abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:27:12 #1
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58135143
vorige deel: Het peutertopic [2-4 jaar] deel 18

Peuters

14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
6 augustus 2005: dochterje van Rekkie
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
18 april 2006: Tinka, dochter van Mammietje
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle

volgens mij hebben we een probleempje hier.. dalijk om half 2 kinderarts maar even bellen.
we gebruiken nl. sinds kort de nieuwe neocate die is vernieuwd, maar hadden nog de oude blikken..
om alles uit te sluiten maar even gaan kijken zie ik dit:


Allergie informatie Glutenvrij: Ja
Tarwezetmeelvrij: Ja
Melkvrij: Ja
Lactosevrij: Ja
Kippeneivrij: Ja
SojaEiwitvrij: Nee
Eiwitarm: Nee

[ Bericht 2% gewijzigd door Lois op 10-05-2008 19:04:04 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_58136552
Evenstar hoop dat je een oplossing vind voor het ketchup probleem. Heb je de kinderarts al gesproken over de neocate?
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:24:44 #3
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58137775
kinderarts was er niet, dieetiste wel die heeft direct leverancier gemailt die ik later gebeld heb, sturen morgen met spoed via koerier neocate advance, iig voor een aantal dagen maandag belt de kinderarts, die weer de aanvrag mag doen.
Ze is nu bij der vader in het weekend, die heeft gelukkig nog iets van de oude blikken nog.
die mag ze wel.
Moesten per direct stoppen met de neiuwe neocate, ketchup en tomatensaus.
gedoe allemaal
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_58138061
Wat rot Evenstar! Gats zeg, dat dat zomaar gewijzigd kan worden, vooral die neocate!!!!!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_58138555
Wat een goede zo zeg!
pi_58138575
Wat vervelend is dat nou weer Evenstar
Nog minder dingen die je haar kan geven. Dat maakt je ook wel bang voor de toekomst, je weet nooit welke producten ze van samenstelling veranderen....
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 18 april 2008 @ 16:21:38 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58139136
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 15:54 schreef snoopy het volgende:
Wat vervelend is dat nou weer Evenstar
Nog minder dingen die je haar kan geven. Dat maakt je ook wel bang voor de toekomst, je weet nooit welke producten ze van samenstelling veranderen....
mag alleen nog pure producten geven.
Ben heel eerlijk als ik nu zzzeg ben het gewoon meer als zat.. hoe lang moet dat nog zo .. kan toch allemaal niet.
op de verpakking staat ook nog ongewijzijgd recept. maar dieetiste had wel een mailing gehad dat het gewijzigd is dus die wist gelijk waar het over ging.

Maar dat net datgene wat haar enige constante houvast is geweest ( en die van ons ook) dat dat wegvalt vind ik zeer moeilijk. als ze dit niet drinkt wat dan ?
en het is nog maar 2.5 maand dat ze het vergoeden.. wat dan..? arts gaat wel verzoek indienen, maar goed dikke kans 99,9 % kans dat ze het stoppen te vergoeden, geen mens kan dat betalen..
wil dat het verdomme eens een keer normaal gaat als dat ggesodemieter nog steeds, telkens iets naar voren, en dan flinke dreun terug..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 18 april 2008 @ 17:14:15 #8
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58140387
Evenstar, ik heb even gezocht maar mag ze dit? Het is namelijk het simpelste ketchup-recept wat ik zo snel kon vinden.
quote:
HET KETCHUP-RECEPT

· 2kg tomaten
· 2dl azijn
· 200g kandijsuiker
· cayennepeper
· laurierblaadje
· grote ui
· peper en zout
· 2 teentjes knoflook
· nootmuskaat

Bereiding
Was de tomaten en ontvel ze en snijd ze in stukken.
Bestrooi ze met zout en laat dit minstens 12 uur staan.
Laat de tomaten in een vergiet uitlekken,
zet ze op het vuur en voeg de overige ingrediënten toe.
Nog even mixen en inkoken tot de gewenste dikte.
Wat Noli herinnert van kookles op school en paps die in ver verleden iets met koksschool heeft geprobeerd is dat ketchup niet veel meer is dan tomatenpurree met azijn. (zal het anders nog wel even navragen)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_58148334
Ik doe mijn post uit het vorige topic nog een keer gewoon:
quote:
Met Morris gaat alles eigenlijk gewoon heel goed. Gisteren wilde hij niet naar de creche. Op de vraag 'waarom dan niet?' antwoorde hij: ' ik ben gisteren al geweest'.
Misschien wordt het nu ook minder leuk omdat zijn vriendjes zo langzamerhand allemaal 4 worden en naar school gaan. Hij heeft het er zelf nu ook steeds vaker over: 'als ik 4 ben ga ik naar school'.

