quote:
Op vrijdag 18 april 2008 16:01 schreef Lushy het volgende:Door een civiele vordering tegen hem in te stellen. Je moet even bij het Juridisch Loket navragen hoe dat in zijn werk gaat.
Maar ik zou zeker eerst berekenen of die terugvordering wel klopt. Er worden veel fouten gemaakt met die beschikkingen... Op
www.toeslagen.nl kun je een proefberekening van de huurtoeslag 2006 maken. Je moet dan het liefst de verzamelinkomens invullen, of anders de inkomens die op de jaaropgaven staan.
de kans is groot dat dat lastig gaat worden aangezien het om een exvriendje gaat.
Het vervelende is gewoon dat de huurtoeslag berekend wordt over ene lopend jaar. Met dus de kans dat er in het lopende jaar iets gaat veranderen aan inkomen of woonsituatie.
In dit geval is het dus (zoals ik tussen de regels doorlees uit de OP) zo dat exvriendje meer heeft verdiend en daardoor de vriendin van TS moet terugbetalen.
Als exvriendje dit heeft verdiend nadat ze uit elkaar zijn gegaan dan mag vriendin bezwaar maken op grond dat exvriendje dit niet had ten tijde van samenwonen en dus ook niet voor dat inkomen heeft mee bijgedragen in de huur.
(of het bezwaar wordt toegekend kan niemand beloven maar proberen staat sowieso vrij en zelfs de BD is wel eens schappelijk)
Als exvriendje dit geld al verdiende toen ze nog samenwoonden is het gewoon zo dat vriendin ook de voordelen hiervan heeft gehad. Leven op basis van meer inkomen dus en dan is het zo dat het bedrag door de aanvrager van de huurtoeslag moet worden terugbetaalt.
Je kan een poging doen om exvriendje hiervoor een verzoek (als dan niet civiele vordering) te doen toekomen om mee te betalen. Echter hoe groot de kans is dat het gaat slagen is afwachten. Aangezien ik dus al zei dat je vriendin er waarschijnlijk in die tijd ook al voordelen van heeft gehad dat exvriendje meer verdiende dan dat er was geschat voor de huurtoeslag.
wat betreft nakijken of er geen fout is gemaakt. Helaas ik kan je zeggen dat alle papieren die nu nog op de deurmatten vallen beschikkingen zijn die al handmatig zijn nagekeken op basis van de gegevens van inkomen uit de aangifte. Hooguit als exvriendje uitstel had van aangifte dat het niet handmatig is nagekeken, echter dan nog is de kans groot dat de beschikking wel klopt.
Op
dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde
Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!