abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58264222
Miles en Alex hebben zojuist op XFM 'verklapt' dat 'Standing Next To Me' de tweede single wordt. Het stond al een maand geleden in de NME, maar goed. De video wordt op dit moment in Madrid geschoten.

Na de korte promo-tour door Europa gaat Alex dus aan de slag met Arctic Monkeys. Volgens Gijsbert Kamer in het recente Volkskrant-interview, heeft Alex al zo'n 7 goede nieuwe songs voor Arctic Monkeys geschreven.
pi_58264374
Over alle stemmen lijkt vaak een dikke reverb te zitten, ook omdat het vaak 2 stemmen tegelijk zijn, ben ik niet echt heel erg fan van, maarja, het draagt wel bij aan de unieke sfeer I guess.
pi_58266380
Ik zie net dit staan
quote:
Alex and Miles will be on the radio this week talking about the new album "The Age of the Understatement".
See below for when you'll be able to hear them.

- Edith Bowman is featuring "The Age Of The Understatement" on her show all week and will run snippets of an interview with Alex and Miles on April 23rd and 24th

- Interview with Steve Lamacq between 4:00pm - 7:00pm on BBC 6Music (Wednesday April 23rd)

- Interview and live session with Zane Lowe between 7:00pm - 8:00pm on Radio 1 (Wednesday April 23rd)

- The band will feature on John Kennedy's XFM show between 8:00pm and 1am. They will be discussing the album track by track. (Wednesday April 23rd)

thelastshadowpuppets.com
Hebben ze al de nummers besproken? Omdat ze ook al de nieuwe single hebben aangekondigd. En anders zit ik voor niks tot 2 uur te luisteren
Stay on my arm, you little charmer
pi_58266548
Aan de nieuwsberichten te zien denk ik dat het al in het begin van de show zat. Ik luister de web-rip wel na.
pi_58351305
The Last Shadow Puppets zijn van niets op 1 binnengekomen in de Engelse album charts.

Even een resumé: Alex Turner is net 22 jaar... Hij heeft 3 albums op zijn naam staan met zijn composities... En alledrie komen ze binnen op nummer 1 in de albums charts van Engeland. Zelfs een absoluut non-mainstream album als dit.

[ Bericht 12% gewijzigd door belsen op 28-04-2008 09:42:26 ]
pi_58375030
Ik vind the age of understatement een heerlijk nummer! Ik weet niet of je het op de Nederlandse radio ook al veel hoort, maar bij Studio Brussel komt het regelmatig voorbij.
pi_58379488
quote:
Op woensdag 23 april 2008 20:56 schreef Aisumasen het volgende:
Miles en Alex hebben zojuist op XFM 'verklapt' dat 'Standing Next To Me' de tweede single wordt. Het stond al een maand geleden in de NME, maar goed. De video wordt op dit moment in Madrid geschoten.

Goede keus, klonk meteen al lekker
Net als rest van het album trouwens, ideaal album om samen met je pa naar te luisteren
  zondag 4 mei 2008 @ 02:35:46 #108
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_58465786
quote:
Zangeres Amy Winehouse en haar producer Mark Ronson zien af van hun voornemen de titelsong te maken voor de nieuwste James Bond-film. Dat berichtten Britse media vandaag. Volgens Ronson is Winehouse, verslaafd aan drugs en drank, momenteel niet in staat om te werken.

De producenten van de nieuwe 007-film Quantum of Solace hadden het duo overigens niet gevraagd een lied te maken. Maar Ronson zei kortgeleden dat hij zeer hoopte op hun medewerking.
Misschien moeten Alex en Miles even met Daniel Craig bellen ?
2000 light years from home
pi_58466189
Sinds ik de LP bij de release heb aangeschaft, heb ik het album misschien al wel 20 keer 'back to back' gedraaid. Ik ben tot de conclusie gekomen dat écht een soort soundtrack lijkt. De sequentie van het album is gewoonweg volmaakt.

Als je de LP ergens aan het eind van een bepaald nummer opzet, heb je het gevoel alsof je aan het einde van een sfeervolle scène bent aanbeland, wat dan weer naadloos overloopt in een andere scène. Neem bij voorbeeld het einde van 'The Chamber' of 'Meeting Place', en hoe het overloopt op het volgende nummer. Wat jammer is aan 'The Chamber', is dat het nummer zelf al na zo'n 90 seconden stopt. Helemaal zonde, omdat het misschien wel de sterkste compositie van het album is.

Grappig is dat Favourite Worst Nightmare (die klassieker van Arctic Monkeys, weet je wel...), eigenlijk eindigt waar 'The Age Of The Understatement' begint. '505', een Turner-compositie in een stijl die hij nooit eerder vertoond had, met Miles Kane op gitaar. Terwijl de laatste klanken van Matt, Jamie en Nick wegsterven, gaat Miles zijn solo-gitaar nog verder... Alex en Miles blijven over... En daar zijn The Last Shadow Puppets!

Elk stukje muziek is geheel op de juiste plek, zoals we bij eigenlijk wel bij alle albums van Alex Turner gewend zijn. Hier en daar worden bepaalde instrumentale fragmenten herhaald, steeds op een andere manier (bijvoorbeeld het orkest aan het eind van 'The Chamber' en aan het eind van 'Black Plant'). Zoals ik zei, net zoals in een film.

Ik moet streng zijn, dus geef ik eerlijk toe dat ik het album in het begin een beetje vond tegenvallen. Eigenlijk vond ik alleen de eerste 3 nummers héél sterk. Die nummers waren gelijk overweldigend. De rest van de nummers vond ik op het gebied van muziek en productie goed klinken, maar compositorisch stukken minder. Ik was bang dat het op een soort parodie begon te lijken, té veel toeters en bellen en nageaapte trucjes. Ik bedoel, luister Scott Walker (en dan zeker zijn Jacques Brel covers)... Een overduidelijke inspiratie.

Toch heeft dat heel goed uitgepakt. Want hoe vaker ik het album de afgelopen weken heb beluisterd, hoe beter ik alle nummers stuk voor stuk begon te vinden. Je moet dit album meerdere kansen geven. Zelfs de nummers die ik persoonlijk wat minder vind, is genoeg aan spanning in producties en composities te beleven.

Het is één muzikale ervaring van 35 minuten, al blijft Kant A toch wel wat sterker dan Kant B. Kant A heeft meer goede liedjes, terwijl Kant B wat spannender is. 'Black Plant' is overduidelijk mijn favoriete nummer van het album, gevolgd door het geniale 'The Time Has Come Again', 'The Chamber', 'Calm Like You' en 'Meeting Place'. Wanneer het orkest op 'Meeting Place' het slotakkoord aanslaat, lijkt het album wat vruchteloos te eindigen. 'The Time Has Come Again' is het enige juiste einde. Een soort filmische afscheidsballade in de stijl van het album, zoals alleen Alex Turner deze kan schrijven.

Ik ben nog lang niet uitgeluisterd.
pi_58466323
Leuk stukje Aisu. Ik ben het wer wel grotendeels mee eens.
Het album is ook lekker voor op vakantie merk ik nu....
pi_58466340
quote:
Op zondag 4 mei 2008 02:35 schreef Merkie het volgende:

[..]

Misschien moeten Alex en Miles even met Daniel Craig bellen ?
GMTA . Klik.
  zondag 4 mei 2008 @ 03:51:33 #112
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_58466397
quote:
Op zondag 4 mei 2008 03:38 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

GMTA . Klik.
Whehe, had ik nog niet gelezen . Heb TLSP ook met "James Bond" getagd op LastFM .
2000 light years from home
  zondag 4 mei 2008 @ 13:33:01 #113
128398 EvilWasp
Awesome.
pi_58470457
quote:
Op zondag 4 mei 2008 03:38 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

GMTA . Klik.
Ik mag toch hopen dat ze niet serieus dachten dat skanky Winehouse de titelsong mocht maken.

En ja, ik haat haar
  zondag 4 mei 2008 @ 17:37:14 #114
192683 AMDB
Visionair.
pi_58474927
Ze zijn er wel de beste kandidaten voor, maar het zal wel 1 of andere prutser worden.
  Moderator zondag 4 mei 2008 @ 18:59:20 #115
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_58476193
Heb het album pas 1x beluisterd maar was er niet erg van onder de indruk... Toch nog maar een paar keer opzetten.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_58484359
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 23:19 schreef tim. het volgende:
[..]

Dat filmpje van 4 Play, is dat een EPK?
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 23:26 schreef Aisumasen het volgende:
[..]

Dat 4 Play-filmpje bevat beelden die aanvankelijk voor de aangekondigde documentaire over het album gemaakt zijn. Geen idee of die er ooit nog komt. De EPK - als die er is - zal gewoon 'droge' interviews bevatten.
De EPK bevat (behalve de clip) inderdaad de korte documentaire die op 4 Play is uitgezonden.
pi_58487101
Ik droomde dat LSP op het laatst alsnog op Pinkpop kwamen
pi_58512571
Nieuwe akoestische video op de TLSP-site voor Amerika: 'Meeting Place'.
pi_58513036
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:43 schreef Aisumasen het volgende:
Nieuwe akoestische video op de TLSP-site voor Amerika: 'Meeting Place'.
pi_58517740
Ik wilde nét iets posten over het steeds sterker wordende gerucht dat TLSP misschien wel eens op Reading/Leeds zouden kunnen gaan optreden. Niet meer nodig:
quote:
The Last Shadow Puppets to Perform at Reading and Leeds Festival

The Last Shadow Puppets will make their full live debut on the NME / Radio One Stage on Friday 22nd August at Leeds Festival and Sunday 24th August at Reading Festival, as co-headliners prior to the previously announced headline set from The Cribs. For more information on the weekend, go to www.readingfestival.com / www.leedsfestival.com.
Ik ken nog wel een festival wat rond die tijd plaatsvindt. Ik zou het niet héél erg vinden als ze daar ook komen...
  dinsdag 6 mei 2008 @ 19:47:37 #121
192683 AMDB
Visionair.
pi_58517888
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 19:40 schreef Aisumasen het volgende:
Ik wilde nét iets posten over het steeds sterker wordende gerucht dat TLSP misschien wel eens op Reading/Leeds zouden kunnen gaan optreden. Niet meer nodig:
[..]

Ik ken nog wel een festival wat rond die tijd plaatsvindt. Ik zou het niet héél erg vinden als ze daar ook komen...
BEDOEL JE LOWLANDS SOMS???!!
pi_58518096
Wat een geweldige plaat is The Age Of The Understatement, de rest moet ik nog aan wennen maar dat eerste nr van het album is echt geweldig!
pi_58518167
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 19:47 schreef AMDB het volgende:

[..]

BEDOEL JE LOWLANDS SOMS???!!
Damn, ben ik nog zó subtiel aan het hinten.

Maar even realistisch, kans is klein. Engeland is toch een ander verhaal enzo.
pi_58518684
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 20:01 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Damn, ben ik nog zó subtiel aan het hinten.

Maar even realistisch, kans is klein. Engeland is toch een ander verhaal enzo.
Ik schat de kans al erg klein dat ze het Kanaal over gaan om iets op een festival te doen .
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  vrijdag 9 mei 2008 @ 19:59:54 #125
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_58581563
Calm Like You
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')