Gisteren hebben we een informatieochtend gehad op zijn school. Wij denken dat hij het daar erg leuk zal vinden. Op 11 augustus begint het nieuwe schooljaar en dan zal hij ook gelijk beginnen omdat hij 6 augustus jarig is. Spannende zaken dus allemaal
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 18 april 2008 @ 22:34:34 #10
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58148808
Evenstar, wat een ontzettend rot gedoe. Ik hoop echt dat er binnenkort eens iets echt meezit. En jullie mooie meid die doet het zo ontzettend goed!

Herkenbaar Snoop. Al die vrienden die 4 worden. Gelukkig spelen ze snel weer met andere kinderen, maar het is zo rottig voor ze. Fijn dat de school goed lijkt!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 18 april 2008 @ 23:42:50 #11
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_58150608
Evenstar; wat ontzettend rot zeg! Bah! Sterkte er weer mee.

Jeetje Snoop! Toch nog best een verschil eigenlijk. Morris en Juul. Al heb ik altijd het idee dat die zo ongeveer even oud zijn. Dat denk ik bij Maria en Juul oook altijd, vooral omdat Juul zo'n stevig binkie is. Maar zo'n Marie die kan dan toch ineens bijzonder bijdehand uit de hoek komen. Daar heeft meneer dan niet van terug. Maar bij jullie komt die kleuterschool er gewoon al aan! Snel ineens! En stoer. En spannend ook ja. Maar vooral ook leuk! Hoewel Lishe die mening niet deelt geloof ik...

[ Bericht 14% gewijzigd door renzell op 18-04-2008 23:49:35 ]
pi_58150683
Morris is zelfs een hele maand ouder dan Maria
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 18 april 2008 @ 23:47:09 #13
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_58150714
Ja, weet ik. Maar Juul is gewoon een reuzenpeuter.
  zaterdag 19 april 2008 @ 07:53:16 #14
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58154022
Inderdaad Renz, maar ik ben blij dat er ook moeders anders over denken. Net als dochters trouwens. "Mam? Is de basisschool op slot? Als ik 4 jaar ben, dan gaat 'ie open. Toch?"
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_58154038
Ik vind het ook best snel gaan allemaal nu. En bij de rondleiding op school waren er vele momenten dat ik dit gevoel kreeg: en dan niet sarcastisch bedoeld hè!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 19 april 2008 @ 08:11:01 #16
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_58154072
Nou lieve Lishe, ik ben ook nogal euh...ik zou het niet direct negatief of verdrietig noemen maar ik voel wel telkens dat ik bijna moet huilen als ik er weer aan denk. Ik vind het echt heel spannend vooral. Hoe dat allemaal gaat en of we wel op tiijd komen en of ze wel naar de opvang kan of ons huis wel goed genoeg is voor haar. Zal ze wel naar de wc gaan? En ze zit nu bij de peuters in het lokaal ernaast en daar mag ze van de juf alleen naar de wc dus waar heb ik het over?Wil er wel iemand met haar spelen? Of zullen andere kinderen haar misschien gaan plagen. En weet ik dat dan allemaal wel? En jezus man, mijn kleintje. Mijn Jolietje. Helemaal in zo'n grote groep. En er is al zo veel voorbij en is ze wel gelukkig genoeg zo. En dan ben ik straks vijfentwintig en mijn dochter vier jaar en dan is het allemaal al afgelopen dan heb ik al die dingen al gehad en een heel lang leven voor me en tegelijkertijd vind ik het alleen maar fijn om een grote dochter te hebben. Ze is zo leuk en gezellig maar ja niet meer mijn kleine kindje en met zo veel dingen die invloed op haar gaan hebben en daar is ze dan helemaal alleen en en en en en maar ja dat leuke sloffentasje dat we gekocht hebben maakt ons alletwee een beetje blij.....
  zaterdag 19 april 2008 @ 08:23:05 #17
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_58154128
En bij het ontbijt smeert ze soms ons brood en dan vind ik tussen de middag hele kleffe boterhammen met haar vingerafdrukken en plaatselijk beleg en hier in huis liggen overal briefjes waar ze een soort van letters heeft gemaakt. 'Lieve Maria,' hoor je dan als ze zit te schrijven en ze houdt van vreselijk roze, met glitters en kraaltjes en lintjes. En ze fietst heel trots zonder handen op een fiets met zijwieltjes
pi_58154136
Nou het is idd wel een erg mixed-feelings-gebeuren allemaal.
Van de week riep ik ook heel hard dat het maar goed was dat ik straks geen werk (is vast helemaal niet waar want ik kan nu al kiezen uit andere banen ) meer heb want al die berichten over overblijven en naschoolse opvang maakten me wel heel bezorgd.
Maar zoals je al zegt LB, een groter kind is ook echt wel heeeel erg leuk en grappig
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 19 april 2008 @ 17:19:52 #19
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_58161217
Grappig zeker. Jolie heeft een knutselpakketje gekregen. Potloden versieren met van die draadjesdingen en bolletjes. Ze wilde er uiteraard mee aan de slag gaan terwijl ik nog iets anders moest doen. Maar ze kon het wel zonder hulp en uitleg. Het was de bedoeling dat er poppetjes en bloemen enzo bovenaan de potloden zouden komen. Het resultaat was nogal verrassend Iets had me natuurlijk aan het denken moeten zetten toen ze om lijm vroeg....





