abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2009 @ 05:23:13 #76
19840 Libris
Live from Singapore
pi_68226551
Ik heb net even met de ambassade gemailed en mijn uitnodiging is ergens kwijtgeraakt, ze hebben hem gestuurd en ik heb hem niet gekregen.

Er zijn hier twee recepties, eentje komende zaterdag bij in de Residentie van de Ambassadeur, waar iedereen gewoon kan komen. En een andere op Koninginnedag, die alleen voor genodigden is. Ik ga naar beiden. En op 4 mei wordt een dodenherdenking georganiseerd, op een locatie die tussen mijn huis en mijn werk ligt. Dus daar ga ik waarschijnlijk ook langs.
pi_68235785
Oj, kan een FOK! leek op gympen ook langskomen,of moet je bekakt praten en connecties hebben want 1 ding hebben ze wel op de ambassade: Goede drank en fijne hapjes.
75 topics = FIN
  dinsdag 21 april 2009 @ 14:48:01 #78
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_68238214
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:52 schreef ErwinRommel het volgende:
(...)Daarbij speelt ook mee dat Brasilia een takke end weg is. Dus om daar ff voor 1 dag heen te gaan om die volgevroten diknekken te zien? Nee dank u wel.

(..)
op de consulaten geven ze normaal gesproken ook dat soort recepties, dus São Paulo zou een optie dichterbij kunnen zijn
maar voor de rest gaat je verhaal wat mij betreft helemaal op (behalve de eerste zin ....)
zonnig Brasil
  woensdag 22 april 2009 @ 02:18:22 #79
19840 Libris
Live from Singapore
pi_68259483
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:33 schreef FP128 het volgende:
Oj, kan een FOK! leek op gympen ook langskomen,of moet je bekakt praten en connecties hebben want 1 ding hebben ze wel op de ambassade: Goede drank en fijne hapjes.
De receptie op de residentie is heel erg informeel, dress code feestelijk, dus in het Oranje.

* Libris watertand met de gedachte aan haring...
  woensdag 22 april 2009 @ 06:13:23 #80
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_68259884
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Als je wilt heb ik hier een recept voor bitterballen/kroketten liggen
Ja! Lekker!

Dat worden dan kroketten met waterbuffel vlees.....
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_68261426
Geen koninginnedag voor mij.... geen tijd / geld / zin om terug te gaan naar NL voor dat! Dus ik gok dat ik iets van een taart ofzo (uiteraard oranje) meeneem naar werk ofzo en dan vind ik het wel goed...
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  woensdag 22 april 2009 @ 21:55:41 #82
59738 ioish
Sem ressaca
pi_68285171
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Ach, ik doe er niets aan, al heb ik Hare Majesteit wel hoog zitten. Als oud-militair doe je dat gewoon.

Maar om nu naar de ambassade te gaan voor de borrel? Nee! Ik heb niet eens een uitnodiging gehad ondanks dat ze weten dat ik hier zit.
En verder is mij bekent dat er op de NL ambassade te Brasilia enkel gasten komen die nogal een grote dunk van zichzelf hebben en het maar over hun "succes" hebben alhier. Niet mijn volk dus, verre van dat.
Daarbij speelt ook mee dat Brasilia een takke end weg is. Dus om daar ff voor 1 dag heen te gaan om die volgevroten diknekken te zien? Nee dank u wel.

Bitterballen maak ik overigens zelf, en Heineken bier kan ik hier in de supermarkt ook wel krijgen. En aub, Heineken, als je daarvoor naar dat feestje gaat ben je echt een eerste rangs proleet!!
Haring is dan het enige wat ik mis
Vreemd, ik heb via e-mail een uitnodiging gehad, maar dan van het consulaat hier in Rio. Wel voor het eerst dat ik die uitnodiging ontvang trouwens. Waarom overal Heineken en geen Grolsch, Hertog Jan, of iets anders?
  donderdag 23 april 2009 @ 04:33:02 #83
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_68292571
Vandaag ook de uitnodiging van de Ambassadeur te Caracas gehad. Het wordt overigens op 29 April gevierd hier, zodat we de volgende dag ook echt kunnen genieten van de vrije dag
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_68501064
quote:
Op donderdag 23 april 2009 04:33 schreef reem het volgende:
Vandaag ook de uitnodiging van de Ambassadeur te Caracas gehad. Het wordt overigens op 29 April gevierd hier, zodat we de volgende dag ook echt kunnen genieten van de vrije dag

Hier is het ook vanavond.

...maar morgen geen vrije dag helaas....
 FR
pi_68501138
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Als je wilt heb ik hier een recept voor bitterballen/kroketten liggen
Ja, graag!!
 FR
pi_68502294
quote:
Op woensdag 22 april 2009 02:18 schreef Libris het volgende:

[..]

De receptie op de residentie is heel erg informeel, dress code feestelijk, dus in het Oranje.

* Libris watertand met de gedachte aan haring...
Hier zat er dit jaar een papiertje bij de uitnodigingen om het kledingvoorschrift uit te leggen...
quote:
Kledingvoorschrift Tenue de Ville; wat betekent dat eigenlijk?
Hierop wordt een citaat gegeven uit een boek van Amy Groskamp-Ten Have:
quote:
'Tenue de ville: betekent letterlijk stadskleding, d.w.z. nette kleding voor overdag (geen avondkleding). Voor heren een net pak, al dan niet driedelig, donkerblauw of grijs (niet bruin), met overhemd en das, zwarte (gepoetste) schoenen en donkere sokken. Voor dames: een mantelpakje of een geklede jurk, met panties of kousen (geen blote benen), met of zonder hoed.'

