abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58771703
Randy was nog maar 15 maanden toen Tinka geboren werd... Die was nog te jong om het zich goed te realiseren. Was wel een stuk makkelijker!

Randy had vandaag zijn eerste moeilijke momentje. Hij was al erg druk en hij wilde Tinka (als vanouds!) even te grazen nemen, bedenkt zich ineens en knijpt Bink hard in zijn handje terwijl die bij mij op schoot zit. Ik bleef wonderwel kalm en vroeg waarom hij dat deed en dat dat pijn bij Bink deed. "Ik vind de baby saai, ik wou niet een broertje, ik wou een zusje." Ik heb gereageerd dat ik dat ook wel leuk had gevonden, maar dat Bink er niets aan kon doen dat hij een jongen was en dat hij hem geen pijn mocht doen. En dat ik me best voor kon stellen dat hij het niet altijd leuk was om een baby in huis te hebben omdat die wel vaak op schoot zat en vaak aan de borst moest. Maar dat hij dan maar gewoon tegen mij moest zeggen dat hij het even niet leuk vond. Hoop dat hij het gesnapt heeft maar mag hem wel in de gaten houden met Bink, vrees ik. Terwijl hij hem ook wel heel lief lijkt te vinden.
Vandaag even geen visite, was wel even lekker voor de kids. Tinka vindt de baby dus wel overduidelijk heel lief, wil hem ook beneden hebben als ze wakker is en helpen met verschonen enzo (net als Randy overigens). Ze was vandaag wel meer ondeugend dan anders. (Owgottt... toch niet 2 in de peuterpubertijd, juist nu! ) En ze wil niet naar bed en verzint smoezen om naar eruit te mogen! Ze heeft ook net weer een groeisprongetje gemaakt geloof ik, ze maakt hele volzinnen (die amper verstaanbaar zijn, maar toch! )
Ik heb er wel heel veel moeite mee om ze allemaal de extra aandacht te geven die ze verdienen en ze te laten weten hoe speciaal een ieder voor me is. Hoop maar dat dat lukt... Maar misschien hoort dat niet hier maar is dat meer een kraamvrouwding...
  dinsdag 20 mei 2008 @ 07:23:57 #227
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_58774301
Ik ga straks mijn oudste dochter naar groep 1 brengen om te wennen
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 20 mei 2008 @ 07:41:16 #228
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58774380
Oeh, spannend, LadyS! Succes voor jullie.

Míjn oudste is een beetje ziek, ze moest net ineens spuigen (alleen maar gal, want ze wilde al niks eten). Zielig. Maar ze is nu wel opgelucht, merk ik.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 mei 2008 @ 08:57:43 #229
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58775102
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 07:23 schreef LadyS het volgende:
Ik ga straks mijn oudste dochter naar groep 1 brengen om te wennen
Nu al? Isa gaat pas in augustus naar school, vanwege de grote vakantie die er tussendoor komt...

Wel spannend hoor! Ben erg benieuwd hoe Amber het gaat vinden
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:03:23 #230
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58775152
jeetje amber al wennen

en arme maria! spugen lucht meestal wel op als je eerst misselijk bent. ik was zelf altijd een heel stuk minder ziek na het spugen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:04:52 #231
640 snoopy
peanuts
pi_58775172
LadyS, wat spannend Ik ben heel benieuwd hoe het gegaan is.

Sjoeg, sterkte met Maria
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_58775255
Beterschap voor Maria!

Sterkte zo met wegbrengen LadyS
Myrthe gaat ook na de zomervakantie beginnen, maar mag 25 juni komen kijken.

Mammietje, nog gefeliciteerd met Bink! En succes met het verdelen van de aandacht. Ik heb in Juliette's kraamweek wel eens haar bij de kraamverzorgster achtergelaten terwijl ik zelf met Myrthe een blokje ging wandelen, misschien kun je evt zoiets doen met je kinderen?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:01:17 #233
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58782557
hoe is het gegaan LadyS?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:33:56 #234
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58784393
Maria ook al ziek! Storm was toch ook net ziek geweest Sugar? Gaat lekker bij jullie dus sterkte!
  woensdag 21 mei 2008 @ 22:02:38 #235
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_58810884
Nou, het is hartstikke goed gegaan Ze was uiteraard verlegen en bedeesd, maar na verloop van tijd ging het beter hoorde ik van juf Erna. Toen ik haar opgehaald had, vertelde ze me dat ze "élke dag wel naar juf Erna wil"

Tot de zomervakantie elke dinsdagochtend en daarna dus gewoon fulltime zeg maar.

En Iris mag maandag naar de psz. Eigenlijk is dat vanaf 2 jaar, maar het leek ons (de juf en ik) zo leuk als ze een paar keer nog samen in de klas zitten En Iris moet altijd aan haar haren meegesleept worden als we Amber naar school brengen, dus ik voorzie geen problemen

Hoe is het met Maria?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_58819512
Mijn maag begint net te knorren en ik denk: waarom heb ik toch zo'n honger?!
Blijkt dat ik helemaal vergeten ben te ontbijten omdat Oudste vandaag ook (voor de 2e keer) naar de Peuterspeelzaal is
Hij vindt het geweldig, maar ik moet blijkbaar nog even wennen
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  donderdag 22 mei 2008 @ 11:00:25 #237
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58819542
Hahaha, dat is herkenbaar Icicle!
  donderdag 22 mei 2008 @ 11:02:05 #238
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58819593
Oh ja, LadyS, wat mogen ze bij jouw psz dan vroeg komen! Hier is het 2 jaar 3 maanden maar bij de psz in het dorp hiernaast is dat 2,5 jaar. Het verschilt blijkbaar nogal.

Wel erg leuk, dat ze nog een paar keer samen kunnen gaan hier laten de meiden elkaar links liggen als ze er eenmaal zijn, maar ze vinden het wel heel leuk om samen te gaan.
pi_58819630
Oh gelukkig, ben ik niet de enige

Hier mogen die kindjes officieel ook met 2 jaar en 3 maanden komen. Maar omdat er genoeg plaats was mocht hij vanaf zijn 2e verjaardag al in de groep.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar donderdag 22 mei 2008 @ 11:47:35 #240
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58820813
Amber, stoere meid! Leuk dat het zo goed bevallen is

Hier goed nieuws mbt BSO, na een aantal (drammerige) telefoontjes, krijg ik net de bevestiging dat Isa per september zowel op maandag als op donderdag welkom is op de BSO van onze keuze
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:20:21 #241
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58822957
hier mogen ze al vanaf 21 maanden

ik vergeet ook altijd te eten als max naar de psz moet. maar dat is meer omdat ik er gewoon geen tijd voor heb ik eet gewoon als ik weer thuis kom van het wegbrengen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 22 mei 2008 @ 18:12:23 #242
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_58830058
Fijn Sjeen!

Ik heb vanmorgen nog een keertje meegeholpen op de peuterspeelzaal van Jolie en het was wel goed voor mijn gevoel over naar school gaan. Jolie is toch echt wel klaar op de peuterspeelzaal. Ze gaat nog graag want ze vindt de juffen lief en de kindjes aardig maar ze is al best groot en kan zich soms ook niet meer zo goed vermaken met die andere kinderen. Vanmiddag met buiten spelen zocht ze zo weer haar vriendje uit de buurt op en dat gaat dan een stuk beter. Dus het was goed om even te zien!
pi_58833918
Veeg me maar op...

Ik ging gister Amber naar bed brengen en toen zei ik, ik hou van jou. Zei ze ik hou van ook jou mamma
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Licht Ontvlambaar donderdag 22 mei 2008 @ 20:57:58 #244
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58834483
Amber Zo lief, zulke dingen!

Fijn trouwens LB dat het meehelpen op de peuterspeelzaal je gevoel over het naar school gaan goed gedaan heeft Ik heb bij Isa ook absoluut het idee dat ze toe is aan school, dat het KDV haar een beetje gaat vervelen. Ze heeft wel een heel goed vriendinnetje op het KDV waar ze allerlei kattekwaad mee uithaalt Die gaat ook na de zomervakantie naar school, maar jammer genoeg niet naar dezelfde school. Onze buurjongetjes (de jongste is echt Isa's beste vriendje) wel en nog een aantal kinderen uit de straat. Ook de kinderen van een van mijn vriendinnen, Isa komt daar ook vaker over de vloer. Dus er lopen gelukkig wel al wat vertrouwde gezichten rond op school
  vrijdag 23 mei 2008 @ 15:29:14 #245
105850 Fuente
mamamuts
pi_58858167
Wat lief he Vicky! Saartje zegt dat ook: hou van jou mama, ik is jouw lievie he

Sara was van de flixitide af (was de bedoeling om ruim een maand te geven en dan stoppen). Binnen 2 dagen waren we terug bij af, en nu zit ze weer aan de flixitide. Gelukkig werkt het nu vrij vlot!

Ik verbaas me erover hoe groot ze ineens wordt, wat ze me allemaal verteld, echt een meiske..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 23 mei 2008 @ 15:47:42 #246
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58858696
Ik weet niet meer precies hoe het ontstaan is, maar als we tegen Noah zeggen "I love you" dan antwoordt hij met "Ai laf joe toe, koe!"
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 18:31:42 #247
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58862483
we hebben goed nieuws en slecht nieuws gehad
ze heetf geen coeliakie x 10000, maar wel een enorm heftige tarwe allergie en dus alles van tarwe gemeden. Dus wel behandelen als coeliaak, alleen heir kan ze overheen groeien!!!
Ook een gigantisch streng dieet de aankomende jaar a 2 jaar nog..
feitelijk: bloemkool, broccoli, rodekool, zuurkool, aardappel rijst, runderghakt en kipfilet , banaan an druifjes, en de gv crackers/koekjes en maccaroni. en daarbij een liter neocate advance per dag.
NIETS nieuws proberen, en blijven klachten komen dan nog verder verscherpen weer.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 18:36:05 #248
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58862582
ik ben onwijs blij dat ze geen coeliakie heeft, hier kan ze overheen groeien.
Wel vind ik het gewoon ronduit klote dat ze dus verplicht zo beperkt moet blijven, omdat ze zo enorm gevoelig is. het is zo verdomde weinig en voor zeker 1 jaar liefts mogelijk zolang ze wat groeit en ontwikkelt verder nog 2 jaar alleen dat beetje mag hebben.
We wel zo streng moeten zijn alsof ze coeliakie heeft , leg dat maar eens aan mensen uit.. coeliakie snappen ze wel, een allergie is niet zo erg volgens velen en dus vinden ze het onzin zo voorzichtig te moeten doen.
voel me echt opgelucht maar ook onwijs kut
pi_58862681
wel fijn dat je duidelijkheid hebt nu!
hopelijk groeit arwen er idd overheen.

tegen de buitenwerled zou ik anders gewoon zeggen dat ze coeiliakie heeft als je verwacht dat mensen dat makkelijker snappen. het is praktisch toch hetzelfde.

balen van dat beperkte eten, maar kun je ook niet uitbreiden aan d ehand van de ingredienten van de gv crackers/koekjes en maccaroni??
als de maccaroni op maisbasis is, dan moet gewone mais, of maismeel etc ook kunnen... zo ook met rijst, rijstmeel etc... dat scheelt toch iets misschien...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 mei 2008 @ 18:41:11 #250
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58862695
gefeliciteerd Evenstar
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')