Wel een leuk bloemetje

[ Bericht 4% gewijzigd door Luchtbel op 19-04-2008 18:13:02 ]
pi_58161942
Wat ontzettend lief gemaakt
Ik vond het ook zo vreselijk spannend allemaal toen m`n oudste voor het eerst naar school moest, had er echt een knoop van in m`n maag! Nu gaat hij al bijna naar groep 5 en middelste gaat straks alweer naar groep 2 en het is alsof het nooit anders is geweest. Het went zo snel!
Komt helemaal goed, echt waar
Saartje
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 19 april 2008 @ 18:55:35 #21
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58162958
Evenstar, ik was net bij de Albert Hein en zag daar tomatenketchup van de Heinz staan speciaal voor kinderen zonder rare toevoegingen en geschikt voor een glutenvrij dieet.
T ging om de Heins Kids Tomato Ketchup.
deze:

nu weet ik natuurlijk niet of dat degene was die je gebruikte maar misschien heb je er wel wat aan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 19 april 2008 @ 19:10:17 #22
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58163258
eerst zorgen dat der hjuuidje weer rustiger is en zo, had van piglet van pepijn ook al tip gehad. zeker weten dat de advance goed werk doet en dan pas mogen we weer de ketchup van heizn proberen, ik gebruikte de normale variant trouwens.
Dieetiste wil gewoon echt zo puur mogelijk dus zelf aan de slag met de ingredienten waarvan ik zeker weet dat ze dat kan hebben.
vermoedenlijk ligt het nl. vooral bij de neocate en de tomatensaus voor pasta;s de tomato frito, en niet bij de ketchup, maar zekerheid alles elimineren wat niet puur is.

maar heb opgschreven iig thanks noli ook voor recept
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_58177719
Morris heeft vanmiddag zijn allereerste echte verjaardagsfeestje van zijn beste vriendje van de creche, en nu is hij ziek en ligt met hoge koorts te slapen Ik vind het zo verdrietig voor hem. Bah.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 20 april 2008 @ 14:27:03 #24
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58177852
ach snoopy wat sneu
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 20 april 2008 @ 19:29:30 #25
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_58185469
Hè bah Snoop, da's écht zielig voor hem! Dikke kus voor je kleine man!

Lishe; is het zó niet fijn, dat idee van naar school straks? Vervelend, dat je het zo ervaart. Mij lijkt het echt alleen maar leuk. Of is dát juist een beetje raar? Gelukkig is Luuk nog een piepkuiken. Joh, nog vuel meer dan een half jaar te gaan! Da's écht nog wel even gelukkig. Wat een heeeeeeerlijke Leentjes kwamen er trouwens voorbij in het fototopic!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')