Ik heb een tijdje in Israel gewoond en weet dus wel een beetje wat er te eten is.
Maar heeft er iemand nog leuke creatieve tips voor een Israelisch driegangenmenu?
Zelf dacht ik aan brood (liefst challa) met chumus of knoflookboter (en lekkere olie en za'atar en verse knoflook) als binnenkomertje
borsht vooraf, met zure room en dille als lekker garnituur
met granaatappelsap gemarineerde zalm hoofd
(petrusvis zou ik nog lekkerder vinden maar zelfs mouwes zegt dat het hier in nl niet te krijgen is)
met een simpele salade erbij (lollo rosso of ijsbergsla ofzo, komkommer, tomaten, knof, witte mosterd, witte peper en zeezout, goeie olie, witte azijn, citroen, olijven, peterselie, mss nog koriander en eventueel nog wat anders? tuinkers ofzo?)
toe iets met vijgen, vijgen mousse ofzo. Met slagroom. Het is een melkmenu dus dat mag..
edit: shoot, alleen de gelatine moet ik dan iets op vinden, want dat is van vlees.. weet iemand of je ook mousse kan maken met agar-agar?
en dan met een garnituur van druiven en dadels, maar hoe laat je dat er leuk uitzien?
(als het niet kan maak ik anders wel vijgen ijs)
olijven, druiven, vijgen, dadels, tarwe, gerst, granaatappels zijn natuurlijk de zeven klassieke "vruchten" van Israel. Misschien kan ik daar verder nog iets mee doen?
[ Bericht 8% gewijzigd door Leef op 20-04-2008 19:15:15 ]