abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 mei 2008 @ 20:00:43 #151
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_58651493
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 15:28 schreef lily het volgende:

[..]

Hier ook nog een "van de luier afhankelijke" peuter. Hij heeft de afgelopen week veel bloot rondgelopen maar het werkte niet echt.
Hij plaste overal en nergens (overal een paar druppels) Volgens mij was ie zijn terrein aan het afbakenen ofzo.

Als ie moest poepen rende hij jammerend rond om een luier.

(potje stond onaangeroerd in de tuin)

Herkenning alom!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 20:03:05 #152
105888 renzell
pi_58651524
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 15:33 schreef Noli. het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 20:14:28 #153
102760 Igraine
Headache
pi_58651735
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:00 schreef Igraine het volgende:
Hier ook een peutertje die al drie dagen zoder luier loopt en braaf op de wc plast en poept! zonder ongelukjes!

Vandaag is ze voor het eerst zonder luier naar het KDV. Ik heb wel 3 schone onderbroekjes meegegeven voor de zekerheid. Ik ben zo benieuwd hoe het gegaan is....
En het is helemaal goed gegaan! Niks geen ongelukjes, ik ben zo trots!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:16:04 #154
105888 renzell
pi_58652914
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 20:14 schreef Igraine het volgende:

[..]

En het is helemaal goed gegaan! Niks geen ongelukjes, ik ben zo trots!
Knap hoor!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:20:49 #155
105850 Fuente
mamamuts
pi_58652972
Wat goed Igraine!

Voor Sara bijna hetzelfde nieuws, ze is nu al 3 dagen plas-zindelijk, poepen vindt ze nog eng. Nog een paar daagjes en dan ook in een onderbroekje naar de creche! Ze is zelf helemaal trots
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_58653290
Ow mag ik even klagen hier.. tussen alle leuke en mooie verhaaltjes?
ik moet morgen met mijn manneke bloedprikken en aangezien ik zwanger ben, kan hij niet bij mij op schoot. Het past gewoon echt niet meer en door mijn hormonen zie ik er ook nog eens zo tegen op. Geen idee hoe hij gaat reageren en of ik het hem moet vertellen als we morgenochtend weggaan, of pas als we daar zijn. Ik hoop ook dat ie maar 1 buisje hoeft en dat het daar bij blijft.
Mensen met ervaring hiermee?
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:30:17 #157
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58654352
Wat knap al die zindelijk wordende kindjes!

Lovelylady, geen ervaring hier, maar het klinkt niet fijn Sterkte morgen!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_58654663
Knap idd alle zindelijk wordende kindjes!

Kim wil niks van het potje weten, ook niet van de wc. Met het warme weer veel in blote kont gelopen, potje in de buurt. Maar er kwam niks. Ze geeft nu wel aan dat ze moet poepen, en plas roept ze nu ineens ook vaak. Dus misschien binnenkort. Forceren lijkt me niet goed iig.

Lovelylady succes morgen.
pi_58655431
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 23:21 schreef texelonia het volgende:

poemojn je bedoelde waarschijnlijk niet echt de jongens-peuters, maar toch is het hier ook herkenbaar
Noah wil altijd roze, roze, roze.
Hier ook zo eentje Hij heeft nu een roze disney-prinsessen zaklamp om te kijken of er spoken onder z'n bed zitten en is er dolgelukkig mee.

Qua zindelijkheid komen we hier niet echt verder geloof ik. Ja, hij plast en poept op het toilet, al een hele tijd....maar alleen als hij in z'n blote billen rondloopt. Zodra we hem een luier aandoen (of een broek) dan vindt hij het wel makkelijk geloof ik en plast hij gewoon daarin. En het gaat dus echt al maanden zo Zonder broek heeft hij echt nooit ongelukjes..maar met....
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 13 mei 2008 @ 23:26:44 #160
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58655529
Noah is trouwens helemaal in de ban van katten. Hij speelt al een tijd vaak dat ie een kat is. Meestal Sjaak, onze eigen kat. Soms Moortje, de kat van mijn ouders, vooral als ie bij mijn ouders is dan. En heel af en toe Saartje, de kat van de buren van mijn ouders.
Tegenwoordig als we ergens heen gaan dan gaat Saartje altijd mee Als een soort onzichtbaar vriendje. Ik vind het zo grappig. Als we dan weg gaan zegt ie dan ook vaak dat Saartje niet mee is want die wilde niet weg Ik vraag me dan af of ie bedoelt dat ie zelf niet weg wilde en dat projecteert op Saartje

Als ie zelf een kat speelt is sowieso heel lief, want dan komt ie op schoot liggen en knuffelen enzow Dat doet ie niet vaak meer vrijwillig tegenwoordig
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_58658100
Hoera voor alle zindelijke kindjes

Wat grappig, tex

katten zijn ook geweldige beesten
  woensdag 14 mei 2008 @ 06:53:52 #162
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_58658154
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 21:40 schreef Lishe het volgende:
Na al die stoere losse fietsers hier ook een trotse mama!

En dat fietsen zonder zijwieltjes vind ik ook te gek leuke foto's van Amber, LadyS.

De laatste maanden peuterspeelzaal voor mijn dochter zijn aangebroken, daarna samen op vakantie en dan is het echt tijd om naar school te gaan. Ik ben echt benieuwd hoe dat zal gaan maar maak me er ook veel zorgen over. Het maakt me niet echt uit dat ik al zo'n grote dochter heb, ik ben blij met zo'n fijn kind. Maar ik hoop dat dat ze ook echt groot genoeg is en niet ineens heel groot moet zijn. En of ik d'r wel goed genoeg heb opgevoed (tot nu toe) om zich staande te houden en of niemand d'r zal pesten en het vliegt me echt aan af en toe. Hoewel het vast wel goed zal komen. Maar ja....gelukkig hebben we deze zomer veel vakantie en vrij samen.
  woensdag 14 mei 2008 @ 07:38:04 #163
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58658307
LovelyLady, misschien kan een van de mensen daar hem vasthouden als hij aan hem/haar gewend is, en dat jij er dan bij blijft zitten en zijn handje vasthoudt ofzo?
  woensdag 14 mei 2008 @ 07:47:48 #164
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58658349
Ja, of net een andere houding zoeken, desnoods op de grond zitten, met hem tussen je benen?
Succes.

LB, tobbertje. Iedereen vindt Jolie lief en leuk, ik beloof het je!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_58658359
have a little faith, luchtbel

Ik begrijp jouw gevoelens want ik had ze ook. Ik vond het helemaal niet leuk, dat schoolgebeuren.
Heel egoistisch van mij want de wereld van mijn zoon draaide al vier jaar voornamelijk om mij (en zijn vader) en dat is veilig en vertrouwd en goed.
Maar eigenlijk is dat helemaal niet goed. Kinderen moet je loslaten en hun eigen ervaringen laten leven (hoor mij )
School is een geweldige ervaring en dat is hoe dan ook goed voor je dochter (zelfs met minder leuke dagen of gebeurtenissen).
Jij bent er om haar ervaringen aan te horen en te begeleiden zodat ze een fijne meid blijft en een leuke tijd heeft.

Ik vond het zelf heel moeilijk dat er nu anderen zich met mijn kind gingen bemoeien, en er (in ons geval) kritiek op leverde. Daar heb ik vreselijk aan moeten wennen.
Maar dit was voor ons weer een leerproces, en dat is uiteindelijk ook leuk.
pi_58658470
Het komt vast (zeker) goed, met Jolie op school!

Hier een meisje die steeds vraagt:"Als ik jarig ben, ga ik dan naar de basisschool?" "Nee, schat want dan word je pas 3, als je 4 wordt, ga je naar de basisschool."

