Ah hi!quote:Op vrijdag 18 april 2008 05:01 schreef 19patje72 het volgende:
ik woon ook in Singapore, en het is normale werkdag hier dus gewoon 9 uurtjes ploeteren.
Gelukkig de dag er na wel vrij :-)
Via een stagair van de ambassade anderhalf jaar geleden. Hij deed onderzoek naar beta onderwijs in Singapore. Via de website van mijn school nam hij contact met me op en via zijn begeleider kent de ambassade me nu. Zo'n 2 keer per jaar nodigen ze NL'se academici (vnl onderzoekers) uit voor een lunch.quote:Op vrijdag 18 april 2008 05:09 schreef Rosella het volgende:
Uitnodiging van de ambassade?Krijg je dat zomaar ineens in de bus? Oftewel, weten die dat jij er bent? Of heb je connecties?
Ik was overigens niet echt van plan om er iets aan te gaan doen. Misschien doe ik een oranje shirtje aan, maar toch niemand zal dat hier snappen.
Ahaaa, ik dacht al! Het leek me al wel erg "big brother" dat ze bij de ambassade een volledige lijst zouden hebben van iedereen + adres.quote:Op vrijdag 18 april 2008 05:15 schreef Libris het volgende:
[..]
Via een stagair van de ambassade anderhalf jaar geleden. Hij deed onderzoek naar beta onderwijs in Singapore. Via de website van mijn school nam hij contact met me op en via zijn begeleider kent de ambassade me nu. Zo'n 2 keer per jaar nodigen ze NL'se academici (vnl onderzoekers) uit voor een lunch.
Meestal moet je de ambassade even bellen. Toen ik in Denemarken was, moest dat iig wel. Is trouwens wel gigantisch leuk!quote:Op vrijdag 18 april 2008 05:09 schreef Rosella het volgende:
Uitnodiging van de ambassade?Krijg je dat zomaar ineens in de bus? Oftewel, weten die dat jij er bent? Of heb je connecties?
Ik was overigens niet echt van plan om er iets aan te gaan doen. Misschien doe ik een oranje shirtje aan, maar toch niemand zal dat hier snappen.
Wat zijn biba's??quote:Op zondag 20 april 2008 22:14 schreef Delicieux het volgende:
Inderdaad, bij de borrel bij meneer de ambassadeur thuis.
Haringen, biba's en bier. Ieder jaar weer een leuk feestje!
bitterballen gok ikquote:
Probeer het eens.quote:Op woensdag 23 april 2008 02:47 schreef Bora-Bora het volgende:
Daar begrijpen ze het hele nut van de koningin niet eens....
Leg dàt maar eens uit....
Hoezo "machtsstructuur"? Ze heeft toch geen concrete wetgevende macht meer!quote:Op woensdag 23 april 2008 03:03 schreef Salvad0R het volgende:
Probeer het eens.
Wat is de logica achter een erfelijke machtsstructuur?
Excellent definition, Sir!quote:Op donderdag 24 april 2008 09:32 schreef Individual het volgende:
Het is een mooi sprookje uit vervlogen tijden toch?
De koningin is meer een boegbeeld voor NL die samen met haar Bilderberg vriendjes en vriendinnetjes een heleboel goeds voor NL doen. Met elk staatsbezoek gaat een vrachwagenlading aan zakenmensen mee om deals te sluiten. Die rare buitenlanders vinden het maar wat spannend dat ze een heuse koningin op bezoek krijgen en wij als Nederlanders doen mooi met dat spelletje mee! Client entertainment anyone?![]()
Ja precies; maar een vorstendomloze buitenlander vraagt dan toch gelijk: "Jamaar hoe garandeer je nou dat je niet verkozen koning(in) zijn/haar werk goed doet? Volgens welke normen, wetten, regels, vormen van controle?...."quote:Onze koningin is directrice van PR Nederland en dat doet ze prima! Rationeel en Calvinistisch gezien is het natuurlijk wel erg vreemd, maar zolang ze haar werk goed doet is ze voor mij wel een paar miljoen (van mijn belastingcenten - ja, ik betaal BTW als ik weer eens in NL ben) waard! Als we in een incompetente arrogante vorst zouden krijgen (een Prince Edward oid) wordt ook ik republikein.
quote:Daarnaast vind ik het ook leuk om tegen vooral Amerikanen te zeggen dat ik mijn koningin dien. "You Europeans are so sophisticated!"
Precies! Als er iemand trots is op Nederland dan is het onze eigen koningin wel en ze hoeft niet eens zo heel populistisch te doen omdat ze toch geen kiezers hoeft voor te liegen.quote:Op vrijdag 25 april 2008 01:00 schreef Bora-Bora het volgende:
(alsof de verkozen aasgieren in hun eigen land het dan zo goed en volledig blaamloos doen!)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |