quote:Goldstrike (Gold Strike) is een Nederlands goudhoudend kaneellikeur gebrouwen door Lucas Bols. Mijn held.
Het drankje is onder jongeren zeer populair vanwege het hoge alcoholpercentage (50%). Goldstrike kan puur en eventueel gekoeld gedronken worden, maar leent zich ook uitstekend voor mixdrankjes. De bekendste combinaties met Goldstrike zijn Gold Digger (met wodka), Fort Knox (met tonic), Black Gold (met cola)en Royal Energy (met energy drink).
De Goldstrike wordt vaak genuttigd op een zeer kenmerkende manier: De goed gekoelde drank wordt in shotglaasjes geschonken, de "deelnemers" ademen uit en na het in één keer achterover gooien van het glaasje, worden de wijs- en middelvinger verticaal stevig op de lippen gedrukt. Door de kleine opening wordt vervolgens goed geïnhaleerd. Deze methode is ontstaan als drinkspelletje vanwege het feit dat vroeg of laat volledig inhaleren niet meer mogelijk is en er dus altijd wel iemand als proestende verliezer aangewezen kan worden. Tevens wordt Goldstrike vaak in brand gestoken om het vervolgens door een rietje op te drinken.
De oorspronkelijke Nederlandse naam van dit drankje is Bruidstranen. Er worden tegenwoordig onder die naam echter ook enkele likeuren verkocht die een alcoholpercentage hebben van rond de 30%. Deze worden gestookt uit gedestilleerd water, alcohol, suiker, kaneel, walnoot, zoethout en bevatten ook 24 karaats bladgoud of bladzilver. Andere vergelijkbare goudhoudende likeuren zijn Goldwasser en Goldschläger.
Goeie vraag mijn beste.quote:Op vrijdag 18 april 2008 18:52 schreef warmbloedig het volgende:
voor hoeveel verkoop je hem ?
Jazeker, Let wel; vanwege de extra moeite zal ik daar in vergelijking met de normale prijs een vrij hoog bedrag voor moeten vragen.quote:Op vrijdag 18 april 2008 18:55 schreef keukentegel het volgende:
Verkoop je de goudenflakes ook los ?
En jij bent? offtopic.quote:Op vrijdag 18 april 2008 18:56 schreef Amokzaaier het volgende:
je bent echt een kankerjong sebasser
Ksst ga eens weg.quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:03 schreef keukentegel het volgende:
en mijn bod dan!
ik wil alleen de flakes de drank+fles mag je doorverkopen
Ik heb een geweldig meisje (Hoiquote:Op vrijdag 18 april 2008 19:06 schreef keukentegel het volgende:
Ik bied 20 euro als je die fles leegdrinkt op beeld
Niet alleen drank, ook al de nicotine.quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:08 schreef Qwea het volgende:
Waarom beloof jij iemand niet meer te drinken?
Neukt ze zo goed?
Zo, jij hebt het goed te pakkenquote:Op vrijdag 18 april 2008 19:09 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Niet alleen drank, ook al de nicotine.
HAHAHAHA, kijk eens, een kutnewbie.quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:09 schreef Cracka-ass het volgende:
Heb je weer in je broek geplast na een glaasje goldstrike? En rook mama het toen ze de was ging doen?
Ruilen voor je Mac?quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:10 schreef skiczukie het volgende:
5 euro kan je van mij krijgen.
quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
HAHAHAHA, kijk eens, een kutnewbie.
Kjoet
Ja, vrouwen kosten geld.quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:13 schreef Lightning_NL het volgende:
Dit is serieus? Zit je zó verlegen om een beetje geld dat je drinken moet gaan verkopen online????
Ik bied ¤50 erbijquote:Op vrijdag 18 april 2008 19:10 schreef keukentegel het volgende:
als je meisje hem leegdrinkt op beeld dan bied ik 34,73,-¤
Verhuur dr. Verdien je er ook nog aanquote:
oke,quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:17 schreef keukentegel het volgende:
[..]
Hij verdient toch ook aan die fles goldstrike als hij hem verkoopt
Kudows voor jou omdat je het gecorrigeerd hebtquote:Op vrijdag 18 april 2008 19:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
oke,
"verhuur dr. Dan verdien je er meer aan"
Sletquote:Op vrijdag 18 april 2008 19:22 schreef pussydeluxe het volgende:
In natura? Doe je het ook daarvoor?
Ze leest mee, PM?quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:22 schreef pussydeluxe het volgende:
In natura? Doe je het ook daarvoor?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |