Ik weet niet of dit ook een topic voor vragen is, anders laat maar weten dan haal ik het hier wel weer weg..

.
Ons Puck is vandaag naar de trimster geweest, en dat is bij een vrouw met zo'n boerderij. Die heeft een grote en een kleine hond (haar honden dus) meestal loslopen. Vandaag lagen ze bij de ingang van de trimsalon.. de schuifdeur ging open en gelijk vechten oid - ik was er zelf niet bij en mijn moeder zei dat 't zo snel ging dat ze niet eens gezien heeft wat er nou precies gebeurde..
Puck's snoet zat wel onder het bloed en op de grond lag ook bloed, trimster heeft z'n snoet gelijk schoongemaakt. Zij zegt dat ie een tand door de lip heeft gehad, maar als ik zo in z'n bek kijk kan ik er niets van terugzien, dus dat lijkt me stug? Wel heeft ie wat schrammen op z'n neusje, maar niet diep of ernstig.
Nou is ie sinds ie terug is niet zichzelf. Normaal is ie wel helemaal uitgeput na zo'n ochtendje bij de trimster, gewoon omdat ie zich dan vreselijk druk loopt te maken ofzo, maar dit is anders. Hij loopt constant met z'n staart omlaag (malteser, dus heeft een krulstaart omhoog normaal), hij reageert niet echt. Hij kijkt ook heel zielig uit z'n ogen, oortjes omlaag / tegen z'n hoofd. Hij ligt alleen maar op z'n kussentje en staat amper op. Hij 'slaapt' ook meer zegmaar. Mijn vriend kwam toenstraks en normaal istie heel erg blij om die te zien, zijn twee dikke vriendjes, maar nu stond ie niet eens op.. :/. Hij is razend op koekjes en 's avonds na het plassen krijgt ie er meestal een paar, maar nu wilde ie niet eens.. hij had er van tevoren al een op en hij kauwde net als een boer met kiespijn. Z'n manier van blaffen en piepen lijkt ook anders te zijn, zei m'n vriend ook al: andere toonhoogte oid. Maar misschien beeld ik me dit wel in, want ik let nu natuurlijk overal op..
Ik vraag me af of ie nou ergens pijn heeft of dat ie gewoon overstuur is geraakt ervan? Ik kijk het sowieso nog een dagje aan, daar niet van.. maar ik maak me er toch zorgen om, 't is toch mijn beessie. Ik ben stiekem ook bang dat ie smeer gehad heeft van de trimster, omdat hij haar hondjes aanviel.. (Hij heeft al eens eerder klappen gehad van een trimster, iig dat denken we, want de keer erop wilde ie met geen mogelijkheid meer naar binnen, dus toen zijn we naar een ander gegaan).
Ik kan nergens aan 'm merken dat ie pijn heeft in ieder geval.. maar hij doet gewoon heel anders.
Wat kan ik het beste doen nu? Het even aankijken en anders naar de dierenarts?