Jaja.. Bij mijn opleiding hebben ze bedacht dat het grappig is om studenten 11 weken stage te laten lopen

Naast dat de timing bijzonder kut is - in Augustus moet ik voor een half jaar naar het buitenland vertrekken, waardoor er dus minimale speling is - en de informatievoorziening uiterst minimaal, is er geen enkel bedrijf die iemand zoekt voor 11 weken. De 'standaard' is 5 maanden, of anders toch minimaal 3.
Nu zou je misschien denken "ach joh, met al die stage sites is het toch makkelijk zat tegenwoordig om wat te vinden!". Ik kan je vertellen dat het tegenovergestelde waar is. Stages vinden via stagesites is een hel.
Neem nu bijvoorbeels Stageplaza. Het gaat overduidelijk zeer slecht met deze website, want zelfs als je een globale zoekopdracht uitvoert vindt je uitsluitend advertenties uit januari of ouder. Er staan zelfs nog advertenties die
zijn geplaatst op 15 juli 1894! Na tot de conclusie te zijn gekomen dat ik beter bij stageplaza zelf stage kan gaan lopen om de zaak te fatsoeneren, gaan we maar naar de volgende:
Stagemotor.nl. Tja, op zich leuk vorm gegeven, en elke dag een hoop nieuwe vacatures

Inschrijven dus! Tijdens de inschrijving moet je ook het pijnlijke proces doorlopen van het invullen van je profiel. Ok, het is een kutwerk, maar dan heb je ook wat. Toch? Nou, misschien ook niet, want hoewel ik zeker 3x per uur een mailtje van stagemotor gespammed krijg, krijgen ze het steeds weer voor elkaar om de advertentie in de email 100% irrelevant te maken tot mijn profiel en de stage die ik zoek: MBO stages, een stage als showroommedewerkster in een kledingwinkel, afstudeerstages, ... Tot slot ben ik nog uitgenodigd door een bedrijf die verwacht dat ik vol enthousiasme reageer op een vacature bestaande uit "Logistieke stage. Rijbewijs een pré" voor een bedrijf
tegen de franse grens (!)
Ik ben bang dat ik maar beter gewoon een fulltime baan kan gaan vinden voor nu t/m Augustus, want een stage vinden is een vijfjarenplan

Samenvatting:
Stage zoeken:
Stage vinden: