abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58140531
Hey Inderdaad, ik zie je posten dat je door een experimenterende moeder sommige dingen niet meer lust ?

Ik heb ook een moeder die uhm, niet altijd eeh even lekkere dingen op tafel zette daardoor "lustte" ik veel dingen niet. Die nu, 5 jaar later, toch wel lekker blijken te zijn als je ze wel goed klaarmaakt

Oftewel: sommige dingen die je niet lust moet je gewoon weer eens proberen te eten. Het kan niet waar zijn dat je "ovengerechten" niet lust, toch. Toch??
Springfield's looking pretty dusty today
pi_58140761
Welkom Inderdaad

Ben nu voor het weekend bij meine mutti und vati, lekker paella eten zometeen
En net gesport, maar ik werd echt misselijk, de laatste tijd wel vaker. Volgens mij een combinatie van te weinig eten en meer doen dan in mijn schema staat. Maargoed het helpt wel Volgende keer dus meer eten dan ik gewend ben bij de lunch voordat ik ga sporten.
  vrijdag 18 april 2008 @ 17:36:55 #53
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58140848
@ Inderdaad:

Ik moet net als jij ook mijn smakenhorizon wat gaan verbreden. En er zit niets anders op dan gewoon in de keuken te gaan staan en dingen te gaan uitproberen, vrees ik..

Ik heb net de geitenkaasmaaltijdsalade van de Plus op. Hij kan niet tippen aan die van de AH, maar het verschil is niet groot genoeg om voortaan toch voor die van de AH te gaan, terwijl die van de Plus veel goedkoper is .
Niet meer actief op Fok!
pi_58140883
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 17:36 schreef Viking84 het volgende:

Ik moet net als jij ook mijn smakenhorizon wat gaan verbreden. En er zit niets anders op dan gewoon in de keuken te gaan staan en dingen te gaan uitproberen, vrees ik..

Oh noes.... Arme jij

Koken is leuk, en je geniet meer van je eten naarmate je meer plezier hebt in koken. Echt.
pi_58140937
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 16:48 schreef ColdFeet het volgende:
Gepelde tomaten mag je ongelimiteerd eten, toch?

Weinig calorieen, heel erg veel gezonderigheid!
Uiteraard
quote:
Enne: WIJN??? In jouw conditie? Tsk
Laatst zelfs port
Toen heb ik het overigens wel even extra lang doorgekookt en gezorgd dat ik tijdens het doopruttelen niet boven de pan hing
pi_58140966
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 17:32 schreef shinydiscoball het volgende:

En net gesport, maar ik werd echt misselijk, de laatste tijd wel vaker. Volgens mij een combinatie van te weinig eten en meer doen dan in mijn schema staat. Maargoed het helpt wel Volgende keer dus meer eten dan ik gewend ben bij de lunch voordat ik ga sporten.
Als je echt misselijk wordt bij sporten zou ik op dat moment wel wat rustiger aan gaan doen. Rustiger opbouwen
  vrijdag 18 april 2008 @ 17:44:28 #57
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58141011
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 17:38 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Oh noes.... Arme jij

Koken is leuk, en je geniet meer van je eten naarmate je meer plezier hebt in koken. Echt.
Hahaha.
Ik bedoelde het niet zo dramatisch, hoor .
Maar weet je wat het is? Ik word een beetje zenuwachtig van die recepten. Een snufje van dit, een theelepeltje van dat, een takje van dat... en vaak heb ik van de helft van de dingen nog nooit gehoord en ik weet al helemaal niet waar ik het vandaan moet halen.
Verder kloppen de verhoudingen van de recepten die ik van internet (allerhande.nl) haal nooit en daar word ik - uiteraard - superchagrijnig van.
Terwijl ik koken op zich best leuk vind, vooral als er ook nog een nieuw lekker recept aan m'n repertoire toegevoegd kan worden,
Ik moet gewoon een vriendin zoeken die graag kookt .
Niet meer actief op Fok!
pi_58141060
Wees welkom om eens te komen eten als je in Den Haag bent, Viking (en nee, dat is geen versierpoging ). Ik hou van koken, helemaal voor anderen. Heerlijk met z'n allen tafelen en drinken
pi_58141103
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 17:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hahaha.
Ik bedoelde het niet zo dramatisch, hoor .
Maar weet je wat het is? Ik word een beetje zenuwachtig van die recepten. Een snufje van dit, een theelepeltje van dat, een takje van dat... en vaak heb ik van de helft van de dingen nog nooit gehoord en ik weet al helemaal niet waar ik het vandaan moet halen.
Verder kloppen de verhoudingen van de recepten die ik van internet (allerhande.nl) haal nooit en daar word ik - uiteraard - superchagrijnig van.
Terwijl ik koken op zich best leuk vind, vooral als er ook nog een nieuw lekker recept aan m'n repertoire toegevoegd kan worden,
Ik moet gewoon een vriendin zoeken die graag kookt .
Bij pattiserie komt het heel nauw: de grammen en zo, maar bij gewoon koken, moet je een beetje op je gevoel afgaan. Als er staat zoveel van dit of dat, mag je daar best een beetje mee schipperen hoor! En je moet altijd proeven!! Als je iets voor het eerst maakt dan maak je het misschien vanaf een recept, maar als je proeft en het is bv. nog wat te vlak van smaak, dan hoppa, meer kruiden erdoor. Te zuur? Iets suiker erdoor, te zoet? Scheutje azijn. Te zout? Voeg een aardappel toe. Langzamerhand, krijg je er dan echt feeling mee!

Je kan natuurlijk ook gewoon die vriendin zoeken
  vrijdag 18 april 2008 @ 17:51:10 #60
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58141133
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 17:49 schreef conleche het volgende:

[..]

Bij pattiserie komt het heel nauw: de grammen en zo, maar bij gewoon koken, moet je een beetje op je gevoel afgaan. Als er staat zoveel van dit of dat, mag je daar best een beetje mee schipperen hoor! En je moet altijd proeven!! Als je iets voor het eerst maakt dan maak je het misschien vanaf een recept, maar als je proeft en het is bv. nog wat te vlak van smaak, dan hoppa, meer kruiden erdoor. Te zuur? Iets suiker erdoor, te zoet? Scheutje azijn. Te zout? Voeg een aardappel toe. Langzamerhand, krijg je er dan echt feeling mee!
Oh ja, dat wilde ik ook nog zeggen, idd, dat iedereen precies schijnt te weten wat er allemaal bij elkaar past en men experimenteert erop los in de keuken, maar bij mij gaat dat echt geheid mis .
quote:
Je kan natuurlijk ook gewoon die vriendin zoeken
Je moet tegen de liefde aanlopen .

@ ColdFeet: Dank je wel voor het aanbod . Misschien ga ik er nog wel eens op in! .
Niet meer actief op Fok!
pi_58141166
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 17:46 schreef ColdFeet het volgende:
Wees welkom om eens te komen eten als je in Den Haag bent, Viking (en nee, dat is geen versierpoging ). Ik hou van koken, helemaal voor anderen. Heerlijk met z'n allen tafelen en drinken
Over voor mensen koken gesproken, mag ik misschien het recept van die couscoussalade voor jou? Ik wil hem graag eten als hoofdgerecht voor 2 personen
pi_58141243
Viking: het aanbod is beperkt geldig
omdat ik naar Belgie ga verhuizen!

Freecell, herinner me er morgen even aan... Ik ga een panty aantrekken en naar een bruiloft.
pi_58141542
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 17:57 schreef ColdFeet het volgende:
Viking: het aanbod is beperkt geldig
omdat ik naar Belgie ga verhuizen!

Freecell, herinner me er morgen even aan... Ik ga een panty aantrekken en naar een bruiloft.
Veel plezier!
En ik zal je er wrs wel aan herinneren
pi_58141702
Ha! Dat ging makkelijker dan gedacht!

OK, komtie.
Je doet 200 gram couscous in een ruime kom en giet daar 200 ml kokend water overheen. Even omroeren en laten wellen.
Onderwijl maak je een dressing van het zest en sap van 2 citroenen, 2-3 el. olijfolie, flink wat versgemalen zwarte peper en een snuf zout.

Je snijdt 1/2 komkommer met schil en zonder zaad in kleine blokjes, 2 tomaten zonder zaadjes in kleine stukjes en 3 lente-uitjes in smalle ringen. Je hakt een handje zwarte olijven zonder pit fijn, en flink veel peterselie en munt, ongeveer 3x zoveel peterselie als munt.

Als de couscous enigszins is afgekoeld, wrijf je met schone handen de klontjes los en roert de dressing en de overige ingredienten erdoor

Lekker met tzatziki en gehaktballetjes, of met kip in sinaasappel-honingsaus!
pi_58142493
Het zest? Wat mag dat zijn?
Voor de rest heel erg bedankt
pi_58142893
Zo ik ben er ook weer
Wat zijn jullie snel gegaan
*gaat terug lezen*
pi_58142898
hongerrrrrrrr

net maar even een knackebrodje met ham/knoflook smeersel op, want viel echt om

zodadelijk lekker bami (de kip staat in de marinade ) met een kroepoekje erbij en verse ananas toe, als 't goed is!
Ja doei.
  vrijdag 18 april 2008 @ 20:15:30 #68
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58144890
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:08 schreef Miss_S het volgende:
Zo ik ben er ook weer
Wat zijn jullie snel gegaan
*gaat terug lezen*
Ja, waar was jij?
Ik ben gewend dat ik 's morgens iets van jou lees, dus het viel meteen op dat je er niet was .
Niet meer actief op Fok!
pi_58144990
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 20:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, waar was jij?
Ik ben gewend dat ik 's morgens iets van jou lees, dus het viel meteen op dat je er niet was .
Ik was bij mijn vriendje omdat er vandaag een open dag in Leiden was
Dus ik word wel gemist?
pi_58146369
TVP
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_58147749
Afgelopen week té veel alcohol gehad. Das niet goed hè? .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_58148581
Hier ook 3 passoa jus vanavond, maar daarom gister ook geen alcohol op
pi_58149969
2 roseetjes vanavond
pi_58150723
heel veel thee vanavond

gezond de gekste
Ja doei.
pi_58151505
stelletje zuiplappen

Was ik nou maar net zo stellig over ongezond eten als over alcohol, dan hoefde ik niet af te vallen
  zaterdag 19 april 2008 @ 07:37:23 #76
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58154000
. Lekker vroeg wakker weer, op zaterdag nog wel .
Maarrrr... het zonnetje schijnt en ik was 0,6 kg kwijt tov gisteren, dus dat gaat weer de goede kant op .
Zometeen even eten en dan lekker even lezen in bed .
Niet meer actief op Fok!
pi_58154225
Goedemorgen allemaal
Ik denk dat ik zo lekker buiten ga lezen
pi_58154317
73,5

ik geniet van die 73

Zo lekker met de mtoor weg. De zon schijnt nog, dus we gaan er een mooi ritje van maken, oa met Octopussy

fijne dag allemaal!
Ja doei.
pi_58154668
Goedemorgen
Mooi weer hier! Alleen nog niet echt warm. Net mijn ontbijt op, nu zit ik met een kop thee relaxed te laptoppen tot ik zometeen naar mijn werk moet.
pi_58154718
Goeiemorgen

Volgens mij slaap je echt vaster als je heb gesport...ik lag in ieder geval in coma

Vanmiddag bonbons maken
Kijken wat daar uit komt
pi_58154994
Toetjestip:

Vruchtenmousse aardbei/framboos.
Maar 55 kcal per bakje, en het is lekker!!!
pi_58155022
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 10:29 schreef cinnamongirl het volgende:
Toetjestip:

[ afbeelding ]

Vruchtenmousse aardbei/framboos.
Maar 55 kcal per bakje, en het is lekker!!!
Ziet er goed uit! (Zit er dan aan de onderkant ook nog een beetje vruchtenspul, beetje jam-achtig?)
pi_58155061
Ontbijt met 2 bruine pistoletjes met filet americain en een stuk komkommer

Dat toetje ziet er wel lekker uit alleen eet ik geen toetjes of er nu veel of weinig in zit zie het nut niet zo
  zaterdag 19 april 2008 @ 10:39:20 #84
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58155089
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 10:37 schreef Miss_S het volgende:
Ontbijt met 2 bruine pistoletjes met filet americain en een stuk komkommer

Dat toetje ziet er wel lekker uit alleen eet ik geen toetjes of er nu veel of weinig in zit zie het nut niet zo
Nee, ik ook niet.
Ik eet mijn toetje als ontbijt en om nou een feestelijke vruchtenmousse als ontbijt te gaan eten vind ik ook wel weer wat .
Niet meer actief op Fok!
pi_58155103
Tja nut, nut,... sommige dingen eet je omdat het lekker is! (voor mij is het ook vaak de enige vorm van zuivel, omdat ik zelden melk drink, dus toch nog nuttig! )
pi_58155132
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 10:41 schreef conleche het volgende:
Tja nut, nut,... sommige dingen eet je omdat het lekker is! (voor mij is het ook vaak de enige vorm van zuivel, omdat ik zelden melk drink, dus toch nog nuttig! )
Tja eten omdat het lekker is.......dat doe ik zo min mogelijk
Je kan wel dingen eten die lekker zijn (in je maaltijd) maar dan niet dingen erbij verzinnen zoals toetjes
Maar zoals bij jou is het misschien dan wel handig maarja mijn ontbijt is al een en al zuivel
pi_58155156
Pssssst: ben dus jaaaarg hè, nu is het moment om met op de proppen te komen
pi_58155169
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 10:45 schreef conleche het volgende:

Ben net op hyves geweest en dan nog gemist, sorry

Gefeliciteerd met je 108e verjaardag
pi_58155176
Ik eet alleen maar dingen die ik lekker vind. Niet alle dingen die ik lekker vind natuurlijk, maar wat ik eet , dat moet ik lekker vinden.
pi_58155183
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 10:47 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ben net op hyves geweest en dan nog gemist, sorry

Gefeliciteerd met je 108e verjaardag

Thenks!!
pi_58155186
GEFELICITEERD!!!!
Gewoon taart eten, hoor!

En over dat toetje: ik eet eigenlijk te weinig zivel, melk vind ik vies.
'S ochtends heb ik iet altijd tijd voor yoghurt en muesli. En soms smacht ik naar zoet, en dan voldoet dat toetjes wel aan mijn snoeplust.
  zaterdag 19 april 2008 @ 10:50:19 #92
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58155205
quote:
O ja .
Gefeliciteerd, Conleche! .

Je moet maar liefst 108 kaarsjes uitblazen vandaag . En allemaal in 1 keer !
Niet meer actief op Fok!
pi_58155214
Gefeliciteerd!!
pi_58155215
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 10:48 schreef cinnamongirl het volgende:
GEFELICITEERD!!!!
Gewoon taart eten, hoor!

En over dat toetje: ik eet eigenlijk te weinig zivel, melk vind ik vies.
'S ochtends heb ik iet altijd tijd voor yoghurt en muesli. En soms smacht ik naar zoet, en dan voldoet dat toetjes wel aan mijn snoeplust.
Ik heb hetzelfde! Toetjes zijn ook echt een afsluiting van een maaltijd vind ik! Als meneer C. zo wakker is ga ik een klein stukje taart eten en dan krijg ik m'n cadeautjes

(ben soms echt nog een klein kind )
pi_58155383
quote:
Gefeliciteerd!
pi_58155427
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 10:43 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Tja eten omdat het lekker is.......dat doe ik zo min mogelijk
Je kan wel dingen eten die lekker zijn (in je maaltijd) maar dan niet dingen erbij verzinnen zoals toetjes
Maar zoals bij jou is het misschien dan wel handig maarja mijn ontbijt is al een en al zuivel
Ik geloof dat ik zou sterven van ellende met jouw dieetfilosofie

Conleche, gefeliciteerd
pi_58155718
gefeliciteerd !
pi_58155795
PF
pi_58155798
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 11:30 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
gefeliciteerd !
Je bent de vergeten

Wat is er gebeurd met je naam!!! (of ben je een kloon?)
pi_58155834
Oh nou, de alsjeblieft

!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')