Die gebouwen staan ver buiten Amsterdam.quote:Op maandag 15 september 2008 08:59 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ohw? Vertel?
Wan tot nu toe is het het financieel centrum van Nederland, heeft het Schiphol, heeft het een enorme touristische economie, heeft het vele Europese hoofdkantoren van verschillende multinationals en is het de internethub van Europa. De AIX is zelfs de grootste internet exchange van de wereld
Een willekeurige streekdorp heeft dat ook?![]()
Wellicht wil je je nader verklaren...dat kan ook natuurlijk.
AIX staat onder andere op de herengracht, de beurs van Amsterdam staat ook gewoon nog in het beursgebouw, welke naast de beurs van Berlage staat, toch ook wel centraal.quote:Op maandag 15 september 2008 11:32 schreef henkway het volgende:
[..]
Die gebouwen staan ver buiten Amsterdam.
Activiteit in de zin van belangrijk is absoluut niet aan de orde, de oude binnenstad is vooral toeristisch en winkelgebied.
quote:[quote]Op maandag 15 september 2008 15:45 schreef Semisane het volgende:
Ja de zuid as hoort bij Amsterdam maar heeft niks met die centrum Metro te makenquote:[..]
AIX staat onder andere op de herengracht, de beurs van Amsterdam staat ook gewoon nog in het beursgebouw, welke naast de beurs van Berlage staat, toch ook wel centraal.
Kantoren van veel financiele instellingen en ook hooftkantoren van multinationals staan op de Zuid-As, welke ook gewoon bij Amsterdam hoort.
Toeristen willen naar het Centrum met een koetsje of wandelen vanaf centraal en niet in een moderne metroquote:Zoals een andere user al aangaf zijn de toeristen goed voor 5 miljard en wat winkelgebied betreft, ondanks dat het in mijn ogen toch wat beperkt is, is de aantrekkingskracht op "dagjes-mensen" uit al die streekdorpjes, waarvan volgens jou de economie van amsterdam mee vergelijkbaar is, behoorlijk groot.
Schip hol heeft ook niks met amsterdam te makenquote:Het enige wat "ver" buiten Amsterdam ligt is Schiphol en de bijbehorende Schiphol-rijk, maar ik rij daar vanuit Amsterdam-west zelfs in de spits binnen 20 minuten naar toe, dus echt ver is dat ook weer niet en het behoort toch echt tot het economisch plaatje van Amsterdam.
juistquote:Ik vind het prima als je zegt dat het noord-zuid project een aanfluiting is van hier tot zuid,
Toerisme, ja en daar moet Amsterdam in Investeren.quote:Economisch ligt Amsterdam op vergelijkbare hoogte als Rotterdam, enkel leveren ze andere diensten aan.
quote:Op maandag 15 september 2008 16:17 schreef henkway het volgende:
Schip hol heeft ook niks met amsterdam te maken
Ja ik kom tientallen keren op Schiphol , zonder een keer in Amsterdam of Rotterdam te komen, met de auto of de treinquote:
Er zijn veeeeeeeel meer mensen die vanuit Amersfoort en Utrecht naar de zuidas moeten.quote:Op maandag 15 september 2008 16:30 schreef Freak187 het volgende:
Voor de rest zijn er heel veel Amsterdammers die vanuit het centrum naar de Zuidas willen om te werken.
Hetgeen werkelijk volstrekt niet relevant is.quote:Op maandag 15 september 2008 16:37 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja ik kom tientallen keren op Schiphol , zonder een keer in Amsterdam of Rotterdam te komen, met de auto of de trein
Niet met de metro in het centrum, maar de Noord-zuid lijn heet niet voor niets noord-zuid, het gaat erom dat de zuid-as bereikbaar blijft voor de vele kantoorpikkies die hun dagen gaan slijten op de zuid-as de komende 30 jaar.quote:Op maandag 15 september 2008 16:17 schreef henkway het volgende:
Ja de zuid as hoort bij Amsterdam maar heeft niks met die centrum Metro te maken
De AEX niet nee, maar al die financiele instellingen die daarop handelen wel. Die zitten dan op de Zuid-As en daarvoor is de Noord-Zuid lijn ook mede voor bedoeltquote:De AEX trekt geen duizenden forenzen aan
Niet? Zeg dat dan ook even tegen de toeristen die in Noord verblijven? Want die zouden maar al te graag met de metro kunnen, want na 2 keer de pond heb je dat ook wel weer gezien. En daar Noord enorm in opkomst is, zullen er ook wel een groot aantal bewoners zijn die er graag gebruik van zouden willen maken.quote:Toeristen willen naar het Centrum met een koetsje of wandelen vanaf centraal en niet in een moderne metro
quote:Schip hol heeft ook niks met amsterdam te maken
Zoals ik al aangaf is toerisme niet het enige economische factor van Amsterdam, maar goed je wilt het niet zien, wat jij wilt joh.quote:Toerisme, ja en daar moet Amsterdam in Investeren.