Hoewel de Ambassade (...) u niet wil dwingen een driedelig pak of lange kousen aan te trekken als 29 april een zonnige dag mocht zijn, wordt het op prijs gesteld als u zich zou willen kleden in lijn met het feestelijk karakter van onze nationale feestdag.
Ik moest lachen.... (gepoetste) schoenen, bruin verboden (toch de kleur die het dichtst bij oranje ligt ), en vooral: je kleden in lijn met het feestelijk karakter van onze nationale feestdag: was dat niet in allerlei dolle oranje kleding?!

Het is hier trouwens raar weer: zonnig met dreigende sombere wolken... Heb ik weer, met m'n zomerjurkje.... Nouja, anders klampen we ons gewoon aan de buffetten binnen vast!
 FR
  woensdag 29 april 2009 @ 21:56:10 #87
14509 reem
pi_68513260
Bij ons is t erg formeel. En juist vandaag is t gewoon 33 graden... beter hebben ze aire acondicionado in de salón waar t feest is. Maar goed, die formele kleding kan ik goed lijen zolang er maar bitterballen zijn, en een kaasplankje
[b]@RemiLehmann[/b]
  donderdag 30 april 2009 @ 03:26:27 #88
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_68520338
Grappig. Bij ons is de receptie tamelijk informeel. Het Oranjebal van de NL vereniging, daarentegen, is Black Tie, of in de stijl van het thema (dit jaar 'Roaring 20s').

De locatie van het Oranjebal is helemaal geweldig, dit jaar: aan de rivier, tegenover het Grand Palace. We gaat er dus maar eens kijken.

Ik moest wel lachen om de kledingvoorschriften: na meer dan 10 jaar in Azie, zijn hubs pakken tamelijk uit de mode, zo langzamerhand. Hij draagt hoogstens zo af en toe z'n smoking, maar gewone pakken en stropdassen...... nooit. In Guam was het helemaal ingewikkeld, want daar hadden ze zo hun eigen aanduidingen (dingen als "Island chique" en "Island smart").
pi_68520481
Ik ga koninginnendag niet vieren, maar we hebben wel de vlag uit! En onze achterbuurvrouw heeft ook de vlag uitgehangen voor Bea

donderdag 30 april 2009 @ 06:06:21 #90
14509 reem
pi_68520727
de bitterballen waren van "Van Dobben", dus helemaal goedgekeurd.
Dat 7e couplet van ons himno nacional blijft echter moeilijk...
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_68521288
Ben helaas niet bij mn ouders nu (die hebben friteuze), anders had ik wel even wat bitterballen gemaakt!
  donderdag 30 april 2009 @ 10:09:38 #92
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_68522185
Gefeliciteerd met mijn verjaardag!!!
Jaja, alweer een jaartje erbij vandaag.

Ik zit voor de stream, die overigens van slechte kwaliteit is, dus weet niet of ik alles ga volgen.

Mijn verjaardag vandaag vieren we gewoon thuis, en zaterdag met wat vrienden. En ik heb nog nooit een uitnodiging van de ambassade gehad. Bovendien ga ik niet voor alleen wat bitterballen (want Hinniken lust ik niet) helemaal naar Dublin. Alleen als de kannegin op de ambassade komt, of WA en Max, wil ik wel eens overwegen om die kant in te gaan

Fijne dag iedereen!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_68528320
quote:
Op donderdag 30 april 2009 10:09 schreef ElizabethR het volgende:
Gefeliciteerd met mijn verjaardag!!!
Jaja, alweer een jaartje erbij vandaag.

Ik zit voor de stream, die overigens van slechte kwaliteit is, dus weet niet of ik alles ga volgen.

Mijn verjaardag vandaag vieren we gewoon thuis, en zaterdag met wat vrienden. En ik heb nog nooit een uitnodiging van de ambassade gehad. Bovendien ga ik niet voor alleen wat bitterballen (want Hinniken lust ik niet) helemaal naar Dublin. Alleen als de kannegin op de ambassade komt, of WA en Max, wil ik wel eens overwegen om die kant in te gaan

Fijne dag iedereen!!!
Van harte gefeliciteerd, ElizabethR!
 FR
pi_68528367
Eh...ik geloof dat de feestelijkheden zijn afgelast hè... wat is dat voor een debiel in die auto joh!!!!
Half 4 persconferentie?
Heeft iemand een streaming-adres?
 FR
pi_68529955
quote:
Op donderdag 30 april 2009 13:44 schreef Bora-Bora het volgende:
Eh...ik geloof dat de feestelijkheden zijn afgelast hè... wat is dat voor een debiel in die auto joh!!!!
Half 4 persconferentie?
Heeft iemand een streaming-adres?
http://www.nos.nl/journaal24/
pi_68581922
quote:
Op donderdag 30 april 2009 14:47 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

http://www.nos.nl/journaal24/
Nog bedankt, Captain!
 FR
pi_68586958
speelt dat incident nog in jullie land
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_68589031
Ja, het is breed uitgemeten in het nieuws, met vertaalde interviews van ooggetuigen enz; da's echt vrij zeldzaam!
 FR
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:17:17 #99
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_68590890
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:55 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja, het is breed uitgemeten in het nieuws, met vertaalde interviews van ooggetuigen enz; da's echt vrij zeldzaam!
hier idem
zowel het breed uitgemetene als het zeldzame
zonnig Brasil
  zondag 3 mei 2009 @ 05:44:30 #100
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_68610967
Hier heeft de bloederigste foto die ze konden vinden op de voorpagina van de Bangkok Post gestaan

De ambassade receptie was trouwens al zo ongeveer begonnen toen het nieuws kwam, en is dus gewoon doorgegaan. De ambassadeur heeft wel besloten gisteren niet aanwezig te zijn op het Oranjebal (en volgens mij was er niemand van BuZa).

Wij waren er wel, en het was een erg goed feest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')