Ik heb het idee dat ze er erg naar uitkijkt

En misschien gek om te zeggen, ik maak me daar helemaal geen zorgen om. Het lijkt me heel fijn voor haar.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_58658550
Hier een ziek meisje die niet naar school (psz) gaat vandaag. Ze vind het niet eens echt erg. Dus dan is ze wel echt ziek, normaal staat ze te trappelen. Ze hoest dr longetjes eruit, is vreselijk bleek en heeft nu al 2x flink gespuugd. Isse niette leuk zegt ze dan. Arme ziel.
pi_58660827
Bedankt voor al het succes wensen allemaal! Meneer zat bij vriendlief op schoot, het duurde wat lang want ze konden geen adertje vinden, en is uiteindelijk geprikt in zijn arm. De enige die wat traantjes heeft gelaten ben ik! LOL
Vol bewondering zat ie naar de naald te kijken die zijn handje inging... gaf geen kick! Echt tegek.... stom dat je je zo druk kan maken en dat je zoiets helemaal niet verwacht. De meiden die priktte zeiden ook al: Zo willen we alle kindjes wel prikken. Dus sjapoo voor me binkie hahaha.

Igraine, hier heeft Sander het ook al de hele tijd over zijn school, die bij de supermarkt staat... hahaha het is natuurlijk ook best wel spannend en zeker omdat we er dagelijks voorbij lopen.
Ik zie er wel tegen op om je kind deels los te laten, er gaat weer een stukje wereld open voor je kind.

Ingrid sterkte met je kleine zieke meid, spugen is inderdaad heel naar! En dan ook nog met dat mooie weer
Hopelijk is ze gauw weer beter!
  woensdag 14 mei 2008 @ 12:02:02 #169
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_58662354
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 07:49 schreef lily het volgende:
have a little faith, luchtbel

Ik begrijp jouw gevoelens want ik had ze ook. Ik vond het helemaal niet leuk, dat schoolgebeuren.
Heel egoistisch van mij want de wereld van mijn zoon draaide al vier jaar voornamelijk om mij (en zijn vader) en dat is veilig en vertrouwd en goed.
Maar eigenlijk is dat helemaal niet goed. Kinderen moet je loslaten en hun eigen ervaringen laten leven (hoor mij )
School is een geweldige ervaring en dat is hoe dan ook goed voor je dochter (zelfs met minder leuke dagen of gebeurtenissen).
Jij bent er om haar ervaringen aan te horen en te begeleiden zodat ze een fijne meid blijft en een leuke tijd heeft.

Ik vond het zelf heel moeilijk dat er nu anderen zich met mijn kind gingen bemoeien, en er (in ons geval) kritiek op leverde. Daar heb ik vreselijk aan moeten wennen.
Maar dit was voor ons weer een leerproces, en dat is uiteindelijk ook leuk.
Ah goed zo'n reactie van iemand die het allemaal al meemaakt. Ik probeer ook wel dat vertrouwen te hebben want ik weet ook gewoon aan de andere kant wel dat het goed voor haar is. Dat ze dit gaat doen. Ik vind het daarnaast ook moeilijk dat ik dan aan het werk ben en ze niet meer altijd bij haar lieve oppas is. Niet meer altijd zo veilig. En dat terwijl ik weet dat het zo hoort en ik een goed gevoel heb bij de school. Ik probeer ook wel te denken aan alle leuke dingen en de positieve kanten. Alleen die andere kant grijpt me wel echt aan af en toe. In heel hysterische buien denk ik soms echt dat ons leven straks over zal zijn, dat ik vijfentwintig ben en mijn dochter vier jaar straks en dat ze klaar is voor de rest van het leven en dat ik niet meer weet wat ik moet doen en een pensioengat heb En ik probeer het dan maar om te zetten in iets positiefs, namelijk dat ik vooral fijn en goed voor haar zou willen. En toch en toch en toch en toch.................:o
pi_58662857
Luchtbel, wat ben je toch een lieve Mamma.. Jolie zal later (als ze groot is en jij pensioen ontvangt ) zó trots op je zijn! Ze gaat het vast heel leuk vinden op school.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 14 mei 2008 @ 13:51:54 #171
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_58664255
LB, ik ken het ook hoor.
Nu zit Léon nog lekker op mijn schoot te frutten, maar kusjes op de wang worden na de tijd al weggeveegd en ook het typische geïrriteerde toontje in zijn stem klinkt ook al regelmatig. Hij moet stoere dingen doen, waar ik volgens hem geen verstand van heb. Dat soort dingen.
En ook of hij op school een beetje zal aarden, zich niet op zijn kop zal laten zitten, aansluiting vindt bij andere kindjes...
Maar aan de andere kant denk ik, waar maak ik me druk om? Hij heeft toch tijdens de vakantie ook vriendjes zelf gevonden en op het kdv ook?
Maar ja, je bent nu eenmaal moeder, het zal er wel bij horen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 14 mei 2008 @ 14:00:10 #172
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58664397
Icile, wat een lieve woorden naar Luchtbel. Helmaal mee eens.
Wat lees ik veel herkenbaars. De twijfel van LB, de angsten van LovelyLady (Wat een stoere zoon!)
Rens, je weet vast hoe druk ik me heb gemaakt. En ineens gaat er een knop om in dat mini-hoofd en doen ze het zomaar.
Dutch. Z'n school is zo leuk. Ze zijn 'm helemaal aan het verbouwen voor hem.

Wauw.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 14 mei 2008 @ 14:14:37 #173
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_58664664
Hij krijgt een lokaal voor zichzelf.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 14 mei 2008 @ 15:40:04 #174
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58666042
ik wals er eventjes overheen

gisteren heeft Arwen de duodenoscopie gehad oftewel biopt van de endeldarm.
6 uur op pad, om precies op tijd daar te zijn.
We mochten direct door en kreeg arwen haar mooie ziekenhuishempje aan

Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 14 mei 2008 @ 15:41:41 #175
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58666074
even wegen en tempen en een zetpilletje en na 5 minuutjes in het grote bed op naar de ok ( ik mocht als enige van de ouders mee, waren nog 2 andere kindjes voor kno en die meosten wachten )
Arwen intussen helemaal slaapdronken, wat er wel erg komisch uitzag want ze wou zo graag alles zien .
Daarna met de assistent mee.

woensdag 14 mei 2008 @ 15:43:04 #176
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58666095
Intussen heb ik maar zitten nagelbijten en na een uurtje ongeveer mochten we haar weer bij de recovery ophalen.
Daar was ze wel heel erg van slag, maar na een goed half uurtje was dat weer weg.
Ze is nog wel wat uit haar doen , maar das logisch.

Haar dapperheid werd beloond met een mooi diploma en door mama met een wipkip en opa en oma speeltjes voor in het zwembadje.

zo trots op mijn lieve dappere grote stoere meid
  woensdag 14 mei 2008 @ 15:45:11 #177
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58666121
23 mei dan heb ik telefonische afspraak, voor definitieve uitslag van het biopt, wel was er helaas wel darmschade gevonden, ondanks het bloed niets aangaf.
Volgens de meeste coeliaken die ik intussen ken, is het hoogstwaarschijnlijk dus idd coeliakie
hoe dan ook moet ze gv voorlopig, of idd voor altijd.
  woensdag 14 mei 2008 @ 15:46:32 #178
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58666145
ps. sorry dat het over meerede posts gedaan is, maar ineen keer gaat het forum heir op zijn bek dus even zo gedaan
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 mei 2008 @ 15:49:36 #179
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58666202
oeh Evenstar, wat goed van Arwen, geef dr maar een dikke van me
k hoop dat t een uitslag geeft waar jullie wat mee kunnen

ook voor jou
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_58667329
Wat goed van Arwen, en van jou want wat moet het moeilijk zijn om te wachten terwijl ze bij haar zo'n endoscopie doen...ik hoop dat je nou eindelijk duidelijkheid krijgt over wat er aan de hand is
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')