Vooral in de Pijp slaat dat helemaal nergens op, daardoor moet in de Ferdinand Bol/Ceintuurbaan het metrostation op twee verdiepingen worden aangelegd. Ook drama. Zeker met die krotbouw er om heen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:46 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
bij de Noord-Zuidlijn is de bedoeling dat alle huizenblokken blijven staan
Mjah, maar Rotterdam heeft de stevige oude gecomprimeerde fundamenten van een platgebombardeerde stad om onderdoor te tunnelen.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Mjah, rotterdam is mbt grondgesteldheid wel redelijk vergelijkbaar en daar werden aan de lopende band trein en metro tunnels aangelegd zonder verzakkingen. Goed.... Light rail verliep wat minder soepel, maar dat kwam gewoon door die hagenezen
Dat argument hadden we al gehad Nietzie beeb. Das alleen het CENTRUM.quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:48 schreef nietzman het volgende:
[..]
Mjah, maar Rotterdam heeft de stevige oude gecomprimeerde fundamenten van een platgebombardeerde stad om onderdoor te tunnelen..
Het ging om verzakkingen, en feit is dat die in Blijdorp niet zijn opgetreden en dat de tunnel binnen vijf jaar klaar is.quote:Op vrijdag 12 september 2008 08:50 schreef zakjapannertje het volgende:
de situatie is niet vergelijkbaar, bij de Noord-Zuidlijn moeten ze namelijk nog met het boren beginnen, in de Vijzelgracht wordt van bovenaf een put gegraven waarin de metro wordt gebouwd
Ik ben de parameter voor 'het aantal oude panden boven de grond' nog nooit tegengekomen in allerlei grond-mechanische-stellingen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:06 schreef Q. het volgende:
En vergeet niet dat Blijdorp veeeeeeel minder geschiedenis heeft dan de Amsterdamse binnenstad, er zit daar veel minder in de grond. Compleet onvergelijkbaar.
http://www.nrc.nl/binnenl(...)osten_Noord-Zuidlijnquote:Btw-teruggave over kosten Noord-Zuidlijn
De gemeente Amsterdam heeft bij de aanleg van de Noord-Zuidlijn vanochtend een meevaller geboekt. De Hoge Raad der Nederlanden in Den Haag heeft daar vanmorgen voor gezorgd.
...
De totale kosten van de aanleg werden geraamd op meer dan twee miljard euro en daar is deze week opnieuw 155 miljoen bijgekomen door de verzakkingen aan de Vijzelgracht. Het aandeel van de gemeente Amsterdam bedraagt bijna de helft.
Zeker nooit wat gehoord over de aanleg van de eerste metrolijn? Ga voor de grap eens kijken in de Nieuwmarkt buurt en stel je voor dat we nog een keer de kaalslag krijgen die ze in de jaren 70 hebben gepleegd in Amsterdam. De verantwoordelijken daarvoor verdienen het om postuum opgehangen te worden.quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Vooral in de Pijp slaat dat helemaal nergens op, daardoor moet in de Ferdinand Bol/Ceintuurbaan het metrostation op twee verdiepingen worden aangelegd. Ook drama. Zeker met die krotbouw er om heen.
Daar ben ik maar al te goed bekend mee. Maar de bebouwing in de Pijp is van veel waardelozere kwaliteit (en absoluut vervangbaar), dat was in de jodenbuurt toch een stuk anders.quote:Op vrijdag 12 september 2008 16:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zeker nooit wat gehoord over de aanleg van de eerste metrolijn? Ga voor de grap eens kijken in de Nieuwmarkt buurt en stel je voor dat we nog een keer de kaalslag krijgen die ze in de jaren 70 hebben gepleegd in Amsterdam. De verantwoordelijken daarvoor verdienen het om postuum opgehangen te worden.
quote:Op vrijdag 12 september 2008 17:48 schreef HiZ het volgende:
Ik woon trouwens in het centrum en ik zal gedurende mijn leven waarschijnlijk geen enkel voordeel ondervinden van die hele metrobouw. Het dichtstbijzijnde metro station zit op iets van anderhalve kilometer.
quote:A'dam gewezen op risico nieuw lek
***************************************
` Amsterdam wist dat er nieuwe lekkages
konden ontstaan in de bouwput van de
Noord-Zuidlijn.De gemeente is daarop
gewezen door het deltatechnisch
onderzoeksbureau Deltares uit Delft.
In hun rapport,in handen van RTV Noord-
Holland en geschreven na de verzakking
van panden in juni,staat dat de voegen
tussen de betonnen wanden in de bouwput
konden lekken.De gemeente heeft daarna
vier voegen aangepast.De verzakking van
woensdag is het gevolg van lekkage op
een onbehandelde plek.
De bewoners van één pand aan de
Vijzelgracht mogen al terug;de anderen
moeten mogelijk nog maanden wachten.
Als het dan af is.quote:[b]Op vrijdag 12 september 2008 21:11 Over 15 jaar zullen we zeker erg positief tegen aan kijken
Maar hoe kunnen die wanden ondergronds dan lekken? Van wat voor soort materiaal zijn die gemaakt? Ik snap het niet zo goed. Het is toch slim om voor iets te kiezen wat waterdicht is?quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Nogmaals, op die plek is veel meer ruimte en veel minder historie. Er zit daar zoooo veel minder in de grond en er staan geen 400-jaar oude gebouwen op houten palen naast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |