Knor jouw kleuterschool zit in een ander gebouw dan de basisschool begrijp ik? Dan kan ik me goed voorstellen dat alles weer moeilijk is.
Bij ons is groep 1 en 2 een gedeelte van de verdere basisschool dus die grote stap nemen we gelukkig maar 1 keer.
LB ik vond alles net zo moeilijk, en zag enorme bergen op de weg, de periode voor ze echt naar school ging. Toen wij Eva naar school brachten heb ik daar 2 dagen meegedraaid en de leidsters voorzien van allerhande informatie over Eva, hoe ze getroost wil worden en wat ze graag doet e.d.
Het kennismakingsgesprek met de juf van Iris had ik me ook zo voorgesteld maar tot mijn stomme verbazing wilde ze daar helemaal niks over weten. Moeilijk vond ik dat, want in mijn ogen moest ze toch weten hoe mijn kleine meisje was, en wat ze moest doen als ze verdrietig was.
Juf had dat niet nodig want ze was gewoon heel ervaren en op een gewone school gaat dat allemaal anders, maar in mijn verdriet en bezorgdheid zag ik dat toen niet zo helder in.
Nu, een half jaar later kan ik echt zien dat het Iris goed doet, school, en dat ze haar heel goed kennen.
Iris zie je groeien, bij al die 1e keren, 1e keer schoolreisje, 1e keer kinderfeestje, 1e keer gewond raken op school en getroost zijn door de juf etc. etc. En ik? Ik leer langzaam dat mijn kind daar ook in goede handen is, en dat ik niet meer het middelpunt van haar bestaan ben.
Ze wordt groot, onze kleine meid, fietst al zonder zijwielen, heeft hopen vriendinnetjes, en komt soms met wijsheden en liedjes thuis dat je verbaast denkt " die heb ik er niet ingestopt"
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