De enige die kapsones heeft ben jij....jij noemt Amsterdam namelijk een streekdorp, dat wijst toch op een redelijke arrogantiequote:Op maandag 15 september 2008 16:39 schreef henkway het volgende:
[..]
Er zijn veeeeeeeel meer mensen die vanuit Amersfoort en Utrecht naar de zuidas moeten.
Of denk jij dat daar alleen Amsterdammers werken?????
Weet je wat nou het probleem is dat jullie denken dat, dat dorp Amsterdam het centrum van de wereld is , nou een streekdorp met capsones dat is het.![]()
En miljoenen mensen die per jaar direcht van Schiphol naar Amsterdam gaan en ook weer anderom, maar die tellen niet.quote:Op maandag 15 september 2008 16:37 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja ik kom tientallen keren op Schiphol , zonder een keer in Amsterdam of Rotterdam te komen, met de auto of de trein
Kom je daar nou bijquote:Op maandag 15 september 2008 16:46 schreef Semisane het volgende:
[..]
En miljoenen mensen die per jaar direcht van Schiphol naar Amsterdam gaan en ook weer anderom, maar die tellen niet.
Oke, zolang jij volhoudt dat Amsterdam een streekdorp is, dan hoeven we niet veel langer te praten.quote:Op maandag 15 september 2008 16:39 schreef henkway het volgende:
[..]
Er zijn veeeeeeeel meer mensen die vanuit Amersfoort en Utrecht naar de zuidas moeten.
Of denk jij dat daar alleen Amsterdammers werken?????
Weet je wat nou het probleem is dat jullie denken dat, dat dorp Amsterdam het centrum van de wereld is , nou een streekdorp met capsones dat is het.![]()
Nou de meeste kantoorpikkies stappen daar gelijk op de trein naar huis, omdat binnenkort Amsterdam zelfs geen Centraal Station meer heeft, alleen nog maar een haltequote:Op maandag 15 september 2008 16:41 schreef Semisane het volgende:
[..]
Niet met de metro in het centrum, maar de Noord-zuid lijn heet niet voor niets noord-zuid, het gaat erom dat de zuid-as bereikbaar blijft voor de vele kantoorpikkies die hun dagen gaan slijten op de zuid-as de komende 30 jaar.Dat die lijn door het centrum gaat is zo geplanned, maar idd heeft verder weinig met "het centrum" te maken. Al zullen veel van die kantoorpikkies wel weer vanuit het centrum (en Noord) naar zuid gaan tzt.
[..]
Ben je vaak op je hoofd gevallen als kind?quote:Op maandag 15 september 2008 16:55 schreef henkway het volgende:
[..]
Nou de meeste kantoorpikkies stappen daar op de trein omdat binnenkort Amsterdam zelfs geen Centraal Station meer heeft, alleen nog maar een halte![]()
De wereld speelt zich af buiten Amsterdam.
echt waar in het centrum van Nederland
Ontzettend veel transit reizigers die langere tijd moeten wachten gaan nog even Amsterdam in, sterker nog, er komt een speciale amfibibus voor.quote:Op maandag 15 september 2008 16:37 schreef henkway het volgende:
[..]
ja om even s'avonds naar de hoeren te gaan , maar dat heeft toch niets met de dure Metrolijn te maken.quote:Op maandag 15 september 2008 17:40 schreef static het volgende:
[..]
Ontzettend veel transit reizigers die langere tijd moeten wachten gaan nog even Amsterdam in, sterker nog, er komt een speciale amfibibus voor.
ik wil helemaal niet in Amsterdam wonen, in Zuid niet en in Noord nietquote:Op maandag 15 september 2008 18:05 schreef Samson het volgende:
De mensen in Amsterdam Noord zullen wel blij zijn als deze lijn er ligt, dan gaan daar direct de huizenprijzen omhoog. Als je zo makkelijk kunt reizen zullen meer mensen er voor kiezen om daar te gaan wonen. Geen slechte investering om daar nu een huis te kopen al zou ik zelf toch steeds niet graag in noord wonen
Los van deze hele discussie is het ons nu echt wel duidelijk dat je uberhaupt iets tegen Amsterdam hebtquote:Op maandag 15 september 2008 18:14 schreef henkway het volgende:
[..]
ik wil helemaal niet in Amsterdam wonen, in Zuid niet en in Noord niet
Men had voor dat geld een brug of metro tussen Almere en Noord moeten maken
Als de randstad provincie al bestaan had, dan was die lijn niet doorgegaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |