op de consulaten geven ze normaal gesproken ook dat soort recepties, dus São Paulo zou een optie dichterbij kunnen zijnquote:Op maandag 20 april 2009 20:52 schreef ErwinRommel het volgende:
(...)Daarbij speelt ook mee dat Brasilia een takke end weg is. Dus om daar ff voor 1 dag heen te gaan om die volgevroten diknekken te zien? Nee dank u wel.
(..)
De receptie op de residentie is heel erg informeel, dress code feestelijk, dus in het Oranje.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:33 schreef FP128 het volgende:
Oj, kan een FOK! leek op gympen ook langskomen,of moet je bekakt praten en connecties hebben want 1 ding hebben ze wel op de ambassade: Goede drank en fijne hapjes.
Ja! Lekker!quote:Op maandag 20 april 2009 20:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als je wilt heb ik hier een recept voor bitterballen/kroketten liggen
Vreemd, ik heb via e-mail een uitnodiging gehad, maar dan van het consulaat hier in Rio. Wel voor het eerst dat ik die uitnodiging ontvang trouwens. Waarom overal Heineken en geen Grolsch, Hertog Jan, of iets anders?quote:Op maandag 20 april 2009 20:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Ach, ik doe er niets aan, al heb ik Hare Majesteit wel hoog zitten. Als oud-militair doe je dat gewoon.
Maar om nu naar de ambassade te gaan voor de borrel? Nee! Ik heb niet eens een uitnodiging gehad ondanks dat ze weten dat ik hier zit.
En verder is mij bekent dat er op de NL ambassade te Brasilia enkel gasten komen die nogal een grote dunk van zichzelf hebben en het maar over hun "succes" hebben alhier. Niet mijn volk dus, verre van dat.
Daarbij speelt ook mee dat Brasilia een takke end weg is. Dus om daar ff voor 1 dag heen te gaan om die volgevroten diknekken te zien? Nee dank u wel.
Bitterballen maak ik overigens zelf, en Heineken bier kan ik hier in de supermarkt ook wel krijgen. En aub, Heineken, als je daarvoor naar dat feestje gaat ben je echt een eerste rangs proleet!!
Haring is dan het enige wat ik mis
quote:Op donderdag 23 april 2009 04:33 schreef reem het volgende:
Vandaag ook de uitnodiging van de Ambassadeur te Caracas gehad. Het wordt overigens op 29 April gevierd hier, zodat we de volgende dag ook echt kunnen genieten van de vrije dag
Ja, graag!!quote:Op maandag 20 april 2009 20:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als je wilt heb ik hier een recept voor bitterballen/kroketten liggen
Hier zat er dit jaar een papiertje bij de uitnodigingen om het kledingvoorschrift uit te leggen...quote:Op woensdag 22 april 2009 02:18 schreef Libris het volgende:
[..]
De receptie op de residentie is heel erg informeel, dress code feestelijk, dus in het Oranje.
* Libris watertand met de gedachte aan haring...
Hierop wordt een citaat gegeven uit een boek van Amy Groskamp-Ten Have:quote:Kledingvoorschrift Tenue de Ville; wat betekent dat eigenlijk?
Ik moest lachen.... (gepoetste) schoenen, bruin verboden (toch de kleur die het dichtst bij oranje ligtquote:'Tenue de ville: betekent letterlijk stadskleding, d.w.z. nette kleding voor overdag (geen avondkleding). Voor heren een net pak, al dan niet driedelig, donkerblauw of grijs (niet bruin), met overhemd en das, zwarte (gepoetste) schoenen en donkere sokken. Voor dames: een mantelpakje of een geklede jurk, met panties of kousen (geen blote benen), met of zonder hoed.'
Hoewel de Ambassade (...) u niet wil dwingen een driedelig pak of lange kousen aan te trekken als 29 april een zonnige dag mocht zijn, wordt het op prijs gesteld als u zich zou willen kleden in lijn met het feestelijk karakter van onze nationale feestdag.
Van harte gefeliciteerd, ElizabethR!quote:Op donderdag 30 april 2009 10:09 schreef ElizabethR het volgende:
Gefeliciteerd met mijn verjaardag!!!![]()
![]()
Jaja, alweer een jaartje erbij vandaag.
Ik zit voor de stream, die overigens van slechte kwaliteit is, dus weet niet of ik alles ga volgen.
Mijn verjaardag vandaag vieren we gewoon thuis, en zaterdag met wat vrienden. En ik heb nog nooit een uitnodiging van de ambassade gehad. Bovendien ga ik niet voor alleen wat bitterballen (want Hinniken lust ik niet) helemaal naar Dublin. Alleen als de kannegin op de ambassade komt, of WA en Max, wil ik wel eens overwegen om die kant in te gaan
Fijne dag iedereen!!!
http://www.nos.nl/journaal24/quote:Op donderdag 30 april 2009 13:44 schreef Bora-Bora het volgende:
Eh...ik geloof dat de feestelijkheden zijn afgelast hè... wat is dat voor een debiel in die auto joh!!!!![]()
![]()
![]()
Half 4 persconferentie?
Heeft iemand een streaming-adres?
Nog bedankt, Captain!quote:Op donderdag 30 april 2009 14:47 schreef captaintokyo het volgende:
[..]
http://www.nos.nl/journaal24/
hier idemquote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:55 schreef Bora-Bora het volgende:Ja, het is breed uitgemeten in het nieuws, met vertaalde interviews van ooggetuigen enz; da's echt vrij zeldzaam!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |