het volgende:
Wie gaat er dan ook met meerdere personen een horror film kijken
Horrorfilms kijk je alleen
touchéquote:Op zondag 21 december 2008 03:59 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ja maar dan gaat het niet meer om die film
Link(s) of het is niet waarquote:Op maandag 4 mei 2009 20:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er zijn al stills terug te vinden van de sequel. Of een teaser. Zoiets.
Mooie Teaser, ik ben zeer benieuwd!!quote:Op maandag 4 mei 2009 22:53 schreef wolfrolf het volgende:
Okay, dan post ik de links wel naar de stills en de teaser
Teaser: http://www.bloody-disgusting.com/bdtv/Player.php?id=2766
Stills: http://www.bloody-disgusting.com/news/15434
nice! De trailer ziet er goed uit!quote:Op maandag 4 mei 2009 22:53 schreef wolfrolf het volgende:
Okay, dan post ik de links wel naar de stills en de teaser
Teaser: http://www.bloody-disgusting.com/bdtv/Player.php?id=2766
Stills: http://www.bloody-disgusting.com/news/15434
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
Pathe is allang overstag. En 120 miljoen dollar in het openingsweekend in de VS.quote:Op zondag 7 maart 2010 19:19 schreef Moontje1980 het volgende:
Hebben we pasgeleden nog een mooi staaltje van gezien, nietwaar? Met een zekere jonge dame in een wonderlijk land...
[ Bericht 0% gewijzigd door 3rdRock op 10-03-2010 08:28:32 (dankjewel Stefan :)) ]And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |