quote:Association Sportive de Saint-Étienne Loire is een Franse voetbalclub, opgericht in 1920 en uitkomend in de Ligue 1. De club speelt zijn thuiswedstrijden in Stade Geoffroy-Guichard.
Eind jaren '60 tot halverwege de jaren '70 behaalde de club zijn grootste successen. Diverse prijzen werden binnengehaald en ook werd in seizoen 1975/76 tegen Europacup I-finale gehaald, die met 1-0 werd verloren van Bayern München. Geen enkele Franse club haalde meer landstitels binnen dan Saint-Etienne. In 2004 promoveerde Saint-Etienne weer naar het hoogste niveau in Frankrijk.
Erelijst:quote:A color for ever: Green; a mythical stadium: the Chaudron; an anthem: "Allez les Verts", a unique record of achievements: the only club to have a star on its shirt signifying 10 French championship titles, 52 players selected for the French national side… Just a few highlights in the history of the AS Saint-Étienne Football Club, founded in 1933. But above all, ASSE is a legendary club because of its record, its roots, its popularity and its media impact, all of which has given it enviable popularity over the past 30 years. Loved by the whole of France in the 1970s, ASSE marked French football as no one had yet done and as no one would do after. In this respect the team from the 1973-1977 period was named as the best ever French team by L’Equipe Magazine in 2006.
Haha ja ik heet ook Etiennequote:Op zaterdag 19 april 2008 22:45 schreef The-Jump het volgende:
Idd vaak als club gebruikt bij FM.. maar dat kwam mede omdat ik zelf Etienne heet, dat schept dat toch een band. jammer dat Zokora weg is, die was echt master
quote:Op zondag 20 april 2008 12:51 schreef sjimz het volgende:
Jeremie Janot![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtige club met de ultieme cultheld in het doel!![]()
![]()
Janot
# Kees Rijversquote:Op zaterdag 19 april 2008 22:46 schreef Bos81 het volgende:
Ik ken deze club eigenlijk niet. Ik weet eigenlijk zo uit het hoofd alleen dat Rob Witschge er gespeeld heeft..
quote:Le groupe des 19 pour le match Metz - ASSE
1 Jody VIVIANI
2 Cédric VARRAULT
3 Batista NIVALDO
4 Efstathios TAVLARIDIS
7 Dimitri PAYET
8 Araujo ILAN
9 David GIGLIOTTI
11 Geoffrey DERNIS
12 Blaise MATUIDI
14 Pascal FEINDOUNO
15 Siaka TIENE
16 Jérémie JANOT
17 Rodolphe DOUALA
18 Bafétimbi GOMIS
19 Christophe LANDRIN
21 Mouhamadou DABO
24 Loïc PERRIN
28 Yohan BENALOUANE
29 Malick FAYE
quote:Blaise Matuidi : «On croit à cette 5ème place»
Pour sa première saison sous le maillot vert, le milieu de terrain stéphanois a de quoi être comblé. Avec son esprit d'analyse pertinent, il nous donne son éclairage sur la réussite actuelle de l'équipe dont il situe le point de départ au stage de préparation de cet hiver. Enrichissant !
Blaise, quelles sont, à tes yeux, les secrets de la réussite actuelle de l'équipe ?
Blaise Matuidi : «C'est un tout. Pour moi, le stage de préparation à Canet-en-Roussillon pendant la trêve hivernale fut l'élément déclencheur et fédérateur. Vivre ensemble au quotidien nous a fait beaucoup de bien. Tout le groupe a appris à vraiment se connaitre. Il s'est forgé un état d'esprit autour de la solidarité. C'est le point de départ de la réussite actuelle.»
«Le groupe vit mieux ensemble»
A quoi attribues-tu la progression de l'équipe ?
Blaise Matuidi : «Des matches référence tels que la victoire face à Nancy (4-0) et Rennes (2-0) ou le derby face à Lyon (1-1) nous ont fait prendre conscience de nos qualités et de notre potentiel. Aussi, au fil des matches, les automatismes se sont peaufinés. L'équilibre a été trouvé et les relations se sont bonifiées. Sur et en dehors du terrain, on vit mieux ensemble. »
Les performances à l'extérieur sont-elles également les reflets de cette progression ?
Blaise Matuidi : «La réussite à l'extérieur fait également partie des satisfactions de cette fin de saison. On a su la provoquer. Aujourd'hui, en déplacement, on parvient davantage à allier le jeu et les résultats. C'est un nouveau palier que nous avons franchi.»
«Cette fin de saison a vraiment de quoi être palpitante»
Avais-tu imaginé, au fond de toi, une telle fin de saison ?
Blaise Matuidi : «Quand j'ai rejoint l'ASSE en début de saison, j'avais confiance car nous avions un très bon groupe. Je dois avouer, que, pour une première saison sous le maillot vert, cela dépasse un peu mes espérances car cette fin de saison a vraiment de quoi être palpitante.»
Justement, que signifierait, pour toi, une fin de saison réussie ?
Blaise Matuidi : «En début de saison, nous nous étions fixés des objectifs. Si nous parvenons à les atteindre, la saison aura été bonne. Compte tenu de note classement actuel et de la ligne d'arrivée qui se profile, nous sommes bien placés. On croit à cette cinquième place. Notre saison sera vraiment réussie si nous la conservons jusqu'au bout. Je pense qu'en début de saison, beaucoup de personnes n'auraient pas misé sur nous. Peut-être donc q'on va surprendre du monde.»
«Je n'ai pas compris, qu'avec un tel jeu, Metz puisse être dernier du championnat»
On te sent complètement optimiste ?
Blaise Matuidi : «Bien sûr que je suis optimiste mais il ne faut pas non plus vendre la peau de l’ours avant de l'avoir tué. Il nous reste des matches très difficiles face à Metz, Lille, Paris et Monaco. Cela doit nous pousser à ne pas nous enflammer mais, au contraire, à continuer de travailler. Les équipes qui resteront dans le haut du classement seront celles qui seront le plus concentrées.»
Quel est, à tes yeux, le plus gros danger face à Metz ?
Blaise Matuidi : «Le plus gros danger serait de débarquer sur la pointe des pieds et croire que le match sera facile. Ce ne sera pas une partie de plaisir. J'ai observé la performance de Metz face à Lyon, et je n'ai pas compris, qu'avec un tel jeu, Metz puisse être dernier du championnat. Cette équipe m'a fait forte impression mais nous avons les qualités pour nous imposer à Metz. Nous devrons donc être très vigilants et concentrés. »
D'autant que Metz est désormais libéré de toute pression ?
Blaise Matuidi : «Effectivement. Certains joueurs auront à c½ur de se racheter et de se montrer. On s'attend donc à un match difficile.»
Le classement est très serré. Est-ce un atout supplémentaire pour la Ligue 1 ?
Blaise Matuidi : «De la 1ère à la 19e place, toutes les équipes défendent leurs positions et ont quelque chose à jouer à tous les niveaux. Cela ne fait que trois saisons que j'évolue en Ligue 1 mais, c'est la première fois, que le classement est si serré et accroché. Contrairement aux éditions précédentes, Lyon a du mal à décrocher le titre. C'est la preuve que notre championnat a de la valeur même s'il suscite pas mal de critiques ces derniers temps.»
Green Angels & Magic Fans, ASSE heeft de beste schare fans van heel Frankrijk. De grote 4 (PSG, L'OM, Lyon, Bordeaux) staan daarbij vergeleken toch in de schaduw).quote:
quote:Bafetimbi Gomis lijkt bezig aan zijn laatste seizoen bij Saint Etienne. De aanvaller, een look-a-like van Didier Drogba, staat op de verlanglijst van diverse clubs uit de Premier League. Bolton Wanderers wil tot twaalf miljoen euro gaan. (Daily Star)
quote:Joseph Akpala kan volgend seizoen in Frankrijk aan de slag. Sochaux, Valenciennes, RC Lens en Saint-Etienne hebben de trefzekere Nigeriaanse aanvaller van Charleroi in het vizier. (L'Equipe)
quote:Bafetimbi Gomes heeft de clubs voor het uitkiezen. De aanvaller van Saint-Etienne stond al in de belangstelling van Olympique Marseille, Newcastle United, Bolton Wanderers, AS Roma en Sevilla en geniet nu ook interesse van Fenerbahçe. In Instanbul is hij echter tweede keus achter Sevilla-spits Frederick Kanouté. (L'Equipe)
ASSE wint gewoon met een nulletje of 3.quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:52 schreef BOYS1985 het volgende:
Als jullie maar weten dat ons aller Paris Saint Germain jullie gaat vernederen zaterdag.
LELELELELLEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE PAAAAAAAAARIS SG
O mijn hemel...quote:Op zondag 4 mei 2008 21:38 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Green Angels & Magic Fans, ASSE heeft de beste schare fans van heel Frankrijk. De grote 4 (PSG, L'OM, Lyon, Bordeaux) staan daarbij vergeleken toch in de schaduw).
Open een topic over je geweldige Paris op de 16e plaatsquote:Op donderdag 8 mei 2008 12:56 schreef BOYS1985 het volgende:
[..]
O mijn hemel...![]()
![]()
![]()
2 tribunes, bij Paris Saint Germain minimaal 1,5 keer zoveel sfeersupporters en 3 keer meer herrie + liederen.
Verder dan anti lyon liedjes komt Asse niet.
ET 1
ET 2
ET 3 ZERO
PAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARIS PARIS....![]()
PAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARIS PARIS...
Leuk om dat volgend seizoen in de Ligue 2 te doen!quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:56 schreef BOYS1985 het volgende:
[..]
O mijn hemel...![]()
![]()
![]()
2 tribunes, bij Paris Saint Germain minimaal 1,5 keer zoveel sfeersupporters en 3 keer meer herrie + liederen.
ET 1
ET 2
ET 3 ZERO
Bij PSG heb je het dan ook over een veel grotere achterban in absloute zin, maar als je het even in verhoudigen ziet.quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:56 schreef BOYS1985 het volgende:
[..]
O mijn hemel...![]()
![]()
![]()
ET 1
ET 2
ET 3 ZERO
Touché om maar even in de sfeer te blijven.quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:58 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Open een topic over je geweldige Paris op de 16e plaats
quote:Op woensdag 14 mei 2008 21:49 schreef egoTRON het volgende:
[..]
Touché om maar even in de sfeer te blijven.
Heb die Gomis een aantal wedstrijden gezien en die maakte wel een goede indruk. Is er kans dat hij wellicht naar een grotere club vertrekt?
Naar Newcastle dus?quote:Newcastle United is niet van plan om Obafemi Martins te laten vertrekken. De Nigeriaanse aanvaller wordt al maanden aan Arsenal gelinkt. Het wisselvallig presterende Newcastle hoopt dat Martins volgend seizoen samen met Bafétimbi Gomis (Saint-Etienne) een uiterst efficiënt duo vormt. (The Guardian)
Doet ie goedquote:Op zondag 18 mei 2008 12:54 schreef sjimz het volgende:
Gomis zit bij de voorlopige selectie voor het EK van Frankrijk
quote:Gomis houdt niet van vergelijkingen met Zizou
Bafetimbi Gomis wil niet met Zinedine Zizou Zidane vergeleken worden. De aanvaller van Saint-Etienne trad vorige week door zijn twee doelpunten in de oefeninterland tegen Ecuador (2-0) in de voetsporen van zijn grote idool. "Daar is het nog veel te vroeg voor'', benadrukte de 22-jarige smaakmaker van les Bleus. Gomis is pas de tweede international in de historie van Frankrijk die bij zijn debuut voor de nationale ploeg meteen twee keer scoort. Zidane was de eerste. Hij produceerde bij zijn debuut op 17 augustus 1994 twee goals in de oefeninterland tegen Tsjechië (2-2).
"Die twee treffers heb ik nu achter me gelaten'', benadrukte Gomis, die door zijn zestien treffers in het voorbije seizoen door diverse buitenlandse clubs wordt begeerd. "Ik moet hard werken om mezelf te verbeteren. Daarop richt ik mij volledig." Nederland speelt op vrijdag 13 juni de tweede groepswedstrijd tegen Frankrijk.
quote:Gomis verlengt verblijf bij Saint-Etienne
Saint-Etienne is erin geslaagd om Bafetimbi Gomis te behouden. De aanvaller, die deel uitmaakt van de Franse EK-selectie, zette maandag zijn handtekening onder een nieuwe verbintenis tot de zomer van 2012. "Ik ben bijzonder blij met het nieuwe contract", vertelde Gomis vanuit het trainingskamp van les Bleus. "Ik speel volgend seizoen Europees voetbal met de club waar ik mijn carrière begonnen ben. Dat is een mooi vooruitzicht. Wellicht spelen we in de nabije toekomst zelfs wel in de Champions League."
Gomis trad vorige week door zijn twee doelpunten in de oefeninterland tegen Ecuador (2-0) in de voetsporen van Zinedine Zidane. De 22-jarige spits is pas de tweede international in de historie van Frankrijk die bij zijn debuut voor de nationale ploeg meteen twee keer scoort. Zidane was de eerste. Hij produceerde bij zijn debuut op 17 augustus 1994 twee goals in de oefeninterland tegen Tsjechië (2-2).
Diverse clubs hadden - vooral vanwege zijn zestien treffers in de voorbije voetbaljaargang - interesse getoond in de 22-jarige aanvaller. Gomis, die afgelopen weekeinde tegen Paraguay (0-0) interland nummer twee speelde, stond aanvankelijk tot 2011 op de loonlijst.
En natuuquote:Op zondag 18 mei 2008 12:54 schreef sjimz het volgende:
En natuurlijk ook bij de definitieve!quote:Op zondag 18 mei 2008 12:54 schreef sjimz het volgende:
Afblijven.quote:Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Fabio Quagliarella (Udinese) en Bafetimbi Gomis (Saint-Etienne) staat op een shortlist bij Juventus. De aanvalsleider van de Amsterdammers geniet de voorkeur van de technische staf van La Vecchia Signora. (Corriere dello Sport)
Wtf lul je nou weer zo stroef?quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:43 schreef FP128 het volgende:
Eeeeh,vanwaar deze gigantische topic-kick? Bedoel SA is nou niet een AFC Ajax,AC Milan, Real Madrid ofzo. Bedoel de jaren 70/80 liggen alweer ver achter ons he..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |