abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61638889
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_61640826
quote:
Op maandag 15 september 2008 08:59 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ohw? Vertel?

Wan tot nu toe is het het financieel centrum van Nederland, heeft het Schiphol, heeft het een enorme touristische economie, heeft het vele Europese hoofdkantoren van verschillende multinationals en is het de internethub van Europa. De AIX is zelfs de grootste internet exchange van de wereld

Een willekeurige streekdorp heeft dat ook?

Wellicht wil je je nader verklaren...dat kan ook natuurlijk.
Die gebouwen staan ver buiten Amsterdam.
Activiteit in de zin van belangrijk is absoluut niet aan de orde, de oude binnenstad is vooral toeristisch en winkelgebied.
pi_61644892
Ze leren ook nooit van fouten uit het verleden.
  maandag 15 september 2008 @ 15:45:29 #179
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_61647186
quote:
Op maandag 15 september 2008 11:32 schreef henkway het volgende:

[..]

Die gebouwen staan ver buiten Amsterdam.
Activiteit in de zin van belangrijk is absoluut niet aan de orde, de oude binnenstad is vooral toeristisch en winkelgebied.
AIX staat onder andere op de herengracht, de beurs van Amsterdam staat ook gewoon nog in het beursgebouw, welke naast de beurs van Berlage staat, toch ook wel centraal.
Kantoren van veel financiele instellingen en ook hooftkantoren van multinationals staan op de Zuid-As, welke ook gewoon bij Amsterdam hoort.

Zoals een andere user al aangaf zijn de toeristen goed voor 5 miljard en wat winkelgebied betreft, ondanks dat het in mijn ogen toch wat beperkt is, is de aantrekkingskracht op "dagjes-mensen" uit al die streekdorpjes, waarvan volgens jou de economie van amsterdam mee vergelijkbaar is , behoorlijk groot.

In activiteit in die zin is Amsterdam van enorm belang, vandaar dat de Noord-zuid lijn ook van belang is, want die zal de steeds belangrijkere Zuid-As in directe connectie brengen met de rest van Amsterdam. Hoewel deze op dit moment nog goed te bereiken is met het overige OV, zal dat niet meer het geval zijn over een jaar of 10 a 20 als de Zuid-As volledig in gebruik is.

Het enige wat "ver" buiten Amsterdam ligt is Schiphol en de bijbehorende Schiphol-rijk, maar ik rij daar vanuit Amsterdam-west zelfs in de spits binnen 20 minuten naar toe, dus echt ver is dat ook weer niet en het behoort toch echt tot het economisch plaatje van Amsterdam.

Ik vind het prima als je zegt dat het noord-zuid project een aanfluiting is van hier tot zuid, maar de economische activiteiten van Amsterdam vergelijken met dat van een streekdorp =

Economisch ligt Amsterdam op vergelijkbare hoogte als Rotterdam, enkel leveren ze andere diensten aan.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_61648208
quote:
[quote]Op maandag 15 september 2008 15:45 schreef Semisane het volgende:
quote:
[..]

AIX staat onder andere op de herengracht, de beurs van Amsterdam staat ook gewoon nog in het beursgebouw, welke naast de beurs van Berlage staat, toch ook wel centraal.
Kantoren van veel financiele instellingen en ook hooftkantoren van multinationals staan op de Zuid-As, welke ook gewoon bij Amsterdam hoort.
Ja de zuid as hoort bij Amsterdam maar heeft niks met die centrum Metro te maken
De AEX trekt geen duizenden forenzen aan
quote:
Zoals een andere user al aangaf zijn de toeristen goed voor 5 miljard en wat winkelgebied betreft, ondanks dat het in mijn ogen toch wat beperkt is, is de aantrekkingskracht op "dagjes-mensen" uit al die streekdorpjes, waarvan volgens jou de economie van amsterdam mee vergelijkbaar is , behoorlijk groot.
Toeristen willen naar het Centrum met een koetsje of wandelen vanaf centraal en niet in een moderne metro
quote:
Het enige wat "ver" buiten Amsterdam ligt is Schiphol en de bijbehorende Schiphol-rijk, maar ik rij daar vanuit Amsterdam-west zelfs in de spits binnen 20 minuten naar toe, dus echt ver is dat ook weer niet en het behoort toch echt tot het economisch plaatje van Amsterdam.
Schip hol heeft ook niks met amsterdam te maken
quote:
Ik vind het prima als je zegt dat het noord-zuid project een aanfluiting is van hier tot zuid,
juist
quote:
Economisch ligt Amsterdam op vergelijkbare hoogte als Rotterdam, enkel leveren ze andere diensten aan.
Toerisme, ja en daar moet Amsterdam in Investeren.
pi_61648637
Henkway: het centrum wordt toch een stuk beter bereikbaarder met de NZlijn? Je kan nu tenminste fatsoenlijk vanaf A'dam CS naar de Albert Cuyp bijvoorbeeld.

Voor de rest zijn er heel veel Amsterdammers die vanuit het centrum naar de Zuidas willen om te werken. Volgens mij onderschat je alles een beetje en weet je niet waarover je spreekt.
pi_61648738
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:17 schreef henkway het volgende:


Schip hol heeft ook niks met amsterdam te maken

Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_61648877
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:33 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ja ik kom tientallen keren op Schiphol , zonder een keer in Amsterdam of Rotterdam te komen, met de auto of de trein
pi_61648926
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:30 schreef Freak187 het volgende:

Voor de rest zijn er heel veel Amsterdammers die vanuit het centrum naar de Zuidas willen om te werken.
Er zijn veeeeeeeel meer mensen die vanuit Amersfoort en Utrecht naar de zuidas moeten.

Of denk jij dat daar alleen Amsterdammers werken?????


Weet je wat nou het probleem is dat jullie denken dat, dat dorp Amsterdam het centrum van de wereld is , nou een streekdorp met capsones dat is het.
pi_61648950
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:37 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja ik kom tientallen keren op Schiphol , zonder een keer in Amsterdam of Rotterdam te komen, met de auto of de trein
Hetgeen werkelijk volstrekt niet relevant is.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 15 september 2008 @ 16:41:23 #186
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_61648993
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:17 schreef henkway het volgende:

Ja de zuid as hoort bij Amsterdam maar heeft niks met die centrum Metro te maken
Niet met de metro in het centrum, maar de Noord-zuid lijn heet niet voor niets noord-zuid, het gaat erom dat de zuid-as bereikbaar blijft voor de vele kantoorpikkies die hun dagen gaan slijten op de zuid-as de komende 30 jaar. Dat die lijn door het centrum gaat is zo geplanned, maar idd heeft verder weinig met "het centrum" te maken. Al zullen veel van die kantoorpikkies wel weer vanuit het centrum (en Noord) naar zuid gaan tzt.
quote:
De AEX trekt geen duizenden forenzen aan
De AEX niet nee, maar al die financiele instellingen die daarop handelen wel. Die zitten dan op de Zuid-As en daarvoor is de Noord-Zuid lijn ook mede voor bedoelt

Hoewel er in het beursgebouw ook nog wat kleinere bedrijven zitten die handelen aan de AEX
quote:
Toeristen willen naar het Centrum met een koetsje of wandelen vanaf centraal en niet in een moderne metro
Niet? Zeg dat dan ook even tegen de toeristen die in Noord verblijven? Want die zouden maar al te graag met de metro kunnen, want na 2 keer de pond heb je dat ook wel weer gezien. En daar Noord enorm in opkomst is, zullen er ook wel een groot aantal bewoners zijn die er graag gebruik van zouden willen maken.
quote:
Schip hol heeft ook niks met amsterdam te maken
Schiphol heeft heel veel met Amsterdam te maken, of laten we zo zeggen...Amsterdam heeft heel wat in Schiphol te brokkelen.
quote:
Toerisme, ja en daar moet Amsterdam in Investeren.
Zoals ik al aangaf is toerisme niet het enige economische factor van Amsterdam, maar goed je wilt het niet zien, wat jij wilt joh.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 15 september 2008 @ 16:45:22 #187
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_61649119
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:39 schreef henkway het volgende:

[..]

Er zijn veeeeeeeel meer mensen die vanuit Amersfoort en Utrecht naar de zuidas moeten.

Of denk jij dat daar alleen Amsterdammers werken?????


Weet je wat nou het probleem is dat jullie denken dat, dat dorp Amsterdam het centrum van de wereld is , nou een streekdorp met capsones dat is het.
De enige die kapsones heeft ben jij....jij noemt Amsterdam namelijk een streekdorp, dat wijst toch op een redelijke arrogantie

"Wij" wijzen je er enkel op dat Amsterdam economisch redelijk een grote speler is, maar goed wat jij wilt.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 15 september 2008 @ 16:46:34 #188
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_61649151
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:37 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja ik kom tientallen keren op Schiphol , zonder een keer in Amsterdam of Rotterdam te komen, met de auto of de trein
En miljoenen mensen die per jaar direcht van Schiphol naar Amsterdam gaan en ook weer anderom, maar die tellen niet.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_61649319
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:46 schreef Semisane het volgende:

[..]

En miljoenen mensen die per jaar direcht van Schiphol naar Amsterdam gaan en ook weer anderom, maar die tellen niet.
Kom je daar nou bij
Zie je wel, volledig grootheidswaanzin
pi_61649399
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:39 schreef henkway het volgende:

[..]

Er zijn veeeeeeeel meer mensen die vanuit Amersfoort en Utrecht naar de zuidas moeten.

Of denk jij dat daar alleen Amsterdammers werken?????


Weet je wat nou het probleem is dat jullie denken dat, dat dorp Amsterdam het centrum van de wereld is , nou een streekdorp met capsones dat is het.
Oke, zolang jij volhoudt dat Amsterdam een streekdorp is, dan hoeven we niet veel langer te praten.

Er komen vanuit alle richtingen, mensen naar de Zuid-as, maar óók uit Amsterdam! Is dat nou zo moeilijk om te begrijpen? En geloof mij maar dat het flinke aantallen zijn. De ringlijn die ook Amsterdam Zuid/WTC aandoet zit bomvol en kan eigenlijk geen passagier extra meer vervoeren.
pi_61649481
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:41 schreef Semisane het volgende:

[..]

Niet met de metro in het centrum, maar de Noord-zuid lijn heet niet voor niets noord-zuid, het gaat erom dat de zuid-as bereikbaar blijft voor de vele kantoorpikkies die hun dagen gaan slijten op de zuid-as de komende 30 jaar. Dat die lijn door het centrum gaat is zo geplanned, maar idd heeft verder weinig met "het centrum" te maken. Al zullen veel van die kantoorpikkies wel weer vanuit het centrum (en Noord) naar zuid gaan tzt.
[..]
Nou de meeste kantoorpikkies stappen daar gelijk op de trein naar huis, omdat binnenkort Amsterdam zelfs geen Centraal Station meer heeft, alleen nog maar een halte

De wereld speelt zich af buiten Amsterdam.
echt waar in het centrum van Nederland
Amsterdam heeft mooie grachten en de wallen en winkels maar economisch stelt het centrum geen ruk voor.


[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 15-09-2008 17:14:14 ]
pi_61649512
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:55 schreef henkway het volgende:

[..]

Nou de meeste kantoorpikkies stappen daar op de trein omdat binnenkort Amsterdam zelfs geen Centraal Station meer heeft, alleen nog maar een halte

De wereld speelt zich af buiten Amsterdam.
echt waar in het centrum van Nederland
Ben je vaak op je hoofd gevallen als kind?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 15 september 2008 @ 17:40:13 #193
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_61650877
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:37 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja ik kom tientallen keren op Schiphol , zonder een keer in Amsterdam of Rotterdam te komen, met de auto of de trein
Ontzettend veel transit reizigers die langere tijd moeten wachten gaan nog even Amsterdam in, sterker nog, er komt een speciale amfibibus voor.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_61651514
De mensen in Amsterdam Noord zullen wel blij zijn als deze lijn er ligt, dan gaan daar direct de huizenprijzen omhoog. Als je zo makkelijk kunt reizen zullen meer mensen er voor kiezen om daar te gaan wonen. Geen slechte investering om daar nu een huis te kopen al zou ik zelf toch steeds niet graag in noord wonen
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_61651638
quote:
Op maandag 15 september 2008 17:40 schreef static het volgende:

[..]

Ontzettend veel transit reizigers die langere tijd moeten wachten gaan nog even Amsterdam in, sterker nog, er komt een speciale amfibibus voor.
ja om even s'avonds naar de hoeren te gaan , maar dat heeft toch niets met de dure Metrolijn te maken.
pi_61651680
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:05 schreef Samson het volgende:
De mensen in Amsterdam Noord zullen wel blij zijn als deze lijn er ligt, dan gaan daar direct de huizenprijzen omhoog. Als je zo makkelijk kunt reizen zullen meer mensen er voor kiezen om daar te gaan wonen. Geen slechte investering om daar nu een huis te kopen al zou ik zelf toch steeds niet graag in noord wonen
ik wil helemaal niet in Amsterdam wonen, in Zuid niet en in Noord niet

Men had voor dat geld een brug of metro tussen Almere en Noord moeten maken
Als de randstad provincie al bestaan had, dan was die lijn niet doorgegaan
pi_61652024
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:14 schreef henkway het volgende:

[..]

ik wil helemaal niet in Amsterdam wonen, in Zuid niet en in Noord niet

Men had voor dat geld een brug of metro tussen Almere en Noord moeten maken
Als de randstad provincie al bestaan had, dan was die lijn niet doorgegaan
Los van deze hele discussie is het ons nu echt wel duidelijk dat je uberhaupt iets tegen Amsterdam hebt
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  maandag 15 september 2008 @ 18:35:32 #198
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_61652206
Laat nu maar ja.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 15 september 2008 @ 19:41:34 #199
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61654259
Werkzaamheden Vijzelgracht voorlopig niet hervat

De werkzaamheden aan de bouwput van de Noord-Zuidlijn bij de Vijzelgracht in Amsterdam worden voorlopig niet hervat. Verantwoordelijk wethouder Tjeerd Herrema heeft vandaag gezegd dat de komende twee weken voorbereidingen zullen plaatsvinden voor reparatiewerkzaamheden.
Daarna doen experts onderzoek. Het duurt minimaal vier weken voordat het werk wordt hervat. Dat geldt ook voor de bouwput bij het Rokin.

Vorige week woensdagavond ontstond in de bouwput een lek in een diepwand, waardoor enkele woningen langs het tracé verzakten. Het is nog onduidelijk hoe het lek is ontstaan. Wel is bekend dat het bij het uitvoeren van herstelwerkzaamheden aan het eerdere lek in juni fout is gegaan.

Wethouder Maarten van Poelgeest, die gaat over bouw- en woningtoezicht, kondigde vandaag opnieuw een onderzoek aan. Dit keer worden niet alleen experts van Deltares ingezet. Zij deden naar aanleiding van de eerdere problemen onderzoek. De gemeente benadert nu ook deskundigen uit het buitenland om er zeker van te zijn dat bij de werkzaamheden van vorige week geen fouten zijn gemaakt en om het vertrouwen bij alle betrokkenen te herstellen.

Herrema herhaalde nog eens dat bewoners van de verzakte panden er rekening mee moeten houden dat zij maandenlang elders onderdak moeten vinden. De gemeente helpt hen daarbij. ,,De herstelwerkzaamheden zullen veel tijd nodig hebben'', aldus de wethouder. Hij gaf aan om tafel te willen met eigenaren van de verzakte panden die hebben aangegeven dat ze er vanaf willen.

Burgemeester Job Cohen zei dat dinsdag twee bijeenkomsten plaatsvinden, één voor bewoners van de getroffen panden en eentje voor alle bewoners rondom de Vijzelgracht om uitleg te geven over de laatste stand van zaken.

Cohen waarschuwde vorige week voor mogelijk verlies van vertrouwen in het 'megaproject'. Hij hoopt dat de extra onderzoeken dit kunnen voorkomen. ,,De vraag is niet of dat nodig is, maar we doen dat om zo veel mogelijk draagvlak te krijgen. Het blijft hoogst ingewikkeld. We proberen zoveel mogelijk risico's te vermijden maar die risico's blijven er wel.''

Herrema zei dat het geen reële optie is om te stoppen met de aanleg van de Noord-Zuidlijn, die Amsterdam-Noord uiteindelijk met de Zuidas moet verbinden. ,,Stoppen staat niet op ons lijstje'', aldus de wethouder.

http://www.nrc.nl/binnenl(...)oorlopig_niet_hervat
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  maandag 15 september 2008 @ 19:42:11 #200
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61654283
Gelukkig rijdt de tram wel weer gewoon door de Vijzelstraat/Vijzelgracht.
Scheelt me een heeel eind omlopen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')