Oh noes.... Arme jijquote:Op vrijdag 18 april 2008 17:36 schreef Viking84 het volgende:
Ik moet net als jij ook mijn smakenhorizon wat gaan verbreden. En er zit niets anders op dan gewoon in de keuken te gaan staan en dingen te gaan uitproberen, vrees ik..
Uiteraardquote:Op vrijdag 18 april 2008 16:48 schreef ColdFeet het volgende:
Gepelde tomaten mag je ongelimiteerd eten, toch?
Weinig calorieen, heel erg veel gezonderigheid!
Laatst zelfs portquote:Enne: WIJN??? In jouw conditie? Tsk![]()
Als je echt misselijk wordt bij sporten zou ik op dat moment wel wat rustiger aan gaan doen. Rustiger opbouwenquote:Op vrijdag 18 april 2008 17:32 schreef shinydiscoball het volgende:
En net gesport, maar ik werd echt misselijk, de laatste tijd wel vaker. Volgens mij een combinatie van te weinig eten en meer doen dan in mijn schema staat. Maargoed het helpt welVolgende keer dus meer eten dan ik gewend ben bij de lunch voordat ik ga sporten.
Hahaha.quote:Op vrijdag 18 april 2008 17:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh noes.... Arme jij
Koken is leuk, en je geniet meer van je eten naarmate je meer plezier hebt in koken. Echt.
Bij pattiserie komt het heel nauw: de grammen en zo, maar bij gewoon koken, moet je een beetje op je gevoel afgaan. Als er staat zoveel van dit of dat, mag je daar best een beetje mee schipperen hoor! En je moet altijd proeven!! Als je iets voor het eerst maakt dan maak je het misschien vanaf een recept, maar als je proeft en het is bv. nog wat te vlak van smaak, dan hoppa, meer kruiden erdoor. Te zuur? Iets suiker erdoor, te zoet? Scheutje azijn. Te zout? Voeg een aardappel toe. Langzamerhand, krijg je er dan echt feeling mee!quote:Op vrijdag 18 april 2008 17:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hahaha.
Ik bedoelde het niet zo dramatisch, hoor.
Maar weet je wat het is? Ik word een beetje zenuwachtig van die recepten. Een snufje van dit, een theelepeltje van dat, een takje van dat... en vaak heb ik van de helft van de dingen nog nooit gehoord en ik weet al helemaal niet waar ik het vandaan moet halen.
Verder kloppen de verhoudingen van de recepten die ik van internet (allerhande.nl) haal nooit en daar word ik - uiteraard - superchagrijnig van.
Terwijl ik koken op zich best leuk vind, vooral als er ook nog een nieuw lekker recept aan m'n repertoire toegevoegd kan worden,
Ik moet gewoon een vriendin zoeken die graag kookt.
Oh ja, dat wilde ik ook nog zeggen, idd, dat iedereen precies schijnt te weten wat er allemaal bij elkaar past en men experimenteert erop los in de keuken, maar bij mij gaat dat echt geheid misquote:Op vrijdag 18 april 2008 17:49 schreef conleche het volgende:
[..]
Bij pattiserie komt het heel nauw: de grammen en zo, maar bij gewoon koken, moet je een beetje op je gevoel afgaan. Als er staat zoveel van dit of dat, mag je daar best een beetje mee schipperen hoor! En je moet altijd proeven!! Als je iets voor het eerst maakt dan maak je het misschien vanaf een recept, maar als je proeft en het is bv. nog wat te vlak van smaak, dan hoppa, meer kruiden erdoor. Te zuur? Iets suiker erdoor, te zoet? Scheutje azijn. Te zout? Voeg een aardappel toe. Langzamerhand, krijg je er dan echt feeling mee!
Je moet tegen de liefde aanlopenquote:Je kan natuurlijk ook gewoon die vriendin zoeken![]()
Over voor mensen koken gesproken, mag ik misschien het recept van die couscoussalade voor jou? Ik wil hem graag eten als hoofdgerecht voor 2 personenquote:Op vrijdag 18 april 2008 17:46 schreef ColdFeet het volgende:
Wees welkom om eens te komen eten als je in Den Haag bent, Viking (en nee, dat is geen versierpoging). Ik hou van koken, helemaal voor anderen. Heerlijk met z'n allen tafelen en drinken
Veel plezier!quote:Op vrijdag 18 april 2008 17:57 schreef ColdFeet het volgende:
Viking: het aanbod is beperkt geldig![]()
omdat ik naar Belgie ga verhuizen!
Freecell, herinner me er morgen even aan... Ik ga een panty aantrekkenen naar een bruiloft.
Ja, waar was jij?quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:08 schreef Miss_S het volgende:
Zo ik ben er ook weer
Wat zijn jullie snel gegaan
*gaat terug lezen*
Ik was bij mijn vriendje omdat er vandaag een open dag in Leiden wasquote:Op vrijdag 18 april 2008 20:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, waar was jij?
Ik ben gewend dat ik 's morgens iets van jou lees, dus het viel meteen op dat je er niet was.
Ziet er goed uit! (Zit er dan aan de onderkant ook nog een beetje vruchtenspul, beetje jam-achtig?)quote:Op zaterdag 19 april 2008 10:29 schreef cinnamongirl het volgende:
Toetjestip:
[ afbeelding ]
Vruchtenmousse aardbei/framboos.
Maar 55 kcal per bakje, en het is lekker!!!
Nee, ik ook niet.quote:Op zaterdag 19 april 2008 10:37 schreef Miss_S het volgende:
Ontbijt met 2 bruine pistoletjes met filet americain en een stuk komkommer
Dat toetje ziet er wel lekker uit alleen eet ik geen toetjes of er nu veel of weinig in zitzie het nut niet zo
Tja eten omdat het lekker is.......dat doe ik zo min mogelijkquote:Op zaterdag 19 april 2008 10:41 schreef conleche het volgende:
Tja nut, nut,... sommige dingen eet je omdat het lekker is! (voor mij is het ook vaak de enige vorm van zuivel, omdat ik zelden melk drink, dus toch nog nuttig!)
quote:Op zaterdag 19 april 2008 10:45 schreef conleche het volgende:
Pssssst: ben dus jaaaarg hè, nu is het moment om metop de proppen te komen
![]()
quote:Op zaterdag 19 april 2008 10:47 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ben net op hyves geweest en dan nog gemist, sorry
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd met je 108e verjaardag
O jaquote:Op zaterdag 19 april 2008 10:45 schreef conleche het volgende:
![]()
Ik heb hetzelfde! Toetjes zijn ook echt een afsluiting van een maaltijd vind ik! Als meneer C. zo wakker is ga ik een klein stukje taart eten en dan krijg ik m'n cadeautjesquote:Op zaterdag 19 april 2008 10:48 schreef cinnamongirl het volgende:
GEFELICITEERD!!!!![]()
Gewoon taart eten, hoor!
En over dat toetje: ik eet eigenlijk te weinig zivel, melk vind ik vies.
'S ochtends heb ik iet altijd tijd voor yoghurt en muesli. En soms smacht ik naar zoet, en dan voldoet dat toetjes wel aan mijn snoeplust.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 19 april 2008 10:45 schreef conleche het volgende:
![]()
Ik geloof dat ik zou sterven van ellende met jouw dieetfilosofiequote:Op zaterdag 19 april 2008 10:43 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Tja eten omdat het lekker is.......dat doe ik zo min mogelijk
Je kan wel dingen eten die lekker zijn (in je maaltijd) maar dan niet dingen erbij verzinnen zoals toetjes
Maar zoals bij jou is het misschien dan wel handig maarja mijn ontbijt is al een en al zuivel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |